Lijf & Lijn alle pijlers

Bulletproof coffee

27-10-2014 12:59 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand het al geprobeerd?

De dag beginnen met een flinke kop koffie geblenderd met roomboter. Het zou je concentratie verhogen en de honger stillen, waardoor je afvalt.



Volgens de volkskrant een hype op internet. Maar als het niet op viva.nl staat is het nog geen hype.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me ontzettend ranzig. Maar misschien wel een goed idee voor de TO van "Niet kunnen poepen".
Alle reacties Link kopieren
Gatver
Alle reacties Link kopieren
Ach, vies lijkt het me niet.

Het schijnt een beetje als een latte te smaken. Ik ga het van het weekend is proberen, want thuis heb ik een blender.

Mocht ik het wat vinden, gaat de blender mee naar kantoor.



En ja, veel vrouwen kunnen niet poepen omdat ze te weinig vet eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het noorden van India wel eens thee gehad met boter en dat vond ik niet geweldig, dus ik sta nog niet te popelen om dat uit te proberen.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Voor meer info:

http://www.mensjournal.co ... lletproof-coffee-20140128



Volgens de uitvinder is dit alleen maar gezond als je het drinkt met zijn peperdure koffie die je natuurlijk alleen bij hem kunt kopen. Dat lijkt mij dan weer een mening gebaseerd op financieel gewin.
Ik denk dat mijn hele spijsverteringskanaal heftig gaat protesteren.
Alle reacties Link kopieren
Het is een palleohack. Net als een glas water met aardappelzetmeel.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink regelmatig een Bulletproof coffee, niet met de 'uitvinders' dure koffie. Maar ik doe er wel biologische roomboter en kokosolie in. Het resultaat is een romige koffie en heel smakelijk, hoewel smaken uiteraard verschillen. Het idee geloof ik niet helemaal, maar ik ben wel van mening dat vetten gezond zijn en het is ook een manier om vetten en vetoplosbare vitaminen zoals vit. A, D en K2 binnen te krijgen. Dit zijn belangrijke vitaminen om calcium op te nemen in de botten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Is de nieuwste rage in the USA. Mijn lijkt het helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 oktober 2014 @ 13:18:

Ik drink regelmatig een Bulletproof coffee, niet met de 'uitvinders' dure koffie. Maar ik doe er wel biologische roomboter en kokosolie in. Het resultaat is een romige koffie en heel smakelijk, hoewel smaken uiteraard verschillen. Het idee geloof ik niet helemaal, maar ik ben wel van mening dat vetten gezond zijn en het is ook een manier om vetten en vetoplosbare vitaminen zoals vit. A, D en K2 binnen te krijgen. Dit zijn belangrijke vitaminen om calcium op te nemen in de botten.

Interessant.

Jij bent ook van het aardappelzetmeel toch?

Ontbijt je verder dan nog, of doe je het de hele ochtend op een kop koffie?
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations, 52 seconden geleden

Het is een palleohack. Net als een glas water met aardappelzetmeel.





Doe ik ook heel trouw.



Een vriend van mijn moeder doet het ook sinds een paar maanden en hij kan nu stoppen met zijn diabetesmedicatie en cholesterolverlagers. Zijn bloeddruk was ook al jaren niet zo goed geweest. Verder heeft de beste man niets veranderd aan zijn leefpatroon, ook niet noemenswaardig afgevallen, dit is dus toe te schrijven aan aardappelzetmeel van Honig.



Ik heb mijn bloed nog niet laten prikken, maar ik ben wel door paleo en 5:2 alle kilo's vet op mijn maag door medicatiegebruik kwijt. Ik ben zeer benieuwd wat de cardioloog er over gaat zeggen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt interessant maar ook nogal vies. Op de foto bij het artikel ziet het er overigens wel lekker uit. Misschien smaakt het als koffie met (heeeel) volle melk. Ga het een keer proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind koffie met een beetje melk al niet lekker, dus aan die boter in de koffie begin ik helemaal maar niet. Mag hij ook op een boterham gesmeerd worden?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 27 oktober 2014 @ 13:34:

Mag hij ook op een boterham gesmeerd worden?Van mij wel, maar dan is het een kop koffie met een boterham met boter.
Alle reacties Link kopieren
zetmeel drinken? die hype is aan mij voorbijgegaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:noreservations schreef op 27 oktober 2014 @ 12:59:

Heeft iemand het al geprobeerd?

De dag beginnen met een flinke kop koffie geblenderd met roomboter. Het zou je concentratie verhogen en de honger stillen, waardoor je afvalt.



Volgens de volkskrant een hype op internet. Maar als het niet op viva.nl staat is het nog geen hype.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 27 oktober 2014 @ 13:39:

zetmeel drinken? die hype is aan mij voorbijgegaan



Aan mij ook,ik weet niet wat ik lees. Boter door de koffie en zetmeel oplossen en drinken...

Wat is het volgende?
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations, 24 minuten geleden



Interessant.

Jij bent ook van het aardappelzetmeel toch?

Ontbijt je verder dan nog, of doe je het de hele ochtend op een kop koffie?Ontbijten doe ik nog maar zelden eigenlijk. Ik eet wanneer ik honger krijg en meestal heb ik dat 's ochtends niet. Dus het komt wel voor dat ik het tot de middag met een bullet coffee en een glas water met aardappelzetmeel doe. Mijn concentratie is inderdaad echt stukken verbeterd, schakelen gaat me een stuk makkelijker af en mijn geheugen is beter.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 oktober 2014 @ 13:49:

[...]





Mijn concentratie is inderdaad echt stukken verbeterd, schakelen gaat me een stuk makkelijker af en mijn geheuge is beter.Klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Het is niet vies, al vond ik koffie met wat ongeklopte slagroom lekkerder. Echter, ik krijg ontzettend buikpijn van koffie op een lege maag en dan zit ik vervolgens 3 keer in het uur op de wc. Maar twee dagen geprobeerd dus :( (Als onderdeel van m'n low-carb-periode een jaar geleden).
Wat is de functie van water met aardappelzetmeel? Maagvulling of nog iets anders?
Alle reacties Link kopieren
quote:



nlies schreef op 27 oktober 2014 @ 13:39:

zetmeel drinken? die hype is aan mij voorbijgegaanhttps://melchiormeijer.wo ... l-de-paleo-hack-van-2013/



Of google op resistant starch.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 27 oktober 2014 @ 14:08:

Wat is de functie van water met aardappelzetmeel? Maagvulling of nog iets anders?Volgens mij gaat het om boterzuur dat veel gezondheidsvoordelen zou bieden.
Alle reacties Link kopieren
Een mok water met aardappelzetmeel lijkt me trouwens niet te doen. Leuk dat het mogelijk gezond is, maar ik wil graag ook nog genieten van wat ik eet en drink.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven