Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste dagen telkens last van duizelingen. Vandaag had ik er ook weer heel veel last van, dus ik heb m'n bloeddruk maar eens opgemeten. Ik had een bloeddruk van 101/67. Behoorlijk laag dus. Normaal heb ik altijd een bloeddruk van zo'n 125/80. Ik heb nog nooit zo'n lage bloeddruk gehad, dus ik vermoed dat 't wel eens aan 't dieet kan liggen.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat mijn bloeddruk is (toen ik zwanger was zeiden ze altijd: prachtig!)

Eet je wel op tijd? Ik kan mij duizelig voelen als ik dingen ga doen, zonder dat ik eerst gegeten heb. Wanneer ik gewoon op de normale eettijden eet heb ik nergens last van, ook niet na een stuk fietsen met de bakfiets met kids erin.
Alle reacties Link kopieren
Hi bethenny, ik heb geen idee, ik heb nog nooit m'n bloeddruk laten meten, maar ik voel me dan ook prima met het dieet. Geen duizelingen enzo.

Misschien anders even met de huisarts of consulent overleggen?



Ik heb dag 2 van 3 producten weer overleefd na m'n eetweek. En had eigenlijk niet verwacht dat ik de terugschakeling zo makkelijk zou vinden. Waarschijnlijk is dit omdat ik het eten in de eetweek toch tegen vond vallen. Niks smaakte zo lekker als verwacht(misschien komt dit doordat je toch in ketose blijft, en de vieze smaak in je mond)



Tijdens m'n eetweek ook regelmatig de ketostix gebruikt en die kleurde nog wel, maar minder heftig dan nu!

Gaat dus prima! Hoop dat ik de laatste 6 kilo er snel afheb.



Succes allemaal met weer een dag cambridge voor de boeg! We can do this!
Alle reacties Link kopieren
Pfff, hoe zit dat met die knop? Ik ben nu vanaf half januari bezig en heb telkens een paar dagen shaken afgewisseld met een paar dagen volop eten. Dit heeft geresulteerd in 6 kilo eraf. Zonder CB zou dit vast 10 kilo erbij

zijn, maar zonder eten was ik er al zeker 15 kwijtgeweest.

Iedere keer honger, elk moeilijk moment en ik grijp naar eten. Terwijl ik het typ, denk ik hoe ontzettend stom dit gaat overkomen. Hoe kan ik het nu (voor mezelf?) geloofwaardig maken dat ik écht wil afvallen??
Alle reacties Link kopieren
Pixymama, wat mij een tijd terug over de streep trok was een goeie vriend die mij gewoon recht in mijn gezicht zei dat ik het gewoon niet graag genoeg wilde. Ik wilde wel maar ik wilde er niks voor hoeven doen.... Als ik het echt wilde zou het wel lukken, en dat was ook zo... dus pixy: volgens mij wil je het niet graag genoeg zonde van het geld ook, halfbakken cambridgen! Kom op, schop jezelf onder je kont en hou het een paar weken vol, óf stop ermee en accepteer jezelf zoals je bent
Alle reacties Link kopieren
Gaat het een beetje met iedereen?



Hier gaat het zijn gangetje...net ff gewogen thuis en toch weer 900gr eraf. Weeg nu 75.6 😀 Val nog steeds af in de opbouw...terwijl ik dit weekend gezondigd heb 😯😀
Alle reacties Link kopieren
Afvallen in de opbouw lijkt me zo hoopgevend. Met een normaal eetpatroon kan je dan je gewicht vast houden zonder heel erg bang te zijn dat de kilo's er weer aanvliegen.



Ik zie Cambridge echt als een reset van mijn eet gewoontes. Ik merk nu al (dag drie) hoe vaak ik willekeurig iets in m'n mond wil stoppen. Ik geef net de jongens een stukje chocola en als de oudste hem niet opeet wil ik hem zelf in m'n mond stoppen. Gelukkig wilde de jongste wel dus ik heb geen chocola weggegooid. Wat zegt je consulente over je eetdagen?
Alle reacties Link kopieren
zo redmissy wat lekker zeg, ik hoop dat ik ook zo kan praten als ik in de opbouw zit!



Dit klinkt echt super! maar voor nu nog niet zover.



Dus nog even keihard doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Welkom vast Pil0u! Geniet van je vakantie en tot daarna!



Hey Bethenny, wat kan helpen is om meer water te drinken en minder koffie en thee (met cafeïne/theïne ) te drinken. Cafeïne onttrekt namelijk weer vocht.

Maar ik zou ook zeker even contact opnemen met je consulente en eventueel je huisarts.



Wat fijn Haantje dat de omschakeling zo makkelijk gaat! Ik kijk eerlijk gezegd alweer uit naar mijn eetweek. Ik heb dan ook echt genoten van de gerechten, behalve van de kebab uit het CB-boekje

Helaas moet ik alleen nog meer dan 1,5 week wachten tot de eetweek...



Oh pixymama wat balen voor je dat het niet vlekkeloos gaat.

Ik ben het eens met de 'schop' van ariel , je maakt het jezelf echt nog veel zwaarder door steeds in, en dan weer uit ketose te raken. Maar dat weet je vast zelf ook wel..



Ik ga zo een wandelingetje maken. Even afleiding, want ik heb trek!!
Alle reacties Link kopieren
quote:ariel149 schreef op 15 maart 2016 @ 08:27:

Pixymama, wat mij een tijd terug over de streep trok was een goeie vriend die mij gewoon recht in mijn gezicht zei dat ik het gewoon niet graag genoeg wilde. Ik wilde wel maar ik wilde er niks voor hoeven doen.... Als ik het echt wilde zou het wel lukken, en dat was ook zo... dus pixy: volgens mij wil je het niet graag genoeg zonde van het geld ook, halfbakken cambridgen! Kom op, schop jezelf onder je kont en hou het een paar weken vol, óf stop ermee en accepteer jezelf zoals je bent Jij en Lucyda hebben gelijk. En vooral jouw goede vriend, ik wil er niks voor doen (laten 😁). Ik zal eens eerlijk naar mezelf kijken en een definitieve knoop doorhakken.
Alle reacties Link kopieren
Rot telefoon haha normaal loopt het tooic vanzelf door en nu niet dus ik zag alle reacties niet dacht wat is het stil hier 😂

Alle nieuwelingen veel succes!! Niet opgeven en je doel voor ogen houden! Bij mij ging het vaak slecht of helemaal niet...heb veel geworsteld maaar ben zo blij en trots dat ik toch door ben gegaan en nu al 66.4 kg kwijt ben en verlies nog steeds gewicht in de opbouw. Zit in week 5 mag eigenlijk al wat meer eten maar vind het nog wat puzzelen dus hou het even op de 1500 al haal ik dat niet elke dag. Ik geniet echt van het eten...neem elke avond 2 cafe noir koekjes en elke vrijdag eet ik friet en nog val ik af.

Dus zet hem op allemaal op naar een slanke zomer!! 😘
Alle reacties Link kopieren
Redmissy, zo fijn om te horen dat het tijdens de opbouw ook nog zo goed gaat. Ergens ben ik namelijk wel bang voor het eten na cambridge( I love pizza) en de gedachte dat ik dat nooit meer zou kunnen eten is niet leuk.



Pixymama: Ik denk dat je inderdaad je knop nog niet om hebt. Ik had dit heel lang ook maar voor de helft, en dat werkt inderdaad niet. Dan geef je alleen maar geld uit aan dure producten die wanneer je het maar half doet toch niet goed helpen. Dat is zo zonde!

Je kan het echt als je echt wilt, en iedereen heeft zo zijn moeilijke momenten, en iedereen zal wel eens een keer zondigen. Die paar maanden dat we moeten shaken om ons doel te behalen is het allemaal waard.

Ik weet wat ik zeg(dit is dan misschien eerste keer cambridge voor mij) ik ben vaker veel afgevallen, en helaas ook weer aangekomen door een traagwerkende schildklier. Ik heb een hele tijd gedacht: waarom weer de moeite nemen, wanneer m'n schildklier weer rot gaat doen zit het er binnen 2 maanden weer aan.



Maar voel me als dikkerdje toch niet lekker. Ik zit in een band, er worden foto's gemaakt tijdens optredens en ik zag alleen maar de vetrollen. Das gewoon niet leuk.



Ik voel me nu alweer zoveel beter. Elk "dieet"dat werkt is de moeite waard! Als je zo gelukkig wordt van je lijf!
Alle reacties Link kopieren
Pizza durf ik ook niet te eten...maak dan wat anders. Ben best bang om te eten...kijk heel goed wat er in een product zit. Houd alles bij wat ik eet in een appje zo houd ik de controle.
Alle reacties Link kopieren
redmissy.. echt super goed hoor! hoop ik over een tijdje ook te kunnen zeggen



Net wezen wegen en ik ben in een kleine 2 weken 6.2 kg kwijt!! whoehoeh!!



Ze zei trouwens iets over dat het normaal is dat je bloeddruk steeds lager wordt en nog een bla bla verhaal erachter.. Zat niet op te letten.. ging niet over mij maar iemand anders :P
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik hier af en toe (ik ben soms wat druk met 2 kids onder de 2) komen meeschrijven? Ik heb morgenavond de intake en vrijdag ga ik starten met shaken. Heb dit jaren geleden ook eens gedaan, toen 30 kg afgevallen in een maand of 4. Inmiddels ben ik twee zoontjes rijker en helaas ook erg veel kilo's. Ik weeg nu rond de 140 kg en dat betekent dat ik dus echt hard aan de bak moet. Heb al een beetje terug gelezen ook en Redmissy is echt mijn grote voorbeeld! Ik hoop dat ik ook ooit zo ver kan komen, wat een geweldig resultaat!!!



Vroeg me trouwens af waarom de tabel niet in het eerste bericht stond?

Ik zal vrijdag mijn start gegevens doorgeven en wil dan graag in de tabel gezet worden als dat mag!
I'm not myself, I'm a replica of me
Alle reacties Link kopieren
Noekie veel succes! Lekker van je af komen schrijven hier als je tijd hebt 😊 dat heeft mij enorm geholpen. En ook jij gaat je doel bereiken!
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanavond m'n weegcontrole. Ging een beetje pessimistisch er naar toe, want vanochtend thuis op de weegschaal was er maar 8 ons vanaf, maar vanavond bij de weegjuf was ik 1,9 kg afgevallen! Is dat even een meevaller!! Ik heb haar ook nog even gevraagd wat ik kon doen aan de lage bloeddruk. Volgens haar komt het vaker voor bij Cambridgen en moet ik zoethoutthee drinken en een theelepeltje bouillonpoeder door m'n soep doen. Daarnaast minder koffie drinken en meer water.

Nou, dat gaan we deze week dan maar proberen.
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een mooie weging bethenny!



Succes noekie84, met 2 van die kleintjes kom je wel aan je beweging toe! En ook aan mee eten. Ongemerkt wil ik zo vaak een beetje eten wat zij krijgen in m'n mond stoppen. Gisteren wilde mijn oudste geen chocola (en chocola weggooien omdat er 1 hapje af is kan eigenlijk niet) maar gelukkig eet de jongste alles en wilde hij best dat stukje opeten.



Hier al 2,5 kilo kwijt op mijn weegschaal, nu was mijn startgewicht vertekend omdat ik zaterdag heel veel heb gesnaaid en dat er natuurlijk uit is nu. maar het is toch wel fijn als je een vliegende start hebt.
Alle reacties Link kopieren
Christinayang: das een supermooi resultaat! Bethenny ook een superresultaat behaald! Ik mag volgende week dinsdagavond weer.

Fijn hè als je op de weegschaal beloond wordt voor je inzet?

Dat maakt dit dieet echt goed vol te houden, en maakt de moeilijke momenten helemaal goed.

Ik heb voor de verandering vanavond weer een verjaardag gelukkig hoef ik niet zo lang te blijven omdat het een doordeweekse dag is..



Succes weer allemaal vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kindjes zijn 23 maanden en 5 maanden, dus er gaat nog niet zoveel bijzonders naar binnen, chocolade bijvoorbeeld krijgen ze nog lang niet en ook geen overheerlijke koekjes waar ik van ga kwijlen Dat scheelt wel haha. Maar eten maken voor de kids zal best wel lastig zijn af en toe denk ik.
I'm not myself, I'm a replica of me
Alle reacties Link kopieren
Welkom noekie! Heel veel succes!

Ik weet hoe pittig het kan zijn, shaken met een kleintje (ik heb er maar 1 ) Maar goed onthouden waar je het voor doet!

Zodat je straks zonder pijn en klachten met je kids kan spelen, rennen en rollebollen!



Wow Bethenny, dat is lekker zeg! De weegschaal is jouw vriend

Hopelijk werken de tips van je weegjuf, en voel je je snel beter
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



Wat zijn jullie goed bezig. Ik heb gisteren op de weegschaal gestaan en ben 7.7 kilo afgevallen in 26 dagen.



Het is mij jarenlang niet gelukt om de knop om te draaien.

Ben dus erg blij dat ik aan CB begonnen ben.



Ik ga vandaag beginnen met de eetweek.

Ik ben wel bang dat ik dan weer aan kom.

Bij hoeveel kilo te zijn afgevallen zag jullie omgeving verschil?
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig daan6 ! Ben ook nog steeds erg blij dat ik met CB ben begonnen. Voor 't eerst in 20 jaar heb ik 't gevoel dat het nu echt gaat lukken, na talloze pogingen met andere dieeten.

Ik vind het heerlijk dat mijn hongergevoel gewoon weg is en niet meer continu de drang voel om iets te eten.

Gisteren zag een collega voor 't eerst dat ik was afgevallen. Ik ben nu bij CB 8,5 kg afgevallen en voorafgaand aan CB heb ik 3 weken bij de Weight Watchers gezeten en daar was ik 4,4 kg afgevallen, dus in totaal ben ik nu 12,9 kg kwijt. Ik ben wel heel lang, 1,85m, dus dan valt het minder snel op.
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Fijn hoor daan! je bent super bezig!

Nu lekker genieten van de eetweek, en niet bang zijn dat je aan gaat komen hoor! Je zit dan nog steeds maar op 800 calorieën per dag he..? En het is goed voor de darmen, zodat je daarna weer extra veel kunt afvallen.



Bij mij zien mensen het wel (ben nu 10 kg kwijt), maar dat zijn dan wel mensen die weten dat ik het dieet volg. Vorige week vertelde ik aan iemand dat ik aan CB doe, en die zei toen dat ze het al wel dacht te zien.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames! Ik denk dat ik toch morgen maar gewoon begin ipv vrijdag. De eerste dag is gewoon even wennen, daarna een paar moeilijke dagen waarschijnlijk, dus dan is het wel fijn dat mijn man thuis is en eten kan regelen



Hoop dat mn consulent bevalt! De vorige een paar jaar geleden was echt niks. Continu wisselende adviezen en als ik daar dan naar luisterde, was het de week erna ineens weer niet goed. Hoop dat deze fijner is en ik er echt ook wat aan heb.
I'm not myself, I'm a replica of me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven