Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik wil me graag bij jullie motiverende groep voegen, vandaag ben ik begonnen met cambridge.

Ik heb behoorlijk wat pagina's terug gelezen en ik vind het super tof hoe jullie elkaar opbeuren en advies geven!



Ongeveer vijf jaar geleden heb ik cb500 gedaan, destijds van 100kg naar 75kg gegaan. Na afloop ben ik gaan hardlopen, chronische blessure opgelopen en doordat ik na het afvallen geen aandacht had besteed aan het aanpassen van mijn vroegere (slechte) eetgewoonten weer geleidelijk naar de 100kg gegroeid.

Ik ben echt een lekkere eter, zoals de meesten hier geloof ik Er is weinig wat ik niet lust, ik houd ervan om een lekkere maaltijd in elkaar te draaien en ja, chocolade en Ben&Jerry zijn mijn grote vrienden.



Tijdens het wegen gisteren was ik toch wel heel blij dat ik de knoop had doorgehakt en bij mijn nieuwe consulent op de stoel zat.... 114.3kg

Zo zwaar ben ik nog nooit geweest, en toen ik dat getal hoorde inclusief de 54% lichaamsvet wist ik dat ik op de goede plaats zat.

Ik ga mijn best doen, en dit keer met het einddoel: Leren hoe ik na cambridge gezond kan eten zonder te groeien!



Ik heb een lange weg te gaan, zo'n 45kg zal eraf moeten, maar volgens mij heb ik hier een leuke groep gevonden. We gaan ervoor!
Alle reacties Link kopieren
lekker bezig houtkacheltje!



Jojip, ik vraag me af of het slim is de atkins producten tijdens CB te gebruiken.. Het is wel beide khoolhydraatarm maar er zit wel voldoende verschil in de regels waardoor het 2 verschillende dieeten zijn geworden..



lekker bezig maiden! einddoel al in zich heerlijk joh ga zo door!



Ik heb de weegschaal afgelopen dagen er nog niet bijgepakt, beetje hectisch gehad laatste keer was er al wel weer 2 kilo af heb er

vertrouwen in dat dat wel gewoon doorloopt. Cavia ga jij nog lekker? Je zit denk ik ook al wel bijna aan de volgende fase toch?



Vreemd pikkie dat het nu een probleem is. Misschien zijn er mensen die slechte ervaringen hebben opgedaan? In dat geval is het misschien maar beter voor je gezondheid.





welkom (terug) babs. Ik zit in fase 1 en daar blijf ik voorlopig ook nog wel een tijdje. Succes je hebt al eerder bewezen dat je het kunt dus het zal nu ook zeker lukken!



welkom lycheetje en zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
En vanochtend -11,4kg!!!

Eyes on the prize!!



Zet 'm op meiden!
Alle reacties Link kopieren
Hier -20,3. Morgen is de officiële weegdag hopelijk dan die 0,7 er ook nog af ????
Alle reacties Link kopieren
Yeahhhhhh Senna en Maiden!!! :D Jullie zijn sterren!! Goed gedaan!



Welkom en welkom terug Lycheetje en Babs! Heel veel succes en plezier met het afvallen. Als je 100% streng begint, is het een stuk beter vol te houden geloof ik.



Vlekkebeest



Pikkie wat akelig! Had ze wel eerder kunnen aangeven, maar gezondheid gaat natuurlijk altijd voor op alles. Ik hoop dat je een manier gaat vinden om je gewicht te krijgen en houden zoals je het wilt.



Ja Senna ik zou inderdaad al naar stap 2 mogen, maar dat wil ik nog niet. Ik wil graag eerst 30 kg afgevallen zijn (nu ergens begin 20) en dan de rest "voor de mooi" in de opbouw. Als het dan 5 kg is, ben ik al heel gelukkig want meer hoeft niet persé (liever wel!). Vanavond weer wegen, ik ben heel benieuwd hoe de week na de tussenweek is gegaan! Ik lees vaak van anderen dat dat altijd een mooie daling oplevert...



Ik ben inmiddels verslaafd aan een nieuw soort snack! (ik durf het woord hier niet te noemen, ik wil niemand de lust bezorgen) Een heerlijk zomers liedje dat eigenlijk stiekem helemaal niet over deze heerlijkheid gaat ;) https://www.youtube.com/watch?v=tBs4ykAxxCk Voor de liefhebbers... <3 Kun je heerlijk een dansje op wagen alsof er niemand kijkt! (ja mijn leven naast CB en werk bestaat uit muziek en Frans en het liefst nog de combinatie hahaha)
RRR
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig hoor cavia! Ik wil er nu nog 10 af dan ben ik op de eerste helft van mijn eerste grote doel de min 60???? Dat zou al zon gigantische winst zijn voor mijn gezondheid ????

Daarna door met dd overige kilos. Ik ben voorlopig nog niet weg uit dit topic ????
Alle reacties Link kopieren
dubbele post
anoniem_334821 wijzigde dit bericht op 29-03-2017 19:33
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat zijn jullie goed bezig allemaal super knap!

Vindt het ook zo goed dat jullie volhouden ondanks dat er soms allerlei andere dingen spelen, respect!



ik heb morgen mijn 4de weegmoment. ( na week 3)

Tot nu toe 7.3 kilo kwijt en stiekem al even gespiekt om m'n eigen weegschaal maar zag nu " maar " 800 gram minder voor deze week.

Zou het nu steeds langzamer gaan..? Heb deze week wel voor t eerst repen gegeten. En ga hierna m'n eetweek in dus wel een beetje de kriebels dat ik straks helemaal niks afval in de eetweek als t nu ineens zo anders is al. ????

Hoeveel vallen jullie gemiddeld af per week?

Zet hem op allemaal!!
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
Kan zijn dat je wat vocht vasthoudt echt aankomen kan niet als je je aan de 3 producten en regels houdt
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat dat het inderdaad is Senna dat zou natuurlijk kunnen inderdaad thanks. morgen maar eens op t bonnetje van t wegen kijken of ik daar wat in kan terug zien. Ik heb nog geen 1 x gesmokkeld iniedergeval en hoop dat vol te houden
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
O herewego ik houdt standaard de week voor mijn maandelijks periode vocht vast en daarna is het weer goed. Maak je geen zorgen, dat vasthouden is op mijn weegbonbetje niet eens terug te vinden
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Helaas heb ik de afspraak afgelopen maandag moeten annuleren. Ik baal er zo van!

Maar ik kon echt niet gaan. Ik was zó ziek. Als ik niet had hoeven overgeven was ik gewoon gegaan, maar ik kon nu écht niet.

Helaas zit ze zo vol, dat ik maandag pas weer kan. Dus we starten een week later dan gepland.



Hoe doen jullie dat eigenlijk met avondeten? Ik zit me te bedenken hoe ik dat moet gaan doen.

Zitten jullie dan wel gezellig bij het gezin aan tafel met je shake? Lijkt me zó lastig.

Althans in het weekend lijkt het mij het lastigste (dan doen we altijd een makkelijke maaltijd, zoals een frietje of snack).



Jeetje jullie gaan echt goed zeg!

Hoe lang zijn jullie nu bezig?



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Lovelylady89 Vervelend dat het zo loopt, maar misschien is het juist beter dat je later begint. Ziek zijn en ook nog eens ketogriep hebben lijkt me ook geen pretje.

Over het avondeten, ik kook gewoon voor de rest en heb er vooralsnog helemaal geen moeite mee gelukkig! Ik merk juist dat het me enorm motiveert om te merken en bewijzen dat ik van dat lekkere eten af kan blijven

Bovendien denk ik dat het voor mij goed is om met eten bezig te blijven. Ik leer nu alvast hoe ik gezonde maaltijden kan komen zonder te smokkelen.



Sporten er ook dames (intensief) tijdens cambridge? Vallen jullie ook gewoon lekker af? Ik ben namelijk een beetje bang dat mijn lichaam door het sporten + cwp te weinig binnenkrijgt en daarom gaat weigeren.

Gisteren had ik mijn tweede dag en zag ik op tegen trainen, maar ik moet zeggen dat het sporten me zo heeft afgeleid dat ik niet eens een hongergevoel heb gemerkt. Toen ik thuis kwam had ik wel echt honger.. Maar gelukkig kon ik nog een halve shake nemen.



Succes allemaal vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Lycheetje: ik sport gemiddeld 3x per week (bodypump/zumba/funxtion). Doe vaak vooraf ook een opkikkertje nemen en na het sporten een shake of soepje.



Lovelylady; heb geen tips voor je. Ben vrijgezel en thuis dus geen andere geuren/afleidingen met eten.

Op werk sta ik alleen en eetmomenten zijn ook alleen. Ook hierin geen verleidingen van geuren ed
Alle reacties Link kopieren
Sporten durf ik echt niet, met maar 500 calorieën... Ik heb geen auto, dus doe alles op de fiets of lopend; ook een vorm van sporten he
Alle reacties Link kopieren
Ik start zaterdag weer met sporten. Als doel had ik minimaal 20 kilo minder voor ik weer op mijn paard stap. Dat is behaald dus zaterdag na een winterstop voor het eerst weer aan de slag. Even aankijken hoe dat verloopt met cb 500.

Wel heb ik al die tijd gewandeld en gefietst.



Vandaag alle resterende chapignonsoepjes geretouneerd ik krijg ze niet meer weg. Heb chocolade en banaan vandaag gemixt en dat was super! Weegjuf was ook tevreden over het resultaat.



Heb net mijn grootste maat broek in de kliko gegooit, hij was al helemaal dun en veel te groot geworden. Die komt er nooit meer in!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Senna88 ik ga straks de choco en banaan mixen, ben heel benieuwd!



Hoe gaat het bij iedereen? Iemand alweer een nieuw weegmoment gehad? Ben daar echt benieuwd naar



Vlekkebeest Fijn om te weten dat sporten bij jou ook gewoon kan. Ik las in het cwp mapje dat sporten bij 500 wordt afgeraden, maar als ik me nog goed voel bij sporten ga ik er mee door.

Morgen heb ik een belangrijke wedstrijd, dit betekent dat ik de hele dag weg ben. Ik neem een halve shake bij opstaan en pap voor ik wegga, als ik dan thuis kom heb ik waarschijnlijk heel veel zin in mijn pap



Ik wilde graag iets met jullie delen, hopelijk is dat toegestaan op het forum. Op netflix is de serie "Addicted to food" te zien en ik zou hem aanraden aan iedereen die het gevoel heeft verslaafd te zijn aan eten.



Veel plezier morgen Senna88, dat moet wel een super fijn gevoel zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden!

Terug van weggeweest! Drukke week achter de rug en troubles met inloggen



De eetweek is nu een paar dagen achter de rug, en wat voel ik me ellendig zeg... Misselijk, last van mijn darmen (lees: rees) en vind het maar moeilijk om gemotiveerd te blijven. Gelukkig niet de mist ingegaan, maar op deze manier gaat het heel lang duren



Wat heeft iedereen mooie resultaten behaald, zeg! Ik ben in de eetweek -0,4 afgevallen, en 2,1 kg aan vet.

Babs, Lycheetje, LovelyLady (alvast), succes!



Ja, die choco+banaan is goed te doen! Helaas heeft de juf de laatste weken slechte voorraad door veel nieuwe aanmeldingen, dus geen choco deze week voor mij. Hebben jullie juffen ook zoveel nieuwe aanmeldingen?



Vlekkebeest, wat is funxtion?

Ik sport ook niet naast cb. Zou wel wat willen doen, maar weet niet goed wat (en heb nog geen actie ondernomen ). Doet iemand hier aan yoga?



Cavia, is bij jou de honger inmiddels over? Zeg me dat er een einde aan komt! En hoe gaat het verder met je?



Senna, wat een lekker gevoel moet dat zijn.. afscheid van de te grote broek! Heb je er een mooi ritueel van gemaakt? Ik zie al voor me dat je buiten al dansende dat ding in de fik zet
Alle reacties Link kopieren
Lycheetje, die serie ga ik zeker kijken! Ben benieuwd :-)
Alle reacties Link kopieren
Heb geen Netflix helaas. Is het ook ergens anders op te zien?



Lycheetje; m'n consulent raadde het juist aan om te gaan sporten. Je moet kijken wat haalbaar voor je is en wat je trek.



Monaatje: funxtion is een circuit training van een half uur (maar dan ben je ook afgrpeigerd).

Er zijn 3 ronden en 6 oefeningen. In eerste ronde duren de oefeningen 30 seconden (en dan na 30 seconden draai je door naar de volgende oefening). 2de ronde duurt 40 seconden per oefening en laatste ronde duurt 50 seconde per oefening
Alle reacties Link kopieren
Wow, vlekkenbeest! Dat lijkt me heftig..

Ik zou halverwege al van mijn stokje vallen op cb

Ik zie wel wat filmpjes van de serie op YouTube. Misschien heb je geen Netflix nodig!
Alle reacties Link kopieren
Geen echt ritueel gedaan het optillen van de klep en ding weggooien container dicht was al meer dan genoeg voldoening!



Die serie op netflix ga ik eens opzoeken.



Pittig vlekkebeest knap dat je dat uitzit!



Wilde vandaag voor t eerst weer op mijn paard stappen maar hij is net verhuisd dus heb besloten het nog even uit te stellen, hopelijk morgen. Ben wel van 10 tot 3 op stal druk geweest en ben behoorlijk afgepeigert nu.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lycheetje, Babs en Lovelylady

Hier een niet sporter. Ik fiets elke dag naar mijn werk en soms loop ik naar mijn werk (40 min enkel) én elke ochtend een half uur flink doorpassen met onze hond. Beweging dus voldoende.

Lovelylady, ik ben op 2 januari dit jaar begonnen.



Wat sneu voor je pikkie....ik weet niet wat je nu gaat doen maar heel veel succes!



Wat leuk Senna dat je paardrijd! Sinds een heftig ongeluk (op de ski's) heb ik niet meer gereden. Ruim 1,5 jaar moeten revalideren en blijvend last van mijn schouder/arm. Niet te zien van buitenkant maar durf het ook niet meer aan juist omdat ik restverschijnselen heb.

Maar vind het nog steeds geweldig!



Jeetje monaatje, dat je zo'n last van de eetweek heb?! Kan je soms niet tegen bepaalde groenten? Ik ken nml mensen die van groene kool bv ontzettend last van de darmen krijgen...wat heb je zoal op?



Ik heb mijn tweede week van fase 2 erop zitten. Zoals ik al eerder zei vorige week 1.4 kilo en afgelopen vrijdag 1.2. Ik ga gewoon nog lekker door. Vind het fijn om erbij te eten en er zit heel weinig verschil in afvallen in voor mij....

Vanmorgen een hele bups kleding van zolder gehaald en gepast. Veel was zomerkleding en.... het past! Van maat 46 naar maat 40.

Officieel moet ik nog 3.5 kilo tot de 80 voor ik echt ga afbouwen maar heb nu al het gevoel zo geslaagd te zijn.

Ik ga ervanuit dat ik over een maand de fases kan gaan wisselen.



Fijn weekend verder iedereen!



Gr.
Alle reacties Link kopieren
Zo dan heb je een super resultaat houtkacheltje! Wel prettig om weer normaal voedsel tot je te kunnen nemen lijkt me!



Leuk dat je ook paard hebt gereden, wel zuur dat je het zelf niet meer 'kan'. Ik rijd al sinds mijn 6de dus bijna 25 jaar soort levensstijl kan je weer zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Senna, wat jammer dat je paard er niet was. In de stal werken lijkt me ook topsport Veel plezier met rijden vandaag!

Houtkacheltje, wat gaaf dat je het gewoon al past! :worship:Dat motiveerde mij ook de eerste ronde, en ik was altijd verbaast dat ik dan een maatje kleiner paste.

De laatste dag van de eetweek heb ik sla met komkommer/tomaat/olijfjes hutekase en gerookte reepjes kipfilet (van die kant en klare) gegeten. Ik denk dat dat laatste niet zo goed is gevallen. En de Jacob Hooy-thee heeft misschien te goed z'n werk gedaan. Gelukkig gaat het nu een stuk beter. Ook met de motivatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven