Lijf & Lijn alle pijlers

Afvaltopic: Fulltime werken en gezonder leven

04-01-2017 14:37 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons afvaltopic !



Hier schrijven wij, hard werkende vrouwen, over hoe wij de snackbar trotseren, lunch meenemen en gezondere keuzes maken !

En dat is niet altijd makkelijk als je eindelijk uitgeput thuis komt.. Het is ook niet makkelijk om jezelf van die bank af richting de sportschool te slepen. Maar we gaan het tóch proberen!



Herken jij jezelf hierin? Werk jij meer dan 32 uur in een week? Schrijf mee!





Woensdag Weegdag



NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtDoelEl0ïse271.75m756475Afvallen, fit zijn, sportenMartiniMeisjex1.72m66,56266,5Fruit ipv snoepMiss SaraxxxxxxMienMina351.67m81.26378.4Meer sporten, minder snoepen en snackenPaperlanternx1.58m635563Gezondere levensstijl1001nacht411.73mxxxMinder eten, meer bewegenMeridian301.52m856585Gezondere levensstijl, gewicht verliezenMatroesjka271.60m60kg5260Gezond blijven etenCaro481.74m92,67591,3Stoppen met snoepenMaestro291.67m676264,1Meer bewegen, gezond eten, goed voor mezelf zorgenRunrunrun2816475.065.072.1Gezonder en gestructureerder etenWhups79221.63655865Gezond blijven eten volhoudenNeliba361.7077.162.075.6Meer ritme, minder emo eten, minder vervelingsetenWeddingpresent221.7268,86068,8 vet verliezen, spieren opbouwen, sterker worden, fit zijn! mentaal verbeteren



Naam: FulltimeAfvallen

WW: FulltimeAfvallen

Voel je vrij jezelf in de tabel te zetten! Instructies vind je in de OP wanneer je deze wijzigt.





Kopiëer onderstaande tekst welke tussen de streepjes staat. Plak deze tussen [tr.] en [/table.][/fgcolor.], onderin de tabel . Vervang daarna de tekst in je gekopieerde stukje door je eigen gegevens. De tabel moet dus weer afsluiten met [/table.][/fgcolor.].

-------------------------

[td]Koffiekopje[/td]

[td]44[/td]

[td]1.68[/td]

[td]67,4[/td]

[td]62[/td]

[td]67,4[/td]

[td]gezond eten, meer bewegen [/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]



[/table]



Laatste update: 06-02-2017 06.54u



Voel je vrij jezelf in de tabel te zetten! Deze vind je hier.

Instructies vind je in de OP wanneer je deze wijzigt.

Elke woensdag avond kopieer ik de tabel uit dat topic naar de OP hier.
Ik voel me niet zo lekker en dan mis ik mijn troostvoedsel (chocolade) wel, ik voel me zielig Maar ik ben sterk genoeg, het komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Wat knap Marana!



Hier gaat het niet zo heul goed. Ik heb vandaag 14 uur geslapen, had het écht nodig. Ben alweer moe, straks naar bed. Ik compenseer mn energie echt met caloriëen, daar moet ik iets aan veranderen, maar ik vind het echt heel moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook best ok, borrels gingen goed. Maar herken je drang naast troostvoedsel Marana. Hier ook gewend om tijdens wie is de mol kijken 'wat lekkers' op tafel te hebben staan...met ananas en noten ging dat best goed:-)

Eloise: hoeveel Kcal krijg je binnen nu want wellicht moet je wat meer eten? Ik voel me altijd heel moe als ik te weinig eet of veel te veel calorieen wegeet.
samen sta je sterker
om heel eerlijk te zijn drink ik nu wel een borrel
Alle reacties Link kopieren
Oh ik tel ze nu niet, maar ik vermoed dat het ruim genoeg is (teveel zelfs) maar wel de verkeerde dingen. Ik vind het lastig om te ontbijten (zowel qua tijd, sta al om 5.45 op, als qua maag), vervolgens is er op werk pas tijd om te eten rond 12,45, dan eet ik vaak al teveel. En bij thuiskomst rond 18.30-19:00 heb ik ook weer veel teveel trek. Maar tijd voor tussendoortjes is er niet. En ik weet ook niet zo goed wat. Dat was voor mij deels de reden dit topic te openen, leren hoe om het werk heen een goed menu te plannen.



Ik had goed en gezond avondeten in huis gehaald, maar vervolgens heeft vriend 3x gekookt. Heel lief, doet ie bijna nooit, fijn om zo aan te schuiven, maar.... Gerechten met creme fraiche, vrijdag kaasfondue, etc. Dat helpt ook niet.
Kun je ook niet heel snel tussendoor iets eten? Een banaan bijv hap je snel weg, itt een sinaasappel bijv. Evt kun je ook de avond van tevoren een bakje maken met wat schoongemaakte en in stukjes gesneden groente (paprika, selderij, komkommer, cherrytomaatjes, etc).
Alle reacties Link kopieren
Dit niet quoten alsjeblieft:

Afhankelijk van waar ik sta zou ik wellicht wat flexibeler moeten denken. Op de x of x zou kunnen, maar als ik een x draai kan dat echt niet. Het is bijna lopende band werk en loopt altijd uit. Er is ook geen kleine voorbereidingstijd omdat je dat al de dag of avond van tevoren moet doen. 2-3 happen zou eventueel snel kunnen, maar het voelt niet prettig om in een xx te eten.
Eloise, ik heb je berichtje niet kunnen lezen gisteren, vermoed dat je er terug wat info hebt uitgehaald, maar je hebt toch wel eens een pauze tussendoor ook om naar toilet te gaan? Of niet dan?? Eventueel dat je dan snel iets kan eten tussendoor?
Alle reacties Link kopieren
Ben je er nog? Dan pas ik em weer ff aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het heel erg Eloise. Ik heb ook werk waar pauze's niet echt mogelijk zijn en veel gebeurd. Soms even tijd om stil te staan onverwacht en dan drink ik snel een kop koffie. Zou ik ook snel een appel kunnen eten, maar dat doe ik dan niet. Wel neem ik nu tenminste een glas water mee naast mijn koffie. Ook ik moet mijn denkwijze en patroon echt gaan veranderen. Ik ga nu naar een yogales, voor het eerst sinds maanden...... Eens zien hoeveel spierpijn ik heb vanmiddag en morgen.......
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het herkenbaar is . Ik voel zelf ook een bepaalde starheid die ik niet helemaal kan verklaren. Moet echt anders leren denken. Tijd nemen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Succes met de les ! Ik begin vandaag of morgen weer met bbg van kayla itsines.
Alle reacties Link kopieren
Graag niet quoten.



Het is ook in mijn werk herkenbaar hoor Eloise. Elke minuut die je niet werkt wordt bij wijze van letterlijk weggekeken, koffie is bij velen de grote motor zeg maar en ontneemt hongergevoel dus ook nog eens practisch:-)

Ik ben daar paar jaar geleden echt door onderuit gegaan, at te weinig met ruim 60 uur werken per week en bij thuiskomst geen energie meer om te koken met alle gevolgen van dien. Ik heb op een gegeven moment de knop omgezet, ben thee gaan drinken (max twee koffie per dag) en gaan eten op werk tegen de regels in. Mijn baas vind het nu minder erg maar heeft me veel discussies gekost, zolang ik mijn targets haal en werk naar tevredenheid uitvoer en er representatief uit blijf zien. Ik moet meer gespreid eten en vooral met rust en dan presteer ik beter.

Nu in maart ga ik een hele switch makdn waar dit helemaal geen probleem meer ia en dat hielp ook enorm mee bij het maken van de keuze....
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Paperlantern: hoe is het met de spierpijnn?:-)
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Spannend Maestro. Fijn dat er een ander vooruitzicht in de toekomst ligt!



info weg *poef*
Alle reacties Link kopieren
quote:El0ise schreef op 07 januari 2017 @ 23:04:

Oh ik tel ze nu niet, maar ik vermoed dat het ruim genoeg is (teveel zelfs) maar wel de verkeerde dingen. Ik vind het lastig om te ontbijten (zowel qua tijd, sta al om 5.45 op, als qua maag), vervolgens is er op werk pas tijd om te eten rond 12,45, dan eet ik vaak al teveel. En bij thuiskomst rond 18.30-19:00 heb ik ook weer veel teveel trek. Maar tijd voor tussendoortjes is er niet. En ik weet ook niet zo goed wat. Dat was voor mij deels de reden dit topic te openen, leren hoe om het werk heen een goed menu te plannen.





Eloise, als je nu s avonds een lunchbox maakt met in kwartjes gesneden boterhammen met magere ham of kipfilet ofzo?



'S ochtends op het werk (bij het omkleden of bij je eerste koffie) is zo'n kwartje snel weggehapt.

En dan tussendoor af en toe nog zi'n hapje? Zou dat niet kunnen werken?



Banaan vind ik ook een gemakkelijk tussendoortje: is individueel verpakt , is gezond, hapt makkelijk weg en vult goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 08 januari 2017 @ 10:26:

[...]





Eloise, als je nu s avonds een lunchbox maakt met in kwartjes gesneden boterhammen met magere ham of kipfilet ofzo?



'S ochtends op het werk (bij het omkleden of bij je eerste koffie) is zo'n kwartje snel weggehapt.

En dan tussendoor af en toe nog zi'n hapje? Zou dat niet kunnen werken?



Banaan vind ik ook een gemakkelijk tussendoortje: is individueel verpakt , is gezond, hapt makkelijk weg en vult goed.Dat zou wel een idee zijn ja . De eerste koffie hoef ik nooit koud te laten worden. Ik merk wel dat ik meer last heb van suikerdips als ik wél ontbeten heb. Maar wellicht kan ik dat met een hap her en der opvangen. Hoe zit dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik doe ook mee.

2015 was ik begonnen en heb ik ruim een jaar gesport (3-4 keer per week) en structureel gezond gegeten. Uiteindelijk 6 kilo afgevallen en strakker in mijn vel. In juni begonnen met mijn eerste baan (40u per week) en in november gaan samenwonen in een koophuis, inclusief verbouwing. Sindsdien eigenlijk weer helemaal terug gevallen.



Ik merk dat ik geen zin meer heb om te sporten, omdat ik voor mijn gevoel alleen maar de paar uurtjes na het eten even kan ontspannen. En ik hou teveel van eten; zo vet mogelijk. In m'n eentje lukt het dus niet zo meer, hopelijk kan ik hier de motivatie weer wat omhoog halen! En ik ben ook wel benieud hoe anderen dat met ontbijt, lunch en avondeten doen.
En nu?
Alle reacties Link kopieren
Ha, herkenbaar, dat heb ik ook héél erg. Ik ben rond 18:30-19:00 thuis en als ik een béétje ok de week door wil komen moet ik om 22:00 in bed liggen. In die 3 uurtjes moet ik dus boodschappen doen, (gezond) eten, sporten, vriend aandacht geven en af en toe ook nog de boeken in. Hóe dan?!



Vriend en ik gaan vanaf deze week proberen weekboodschappen te doen. ZIjn we niet zo goed in. We wonen boven een winkelcentrum.
Alle reacties Link kopieren
pfoe, om 5,45u opstaan en om 18,30 pas thuis?

dat is zwaar!

heb je zo'n lange reistijd dan?



ik doe mijn weekboodschappen op vrijdagavond.

dan is het hier rustig in de supermarkt, zijn ze langer open (tot 21u) en dan heb ik al alles in huis.

(voorop) koken doe ik dan vaak op een dood moment in het weekend.



maar ik kan op het werk een warme maaltijd eten, dat scheelt natuurlijk veel qua boodschappen en koken.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 08 januari 2017 @ 11:21:

pfoe, om 5,45u opstaan en om 18,30 pas thuis?

dat is zwaar!

heb je zo'n lange reistijd dan?



ik doe mijn weekboodschappen op vrijdagavond.

dan is het hier rustig in de supermarkt, zijn ze langer open (tot 21u) en dan heb ik al alles in huis.

(voorop) koken doe ik dan vaak op een dood moment in het weekend.



maar ik kan op het werk een warme maaltijd eten, dat scheelt natuurlijk veel qua boodschappen en koken.Het valt wel mee, de reistijd van deur tot deur is 35-40 minuten *poef*
Ah ik snap waarom het eten tussendoor op je werk lastig is Eloise. Ik zou toch echt proberen af en toe een hapje te nemen uit een voorbereide lunchbox, of dat nu stukjes groente zijn die ik gisteren voorstelde of stukjes boterham zoals Aliva zegt. Als je koffie pakt kun je net zo snel iets in je mond steken (het hoeft niet af te koelen tot het drinkbaar is zoals koffie )



Ik heb mijn eigen bedrijf en ik vind het belangrijk dat mijn team op de been blijft. We gaan altijd even proberen te zitten met koffie/thee/fruit/yoghurt/boterham (eten neemt iedereen voor zichzelf van thuis mee) halverwege de ochtend en ergens in de middag. Soms lukt het in de middag niet, maar meestal wel. Je werkt geconcentreerder en beter als je iets hebt gedronken en gegeten.



Qua boodschappen, mijn vriend en ik wonen sinds 2 maanden samen en samenwonen is erg gezellig maar niet zo heel goed voor de lijn zeg maar Afgelopen week hebben we besloten om de bezorgservice van AH te proberen. Dat scheelt tijd (de super is dichtbij, maar zelf boodschappen doen kost toch snel een uur) en deze eerste week hebben we heel zorgvuldig onze boodschappen gekozen. Alleen maar eten voor de maaltijden, en voor tussendoor fruit en yoghurt. Geen enkel moment in de verleiding gekomen om iets van chocola of koekjes of zo te bestellen. Wat je in de winkel nog wel eens gebeurd, iets lekkers wat in de aanbieding is in je karretje gooien. Hopelijk helpt dit ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga echt proberen tussendoor wat meer te eten .



Wij willen ook de AH bezorging gaan proberen. Voelt echt vre-se-lijk verwend, gezien ik boven 2 supers woon, maar wat je zegt: Voor goede boodschappen ben je een uur kwijt + al die verleidingen.
Alle reacties Link kopieren
Ben heel benieuwd hoe de AH bezorgservice bij jullie gaat bevallen! Voorlopig ga ik er nog niet aan beginnen, maar wie weet na jullie positieve ervaringen ga ik wel overstag:-)



Hier niet samenwonend, maar ik heb zaterdagochtend altijd mijn vrije ochtend zover dat lukt: krant, kopje koffie en even tijd voor mijzelf om dan bijvoorbeeld alle boodschappen te doen. Ik maak eerder in de week al een lijstje en haal dat in de supermarkten. Benieuwd of dat op lange termijn helpt voor mij.



Fijn dat je zo goed op je mensen let Marana, kan mijn bedrijf nog wat van leren. Hier kun je wel gebruik maken van een lunchrestaurant, maar is heel duur. Ga liever dan buiten ommetje maken als ik de kans heb. Boterhammen neem ik zelf mee.



Wel lange dagen zeg Eloise! Hier lange reistijd (5 kwartier enkele reis) en van 8.00-18.00 minimaal werken. Dus herken zwaarte. Bij een meeting verder weg moet je dus nog langer door.



Aliva: slim idee om in het weekend al wat te koken, wellicht ga ik dat ook eens doen:-)
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Foodprepping heb ik eerder al eens gedaan. Vriend is daar absoluut geen fan van helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven