Lijf & Lijn alle pijlers

Alkaline dieet ervaringen

04-05-2016 18:48 33 berichten
Heeft iemand ervaring met het alkaline dieet? En is het waar dat je daar een enorme energie boost van krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Alkaline zit toch in batterijen? Klinkt niet heel gezond.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 04 mei 2016 @ 18:51:

Alkaline zit toch in batterijen? Klinkt niet heel gezond.Het eten van voedsel met een hoge alkalische waarden
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik dacht ook al, moet je dan batterijen eten. Maar het is dus iets anders.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me nogal eenzijdig en je mist de nodige voedingsstoffen sls je je er strikt aan houdt. In de basis zorgt het ervoor dat je gezonde voedingsmiddelen eet, maar je hebt meer nodig dan fruit, groente en noten.
ik dacht ook al dat het iets met batterijen was
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 04 mei 2016 @ 18:54:

[...]





Het eten van voedsel met een hoge alkalische waardenIk geef de voorkeur aan voedsel met een hoge alcoholische waarde.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 04 mei 2016 @ 19:00:

[...]





Ik geef de voorkeur aan voedsel met een hoge alcoholische waarde.



Ik ook



Maar ja wat moet dat moet. Ik ben 3 cijfertjes verwijderd van de horror honderd kilo dus wel even reeël nadenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 04 mei 2016 @ 19:00:

[...]





Ik geef de voorkeur aan voedsel met een hoge alcoholische waarde.
Ttass28 kan je misschien zelf een korte beschrijving geven van wat het inhoud? Want via google word ik er niet wijzer van wat het nu precies is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 04 mei 2016 @ 19:02:

[...]





Ik ook



Maar ja wat moet dat moet. Ik ben 3 cijfertjes verwijderd van de horror honderd kilo dus wel even reeël nadenken.Doe es gek en ga sporten en normaal eten...
Alle reacties Link kopieren
Tass, je bent toch bezig met afvallen? Waarom geef je dat niet nog even de tijd?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 04 mei 2016 @ 19:05:

Tass, je bent toch bezig met afvallen? Waarom geef je dat niet nog even de tijd? Ja ik ben 13 kilo afgevallen ja. Ik ben op zoek naar energie.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het zuur-base dieet bedoelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 04 mei 2016 @ 19:09:

Ik denk dat je het zuur-base dieet bedoelt.Ja
Lijkt me onzin. Natuurlijk zullen er gezonde dingen zijn met een pH >7, maar dat geldt ook voor voeding met een pH <7. https://authoritynutrition.com/the-alkaline-diet-myth/ Alle mythes ontkracht.



Je valt af door minder te eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet veel alkalisch en voor mij is het meer een levenswijze. Alkalisch eten komt het meeste overeen met wat men gezond eten noemt (weinig suiker, geen pakjes ect.).

Misschien kun je beter kleine stapjes per keer nemen naar een gezond eetpatroon in plaats van een korte periode een totaal ander patroon aan te houden om vervolgens terug te vallen. Ik eet in principe ook taart, chips en alcohol maar dan wel zelden en met mate.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 04 mei 2016 @ 19:08:

[...]



Ja ik ben 13 kilo afgevallen ja. Ik ben op zoek naar energie.



Misschien wat meer eten?



Geen ervaring met dit dieet, maar wat goed dat je er al wat kilootjes af hebt gekregen!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Hyperbole schreef op 04 mei 2016 @ 19:14:

Ik eet veel alkalisch en voor mij is het meer een levenswijze. Alkalisch eten komt het meeste overeen met wat men gezond eten noemt (weinig suiker, geen pakjes ect.).

Misschien kun je beter kleine stapjes per keer nemen naar een gezond eetpatroon in plaats van een korte periode een totaal ander patroon aan te houden om vervolgens terug te vallen. Ik eet in principe ook taart, chips en alcohol maar dan wel zelden en met mate.



Ik eet ook gezond, maar nog wel af en toe volkoren pasta of meergranen rijst. Koffie, thee heb ik uit de ban en ook suiker. Nog wel zaterdag port gehad maar verder probeer ik de suikers te beperken. Ik zie het als verpesters.



Merk je ook dat je makkelijker op staat? Of fit bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 04 mei 2016 @ 19:18:

[...]





Ik eet ook gezond, maar nog wel af en toe volkoren pasta of meergranen rijst. Koffie, thee heb ik uit de ban en ook suiker. Nog wel zaterdag port gehad maar verder probeer ik de suikers te beperken. Ik zie het als verpesters.



Merk je ook dat je makkelijker op staat? Of fit bent?



Ik hoor vaak dat mensen een 70-30 of 60-40 ratio aanhouden. Dus 70% alkalisch en 30% neutraal of zuur.

Ik voel mij er in ieder geval prima bij. Misschien zijn er nog andere redenen waardoor je je niet goed in je vel voelt, zijn al je vitamines en mineralen op orde?
quote:Hyperbole schreef op 04 mei 2016 @ 19:21:

[...]





Ik hoor vaak dat mensen een 70-30 of 60-40 ratio aanhouden. Dus 70% alkalisch en 30% neutraal of zuur.

Ik voel mij er in ieder geval prima bij. Misschien zijn er nog andere redenen waardoor je je niet goed in je vel voelt, zijn al je vitamines en mineralen op orde?Dat weet ik niet goede tip even afspraak maken bij de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Alles komt toch terecht in een hele zure maag? (ik begrijp niets van die diëten)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad misschien een aanvulling nemen dmv extra vitamines.



Havermout geeft ook energie, weet niet of dit in je dieet kan?
Alle reacties Link kopieren
Tass, ik denk dat je te veel wil. Er is niks mis met volkoren producten en vergeet niet dat je net met een nieuwe baan bent begonnen waarin je veel loopt en staat. Dat kost energie en je moet er nog aan wennen. Relax, het komt echt wel goed
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 04 mei 2016 @ 19:40:

Alles komt toch terecht in een hele zure maag? (ik begrijp niets van die diëten)



Na de vertering blijven er verbrandingsresten achter, die zijn of zuur of basisch. Dat heeft niets met de smaak zuur te maken, want een citroen is na de vertering ontzettend basisch. Net zoals nagenoeg alle groenten. Vlees is dan weer zuur (en cola en zo dat is helemaal zuur, maar dat spreekt voor zich).



De gedachte is eigenlijk dat mensen die terminaal kankerpatiënt zijn, nagenoeg allemaal een ph waarde hebben van 3.5. Dat is zeer zuur. De aanname is dat wanneer je dus heel basisch eet je dit kunt neutraliseren en je geen kanker krijgt. Je zou dan kanker krijgen, omdat het lichaam te allen tijde licht basisch wil zijn en als je verzurend eet, mineralen uit gezonde cellen haalt, omdat dit te neutraliseren. De gezonde cellen zouden kunnen muteren naar kankercellen.



Ik heb het ook een tijd gedaan en ik had altijd al het gevoel dat er iets miste. Tot ik de biochemische missing link vond. Het punt is namelijk dat het lichaam niet verzuurt door zuur eten, maar dat kankercellen hun energie genereren door glucosefermentatie en niet meer door de citroenzuurcyclus. Het bijproduct van fermentatie is lactaat (daarom smaken gefermenteerde groenten ook zuur). We kennen allemaal ook wel dat je niet meer kunt lopen, omdat je benen verzuurd zijn, dat is lactaat. Omdat de kankercellen steeds meer lactaat produceren, wordt het lichaam steeds zuurder. Verzuring is een gevolg van kanker en niet de oorzaak, waarbij het alkalisch dieet wordt uitgegaan.



Sterker nog, een gezondlichaam zelf behoort in een licht verzuurde staat te zijn, omdat het anders geen cellen kan aanmaken. Het stikstofatoom in aminozuren zorgen ervoor dat deze per definitie zuur zijn, dat is ook waarom vlees ook verzurend is. Dus ik ga weer even lekker een halve kilo bavette wegwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven