Lijf & Lijn alle pijlers

Dag kilo's, dag dag!!

01-09-2014 12:34 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij ons! Wij vallen af op onze eigen manier en snelheid. Ondertussen kletsen we, motiveren we en delen we onze ideeën met elkaar.



Wil je met ons meeschrijven? Gezellig voel je welkom!



We hebben een paar spelregels:

- Stel je even voor;

- Geef je lengte, startgewicht en doel door;

- Weegdag is op vrijdag dan geef je in het zwart je gewicht door;

- Het is niet verplicht om in de tabel te staan dus geef even aan als je dat niet wil;

- Schrijf je 2 weken niet mee/geef je geen gewicht door dan haal ik je uit de tabel. Liever hebben we gewoon dat je even aangeeft dat je niet meer meeschrijft. Maakt ons niet uit, al zullen we je missen.



Succes met afvallen!!



Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,ik lees altijd mee .Maar reageer niet zo vaak..Mijn gwicht zakt.Ik weeg inmiddels 83.3 dus 0,7 eraf.Vrijdag zal ik het even officieel doorgeven.Ik ga nu volgens de richtlijnen van sonja bakker maar vervang light door volle produkten en ik moet zeggen,het gaat prima zo.Iedereen een hele fijne dag!!!
afvallen
Och konijntje niet fijn... sterkte zeg



Fishie het gebeurt ook overdag. Dus ik weet niet of dat t kan zijn. Bedankt voor t meedenken!

heb idd morgen een afspraak bij de dokter voor haar maar geen idee wat hij ermee moet..

Ik kan vrijdag pas terecht bij de tandarts... heb vannacht echt liggen janken van de pijn. Kan bijna geen hap eten dat is dan wel weer positief. Maar slik nu ong 4 x per dag 2 x 500 paracetamol en 200 ibuprofen en dan nog doet t pijn
Alle reacties Link kopieren
Kevertje wat verdrietig



Roos wat naar voor je dochter. Goed dat je naar de dokter gaat want dat is niet fijn zeg Waarom duurt het altijd zo lang voordat je bij een tandarts terecht kan? Heel veel succes wijffie!



Mijn ontbijt was echt een aanrader! Vond het lekker. Had er een klein beetje yoghurt bij.



De film was lachen maar iedere keer als ik moest lachen kwam er enorm hoestsalvo bij.
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
@ Roos



Dat is wel apart van jouw tandarts. Heb je wel gezegd dat het heel veel pijn doet?

De meeste tandartsen kunnen je dan gewoon tussen de afspraken door ontvangen. In ieder geval dat kan bij mijn tandarts!



Hier is het druk druk druk, dus heb helaas de AB Challenge al een aantal dagen niet gedaan. Ik mocht een dag rust en dat zijn er ondertussen al drie geworden. Ook qua eten was dit weekend niet helemaal wat het zijn moest, maar we gaan weer verder vol goede moed!



@ Konijntje: Sterkte



@ MBB: Ik ga ook naar Gooische vrouwen 2. Hoe was de film?
Alle reacties Link kopieren
Ach, konijn, wat triest, sterkte!



Roos, kun je niet een of ander noodnummer bellen? Dit kun je toch niet volhouden tot vrijdag? En dan maar afwachten of het dan direct verholpen wordt?



MBB: Bedankt voor de tips voor soep, ga ik ook zeker eens proberen, ik ben gek op soep!!



Zoals beloofd heb ik gister de challenge gedaan zodra iedereen de deur uit was. Ik heb direct beide gedaan en nu voel ik mijn billen behoorlijk! Toch straks maar even dag 2, want anders weet ik het wel.
Het is een nieuwe tandarts... Onze vorige is met veel gedoe failliet gegaan en toen hebben we daarna verschillende tandartsen gehad. Nu al een tijdje in onze woonplaats op de wachtlijst bij een tandarts en die hebben vrijdag pas plek. Als t nog eerder kan bellen ze me. Ja heb idd gezegd dat t veel pijn doet. Maar vrijdag is foto maken, geen idee of ze gelijk diezelfde dag kunnen trekken. Ze willen weten of ie gekantelt ligt zeg maar want dan moeten ze doorsturen naar kaakchirurg. Maar als ik t goed zie komt ie gewoon door zoals het moet alleen wat scheef....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het op dit moment even heel erg druk, maar ik wil konijn en roos wel even een dikke knuffel geven . Wat een ellende en dat in deze maand .
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
Konijn, sterkte



Roos, succes met je kies! Hopen dat pijn iets minder word.

En sterkte met je dochter, hopelijk komt ze er snel vanaf.



Heb mijn weegschaal in de kast gezet en haal hem vrijdag er weer uit..



Bedankt voor de soeptips!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
@konijn: sterkte. Naar zeg hoor. Ook al is ze dan oud en 'op.'

@roosv: wat erg voor je dochter... en voor jou natuurlijk. Zal een gevoel van onmacht geven dat de angsten niet voor haar weg kan nemen.



Nog mijn beloofde lijst van gisteren;

Ontbijt:

tarweboterham met halvarine en jam.

2 thee

Tussendoor:

3 walnoten

1peer

2 koffie

0,5 ltr. water

Lunch:

1 bouillon

2 speltboterhammen, 1 met ham/kaas/ei en 1 met pindakaas en sambal.

1 glas karnemelk.

Tussendoor:

0,5 ltr. water

2 thee

2 koffie

1 sinaasappel

Diner:

Stamppot andijvie met spekjes en klein stukje magere rookworst.

Tussendoor

0,5 ltr. water

2 thee

1 appel

Beweging:

5 km. hardlopen



Durfde wederom niet te wegen vanmorgen, maar ben enorm nieuwsgierig. Denk alleen dat een slecht getal me gaat demotiveren om door te gaan...
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een prima lijstje hoor, Famke.



Sporten is vandaag niets van gekomen, vanavond krijgen we bezoek. En aangezien wij een jaar geleden verhuisd zijn en ze het huis nog niet hebben gezien heb ik voor de zekerheid maar even goed schoon gemaakt vanmorgen. Boven en beneden, ach ja dan verbrand je ook calorieën. Nu even koken (prei-schotel) en daarna weer werken.



Vanaf morgen 3 dagen vrij, heb weekenddienst aankomend weekend. En heb me voorgenomen die 3 dagen ieder geval elke dag een uur te sporten!

Heb de hoepel in overleg met vriend toch maar gekocht, ook al vond hij hem iets te duur. Dus hopelijk krijg ik hem vandaag over de post.
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Ik heb even wat informatie opgezocht op internet, en daarbij alle horrorverhalen geskipt, maar zie er wel tegenop.. ik heb wel vaker operaties gehad met plaatselijke verdovingen en ik ben geen held. Het idee dat er een kies met enorme wortels uit mn kaak getrokken wordt... ik word er wel naar van.

Hebben jullie al ervaring hiermee? Wellicht kan iemand mij een beetje geruststellen.. het gaat om mn onderkaak.

Aan de andere kant ben ik ook wel zo nuchter om te beseffen dat de pijn van het trekken en even daarna minder erg is als wat ik nu voel. Hopelijk!
Alle reacties Link kopieren
@ roos: ik heb ze alle vier laten trekken, ik ben ook erg bang voor de tandarts maar dit viel me heel erg mee!
Jah ik heb ook t idee van, joh trek dat ding er ff uit vrijdag. Kan echt wel tegen wat pijn en zal niet gauw klagen. als ze t vrijdag doen kan ik tenminste normaal met kerst eten. Ik krijg nu echt niks weg, als ik een stukje komkommer neem verga ik echt van de pijn



Hoe gaat t vandaag met je oma?
Alle reacties Link kopieren
ja als ze niet gaan snijden is t wel snel genezen, bij mij waren ze half door dus hebben ze wel wat moeten snijden en hechten. Ik ben echt een schijterd bij de tandarts maar dit vond k echt appeltje eitje



nog geen nieuws..hoop voor haar dat ze nu snel gaat maar t kan ook nog paar dagen duren. maar ze zeggen dat als er morfine wordt gegeven t wel snel gaat
Jah bij mijn oma was t toen in een week wel gebeurt.. natuurlijk hoop je dat t snel gebeurt, maar alsnog val je daarna even in een gat... is ze wel goed bij nog?



Die van mij waar t nu om gaat is ook maar half door. Hoelang duurde t voor je weer wat kon eten?
Alle reacties Link kopieren
nee ze is niet meer echt bij, heel warrig, ook bang met vlagen.



ik heb de eerste dagen wel vloeibaar gegeten maar ook omdat ik bang was dat er iets bij zou komen en t zou gaan ontsteken. Maar veel mensen eten gewoon de dag erna alweer normaal. Ze trekken als t goed is ook eerst links en dan rechts (of andersom) maar niet beide kanten tegelijk zodat je nog wel aan 1 kant kan kauwen
Oh nee dan is t wel heel erg rot.. Dat bange en warrige. Dat moet zeker niet te lang duren...



Nou ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als ze de foto's gemaakt hebben. Als t bij de kaakchirurg moet zal ik wel kunnen wachten tot t nieuwe jaar :(. En als t gewoon bij de tandarts kan doen ze t maar gelijk vrijdag!
Alle reacties Link kopieren
@roos, hopen dat t meteen vrijdag kan bij de tandarts, ben je er tenminste vanaf en heb je niet zoveel tijd om er tegenop te gaan zien



ik ben echt zo ontzettend moe en weinig energie laatste maanden. op aanraden van mn dietiste begin ik nu met floradix vloerbaar ijzer. (mn hb was ook laag was gebleken uit een bloedtest) hebben jullie ervaring met floradix? (wil geen ijzertabletten ofzo gaan slikken)
Alle reacties Link kopieren
Arme oma, hopelijk mag ze snel en rustig sterven



floradix heb ik gebruikt in mijn zwangerschap en daarna alsnog staalpillen omdat mijn hb te laag was voor enkel floradix. Ze zeggen dat je uit moet kijken dat je stoelgang het blijft doen maar daar heb ik geen last van gehad.



Roos wat een ellende. Hoop zo dat ze je kies meteen kunnen trekken vrijdag. Ik heb boven laten trekken en dat was echt appeltje eitje. Onder moet eerst verder doorkomen voordat ze gaan trekken omdat er bij mij een zenuw langs loopt.



Famke houd moed!!
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden zijn bij mij de verstandskiezen eruit gehaald, boven trekken en onder snijden. Ze groeiden scheef zodat ze de andere kiezen eruit zouden drukken. Vandaar dat ik het advies kreeg om vroegtijdig maatregelen te nemen. Ik vond het 100% meevallen, maar moet wel zeggen dat ik er nog geen last van had, dus dat scheelt misschien ook nog? Ze deden eerst links en een paar weken later rechts, eten ging de dag erna al heel goed, kauwen aan de niet-behandelde kant uiteraard! De dag zelf vloeibaar met een rietje.

Sterkte ermee Roos en natuurlijk ook met je dochter. Zo rot als je die bange gevoelens niet weg kunt nemen



Famke, lijkt mij een prima lijstje! En laat die weegschaal nog maar even staan hoor, vrijdag is pas weegdag. En al 16 dagen niet gerookt toch?



Konijn, sterkte! Wat jammer dat ze zo bang en warrig is, dat gun je niemand zo op het laatst.



Vandaag een niet al te beste eetdag, veel van huis en niks meenemen, geen goede combinatie… Maar wel de challenge gedaan en op mijn werk de benen onder het lijf gelopen vanmiddag, dat compenseert misschien een beetje
Zie je nou wel, al die horrorverhalen op internet hoeven niet zo te zijn. Ik liep mezelf al helemaal gek te maken!

Denk idd dat die kies de rest aan t wegduwen is en dat mijn kaak daardoor zo zeer doet. We zien t wel vrijdag...



Bedankt voor de lieve reacties
Alle reacties Link kopieren
quote:GlaasjeWater66 schreef op 16 december 2014 @ 19:17:



Famke, lijkt mij een prima lijstje! En laat die weegschaal nog maar even staan hoor, vrijdag is pas weegdag. En al 16 dagen niet gerookt toch?



goed hé?
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Super goed Famke!!



Mijn lijstje is behoorlijk karig vandaag aangezien ik niet lekker ben. Ik merk dat ik nu wel een beetje trek heb maar ik ook dat ik geen zin heb ik eten. Lekker rommelig allemaal



O: quinoa ontbijt met: quinoa, havermout, soyamelk, ei, appel, kaneel, rozijnen, walnoten, honing en kaneel. Kleine beetje halfvolle yoghurt.

T: -

L: -

T: -

D: rode kool met appel, rozijnen, honing, walnoten en aardappel. Half worstje

T: -



Morgen waarschijnlijk weer meer eetlust.
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Mniqee ik vond Gooi sche Vr ouwen 2 beter dan de eerste. Heb enorm gelachen!
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosv1989 schreef op 16 december 2014 @ 19:59:

Zie je nou wel, al die horrorverhalen op internet hoeven niet zo te zijn. Ik liep mezelf al helemaal gek te maken!

Denk idd dat die kies de rest aan t wegduwen is en dat mijn kaak daardoor zo zeer doet. We zien t wel vrijdag...



Bedankt voor de lieve reacties



Klopt roos! Ik had mezelf voor t trekken ook helemaal gek gemaakt met die verhalen, had zelfs de huisarts nog gebeld en om valium gevraagd (wat k uiteraard niet kreeg)



Mensen zetten de verhalen van ervaringen die gewoon goed en zonder problemen zijn gegaan niet op internet, alleen de dingen die slecht gingen..

Komt echt helemaal goed! Niet te druk om maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven