Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoooooo he! Cavia007, wat goed! Twee weken in 1 haha dat werkt zekers motiverend!



Zie je vlekkebeest! Dat is wat ik bedoelde met laksheid vd mens. Soms zijn ze zo met zichzelf en hun eigen wereldje bezig dat ze wel eens iets missen. Maar komt moment dat het kwartje valt!

Is er niemand in je omgeving die een zonnebank of hemel heeft en die je goed genoeg kent om het te durven vragen? Eventueel tegen kleine vergoeding?



Morgen wegen......weer altij spannend!

Alle reacties Link kopieren
Ohh spannend hout-kacheltje! Laat het ons weten!!



Is jullie huid trouwens ook zo heerlijk zacht van al dat water drinken? (ik drink minimaal 3,5 liter per dag, want ik vind het ook gewoon lekker) Ik hoop dat het blijft!!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Vlekkebeest, dat is wel even een fijne oppepper toch?!

Tot nu toe heeft alleen mijn man er wat van gezegd, moeder en schoonmoeder.



Cavia, iig een goede eerste start. Die 6 kunnen er maar vanaf zijn.



Hout-kacheltje, succes! Hoeveelste week zit jij nu?



Ik heb dit weekend een etentje en ik verheug mij er stiekem best wel heel erg op. Hoop dat ze lekkere dingen hebben.

Sta nu alweer 3 dagen stil, dat vind ik dan weer wel frustrerend. Misschien zo de kinderen maar lopend op gaan halen ipv met de auto.

Aan de andere kant mag ik niet klagen want ik heb een paar dagen terug een flink stuk chocolade gegeten. Echt een vreselijke dag @ work gehad.
Alle reacties Link kopieren
Weet zo snel niemand die zonnebank heeft in m'n omgeving helaas.



Weeg jij je elke dag ava? Niet doen he. Je lichaam kan oa vocht vasthouden als je bv ongesteld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 januari begonnen Ava84, zit nu weer in mijn tweede week fase 1 dussss....ff kijken....zesde week als ik me niet vergis.



Vanavond wordt een keertje zondigen. We hebben international dinner op het werk en heb besloten toch mee te eten. Weinig en ik probeer het gezondste te kiezen wat ik kan en heel weinig. Hopelijk heeft dat geen effect op het wegen morgen en anders weet ik waar het aan lig Ik ben tot nu toe ook zeer tevreden hoe het gaat dus dat sta ik mezelf toch maar toe......



Ik heb zelf ook gewogen vanmorgen en ik ben sinds vorige week dus 2 kilo kwijt. Ga het maar niet zeggen morgen want ik ben heel eerlijk dat ik ook geen zin in 'gezeur' heb. Ik weet dat ze het als stimulans bedoelen maar heb daar geen behoefte aan. Ik accepteer de consequenties....heb gezien dat er 2 af is dus weet ook dat het wel goed komt. Dus morgen helemaal spannend dan hahah

Ik laat het wel weten morgenavond!



Alle reacties Link kopieren
O wat betreft dat water drinken Cavia007.... Heb idd ook lekker zachte huid maar verder...........



Vreeeeeeeeeeeselijk!



Ik vind water alleen lekker als ik net gesport heb dus ik tel echt af dat ik aan mijn 2,5 zit.

Verdeel het ook slim. Met ontbijt twee glazen (200ml per glas) na de hond uit laten weer eentje. Heb liter fles water op werk staan die op moet. Lunch twee glazen en avondeten twee glazen.

Dus:

600 ontbijt zeg maar

400 lunch

400 avondeten

1000 in fles



En drink s'avonds sssssssssssssssssssssst altijd 1 glas Pepsi Max óf Crystal Clear als beloning. Heeft bij mij geen nadelig effect van honger krijgen. Maar ik spreek dus puur uit mijn eigen ervaring.



Alle reacties Link kopieren
Ohh dat moet wel heel vervelend zijn als je met zo veel tegenzin water moet drinken!! Maar als die beloning voor jou werkt en het maakt in jouw geval verder niet uit, lekker blijven doen!



Ik heb nu bijna mijn tweede anderhalve literfles van vandaag al weer leeg, ik heb geen idee waar ik het laat! Gewoon kraanwater, maar niet te koud. Daarnaast maak ik mijn shakes ook altijd aan met 370 ml water en drink ik een aantal zwarte koffies (geen thee, getver), dus waar ik het laat...? Het scheelt wel dat ik de hele dag gewoon achter mijn bureau op kantoor zit en ik neem elke paar minuten een grote slok. Ik heb nu trouwens ergens de inspiratie opgedaan (in deel 1 geloof ik ^^) om op een andere verdieping te gaan plassen en dan steeds de trap te nemen :D.



Geniet van je etentje hout-kacheltje! Ik zal voor je duimen morgen!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Water... drink het koud makkelijker weg dan als het zo uit de kraan kom. Neem naar werk altijd 2 flesjes mee van een halve liter en gooi die gelijk in koelkast en moet ze allebei keer aanvullen. Drink op werk 2 liter in 9 uur.



Verder gaf consulent bij mij aan dat de dagen dat ik sport en ik dan een halve liter drink dat ik dit niet mag meetellen of als extra moet zien.
Alle reacties Link kopieren
Cavia wat goed zeg ruim 6 kilo. Die zijn er maar mooi vanaf!!

Ik heb ook geen moeite om veel te drinken en drink met gemak 3 tot 4 liter water weg.

Maar mijn consulente was daar niet zo over te spreken. De max. moet echt rond drie liter liggen omdat ik anders

teveel voedingsstoffen uit mijn producten "wegspoel". Dus ik moet me soms wel eens inhouden
Alle reacties Link kopieren
Vandaag wezen wegen en 1,4 er af! Ben zo blij!



Volgende week nog een week fase 1 en dan heerlijk weer fase 2.



Alle reacties Link kopieren
Wauw super hout-kacheltje, gefeliciteerd!! Dat is nog eens een goede start van het weekend!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig houtkacheltje
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik met jullie meepraten? Ik ben vorige week vrijdag gestart net CB500 met een gewicht van 166,4 ????

Ik kamp mijn hele leven al met overgewicht en was er nu helemaal klaar mee. Ik heb diverse dieeten gevolgt maar kon het nooit volhouden. Tijd voor drastische maatregelen dus.

De eerste dagen had ik het zwaar mbt het drinken. Maar het resultaat in week 1 is -7,5! Zo dat gaf een boost! Op de weegdag ongesteld geworden dus nu maar ff wachten tot dat over is en dan de weegschaal weer op. Mijn eerste doel is -10 dat zal nu niet lang meer duren. Volgende doel is weer -10 en zo hoop ik uiteindelijk een gezond gewicht te behalen. Lange weg te gaan dus!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik met jullie meepraten? Ik ben vorige week vrijdag gestart net CB500 met een gewicht van 166,4 ????

Ik kamp mijn hele leven al met overgewicht en was er nu helemaal klaar mee. Ik heb diverse dieeten gevolgt maar kon het nooit volhouden. Tijd voor drastische maatregelen dus.

De eerste dagen had ik het zwaar mbt het drinken. Maar het resultaat in week 1 is -7,5! Zo dat gaf een boost! Op de weegdag ongesteld geworden dus nu maar ff wachten tot dat over is en dan de weegschaal weer op. Mijn eerste doel is -10 dat zal nu niet lang meer duren. Volgende doel is weer -10 en zo hoop ik uiteindelijk een gezond gewicht te behalen. Lange weg te gaan dus!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Senna. Goed van je zeg -7.5!!! Mooie flitsstart. Ik begon met 142kg dus ook hier een lange strijd gehad nu ondertussrn -75 kg en een jaar stabiel alweer. Het gaat niet altijd zoals je wilt dat het gaat...maar zet door! Heel veel succes en het gaat je lukken!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Senna88, welkom!! Ik ben zelf ook nog heel nieuw, maar natuurlijk mag je meeschrijven! Wat een ongelooflijk resultaat van de eerste week!! De eerste en moeilijkste stap is gezet en nu is het een kwestie van volhouden.. Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar eigenlijk is het enige dat je nodig hebt voor dit dieet discipline en geduld.

Discipline is vasthouden aan wat je echt wilt en je niet laten afleiden door kortstondige verblinding. Ik geloof er heilig in dat als je iets maar graag genoeg wilt, het uiteindelijk ook lukt. En geduld is in dit geval ook relatief, want zoals je al hebt gemerkt gaat dit dieet zo snel (niet altijd elke week en voor iedereen, maar op algemene basis).

Ik hoop dat we elkaar kunnen steunen!! Heel veel succes Senna!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Welkom senna.

De eerste kilo's ben je al lekker kwijt.



Ik ben begonnen met startgewicht van 131.5 kilo en ben nog steeds bezig.

Redmissy is een mooi voorbeeld van wat we kunnen bereiken!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie berichtjes! Fijn te lezen dat ik niet alleen sta/stond in de drie cijfers. Ik heb tot nu toe niet gezondigt maar vandaag spookt een koekje door mijn hoofd. Om die reden blijf ik mooi nig even in mijn huis want daar is niets. Ik moet straks wel naar mijn ouders huis om de honden uit te laten maar verdorie ik wil niet nu al zondigen. Dit dieet kost mij op dit moment mijn spaarrekening en ik wil gewoon onder de 3 cijfers komen.



Wauw zeg -75 wat een prestatie! Hoelang heb je daar over gedaan en heb je dat vol kunnen houden zonder te zondigen en enkel op de 3 CB producten?



Opzich gaat de tijd best snel en het merendeel van de producten zijn best oke. Aanstaande donderdag mag ik ook repen wil er dan eerst 2 voor het weekend en dan evt verder uitbouwen als de andere CB producten mij de meus uit komen.
Alle reacties Link kopieren
Senna waarom denk je dat je nu al zou zondigen? Heb je trek, ben je het gewend, lijkt het je gewoon lekker? Dit is het moment waarop je je eigen gedragspatronen gaat zien.



Niet gericht op jou, maar ik heb in alle 5 delen zo vaak gelezen dat mensen smokkelen. Na 10 maanden snap ik het heus, maar in hun eerste weken al. Ik kan wel 10 dingen bedenken waar ik nu echt zin in zou hebben, ik heb behoorlijk PMS nu, vind mezelf zielig omdat ik mijn eentje thuis zit tot morgen en nog een hoop werk moet doen (een artikel schrijven) op mijn vrije zaterdag en tja ik ben gewoon gewend om dan iets lekkers te nemen. Maar stel je voor, puur hypothetisch, dat ik dat nu zou doen, maar 1 dingetje. Dan heb ik nog steeds niets van al die andere 9 heerlijke dingen gehad. Ik kan er nog wel meer pakken, maar dát is dan zonde van mijn dieet. Waarom is er 1 nemen dan niet genoeg zonde om iemand te weerhouden, ook al betekent dat zonder meer dat je de andere dingen toch niet ook mag? Wat is 1 dan meer dan 0?



Die zin blijft toch wel vrees ik. Ik neem niets, smokkel niets en word zo snel mogelijk slank! Hou vast aan die enorme wil.



Heb je nog steeds zin in een koekje?
RRR
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net trouwens een half theelepeltje kaneel in mijn koude chocoladeshake gedaan, echt een aanrader!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Is ook zo cavia, ik had echt trek. Heb ook last van PMS op dit moment en inderdaad ook werkdruk (ben bezig met afstuderen). Heb mijn soepje gepakt en nu gaat het wel weer. Ik moet echt bezig blijven dan gaat het wel heb in de tussentijd konijnenhok schoon gemaakt en huus stofgezogen was opgehangen en vaatwasser in gepakt.

De angst om te zondigen is een stukje controle willen houden. Ik ben niet iemand die vreetbuien heeft of chronisch snoept, ik heb een serieuze koolhydraten verslaving. Lekker veel pasta rijst etc.. ik houdt niet van brood en de avondmaaltijd is zeg maar mijn feestje. Nu is dat al erg omschakelen met n kopje soep. Merk ook dat die trek standaard on n uur of 3 begint iedere dag.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Leuk dag er weer een aantal nieuwe cb-ers zijn. Zet hem op hoor!



Goed verwoord cavia van dat smokkelen. Ik las dat ook idd in de eerdere delen en ik had daardoor in het begin zelfs het idee dat het erbij hoorde. Ik heb in de 5 maanden dat ik nu bezig ben 1 x een extra gekookt eitje bij de lunch gegeten in mijn eetweek, naast mijn avondmaaltijd. Verder gelukkig niets...



Moet zeggen dat ik het nu echt heel pittig vind. Heb continu honger en voel me flauwtjes en snel duizelig. Vanmorgen gaf de weegschaal 69,5 aan dus ik ben nu letterlijk de helft van wat ik ooit was, echt een bizar idee. Dinsdag weer naar de weegjuf en daarna ga ik aan de op en afbouw beginnen.



Zou het psychisch zijn dat ik daar naar toeleef en daarom zo n honger heb steeds of komt het doordat de vetreserves een beetje aan het opraken zijn? Redmissy en Inwe, hadden jullie daar op het einde ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Hi Senna, Welkom! Het klopt wat er gezegd wordt. Als je 1 keer zondigt wordt het alleen maar moeilijker.

Heeft je consulent niet aangegeven dat je twee keer daags een opkikker mag? Ik moet zeggen dat dat mij er doorheen hielp als ik even trek had of flauw was. Nu hoef ik ze eigenlijk niet meer te nemen omdat ik het ritme van de tussendoortjes kwijt ben. Die momenten zaten in mijn eetpatroon toen ik nog niet was begonnen.



Nu kost het me weinig moeite om me strak aan het dieet te houden. Wil niet zeggen dat ik het soms niet moeilijk heb maar die momenten zijn er niet veel.....



Het gaat je vast lukken...zit het even tegen dan begin je gewoon even opnieuw dit CB deel te lezen en dan krijg je vast je motivatie terug als je leest hoeveel succes er wordt behaald hier. Ik mag dan wel niet zo veel in de 3 cijfers zijn gestart...je eigen gevoel draag je toch mee! Ik voel me al veel beter en lekkerder in mijn vel zitten.



Heel erg veel succes meid!



Alle reacties Link kopieren
Bedankt Hout-kacheltje! Dat was even een fijne oppepper, had ik net nodig. Mijn vader en broers hebben ook te maken met overgewicht en soms lijkt het wel of ze mij willen saboteren zo ook net. Gelukkig heeft mijn moeder mij er weer even door heen gepraat.



Wat betreft de opkikkers hier begon ik vorige week over en toen zei ze dat ik daar beter nog even mee kon wachten. Ik heb er nog n paar in huis en denk inderdaad dat ik er 1 ga gebruiken als ik een moeilijk moment heb. Stop ze wel in mijn tas denk dat me dat net wat meer de dag door helpt.



Nog een paar dagen dan mag ik ook repen daar verheug ik mij echt op! Wat meer afwisseling is welkom.
Alle reacties Link kopieren
Welkom senna! Je kunt het, ik ben ook met 3 cijfers begonnen (125) en in 5 maanden later 42 kilo kwijt. Nu een aantal weken aan het opbouwen en inmiddels 44 kg kwijt. Het kan dus en het voelt zo fijn! Geloof me, die maatjes minder en de leuke kleren die je aan kan is zo veel lekkerder dan dat ene koekje!!!!!!!quote:lau83 schreef op 11 februari 2017 @ 21:22:





Zou het psychisch zijn dat ik daar naar toeleef en daarom zo n honger heb steeds of komt het doordat de vetreserves een beetje aan het opraken zijn? Redmissy en Inwe, hadden jullie daar op het einde ook last van?



Zeker! Ik had het aan het einde best pittig. Ik denk psychisch want je weet dat het einde nabij zit. Als ik nog wist dat ik nog 10 kg Door moest dan had ik dat gewoon gekund, maar ik zat al onder mn streef dus psychologisch is het dan zo veel moeilijker om vol te houden. Ik heb bijna niet gesmokkeld, een keer een eitje en ik at voor een wedstrijd sporten wel wat cherrytomaten. Allemaal aan het einde, ik zag dat het geen invloed had op mn gewichtsverlies en dan is het helemaal lastig om niet meer te smokkelen. Als ik dit aan het begin had gedaan was het echt van kwaad tot erger gegaan denk ik. Gewoon niet doen en doorgaan!



Wel fijn dat je bijna klaar bent lau, het is zo fijn ????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven