Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lekker is dat he Maiden! Ik maak dankbaar gebruik van het mooie weer vandaag! Heb een L vormig balkon dus al mijn beddengoed gewassen dat hangt nu lekker in de zon te drogen. Daarnaast ben ik bezig met het pimpen van 3 ikea lack tafeltjes en dat samen moet een kast worden voor in de keuken voor onder andere de combimagnetron (die staat nu op aanrecht)
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag bij bedrijfsarts geweest. Die opperde om aantal diensten (vroege en late) komende tijd te proberen om te zien wat dat voor effect op me heeft.



Hij benoemde ook dat als terug naar woongroepen niet het gewenste effect heeft over een tijd om eens een loopbaanadviseur op te zoeken om te zien of ik werkgerelateerd nog op z'n plek zit



Daarna doorgelopen naar leidinggevende en draaide aardig bij. Komende weken krijg ik open diensten door gestuurd van de groepen en kan daarvan paar pakken om te zien hoe het gaat
Alle reacties Link kopieren
Vlekkebeest dat klinkt als een fijne bedrijfsarts! Hopelijk lost het zich op de juiste wijze voor jou op
Alle reacties Link kopieren
Succes Vlekkebeest



Nou, ik ben nu echt begonnen hoor. Gisteren had ik nog een etentje staan waardoor ik niet eerder wilde starten.

Zojuist de eerste shake genomen



Hoe was je borrel Maiden?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Het 'verloren' schaap is weer terug van Wintersport!



Ik heb eerst deze week eens even alles nagelezen op mijn gemak aangezien er nogal gepost was én ook nog eens heftige dingen!



Allereerst iedereen welkom die nieuw zijn gekomen de afgelopen twee weken.



Cavia Wat moet jij het moeilijk gehad hebben zeg als ik zo lees! Wat heftig allemaal maar keigoed dat je je zo sterk hebt weten te houden. Ik weet echt niet wat ik zou doen als ik in jouw schoenen had gestaan. Heel erg veel sterkte de komende periode. Ze zeggen niet voor niets: What doesn't kill you makes you stronger!!



Vlekkebeest Wat fijn dat je via de bedrijfsarts de kans krijgt om wat regelmaat te krijgen. Wellicht zullen de dagdiensten je goed doen om je lichaam een ritme te geven zodat je s'nachts echt uitrust. Ik drink trouwens elke avond een pepsi-max. Wel op eigen risico want ook al zitten er geen suikers en koolhydraten in je kan er honger van krijgen. Voor mij is het echter een beloning voor al dat water wat ik overdags drink.



Ava84 Ruim 13 kilo al kwijt wat goed zeg! Ik ben na mijn wintersport een kilo aangekomen. Daarvoor was ik dus ook 13 kwijt.

Ik zag nu na een week dat ik de kilo al weer kwijt ben dus nu verder!



Senna 15 kilo Top hoor! Motiverend ook om echt voor jezelf doelen te stellen. Dan lijkt het minder lang te duren!



Nu dan mijn wintersport. In één woord GENOTEN!!



Ik heb in de ochtenden mijn shake genomen en voor de rest gewoon gegeten. Soms salade, maar ook spaghetti, spareribs en een keer een snitzel. Friet klein beetje en meeste weggeschoven naar manlief. Ook de rode wijn heb ik maar heel beperkt genomen. Na terugkomst heb ik afgelopen dinsdag nog een high tea gehad en daarna weer netjes gehouden.

Ik neem dit weekend nog wel mijn rauwkost erbij maar vanaf maandag weer naar fase 1 om snel in ketose te komen. Ik heb geen idee of ik dat nu ben of niet ondanks dat ik die kilo weer kwijt ben.

We gaan er weer tegenaan in ieder geval! Volgende doel van mij is 8 kilo.



Succes allemaal!



Gr.
Alle reacties Link kopieren
Mn borrel ging uitstekend; 2 theetjes en 2 colalight. Ik ben apetrots op mezelf, voor het eerst echt zonder alcohol

EN vanavond ga ik met een vriendin de kroeg in, ik mag van mezelf 1 biertje en de rest water of colalight... Ik zit nu op -6kg!!!!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een super tijd houtkachel! Heerlijk wil ik ook wel wintersport. Goed dat je ook even mee gedaan hebt met gewone voeding. Daardoor kan je denk ik fase 1 wel weer ff uitzitten.
Alle reacties Link kopieren
Hout-kacheltje, klinkt goed, jouw vakantie. Lekker genoten maar wel met mate. Succes met weer terug naar fase 1. Lukt je vast

Maiden, kun je het dan wel bij 1 biertje houden?



Hier ging gister goed. Af en toe wel behoorlijke honger en slapjes, maar na een minuut of 20 was dat ook weer weg.

Even op de weegschaal gestaan en wat fijn dat er dan al een dikke vette kilo vanaf is
Alle reacties Link kopieren
Hier t weekend een tussenweek gehad en nu weer stap 1. Heb nu honger ???? Maargoed half 12 mag ik mijn reep nog ff uitzitten.
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn Vlekkebeest!! Hoop dat dit wat verbetering gaat brengen!



Goed gedaan Maiden met de borrel! Hoe was je avond nog? Heb je je beheerstheid kunnen voortzetten?



Houtkacheltje welkom terug!!! Wat fijn dat je het zo heerlijk hebt gehad! Nu kun je er weer helemaal tegenaan! Hopelijk ben je na vandaag weer supersnel in ketose!



Francissie lekker bezig!!!! Je start is gemaakt! Nu je erin zit, wil je er vast voorlopig niet meer uit!



Hoe makkelijk het shaken ook is qua niet hoeven nadenken, gaat het af en toe toch mis. Voor de derde keer heeft mijn consulent te weinig zakjes meegegeven! Ik heb er wel gewoon 21 besteld (en afgerekend...) afgelopen woensdag maar nu zag ik tot mijn ontsteltenis dat in plaats van mijn 2 extra (ik wil er altijd 2 extra zodat, mocht een van ons ziek zijn, ik niet ineens zonder eten zit) ik er 1 te weinig heb! Woensdag ga ik om 18.40u wegen en voor die dag heb ik maar 1 shake... Ik ga nu maar een beetje afromen van mijn shakes vandaag en morgen (maar 4, want ik heb ook nog een soepje en een reep) en zo een soort tweede creëren, maar echt prettig is het natuurlijk niet. Ik heb écht geen mogelijkheid om vandaag, morgen of woensdag eerder langs te gaan overigens.



Maar de schraalheid zal worden beloond woensdagavond met mijn eerste tussenweekmaaltijd, daar verheug ik me dan wel weer op!



Dames de zon schijnt!!!! Ik hoop dat jullie je prachtig hebben aangekleed om jezelf minus alle verloren kilos eens goed in het zonnetje te zetten vandaag!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Cavia: heb je het al eerder aangegeven bij je consulten dat je paar keer te weinig zakjes heb meegekregen! Je hebt er voor betaald en als het nu al 3x is gebeurt lijkt mij niet als eenmalig foutje.

Misschien voor jou om gelijk bij haar je bestelling te controleren voordat je weg gaat zodat je zeker weet dat alles erin zit
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had het zeker gezegd. Ze zei toen lacherig van oh nou dan heb ik misschien wel verkeerd geteld. Ik wachtte vervolgens op iets van een korting bij mijn bestelling maar die kwam niet.. Ik ben nogal een guppie af en toe, dus ik zei maar niets. Deze keer bestaat er natuurlijk helemaal geen twijfel dat ze me te weinig heeft meegegeven, dus ik zal proberen iets sterker in mijn schoenen te staan overmorgen!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag voor het eerst wegen. De weegschaal thuis gaf vanochtend -7 aan!!!! Wauw :-)

En ik heb me zaterdag erg goed kunnen inhouden; uiteindelijk 1,5 biertje gehad (trust me, das voor mijn doen echt heel weinig, haha). Ik ben wel op tijd naar huis gegaan, want niet drinken en stappen moet ik nog ff aan wennen merk ik.



En Cavia, dat vind ik wel erg slecht hoor, die shakes zijn al duur zat, en dan 3x te weinig meegeven? Da's geen toeval/onhandigheid meer hoor



Volgens mij kan ik het al zien bij mezelf; mn gezicht ziet er beter uit en de grootste rol om mn middel is al echt kleiner (gets, dat klinkt niet zo charmant he).
Alle reacties Link kopieren
Cavia: als ik jou was zal ik gelijk bij je consulent alles controleren als ze er bij zit. Mocht het niet kloppen zit ze er zelf bij en kan ze het gelijk corrigeren!



Een foutje kan altijd gebeuren maar 3x is te toevallig.

Mocht ze dit bij meerdere mensen doen maakt ze toch vette winst
Alle reacties Link kopieren
Ooh maar ik geloof oprecht niet dat ze het expres doet hoor, ze is gewoon heel chaotisch. Niettemin zou een correctie van haar kan dan wel zo netjes zijn. Maar inderdaad, vanaf nu tel ik ze gewoon na!



Maiden wowwwww -7 zou geweldig zijn!!!! Vanmiddag is het natuurlijk ietsje minder omdat je dan hebt gegeten en gedronken, maar ik duim voor je mee! En ik zie je mooie beschrijving helemaal voor me hahaha. Maak je ook progressiefoto's?



Senna hoe was je reep? Als dat al je tweede moment van de dag is, hoe laat "dineer" je dan met nummer drie??
RRR
Alle reacties Link kopieren
Oo cavia kom op voor jezelf die consulent had de eerste keer best mogen compenseren het is verdorie al duur zat!



Mooi resultaat Maiden!



Mijn laatste maaltijd op een dag zit ergens tussen half 5 en 7 uur. Ik leef nogal onregelmatig (savonds). Vanochtend was ik om 6 uur in de weer vandaar dat ik vond dat ik mijn reep op half 12 wel mocht en o wat was dat een fijn moment! Nu zit ik het wel weer uit tot half 5 en vanavond desnoods maar optijd mijn bed in. Ik wil toch graag weer drie weken stap 1 uitzitten! Hopelijk schiet het dan nog zo snel eraf als nu.



Drinken blijft bij mij wel echt een lastig iets zeg! Niet dat ik perse fris moet hebben maar 1,5 liter per dag is echt wel hard werken voor mij!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, foto's! Goeie, ik ga vanavond gelijk een foto maken
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cavia, begrijp ik nu goed dat ze je geen extra zakjes heeft gegeven van wat ze je te weinig mee gaf?

Of ze nu chaotisch is of niet maar ik zou alsnog even van de laatste keren optellen wat je eigenlijk had moeten hebben en dat lijstje laten zien. Je kan aangeven dat je het heel vervelend vind om te zeggen maar dat geld toch geld is voor iedereen! (mmmh misschien ben ik daar een kaai in hoor maar ik zou het wel zeggen.) Je hoeft niet boos te worden maar als je het redelijkerwijs uitlegt en je overdondert was dat je het vorige keer niet gecompenseerd kreeg en daarom even hebt nagedacht, moet ze toch begrip tonen neem ik aan. Anders zou ik heel goed nadenken of er niet een ander in de buurt zit. Voor mij misschien makkelijker gezegd hoor maar dit kan echt niet....! Ik vermoed ook dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Zit er niet iemand anders in de buurt van wie je de zakjes kan lenen of anders de consulente opbellen en dat ze ze opstuurt op haar kosten natuurlijk!



Sorry als ik te bemoeierig overkom maar ik kan heel slecht tegen onrecht hahaha. Succes meid!



Senna, ik heb ook weer even moeite hoor na mijn eetweek om alleen de drie vervangers te nemen. Maar ik hou me er aan vast dat ik bij dag drie geen last meer heb.



Maiden, knap hoor! Foto is altijd goed maar meten is weten. Maag, buik, heup, linkerarm, linkerbeen en kuit. Dan weet je straks niet wat je ziet.



Ik had vandaag koppijn dus ik vermoed dat ik snel mijn ketose in aan het gaan ben....



Gr.
Alle reacties Link kopieren
@Senna: je zit er vast zo weer in

@Cavia: Mocht je echt een maaltijd te kort komen, dan zou je een reep van Atkins kunnen halen bij de supermarkt. Deze zijn qua samenstelling vrijwel hetzelfde als een CB-reep. Dus dan raak je niet uit ketose oid... Want bezuinigen om de toch al weinige kcal die je binnen krijgt, lijkt mij niet echt een optie eigenlijk. Wel kwalijk dat ze je niet tegemoet komt in haar telfout(en).



Ik zit vandaag lekker in ketose. Ik meur uit mijn giechel volgens mijn vriend (ik heb ook een vieze smaak) en geen honger

Dus een paar keer extra tandenpoetsen maar.
Alle reacties Link kopieren
Houtkacheltje is ook zeker waar, heb nu gelukkig geen honger meer. Heb me braaf aan mijn 3 producten gehouden en ga nu nog n halve liter water wegwerken. Wil zo graag nog op korte termijn 10 kilo er af hebben dan heb ik weer n doel bereikt!

Ga zo lekker mijn bed in morgen vroeg beginnen op t werk dan kan ik smiddags nog leren voor een tentamen dat ik woensdag avond heb.

Dan heb ik weer een wat rustigere tijd waardoor ik weer wat eigentijd kan plannen
Alle reacties Link kopieren
Meiden wat is er veel gekletst.



Cavia wat een rot tijd heb je gehad. Goed hoe je je er door heen hebt geworsteld en je niet in verleiding hebt laten brengen. Kan ik nog wat van leren. Wat stom dat je consulente steeds zakjes vergeet. Ben ook niet zo'n held maar ik zou er wel wat van zeggen.

Wat ik zelf doe is vooraf thuis alvast mn bestelling op een briefje schrijven en die neem ik mee.



Senna, succes weer!



Francissie, vervelend he dat je uit je mond ruikt. Ook erg last van gehad. Je mond spoelen met water of mondspray helpt bij mij wel.



Hout-kacheltje, welkom terug! Veel succes weer. Hoeveel wil jij nog kwijt?



Ik zit nu inmiddels op een kleine -15 kg. Krijg ook steeds meer opmerkingen. Heel leuk! Ook pas ik veel kleren niet meer. Met name broeken die zijn echt te groot. Inmiddels heb ik wel een hele verzameling verschillende maten maar door de jaren heen ook aardig wat weggedaan. Vanaf vandaag ga ik opbouwen en ik vind het toch wel heel spannend.

De shakes zijn makkelijk en duidelijk. Nu weer langzaam opbouwen en hoop dat ik maat blijf weten te houden.

De laatste keer dat ik dit gewicht had is zeker wel zo'n 4 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Ava wat fijn dat het ook opgemerkt wordt! Succesmet opbouwen, neem je tijd dan komt het ongetwijfeld goed.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Ava! Goed bezig. En lekker eten weer. Je weet waar je vandaan komt en als je gewoon doet wat er in het boekje staat of wat je consulente heeft aangegeven, komt het helemaal goed



Ik merk dat ik wel een iets korter lontje heb nu (vriend ook )



Honger is helemaal weg. Wel ben ik wat slapper en minder energie en veel hoofdpijn, ondanks veel drinken. Hadden/hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het even voor ik meer energie kreeg. Hongergevoel inderdaad vrij snel weg. Ik sliep veel en vroeg in de eerste 2 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven