Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom 2 kerststerren.



Wat knap al zoveel kilo! Mijn consulente is op vakantie en ik mag volgende week vrijdag. Ben benieuwd dus wordt vervolgt.



Gr.
Alle reacties Link kopieren
Mchcm. Jaa kan me ook voorstellen. Succes!



Etjenetje. Dat valt mij ook erg mee.. het komt allemaal weer goed.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal,



Ik heb net de eerste keer gewogen en er is 4,7 kilo af! Ben echt zo blij nu,
Alle reacties Link kopieren
Lekker Jpycerrdd... das een opsteker om zo door te gaan .



Bij mij 1.9 kilo eraf in 2.5 week en na alle feestdagen ed
Alle reacties Link kopieren
Lekker Joycerdd!

Keep on going!



Netjes Vlekkebeest!



Pittige doelstelleling Etjenetje, maar over t algemeen ga jij sowieso wekelijks al hard toch?



Bij mij 2,4 na 3 weken met feestdagen.

Consulente was trots en zei dat t eigenlijk we mooi was zo. Stelde voor nog 1 week te doen en dan te gaan opbouwen.

Zit eigenlijk nog 3 kg v gezond BMI af en wil dat eerst bereiken voor ik ga opbouwen eerlijk gezegd. Te mager met mijn lengte is ook niet mooi zei ze want dan gaat t tekenen in t gezicht.

Tja... ene kant leuk te horen maar aan de andere kant had ik toch eigenlijk gezond bmi als doel gesteld.

Verder ook even kiezen tussen opbouw oude en nieuwe methode...tips wat wel/niet beter is?
Alle reacties Link kopieren
Mchcm; mijn consulent raad juist aan om paar kilo onder je streefgewicht te gaan zitten omdat de meeste mensen uiteindelijk weer ongeveer 2 a 3 kilo aankomen met op/afbouw (is vaak vocht).



Tja zelf nog geen ervaring met op/afbouw. Heb wel het idee dat de nieuwe stappenplan veel langer duurt maar kan tussen m'n oren zitten
Alle reacties Link kopieren
Wouw allemaal wat een mooie resultaten weer! En dat met de feestdagen, heerlijk!



Mchcm ik zou indd paar kilo eronder zitten, en het gaat erom wat jij wil en niet je consulent! Ik doe oude opbouwen nu en dat is prima. Het afbouwen doe ik volgens het boekje en opbouwen doe ik elke week 2x. Mijn consulent geeft aan dat het nieuwe stappenprogrsmma gewoon negatieve klantenbinding is en meer voor t geld is, je bent tenslotte langer aan de producten. Oude programma werkte prima volgens haar.



Ik had net ook weer weegmoment en ik was ondanks afbouwen, 0.8 kwijt! Stiekem toch wel blij mee!!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met het oude opbouw programma is, is dat je redelijk snel weer zonder cb producten eet. En dat is op een gegeven moment ook fijn want dan ben ik die zakjes ook helemaal beu. Maar eerlijk is eerlijk, het afvallen is niet het moeilijkste, maar het eraf houden wel. Met het nieuwe programma zit je inderdaad langer aan de cb-producten en dat is (negatieve) klantenbinding. Echter ben je je ook veel langer bewust van het feit wat je allemaal in je mond stopt, je gaat langzaam aan meer eten. Ook je lichaam krijgt langzaam de tijd om aan het veranderde eetpatroon te wennen. Ik ben er iig blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Jullie gaan lekker allemaal! Mooie getallen zie ik voorbij komen.

Ik had verwacht meer moeite te hebben met oppakken na de feestdagen maar vind het reuze meevallen.



Wat ik begreep van de "oude" cb is dat er bepaalde stoffen/toevoegingen in de zakjes zaten die vanwege een nieuwe wet niet meer gebruikt mogen worden want slecht voor de gezondheid.

Het minimale bij eten wat mocht was ook te weinig voor wettelijke normen.

Wil dus niet zeggen dat het oude plan niet werkte, sterker nog, juist beter, maar het mag niet meer van de wet.

En daardoor gaat het idd langer duren en zou je het klantenbinding kunnen noemen.

Denk dat het misschien op de lange termijn wel beter te doen is. Om je zelf zo ook makkelijker een beter eetpatroon aan te leren.

Dat hoop ik tenminste
Alle reacties Link kopieren
Tja ik ken het andere programma ook niet hoor, dit is wat ik gehoord heb. Mijn ervaring nu is dat het fijn is dat je sneller van de zakjes af bent omdat je bij afbouwen snel uit ketose raakt en het hongergevoel meteen weer keihard terugkomt en de zakjes dus eigenlijk weinig toegevoegde waarde hebben. Het opbouwen met gewoon voedsel gaat nog steeds erg langzaam en rek ik ook door elke week dubbel te doen. Je voegt nog steeds langzaam voedsel toe en in mijn mening leer je juist beter als je oefent met"echt" voedsel dat je toevoegt zodat je daarmee oefent en leert wat gezonde keuzes zijn, ipv andere zakjes die je gaat doen. Als je straks een gezonde keuze wil maken als je in een normaal eetpatroon zit kun je ook niet terugvallen op zakjes, dat zul je ook met echt voedsel moeten doen.

Ieder zijn eigen keuze en alles heeft voor en nadelen. En als ik nu begonnen was met cb en dus de 7 stappen had gevolgd had ik er mogelijk ook anders over gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik begreep dat er geen verkeerde stoffen in zaten maar voornamelijk te weinig proteïne, das nu toegevoegd. Maar informatie er over is wel wat vaag..
Alle reacties Link kopieren
Aspartaam zat erin en is nu verboden vertelde mijn consulente
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Heb weer even bij-gelezen....



Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan thuis. Ik ben vrijdag 30 dec bij de consulente gewogen en was daar 100.2, geen idee wat ik thuis woog. 2 januari met cb begonnen. Volgende week vrijdag weer bij cons. Ze is nml op vakantie maar vind ik geen probleem. Afijn......vanmorgen woog ik 94.2, ik hou rekening met een verschil maar ben erg blij aangezien aangezien ik net geen twee weken bezig ben.



Waar ik eerst nog over twijfelde, heb ik nu toch wel besloten om de tussenweek in te gaan. Dus een week fase2 ipv nog een week fase 1. Daarna zelfde nog een keer, dus 2 wkn fase 1 en dan starten met opbouw in fase 2 een tijd. Doe ik hier verkeerd aan of kan ik mijn gevoel hierin volgen? Ik ben me er van bewust dat het langer zal duren. Wil rond de 80 uit komen en gewoon lang in fase blijven van twee vervangers met avond maaltijd.



Alvast dank.



Gr.



Ps Ik ben 43 en 176 lang . Ik herken me erg dus in mchcm.
Alle reacties Link kopieren
hallo ik ben pwentje.

30 jaar en moeder van 2 zoontjes.

een van 5 jaar en een van 9 maanden.

dit is de 3de keer dat ik cambridge doe.

de eerste keer afvallen van 91 tot 63.

de tweede keer was ik aangekomen na cambridge van 78 naar 63 weer.

nu de 3de weeg ik 86.3 en wil ik weer naar 63.

het valt me wel zwaar, alles doet me pijn ( kramp en spierpijn) en ik heb honger en ik heb het koud.

ik weet dat dit even doorbijten is maar leuk is anders



jullie zijn al op de goede weg allemaal. top bezig.

welke thee drinken jullie veel ?

hoe is jullie stoelgang met dit dieet.

vorige keer had ik mega verstopping en zakjes van de dokter maar het was echt een groot drama.

colon clean in mijn shake is echt super goor en ik heb nu psyllium vezels van cambridge.
Alle reacties Link kopieren
Welkom pwentje, heel veel succes.



Ik raak ook niet heel veel kwijt. Is het niet normaal dat je niet veel kwijt raak omdat het meeste vloeibaar is?? Ik heb nml niet idee dat ik verstopt ben....





Gr.
Alle reacties Link kopieren
Welkom pwentje



Ik heb gemiddeld om de dag ontlasting. Gebruik zelf vezels die ze bij de tuinen verkopen.. mijn consulent verkoopt alleen colon clean maar heb dit nog nooit geprobeerd...



Als ik 3 dgn geen ontlasting heb gehad neem ik savonds wapiti en dan kan ik smorgens gelijk naar de wc (in 3 mnd tijd 2x ingenomen) dit kan je bij kruidvat ed halen.



Thee drinken ik met name groene thee en verse muntthee
Alle reacties Link kopieren
Waar is iedereen.... vind het vrij stilletjes hier
Alle reacties Link kopieren
Hallo vlekkebeest,

ben t nog niet gewend om te forummen .

heb zo meteen mijn afspraak bij de consulente, ben wel benieuwd want ze is op vakantie geweest en het is dus twee weken geleden.

Voor dat ze op vakantie ging heb ik zelf thuis niet op de weegschaal gestaan. Maar omdat ik twee weken zonder consulente door moest komen toch ook maar thuis gaan wegen. Nu zowat iedere dag op de weegschaal gestaan thuis. Heb het bijgehouden in een grafiek, maar van een mooi zakkende lijn is geen sprake. De ene dag 1 ons eraf dan twee ons erbij dan 8 ons eraf enz enz. Het lichaam is toch maar een raar ding. Ben blij dat ik zo meteen bij de consulente mag .

Heb nog wel een vraag, heb de laatste paar dagen een ontzettend honger gevoel. Zomaar uit het niets. Hebben jullie hier ook wel eens last van?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Heeft een van jullie hier ervaring met de Cambridge zakjes meenemen in een vliegtuig?

Ik ga over een kleine drie weken 9 dagen naar new york, en vind nergens echt iets duidelijk over of ik deze mee kan nemen. Weet dat de Customs daar behoorlijk streng zijn ????.
Alle reacties Link kopieren
2kerststerren, ik zou niet te veel tussendoor wegen daar maak je jezelf echt gek mee. Je lichaam houdt soms nu eenmaal wat vocht vast bijvoorbeeld. Ik weeg altijd echt alleen bij de consulente om te voorkomen dat ik te geobsedeerd word met mezelf wegen haha. En ja sommige dagen heb ik ook last van honger en andere niet, hangt vaak volgensmij ook af van hoe actief je bezig bent de hele dag, althans bij mij wel, na veel actief bezig zijn heb ik meer honger. Maar als je te veel eraan denkt net zo goed. Laat ons weten wat eraf is!
Alle reacties Link kopieren
Welkom pwentje!

Ook succes natuurlijk. Jammer dat je telkens toch weer terugvalt en weer opnieuw met cb moet beginnen. Hoop zo dat dit mij niet gaat gebeuren.



Leuk Houtkacheltje dat je idd zelfde lengte hebt en nagenoeg zelfde leeftijd. Maandag vier ik mn 42e!



Hier wat balen omdat ik nagenoeg stil sta ondanks dat ik netjes shake...

denk dat mn lichaam misschien even niet om kan gaan met stress en t feit dat ik wat meer sport of wat zou t kunnen zijn?

Baal wel enorm want wil echt nog even door.

Net nu met de laatste loodjes????

Vrijdag bloed moeten prikken ivm controle huisarts maar die was perfect! Complimenten kreeg ik zelfs. Cholesterol ook perfect...

Omdat ik paar keer net 8 prikte meteen stempel diabetes achter mn naam en moet nu om de zoveel tijd op controle. Slik overigens geen medicijnen oid dus hoop dat ze dat stempel snel gaan verwijderen al heb ik vernomen dat dit paar jaar duurt dus des te meer reden om stabiel te blijven.

Morgen benieuwd dus als controle echt is.

Verder wegen morgenochtend dus toxh wel spannend!
Alle reacties Link kopieren
yess 3,5 kilo eraf in twee weken . Dat geeft een mens moed.

Mijn eigen weegschaal gaat de kliko in en ik weeg alleen nog bij consulente.
Alle reacties Link kopieren
Lekker hoor kerststerren. Dat is er mooi vanaf. Het is niet handig om elke dag te wegen.. hormonen/ongesteld ed hebben oa invloed op vochthuishouding waardoor je niet in vloeiende lijn naar beneden ga.



Joycedd geen idee hoe het met de zakjes ga als je ga vliegen. Misschien beste even navragen bij je consulent.



Mchcm: fijn dat alle waardes goed zijn he. Heb eind december op alle waardes laten prikken ivm moeheid en bij mij was ook alles in orde
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke goed 2kerststerren! Zo zie je maar weer!



Ik ben dus wel vorige week op weegschaal gaan staan. Ook ivm vakabtie consulente. Heb gelukkig niet de neiging om er steeds op te gaan staan. Vriijdag mag ik weer naar de consulente en zal ik zien hoeveel ik in toaal kwijt ben.....heel benieuwd!



Kan me voorstellen dat je baalt mchcm.....vooral omdat je met de laatste loodjes bezig bent zoals je aangeeft. Zou het kunnen dat je door het meer sporten spieren aan het opbouwen ben. Dat is tevens figuurverbetering en spieren wegens zwaarder. Kan zijn dat je straks gewoon weer afvalt als je lichaam het extra sporten gewend is. Hoeveel moet je nog kwijt?



Het is idd beetje rustig op het moment.... ik lees het wel weer.



Gr. Iedereen
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Hier gaat het ook goed, het forum loopt steeds vast op mijn telefoon. Heb ik net een hele lap tekst getypt, op iedereen gereageerd en dan loopt het vast en ben ik alles kwijt. Na een paar keer was ik daar wel klaar mee.

Ik zit nu gewoon op de computer.

Ik weeg nu een kilo minder dan voor kerst en ben weer een week bezig dus ik ben tevreden!

Vandaag ook het nieuwe stappenplan mapje gekregen. Nog niet in gelezen want ik zit nog steeds in stap of fase 1 voorlopig....



Succes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven