Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Heb alle delen van jullie al 'stiekem' meegelezen en vind t nu toch tijd om mee te schrijven en wat steun te vinden voor de laatste kilo's.

Hopelijk mag ik meeschrijven?

Ben bijna 42 jaar en gestart op 23 september met de camebridge 500.

Inmiddels ben ik +|-18 kilo kwijt en wil nog zo'n 5-8 kg kwijt.

Eerste doelstelling was 85 te wegen en daar zit ik nu net iets onder.

Op zich gaat t goed maar ben wel iemand die smokkelt met een keer een gekookt ei of een plakje kaas.

Waarschijnlijk was ik al bij t eindgewicht wanneer ik dat niet had gedaan....

Maar het is al geen sociaal dieet en vind dat t toch wel leefbaar moet zijn.

Voorheen gingen we echt bijna wekelijks uit eten dus is nu al een enorme verandering.

Ben tussendoor 3x uit eten geweest en dan ook goed opgelet.

Overigens weet de consulente hiet niets van. Van haar mag ik niet eens komkommer eten ????

Pas had ik wel verteld dat ik iets had gezondigd en kreeg ik meteen te horen dat ik te weinig was afgevallen (1,7 kg in 2 wkn met daarin zelfs een eetweek). Baalde daar enorm van en spoorde wel aan tot weer extra op te letten maar dacht wel je moest ns weten.

De 800 zou niet voor me werken dus ik vind dit ook netjes en ben toch trots op mezelf!

Krijg steeds meer reactie's van mensen wat me echt sterkt.

Wil nu nog week of 5 doorgaan en dan lang af-:opbouwen want wil noooooit meer die 103 zien.

Heb gelukkig mijn lengte mee (1.76) dus niet iedereen heeft dit gewicht bij me gedacht.

In februari ga ik pas echt los met shoppen.

Nu af en toe iets gekocht, maar wel op schoenen los gegaan ????. Ook daarin scheel ik een maat!!!

Jee wat een verhaal wordt t al.

Hopelijk kan ik de komende tijd toch mijn ei kwijt bij jullie?

Kerst was wel pittig maar heb ik genoten. Had vrijdag met t werk eten bij zo'n buffetellende.

Daar goed opgepast maar je weet dat je toch teveel eet en ongemerkt toch meer koolhydraten dan je denkt.

Kerstavond hadden we gourmet en heb ik t brood laten staan maar ja ook hier is weer toch wat teveel en lepel satehsaus.

1e kerstdag heb ik beetje Kerstbrood gegeten en 2 minibroodjes en savonds had ik t diner waarbij ik t dessert moest maken en wat bomvol koolhydraten zat maar heb genoten!

Dag erna volop shaken. Manlief had op weegschaal gekeken en t gewicht niet doorgegeven. Woensdag was t er al weer af!

Gisteren was t oliebollen bakken geblazen door mijn man. Dacht neem er geen en pak alleen savonds een gevuld eitje en een gehaktballetje....

Helaas me toch niet kunnen weerhouden om een oliebol te eten en teveel snacks....

Baal maar ook nu weer denk ik t is er ook niet in 1 maand allemaal aangekomen en dan neem ik maar de moeite om een week of 2 langer door te gaan.

Nu weer alle zeilen bij zetten om mijn doel te bereiken.

Niet echt goed en een voorbeeld voor jullie dit betoog van mij maar sorry, moest t even van me af schrijven en hoop dat jullie t me vergeven en me begrijpen.

Elk dieet valt of staat met hoe je er daarna mee omgaat zeg ik.

Sporten pak ik straks weer op al wandel ik nu zeker half uur per dag met de hond maar meestal is t veel langer dus helemaal stil zitten doe ik niet!

Brei er voor nu maar een eind aan????

Jullie zijn allemaal toppers!
Alle reacties Link kopieren
Welkom mchcm.



Je bent al goed bezig hoor. Je moet ook niet vergeten dat je waarschijnlijk andere keuzes had gemaakt met het eten als je niet aan het cambridge was begonnen.

Per consulent is het heel wisselend hoe ze reageren en meedenken.. Heb op dat gebied echt een super consulent. Als ik vooraf weet dat ik uit eten ga kijkt ze op menulijst mee wat de 'beste' keuzes zijn binnen hetgeen wat ik lus.

Ene consulent is 'strenger' als de ander en je merk ook dat de 1 meer probeer om de producten 'aan te smeren' dan een ander.



Het is idd een antisociaal eetpatroon. Vooral als je het langer volgt.



Op naar de laatste kilootjes voor je
Alle reacties Link kopieren
Hoi welkom mchmc!!



Beste wensen allemaal en dat we maar veel kilo's mogen verliezen en we ons streefgewicht gaan halen! En behouden .... nog belangrijker



Ik pak het halverwege aankomende week weer op. Eerst de koelkast leeg maken. Vind het zonde om alles weg te moeten gooien en het is nog vakantie dus nog maar even dat gezellige kerstgevoel vasthouden. Begin wel kha eind van de week. Dat scheelt denk ik ook wel
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel!

Zag trouwens dat de uitroeptekens vraagtekens worden in de tekst; vreemd...



Vind trouwens t in ketose raken iedere keer best lang duren.

Controleer dit regelmatig met de strips die ik hen aangeschaft (heb ze doormidden geknipt dus kan even vooruit ermee). Was pas vrijdag weer in t eerste blokje na vanaf 2e Kerstdag niets meer te hebben gesmokkeld. Zou dit ook afhankelijk kunnen zijn?

M.a.w. kun je dik uit ketose zijn of licht uit ketose zijn?

Hoop niet dat t nu weer duurt tot donderdag of vrijdag eerlijk gezegd.



Hebben jullie t gisteren wel allemaal netjes kunnen houden op alleen de shakes dan?

Echt top dan hoor!

Scheelt dat ik sowieso nauwelijks alcohol drink dus dat mis ik dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb nog nooit sticks gebruikt. Heb geen idee hoe snel ik er in raak. Had met kerst wel brunch gehad met broodjes ed. Heb toen 2 dagen daarna volop hoofdpijn gehad en was moe. Moest toen waarschijnlijk terug in ketose komen doordat ik met de brunch teveel koolhydraten waarschijnlijk op had.



Gisteren was ik hele dag alleen thuis en was eerste dag van m'n eetweek. Dus niks speciaals verder op
Alle reacties Link kopieren
Welkom mchcm! De laatste loodjes zijn t zwaarst maar je kunt t! Zet m op



Met o&n toch iets te veel gegeten, wel alles kha en verantwoord passend in mijn eetweek behalve de kaas. Alles nu uit de kasten en koelkast qua feestdagen en 1e week afbouwen.



Bouza Hoe gaat het met je? Weer beetje opgeknapt?
Ik ben nog steeds ziek. De huisarts zegt dat het wel een week kan duren, veel mensen die het hebben. Ik probeer dus wel een beetje vast voedsel te eten. Eerst maar weer opknappen en dan weer verder.



Mchcm, je zou verwachten dat het zolang duurt als je lijf nodig heeft om de glycogeenvoorraad in je spieren weer te verbruiken. Het hangt er dus vanaf hoeveel koolhydraten je eet en wat je lichaam ermee doet. Ik heb in het verleden wel eens Atkins gedaan en dan was ik na 1 maaltijd met koolhydraten niet dagen bezig om weer in ketose te komen. Maar het zal per persoon verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Voor diegene die ook sporten... Heb een enkele keer dat ik tijdens het sporten wat duizelig/draaierig wordt.. kan dit komen doordat we zo weinig calorieën binnen krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ja daar moet je mee uitkijken Vlekkenbeest!

Nee, anders een opkikker tuinkruidem van te voren of sport net na je shake.

Hoe dan ook, ga niet tot het gaatje met de 500 shake. Dat is gewoon niet te doen en zelfs onverstandig!

Mijn consulente raad aan om gewoon te gaan wandelen; ook goed voor je spijsvertering.

Lekker een stevig tempo.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlekkebeest schreef op 02 januari 2017 @ 21:39:

Voor diegene die ook sporten... Heb een enkele keer dat ik tijdens het sporten wat duizelig/draaierig wordt.. kan dit komen doordat we zo weinig calorieën binnen krijgen?Had ik in het begin ook soms, neem indd een opkikker van tevoren (en evt bij zware onspanning wat cherry tomaatjes) en ik heb altijd druivensuiker bij me voor het geval ik echt niet goed word maar dat nog nooit hoeven gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Had vanavond net voordat ik ging sporten m'n maaltijd op (Zit in m'n eetweek) en toen ik thuis kwam nog soepje genomen van cb.

Misschien toch wel handig om iets van opkikker te nemen vooraf.



Mijn consulent stimuleerd het sporten juist.

Ik ben zelf niet van het wandelen en moet een stok achter de deur hebben en vind de groepslessen daardoor ideaal. Werkt voor mij het beste.



Druivensuiker durf ik eigenlijk niet goed aan. Ben bang dat het op m'n darmen sla en aan de race ga. Gezien we nu weinig suikers binnen krijgen en dan ineens zo'n boost merk ik dat goed. (Ging laatst uit eten en had klein toetje op en stond daarna ook aan de race)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Als jullie het goed vinden schrijf en lees ik hier mee. Ik heb vanochtend mijn intake bij de consulente gehad en ben gelijk gestart met Cambridge 500. Ik weeg nu 90,3 kilo en mijn streef is 65! (161 cm) Heb vanmiddag de chocolade shake gehad die was echt goed te doen, vanavond chili soepje proberen.

Maak me wel zorgen over het missen van eten maar dat weegt niet op tegen de wil om me lekkerder in mijn vel te voelen gelukkig .



Ben benieuwd!

Joyce
Alle reacties Link kopieren
Welkom Joyce
Alle reacties Link kopieren
Welkom Joyce! Gaat je lukken



Vlekkebeest: ik neem het ook niet maar als je echt niet goed voelt heb ik het wel achter de hand, ik moet wel overeind blijven ;) tot nu toe niet nodig gehad dus moet je lukken zonder!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ben in ook weer eens! Weer een aantal nieuwe, leuk! Welkom en heel veel succes!



Ik maak me een beetje zorgen om Bethenny, er zal toch niets zijn???



Inwe wat heerlijk dat je je streefgewicht hebt gehaald! Laat je ons weten hoe het opbouwen gaat?



Ik met o&n ook teveel gegeten. Had allemaal kha hapjes gemaakt maar gewoon veel te veel. En had mezelf na 4 maanden 2 glaasjes wijn toegezegd en die waren toch lekker! Wel echt genoten dus en de volgende dag meteen weer het shaken opgepakt. Net bij de weegjuf geweest en was toch 1,5 kilo kwijt in 2 weken dus ben tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Ja maak me ook wel beetje zorgen.. heb dr ook al privebericht gestuurd maar niks... Hoop dat t goed gaat..



Ja erg fijn! Nu gewone eetweek maar alleen al t idee dat ik over 3 weken geen shake meer hoef te zien.. heerlijk



Wat een enorm mooi resultaat ondanks de hapjes en wijn, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Joyce! Vind zelf chocolade mint t lekkerst en sinds 1 mnd neem ik alleen nog maar deze. Maar in het begin natuurlijk alle smaken geprobeerd. Deze blijft t lekkerst en 'verveelt' gelukkig niet????



Heerlijk vooruitzicht Inwe, al lijkt t me ook wel doodeng.

Het shaken is zo lekker vertrouwd en voelt 'veilig'.

Vandaag weer zo'n opmerking gehad: leuk dieet maar als je stopt komt t dubbel en dwars aan???????? Door zulke opmerkingen raak ik nog meer gesterkt dat ik dit niet laat gebeuren!!!



Zelf vandaag nog niet in ketose sinds zondag al alleen shakes te hebben genomen.

Mag van mezelf pas wegen als t stickje rose kleurt...hopelijk is dat morgen weer.



Woensdag ga ik weer naar m'n consulente dus heb nog even en hoop toch in die 3 wkn iets meer richting de 80 te sluipen.

Ben bij haar altijd lichter dan weegschaal thuis (circa 3 tot 4 ons).

2x gehad dat het resultaat wat minder was en toen was heel toevallig het verschil tussen thuis en bij haar ook maar 1 ons?!? Toch typisch.
Hoi Joyce, veel succes! Ik vind de butterscotch het lekkerst, chocolade-mint juist helemaal niet lekker.



Inwe veel succes bij de opbouw!

Uiteindelijk gaat het er toch om dat je met een normaal voedingspatroon op gewicht kunt blijven.



Ik ben vandaag voor het eerst weer aan 3 shakes nadat ik ziek was. Wilde afgelopen maandag weer beginnen maar voelde me nog niet echt top. Toen heb ik maandag 1 maaltijd vervangen door een shake, dinsdag 2 en dan vandaag weer gewoon 3 shakes. En nou wil ik ook gewoon even doorshaken, ben het zat!

Heb van mijn consulente een tip gekregen: ik zet nu een app in mijn telefoon gezet die de dagen aftelt. Ga nu dus eerst 21 dagen onafgebroken shaken en dan kijk ik dan eens waar ik sta. Zo ligt de nadruk meer op het eetgedrag en niet op de kilo's. Die kilo's komen namelijk vanzelf wel als het gedrag goed is. Ik ga even een mooi motiverend plaatje opzoeken dat ik erbij kan zetten. Elke keer als ik dan m'n telefoon pak zie ik dat als eerste.
Alle reacties Link kopieren
Weer helemaal opgeknapt Bouza?



Leuk om te zien dat smaken zo verschillen met de producten.



Hier nog in m'n eetweek tm vrijdag.

Over 1.5 week pas naar consulent. Die heeft nog steeds vakantie. Geen idee hoe het met m'n gewicht zit nu. Weeg me thuis niet
Alle reacties Link kopieren
Welkom Joyce!!



Ik heb Bethenny ook al een pb gestuurd, 2 zelfs maar ook niks gehoord. Maak me ook wel beetje zorgen. Of zou ze op vakantie zijn .



Ik ben ook voor de choco mint! Heerlijk vind ik ze!



Ik ben idd wel weer kilo of 5 aangekomen denk ik...

Maandag begin ik weer te shaken en dan door tot aan mijn streef. Dat klopt dus wel dat het er ook snel weer bij op zit als je weer gewoon gaat eten.

Oude patroon zeg maar.



Hoop dat het door goed af te bouwen met de shakes en een goede eet opbouw te volgen wel goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Net terug zitten kijken... bethenny heeft 12 december voor het laatst berichtje hier achter gelaten dat ze dag daarna weeg lijst erop zou zetten en daarna niks meer vernomen.
Alle reacties Link kopieren
Zit nu in m'n eetweek en begin beetje moe te worden van de Shakes en soepen. Effe dipje hierin. Kan ook komen doordat ik niet helemaal op en top fit ben. Paar dagen hoofdpijn die niet weg wil trekken en energie leven is erg laag... maar voel me weer net niet ziek genoeg om me ziek te melden. Beertje aanmodderen dus.

Echt even zo'n bleh dag(en)
Alle reacties Link kopieren
Net even een dipje gehad (mentaal), begint langzaam door te dringen dat ik de komende tijd geen eten mag en begin zelfs nu al dingen te missen en dat baart me wel wat zorgen. Hebben jullie (mensen die al langer met het dieet bezig zijn) daar ook nog last van? Of juist nog meer misschien? Zit nu aan het einde van dag 3. Merken jullie ergens aan dat je in ketose bent?
Alle reacties Link kopieren
Eerste dagen mis je voornamelijk dat je nergens op kan kauwen... na 3 weken heb je eetweek en heb je 1 maaltijd wat je kan nuttigen.



Ben zelf sinds half oktober bezig en heb nu effe een dipje.. ben de Shakes en soep even beu
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me goed voorstellen! Hoeveel moet je nog afvallen tot je streefgewicht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven