Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben nu 18.4 kilo afgevallen bij de laatste weging (consulent heeft nu 3 weken vakantie). Wil nog 13.1 er af hebben minimaal. Maar daarna misschien nog 15 kilo extra.



Dus nog wel effe te gaan
Dan ben je toch al een flink eind op weg, Vlekkebeest!



Joyce, precies om die reden probeer ik niet te ver vooruit te denken. Ik denk ook alleen maar in dagen, niet in kilo's (weeg ook alleen bij de consulente). Zo breek ik het een beetje op in klein stapjes. Voor mij werkt dat wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Super knap wat jullie al allemaal bereikt hebben als ik zo terug lees ook, ik vind het echt bewonderenswaardig. Ja dat ga ik ook proberen te doen, ik kijk te ver vooruit. Bedankt bouza!
Alle reacties Link kopieren
Hè Joyce ik had de eerste week lastig mentaal omdat je echt even anders moet leven, had voornamelijk last van het sociale stuk. Daarna ging de knop om en had ik geen last meer, wel leefde ik echt van eetweek tot eetweek maar hielp wel om kleine doelen te stellen en per 5 kilo te werken.

Tegen t einde vond ik t weer lastig, maar voornamelijk omdat je weet dat je bijna klaar bent. Als t een maand eerder was gekomen had ik t toen gehad en een maand later ook. Gewoon t idee dat je klaar bent.

Je kunt t aan, weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat ook echt Joyce, was ook 2 weken superchagerijnig! Las dan over de ketose na 3 dagen en dat bij de meeste het hongergevoel al weg was en kon me daar echt niks bij voorstellen! Maar na 2 weken had ik dat gelukkig ook.



En vlekkebeest die dip dat ik alles zat was heb ik ook gehad en komt ook regelmatig terug. Wij zitten nu midden in een verhuizing en tussen de middag komen de saucijzenbroodjes, erwtensoep en broodjes knakworst op tafel. Na zoveel lichamelijke inspanning verlang ik daar dan ook echt naar maar aan de andere kant wil ik dat soort eten niet meer dus dan vind ik de reep wel weer prima en lekker veilig.



Toen ik starte halverwege september wilde ik er 25 kg af en zit nu al op bijna 27! Ik ga iig tot de 30, dan weeg ik 73 en dan bekijken of ik toch nog iets langer door ga of ga opbouwen...



Hoe gaat het opbouwen bij jou Inwe?
Ik heb er vooral last van als ik te ver vooruit denk. Dan ga ik onbewust toch aan eten zitten denken. Dus vandaar dat ik maar probeer om het zoveel mogelijk per dag te bekijken. Ik weet ook niet of ik eindeloos door wil gaan met de shakes. Volgens mij werkt het beter om een kortere periode echt goed te shaken en dan op een goede manier weer op te bouwen, dan dat je in zo'n fase komt waar je gaat lopen rommelen. Ik zie het shaken meer als een start en een reset dan dat ik dat maanden zou willen doen. Wel jammer dat het begin bij mij nu al niet zo lekker ging doordat ik ziek werd, anders was ik intussen al 4 weken onderweg. Maar ja. Heb dus nu besloten 3 weken volop te shaken en dan te bekijken wat ik doe. Hangt gewoon af van hoe ik me dan voel en hoeveel ik afgevallen ben.
Alle reacties Link kopieren
Oef.. opzich gaat t opbouwen goed, maar ik word er niet gelukkig van vandaag.. 2 ons erbij

T hoort en waarschijnlijk komt er ongeveer 2 kilo bij, maar ik word echt niet blij van toename, ben zo bang om aan te komen.
Om een kilo vet aan te komen moet je zo'n 7000 calorieën meer eten dan je verbrand, dus dat zal wel meevallen toch?

Moet je van de consulent elke dag wegen? Anders kan je misschien beter alleen bij het gesprek wegen, dan leid het ook niet zo af?
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand me uitleggen wat dat nieuwe stappenplan vanaf deze maand precies inhoudt in vergelijking met wat het eerst was? Heb het hier helemaal niet over gehad met de consulente bij de intake
Alle reacties Link kopieren
quote:Bouza82 schreef op 06 januari 2017 @ 16:08:

Om een kilo vet aan te komen moet je zo'n 7000 calorieën meer eten dan je verbrand, dus dat zal wel meevallen toch?

Moet je van de consulent elke dag wegen? Anders kan je misschien beter alleen bij het gesprek wegen, dan leid het ook niet zo af?Dit was tijdens mn afspraak, maar in normale toestand werkt dat misschien zo maar bij opbouwen houdt je lichaam in eerste instantie wat vast. Voornamelijk vocht maar toch..
Alle reacties Link kopieren
Ik ga maandag weer shaken. Me er nu weer geestelijk op aan het voorbereiden.

Heb geen shakes met gehad na kerst. Was ze vergeten tijdens een weekje weg. Dus dacht ik begin de 9e weer als de kids weer op school zitten en we weer gewone dagen hebben. Moet wel zeggen dat ik het eten best zat ben. Denk er dan ook weinig moeite mee te hebben volgende week. We zullen het zien.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel gepost ..
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb even wat mee gelezen en dacht laat ik gezellig mee ervaringen uitwisselen.



Ik ben nu 6 dagen bezig met het 500 programma. De eerste drie dgn redelijk goed doorlopen. Ondanks het vele drinken werd ik dag twee om half vier met gigantische koppijn wakker. Twee paracetamol op, half acht wederom en vier uur later weer. Rest van de dag redelijk op kunnen vangen.

Buiten het koud hebben voel ik me verder erg goed.



Ik ben gestart op 100,2 en wil graag rond de 80 uit komen.

Ik doe twee weken fase 1, dan 1 week fase 2, weer twee weken fase 1 en dan twee weken fase 2 ivm een wintersportvakantie. Daarna kijk ik wat ik kwijt ben en of ik terug moet naar 1 of verder ga de opbouwfase in.



Heel verhaal en vind het best spannend....



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Welkom houtkacheltje.

Leuk dat je mee ga schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Laatste tijd erg moe.. zitten nachten bij dat ik 12 uur kan slapen en dan nog steeds moe uit bed komen.

Kan dit te maken hebben met cambridge?



Heb 2 weken geleden bloed laten prikken op eventuele tekorten. Uitslag was goed en alle waardes waren goed
Alle reacties Link kopieren
Welkom Hout kacheltje!

Heel veel succes maar het gaat je zeker lukken als je er echt voor gaat.



Wel vreemd Vlekkebeest als bloed goed is. Misschien toch overgang naar winter?

Even in de gaten houden!



Woensdag ga ik weer naar de consulente. Ben erg benieuwd vwb het nieuwe stappenplan.

Hoef nog 'maar' een kilo of 5 dus hoop op niet zoveel verandering maar begreep v consulente dat op/afbouw wel anders gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Mchcm; jaa hoopt het dat overgang van winter is. Gevoeligheid van depressie zit aan 1 kant in de familie.

Huisarts dacht zelf aan tekorten van b12 ijzer ed en om die eventueel aan te vullen maat die waren dus prima in orde. Anders vitamineboost gekregen zeg maar.



Nu 4 weken vakantie dus hopelijk tot rust komen en energie opdoen.



Laatste loodjes voor je verder mchcm.... met de nieuwe stappenplan wordt bij elke stap wat eten toegevoegd
Alle reacties Link kopieren
Dank vlekkebeest en mchcm



Vandaag beetje off-day denk ik. Begon goed.....

Of het nu is dat ik hele ochtend met de was bezig ben geweest en net druk met andere dingen of dat alle bekende de griep hebben gehad en ik nu aan de 'beurt' ben, maar ondanks dat ik al rond de twee liter water zit ben ik rillerig, heb ik beginnende hoofdpijn en flauw.



Net een opkikker genomen en twee aspirines. Komt deze dip jullie bekend voor?



Fijne zondag nog.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
P.s. Volgens mij heb ik dat nieuwe stappenplan ook. Is dat hetzelfde als de zeven fases?
Alle reacties Link kopieren
Het heerst momenteel ook houtkacheltje... op m'n werk afgelopen de 1 na de andere cliënt die griepverschijnselen kregen smorgens en loop van de dag verhoging/koorts..



Nieuwe stappenplan zijn idd 7 fases.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Op 1december begonnen met Cambridge en inmiddels ruim 11 kilo kwijt. Heb hier al wel eerder gelezen maar nog nooit geschreven. Omdat ik merk dat ik t af en toe (mentaal) zwaar heb, lijkt het me fijn om mee te gaan schrijven met jullie. Ik ben 41 jaar 1,65m en weeg nu 91,5kg. Ik heb dus nog een lange weg te gaan ????.

Mijn uiteindelijk doel is gezond gewicht, dus onder de 68, maar de eerste stap is om onder de 80 te komen. Dan zit mijn bmi niet meer in t donkerrood maar in t lichtrode.

Ik heb met kerst de map ontvangen van t nieuwe 7-stappenplan en vind het echt een verbetering tov het oude programma (heb 7 jaar geleden ook Cambridge gevolgd, goed afgevallen maar veel te snel weer op en afgebouwd). Maar voorlopig zit ik in stap 1 en zolang ik dat goed volhoud blijf ik dit ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom 2kerststerren.

Je hebt al behoorlijk lopen kilo knallen. Top hoor!

Hier nog eentje die een lange weg te gaan heb. Je sta er zeker niet alleen voor
Alle reacties Link kopieren
Damessss...



Welkom nieuwelingen. Leukk

Iedereen een gezond 2017 toegewenst nog!

Las dat sommigen het aardig zwaar hadden en of met de griep. Vergeet niet december maand is gewoon de moeilijkste maand. Griep, koud, sneeuw, ijzel en genoeg chaggerijnigheid. Maaar het belangrijkste is om het weer op te pakken wanneer je weer goed voelt.



Ik lees dat sommigen erg veel bezig zijn om te controleren of ze in de ketose zitten. Waarom vraag ik me af. Als het lang duurt motiveert je totaal niet. Je eetpatroon verander je niet want in principe moet je je daar in houden. Dus wat is daar de meerwaarde van. Als je zondigd en je gaat weer verder cb ja dan kun je eruit raken... of het nou 3 dgn of 7 dgn duurt als je verder wil cben ga je hoe dan ook weer back to basic. Jij hebt buiten het zondigen en bewegen geen controle over je kilo's. Dat gaat vanzelf. Ik heb de vorige keer wat strips meegekregen paar keer getest maar ja wat maakt mij dat nou uit. Als ik me eraan hou dan gaat het vanzelf. Eerst was ik ook vrij geobsedeerd door de weegschaal. Maar het is zo erg dat je vandaag aankomt en overmorgen er weer afgaat. Je maakt je zelf helemaal gek. 1x pw is genoeg. Probeer hier nuchter in te staan, het zal je echt goed doen. En doordat je geen druk meer gaat voelen is je stress ook minder. En zonder stress gaat alles makkelijker!

Nu nog doen!!! ;)



Ben mijn restjes aan het opmaken uit de koelkast deze week maar merk dat ik het wel zat ben van al dat eten. Ik werk nu ook belachelijk veel en veel zin in eten is er ook niet. (Ideaal voor straks!) Ik ga gauw me ogen sluiten. Succes dames!
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom 2 Kerststerren!

Je kent de klappen v de zweep omdat je t voor de 2e keer al doet maar wat een megascore al voor de eerste maand zeg!

Topper hoor!



ja Ycjoo: komt bij mij denk ik vooral voort uit consulente die daar maar op blijft hameren.

Want eenmaal uit Ketose val je nauwelijks af aldus haar en zelfs komkommer kan al debet zijn aan t uit ketose raken.

Nou til ik daar niet zo zwaar aan maar merk natuurlijk wel dat t hongergevoel minder is als ik in ketose zit en nu ik al paar dagen echt niets zondig, ik wel hard ga.

Maar idd straks ga je dit ook niet meer in de gaten houden en is t alleen in de gaten houden wat je max aan koolhydraten kan zijn om niet aan te komen en al je verloren kilo's binnen no-time er weer aan te hebben.

Dus voor mij nog 'even' in dit stramien blijven en dan eindelijk weer iedere avond tegelijk aan tafel zitten met de rest v t gezin.

Nu kan ik dat echt moeilijk opbrengen helaas...
Alle reacties Link kopieren
Welkom houtkacheltje en 2kerststerren!!



Wat vervelend Vlekkebeest ... heerst idd van alles. Gelukkig heb ik t tot nu toe kunnen ontlopen.



Ik ben gister weer begonnen na mijn eetweek van 24 dec tot en met 8 januari hihi.

Was 3.3 kg aangekomen en dat viel mij reuze mee want ik heb echt wel de schade ingehaald zullen we maar zeggen.

Gister dus weer begonnen van vanmorgen alweer 1.5 kg eraf. Hoop deze week weer onder de 80 te komen. Nog 8 ons is dat dus moet te doen zijn!

Dinsdag pas wegen bij de juf en krijg dan pas het boekje met stappenplan. Dat kan ik nog niks over zeggen.



Op ketose controleer ik mezelf nooit. Ik doe hoe het moet een ga er van uit dat het dan vanzelf goed gaat.

Mijn nieuwe doel is voor 1 februari onder de 70 kg!



Veel succes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven