Lijf & Lijn alle pijlers

buikschort(je)

07-09-2007 10:24 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaiks.....

ik ben 20 kilo afgevallen en bezig nog wat meer kwijt te raken maar begin me nu toch serieus zorgen te maken over mijn buik.

De huid is in al die jaren zo verslapt, dun geworden en tja die strepen....

Ik ben bang dat ik strax zo'n "mooi" schort heb en vraag me af hoe en of je daar vanaf komt zonder onder het mes te gaan?!?!?!?!



anyone???? tips ideeen ofzo????
Alle reacties Link kopieren
Oprollen lijkt me dan nog de enige optie, maar in veel gevallen geen gezicht.

Wegtrainen gaat ook niet lukken, je blijft zo wiezo met veloverschot zitten.

Operatief is enige uitweg of je accepteerd het zoals het is.
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik heb hetzelfde ik ben 30 kilo afgevallen en heb een buikschort eraan overgehouden. ik sport wel maar dat helpt niet echt. ik durf ook niet onder het mes.
Alle reacties Link kopieren
Damn, ik wil dit niet weten. Sta aan begin van afvalrace en ben bang dat ik ook zo'n zeer oncharmante schort zal overhouden. Als ik nu al meteen begin met trainen en langzaam afval, zou ik het dan kunnen voorkomen? Wil ook niet onder mes eigenlijk.

Nou ja, eerst maar eens afvallen....
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft er niet perse een schort aan over te houden!

Hoe was je buik na een evt zwangerschap etc?

Met een beetje geluk heb je een elastische huid en vaak hangt het ook

samen met hoeveel echte overgewicht je hebt.
Helaas, als het echt alleen overtollig vel is kun je trainen tot je er bij neervalt, maar het zal nooit weggaan.

Vel is als een elastiekje: wat teveel uitgerekt is komt nooit meer terug in model.
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat niet meer weg zonder onder het mes te gaan.



Ik laat de mijne (overgehouden aan mijn eerste zwangerschap, keizersnede) over een jaar of 3 corrigeren.



Onder het mes gaan is niets engs aan. Ben al eens voor mn borsten geweest. Liever 10 keer onder het mes dan nog 1 keer bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Elize26 schreef op 07 september 2007 @ 20:27:

Dat gaat niet meer weg zonder onder het mes te gaan.



Ik laat de mijne (overgehouden aan mijn eerste zwangerschap, keizersnede) over een jaar of 3 corrigeren.



Onder het mes gaan is niets engs aan. Ben al eens voor mn borsten geweest. Liever 10 keer onder het mes dan nog 1 keer bevallen.
Nouwwwww.... ik heb net een lipo gehad en een paar geleden een bevalling van 64 uur. Ik vind toch wel dat ik nog veel beperkingen heb nu, meer als na de bevalling. Die was ik direct weer vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Was ik al bang voor dak niet van al dat vel af kom zonder een operatie!!!

Oprollen lijkt me toch minder Sandra :) hoewel met leuke haarklemmetjes vastgezet!!!!!



Ik heb zelf ooit al een borstverkleining gehad maar dat werd ook vergoed door de verzekering en daar hoef ik nu niet aan te kloppen denk ik....

Die operatie is me ontzettend meegevallen trouwens en nooit spijt van gehad.

Of ik me ooit aan mijn buik laat opereren... ik weet het niet... daar zal eerst wel weer jaren research aan vooraf gaan.



Flauw hoor..... ben je na al die inspanningen eindelijk lekker afgevallen en kun je hiermee aan de slag....nix geen beloning!!
Alle reacties Link kopieren
Helaas worden die dingen bijna niet vergoedt door de verzekering, sla wel even de verzekering na want ik kreeg mijn lipo niet vergoedt terwijl ik al heb gehoord van dat iemand het wel vergoedt krijgt. Ik weet niet bij welke maatschappij dit is.



Maar ik durfde eerst ook niet, ik zou vorig jaar na jaren in dubio te hebben gezeten naar een kliniek. Ik zag er toch weer vanaf en ging sporten als een gek, 15 uur per week en dat maanden lang. Nu sport ik nog iets van 3x per week hoor, maar veel korter. Enfin voor mn buik heeft t niet geholpen en nu heb ik pas een lipo gehad. Maar een buikschort is natuurlijk weer wat anders, dan heb je een buikwandcorrectie nodig.
Een buikwandcorrectie zit volgens mij sinds 2007 weer in het basispakket, maar moet wel "medisch geïndiceerd" zijn.
Alle reacties Link kopieren
ligt aan de flexibiliteit van je huid, je leeftijd erfelijke omstandigheden en of je rookt. Hoe jonger, hoe minder kans op schort. Eenmaal een schort dan is er niks meer aan te doen zonder chirugie. Een tummy tuck is een hele zware operatie met een aanzienlijk risico
Alle reacties Link kopieren
lipo's en tummy tucks moet jezelf betalen
Op www.forum-buikwandcorrectie.nl kan je veel info vinden.
Alle reacties Link kopieren
En zag ik gisteren zowaar een buikwandcorrectie op tv...

Gewoonmooier heet het programma....tja.

Wel heftig hoor zo'n operatie...met nieuw navelgat en al....ieuw!

Las ook ergens anders opt internet dat vanaf januari dit jaar de buikwandcorrectie weer terug wordt vergoed als het een medische indicatie krijgt... dus dan moet het wel heel erg zijn denk ik...daar verzinnen ze wel weer allerlei regeltjes voor anders zit je al snel op 5000 piekjes!



bedankt voor de reacites zover en ik ga Goudvis' tip even uitchecken....



grtjs mo
Alle reacties Link kopieren
medische indicatie krijg je niet zomaar, dan heb je het over huidinfecties als gevolg van de buikflap etc., nogmaals het is een heftige en risicovolle operatie dat doe je niet voor een beetje hangbuik
Alle reacties Link kopieren
Hai,



Ik had ook zo'n zeer schattig :'-( schortje, overgehouden aan mn zwangerschap waarbij ik lekker ff 39(!!!) kilo aankwam...



ben ook gezegend met een buik vol striae, dus dan wil het wel hangen..



Ik vond het echt verschrikkelijk, was zo erg dat ik niet eens meer mn eigen poes kon zien :mad: altijd zo'n rare bobbel in mn broek , ik vond het echt walgelijk ( bij me zelf dan he!!!)



na ons eerste kindje wilde we er graag nog een, dus eerst maar geprobeerd weer zwanger te worden, en na de bevalling van mn tweede dochter besloten dat ik toch echt heel erg graag van die zak af wou.



3 mei 2005 ben ik geopereerd, en op bevrijdingsdag mocht ik weer naar huis, man ik voelde me echt bevrijd...



Operatie is me echt 10000% meegevallen, zou het zo weer doen als het nodig was.



Ben erg tevreden over het resultaat!!



Floes



Ps, en idd, een verslapte huid valt gewoon echt niet weg te trainen...helaas
Alle reacties Link kopieren
hihi meds, jij heb het ook niet echt nodig, als ik je avatar zo eens bekijk :-)



Wil nog ff toevoegen dat er idd altijd risico's aan een operatie kleven, en dat je er idd niet te makkelijk over moet denken, ik heb zelf 4 jaar de tijd gehad om aan het idee te wennen. bij mij is de operatie zonder problemen verlopen, gelukkig, helaas is dat niet altijd zo...Bedenk je ook wel dat je er echt een heel groot litteken aan overhoud ( mijne is echt vanzijkant heup tot zijkant heup, maar ik vind dat altijd nog mooier als die rare buik van mij..)



oja ze hebben in totaal 1,6 kilo aan vel weggesneden



Floes
Alle reacties Link kopieren
pff nog iets vergeten...



Ze hebben mijn buikspieren ongeveer 10cm naar elkaar toe moeten trekken, daar was weinig meer van over...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier veel over een buikwandcorrectie, maar met alleen overtollig huid heb je een buikHUIDcorrectie nodig. Dit is wel een heel verschil.
Alle reacties Link kopieren
Daar raak ik het een beetje kwijt. Wat is uitendelijk het verschil eigenlijk.

Heb je met een huidcorrectie ook zon mega litteken???

Ik vind alleen maar info over de wandcorrectie.
Met een huidcorrectie krijg je ook zo'n litteken. Bij een volledige buikwandcorretie worden ook de buikspieren gedaan. Die worden dan weer aan elkaar vast gemaakt. Echt veel verschil is er dus niet. Alleen met herstel. Als je buikspieren ook gedaan moeten worden moet je 24 uur plat blijven liggen. Bij een huidcorrectie niet.

Ben je al op het forum geweest? Daar staat veel info hoor. Ook foto's, enz.
Alle reacties Link kopieren
Thanx I will check it oot!!!
Bij een buikwandcorrectie hoeven alleen buikspieren aangespannen te worden tijdens een operatie als je slappe buikspieren hebt. Bij mensen die hun buikspieren regelmatig getraind hebben, is dat niet nodig en volstaat een buikwandcorrectie.
Heeft niks met regelmatig trainen van de buikspieren te maken hoor. Tijdens een zwangerschap gaan ze uit elkaar en bij de een komt het goed, bij de ander niet. Daar kan je niks aan doen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven