Lijf & Lijn alle pijlers

Dag kilo's, dag dag!!

01-09-2014 12:34 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij ons! Wij vallen af op onze eigen manier en snelheid. Ondertussen kletsen we, motiveren we en delen we onze ideeën met elkaar.



Wil je met ons meeschrijven? Gezellig voel je welkom!



We hebben een paar spelregels:

- Stel je even voor;

- Geef je lengte, startgewicht en doel door;

- Weegdag is op vrijdag dan geef je in het zwart je gewicht door;

- Het is niet verplicht om in de tabel te staan dus geef even aan als je dat niet wil;

- Schrijf je 2 weken niet mee/geef je geen gewicht door dan haal ik je uit de tabel. Liever hebben we gewoon dat je even aangeeft dat je niet meer meeschrijft. Maakt ons niet uit, al zullen we je missen.



Succes met afvallen!!



Maar ik heb niet gechipst...
De weegschaal geeft op mijn vloerbedekking ineens 12 kilo minder aan. Heb m nu weer op de badkamer en nu wisselt t per keer nog steeds een beetje. Maar er zit al net een nieuwe batterij in.

Geen idee hoe t komt dus maar ik ga me binnenkort ook even ergens anders wegen. Weliswaar midden op de dag maar ook dan zal ik niet opeens 75 wegen.

Blijf t raar vinden.



Ben blij met mijn keuze gister. Weegschaal gaf weer minder aan dan gister. Gaat langzaam, maar moet ongesteld worden :(.



Fijne dag allemaal vandaag!!
Hee! Ik heb een hoofdletter!

Thanks MBB voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Staat je goed!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Sorry heb niet zoveel tijd om te reageren. Vandaag is niet zo best, vriend is jarig. Wel heel leuk natuurlijk ;)



Ontbijt; croissantje met jam, hapje van tosti, grote slok sap

Tussendoor; stukje monchoutaart, mandarijn

Lunch; 2 bb ham

Vanavond; aardappeltjes, runderworst, doperwtjes/worteltjes



Eigenlijk was die monchoutaart dus voor vanavond met de visite maar heb er dus al van gegeten (echt weer iets voor mij). Hoop dat het me vanavond lukt om niet te nemen.
Aapie, dat lukt je! Net zoals t mij gister lukte!



Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Een knapperd ben je Roos met een grote R! Ik zou idd ook ergens anders gaan wegen. Jouw huis is wel heel raar



Aapie gefeliciteerd met je man!! Monchoutaart is ook wel heel lekker hè
Maar ik heb niet gechipst...
Mijn weegschaal staat in de badkamer, op de stenen vloer. Voorheen had ik zelfs daar problemen mee, want dan werd het zo koud in de badkamer (in de winter, zonder CV), dat de weegschaal het gewoon niet meer deed.. Kan het niet zijn dat de batterij vervangen moet worden Roos?



En aapie, is het gelukt je van de taart af te blijven?

MBB: ik ben zondagavond ook zo lekker uit eten geweest, echt za-lig! Geen 7 gangen, wel 3 (en dat terwijl ik nooit een toetje neem, maar het zat er bij in dus vooruit dan maar he! Het was ook echt een straf ) En een 7-gangen ontbijt lijkt me geweldig. Ik ben gek op ontbijt dat niet standaard is! Ik maak zelf regelmatig american pancakes en wafels, of een omelet. En ik maak zelf muesli trouwens, dat vind ik zo veel lekkerder dan die van de winkel!



Hier gaat het qua gewicht even wat minder trouwens: ik zat al een hele week op 86 en dit weekend kwam daar zomaar 1,5 kilo bij - en ik had toch echt weinig geks gedaan. Misschien iets minder gezond gegeten dan normaal maar geen echt ongezonde dingen. Wel vrij weinig gedronken dus dacht dat het daar aan lag. Maar het is er nog altijd niet af. Nouja, ik ga maar gewoon verder. Vanmorgen weer gesport, morgen en donderdag weer en afgelopen zondag was ik nog naar yoga geweest.



Mijn eetlijstje/plan voor vandaag:

voor sport: 1/2 banaan

na sport: yoghurt met 1/2 banaan en 4 eetlepels zelfgemaakte museli (met haver- gerst- en quinoavlokken, verschillende zaden en pitten en noten)

lunch: omelet van 2 eieren met paprika en sjalot. Als dat niet genoeg is, nog een boterham erbij.

diner: tagliatelle met gegrilde aubergine en tomaat en parmezaan.

tussendoor: misschien nog wel iets, een boterham met hummus ofzo. Weet nog niet of ik om 16h ga eten of om 21h (tussendoor moet ik werken).
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie eetlijstjes weer!

Die salade fattoush klinkt erg lekker MBB!



Aapie en Roos van harte gefelicteerd met jullie wederhelften.

Super knap van je Roos, ik weet niet of ik zoveel doorzettingsvermogen zou hebben gehad.



Mijn eetlijstje van gisteren:

O: groene smoothie spinazie, banaan, kiwi

L: 2 speltboterhammen met tahine

T: Mandarijn

D: Courgette lasagne (zonder bladen)



Sinds gisteren drink ik geen cola meer, tot nu toe gaat het goed



Eetlijstje vandaag ook meteen maar:

O: Groene smoothie spinazie, mandarijn en kiwi

T: 2 quinoa wafels met tahine

L: 2speltboterhammen met kaas, tomaat en een theelepel pesto

T: Mandarijn

D: pasta uit de oven met pompoen en rode ui



Een 7 gangen diner met wijn, dat klinkt echt zo fijn MBB!

Ik snap heel goed dat je daar erg van genoten hebt :-)
Alle reacties Link kopieren
*stormt binnen met rare eetlijst van vandaag*



O: havermout met zomerfruit en rijstemelk

T: -

L: restje salade Fattoush, 1 boterham met rosbief, 1 rijstewafel met kaas en 1 rijstewafel met pindakaas

T: -

D: 1 wrap met light creme fraiche, chilisaus, tomaat, spinazie en kalkoen. 1 wrap met light creme fraiche, chilisaus, tomaat en spinazie

T: 1 wrap met kaas en rosbief



En nu heb ik nog honger dus ik twijfel om nog iets te nemen anders kan ik zo niet slapen.



*rent topic weer uit en gaat baby de fles geven en naar bed*
Maar ik heb niet gechipst...
En MBB heb je nog wat gegeten gisteravond?



En hoe gaat het met iedereen?



Hier weer even een baaldag. Maar kan ook niet anders, moet ongesteld worden dus hou vast weer vocht vast. Even pas op de plaats en dan over een paar dagen hopelijk wel t gewenste resultaat!
Alle reacties Link kopieren
Roosv, ik ben al een aantal dagen ongesteld. Waarom denk je dat ik zo rustig ben dan
Prrrr, mauw miawwwww.
Ja ik vroeg me al af waar je was Jane!

Bleeeggg sommige dagen wil je gewoon lekker met een kruikje en een theetje in bed blijven he!
Jemig wat is het anders hier!

Moet er flink aan wennen, heb nog niet goed gezien hoe je naar t laatste antwoord gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, goed bezig jullie!



Ik had gisteren een beetje een slechte dag want ik ging een hapje eten met mn lief en daar ook wijn bij gedronken, en daarna gingen we naar een toneelstuk en daar deelden ze ijsjes uit. Ja hee, wie ziet dat nou aankomen: ijs bij je theater? Dat had ik natuurlijk wellicht ook af kunnen slaan maar tjee, het was wel boerenjongensijs.



Verder ben ik wel goed bezig met sporten, al kom ik donderdag in de knoop omdat ik een huis ga bezichtigen en dan misschien niet op tijd op de sportschool kan zijn. Maar ja, 1 keer minder ga zal ik ook niet direct van aankomen ;)



Eten gaat steeds beter hoewel ik niet erg van de dagelijkse eetlijstjes ben. Soms ga ik lunchen en dan vergeet ik helemaal dat ik een beetje op mn eten wil letten. Ben ik 3 boterhammen roomboter en kaas verder voor ik me dat pas weer bedenk :(

Ik heb net wel een heel lekker recept voor avondeten geprobeerd: couscous gemaakt van bloemkool! Heel simpel ook, de bloemkoolroosjes gewoon rauw in de keukenmachine tot couscous malen en dan er door gooien wat je normaal ook door de couscous doet (bij mij: boontjes, tomaten, prei, olijven, olie, azijn, kruiden en geitenkaas: mmmm). Dus een goed recept voor wie wat minder granen wil eten (of voor wie, zoals ik, een bloemkool over heeft).

Ik zag in de eetlijstjes regelmatig havermout langskomen en daar heb ik laatst ook iets heerlijks mee ontdekt: cake in a mug. Nu is de naam verraderlijk want het smaakt niet naar cake vind ik, maar het is wel lekker en ik zit er goed vol van. In een grote mok (of gewoon in een schaaltje) meng je wat fruit, 50 gram havermout, een ei en wat water of melk (en eventueel als je dat lekker vindt nog wat kaneel en/of suiker/zoetstof/ahornsiroop). Goed roeren, 5 minuten in de magnetron en smullen maar! (nou ja even af laten koelen want bijvoorbeeld aardbeien worden erg heet)
Zeg maar Spijker.
Ik wilde gisteravond zo trots mijn eetlijstje posten! Nou, doe ik het nu, gezien het forum het weer (eventjes) lijkt te doen



O: 3 wafels gemaakt van 1/2 speltmeel en 1/2 gewone bloem, met een banaan. Ik kreeg pas om 15h weer trek!

L: 3 kleine boterhammen (dus eigenlijk 2 maatje supermarkt) met kaas/geitenkaas/pindakaas en een peer

D: gevulde aubergines met bulgur, wortel, nog wat andere restjes groenten en feta



en vandaag



O (voor sport): appel

O (na sport): 2 boterhammen hummus/pindakaas en een peer

L omelet van 2 eieren met champignons en kaas

D straks maak ik andijviestamp. Is wel één van de dingen waar ik van door kan blijven eten, dus dat moet ik even zien te voorkomen.



Vanmorgen heel hard gesport dus ik ben hoopvol voor de weegschaal morgen



Spijker: ik heb vandaag ook een bloemkool gekocht met dit in gedachten! Nog niet eerder gemaakt - hoewel ik bloemkool wel eens opbak in miniroosjes voor door de risotto. Ook lekker..
Alle reacties Link kopieren
Balen Roos en Jane dat jullie je niet ok voelen.



Ik voel me ook totaal futloos, mijn lichaam is echt even uitgeput...

Al mijn energie gaat dan op aan mijn lichaam en daardoor is het ook extra moeilijk om me aan mijn goede voedingspatroon te houden.

Ben daardoor ook wat stiller hier, maar dat komt vanzelf weer goed :-)



@ Spijker, klinkt heerlijk die bloemkool couscous! Ga t ook een keer maken
Zal het het weer zijn, dat jullie je allemaal wat minder voelen? Of het omschakelen naar wintertijd? Ik merk wel dat ik het heel irritant vind dat het zo vroeg donker is en écht niet leuk (en dat hoor ik ook heel veel om me heen!). Gelukkig heb ik nog wel genoeg energie, hoewel dat wel gauw afgelopen zal zijn.

Komende dagen wordt het volgens mij nog lekker weer, dus ik hoop dat iedereen nog wat zonnestralen op kan vangen!
Alle reacties Link kopieren
Het wordt idd heerlijk weer Zebrini!

Bij mij ligt t helaas aan mijn gezondheid dat ik me minder voel, maar van lekker weer wordt bijna iedereen blij :-)



Wat ziet jouw eetlijstje er lekker uit zeg!
Nou zeg we zijn er weer... Helaas kan ik niet forummen op mijn telefoon. Er is dan geen optie om naar de laatste pagina te gaan. En ik vind al die reclames veel te irritant om alle 49 pagina s door te scrollen. Weet iemand hier hoe dit op een telefoon kan?



Hier gaat het super. Heb van eetbuiten geen last meer. En ik ben nu een week (en een dag) serieus bezig en het resultaat is 3,5 kilo minder. Hoewel dat vooral vocht is ben ik toch tevreden en goed gemotiveerd. Ik ga vrolijk verder!



Rot Fata dat je je bagger voelt. En idd het weer zal dat niet verbeteren. Ik ben gek op de herfst, maar ik ga de zon zo missen! Dat wordt vitD pilletjes nemen!



Ben benieuwd naar de resultaten morgen!
Alle reacties Link kopieren
3,5 kilo in een week? Ben je niet aan het crashen dan?
Zeg maar Spijker.
Niet naar mijn gevoel. Heeft te maken met vochtverlies, en ongesteld zijn denk ik!



De eerste week gaat bij mij altijd als een sneltrein en de tweede vaak ook nog.



Mijn lijst van vandaag is bijvoorbeeld

O: soya yoghurt met lijnzaad en zonnebloempitten

T: druifjes en banaan

M: smoothie van spinazie en banaan

T: 2 mandarijntjes

A: Heel veel spruiten en wat quinoa

T: 2 gekookte eieren
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Ik dacht de update is voorbij ik ga even iets posten maar wat werkt dat vervelend nu zeg op mobiel! Ik kan niet eens door de pagina's scrollen en mijn smileys doen het ook niet. En ik heb net als roosv last van de advertenties. Ik moet elke keer scrollen langs 'wordt vrienden met je ex' ik wil helemaal geen vrienden zijnmet mijn ex!



Knuffel voor iedereen die zich ziek/zwak voelt laatste dagen! Ben benieuwd of ik daar ook last van ga krijgen als ik terug in nederland ben morgen. Ik geef mijn gewicht zaterdag door, geen idee of en hoeveel ik ben aangekomen deze week. Op zich heb ik niet heel veel gesnaaid maar ik ben ook niet heel actief geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Even wennen weer zo aan het nieuwe forum. Maar ik vind het mooi geworden! Lettertype vind ik op de een of andere manier ook een stuk fijner, haha.



Spijker, wat een verrassende recepten! Ga ik zeker eens proberen. Ik zag laatst ook een receptje op Facebook voorbijkomen van havermoutkoekjes waar je alleen maar havermout, banaan en bijv. rozijnen of honing voor nodig hebt.

Volgens mij is iedereen wel lekker bezig trouwens! Zie veel mooie lijstjes. Ik had vandaag echt een super rare dag. Ik had het de afgelopen dagen heel goed gedaan, lekker gesport en gezond gegeten. Maar vanmorgen had ik echt zo'n hongerkick: een ontbijt van een grote kom havermout, 3 boterhammen en 4 biscuitjes waren het resultaat. Waar ik normaal dan doorsla en de hele dag veel blijf eten, heb ik gemerkt dat ik eigenlijk de hele dag amper aan eten heb gedacht en 0 honger had. Heb daarna alleen nog maar een mandarijntje gegeten. Ik luister nu gewoon veel beter naar mijn lichaam en dat voelt goed! Vanavond wel gewoon goed eten natuurlijk.



Oh ja, omdat ik morgenochtend niet kan wegen heb ik mij vanmorgen gewogen: 62.5. Hieperdepiep, hoeraaa! Dat gewicht heb ik volgens mij echt niet meer gehaald sinds ... mijn 18e? 17e? Wauw, leuk!

Geeft ook wel extra motivatie voor de komende dagen, want er komen lastige dagen aan! Morgenavond lekker hapje eten met een vriendin en een drankje doen, en dit weekend vieren we 2x verjaardag. Maar, komt goed. Motivatie, check!
Goed zeg aapie! Wow!



Bij mij gaat het deze week niet goed. Ik heb het voor nu even opgegeven. Ik ben bang dat ik beetje overwerkt raak, heb erg weinig energie, ben continu moe, heb het erg koud, en ik denk dat willen afvallen dan niet zo'n goed idee is. Ik hoop maar dat ik wat op gewicht blijf, en dat de moeilijke toestand op mijn werk binnen een paar weken verbeterd, dan ga ik dan weer hard meedoen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal...

Tsja, nu het forum weer werkt moeten we toch ons gewicht doorgeven morgen. Ik dacht: daar kom ik mooi onderuit



Marana, rustig aan. Dan maar even een pauze inderdaad. Het het van alles moeten gaat averechts werken. Succes. Als je even van je af wil schrijven ben je welkom hoor.



Over het forum: dit is pas het eerste topic wat ik aanklik hoor, maar de smileyknop werkt hier niet (nu kan ik alleen de lach en knipoogsmiley doen, die weet ik zo ook wel te maken) En ook op de telefoon kan ik er geen wijs uit worden... Nog even wennen.



Qua eten gaat het goed hier. Al heb ik (stom!) van de week al even op de weegschaal gestaan en zag ik nog geen resultaat. Maar hopen dat de laatste dagen nog wat opgeleverd hebben.

Mijn lijst plaats ik misschien later nog.
famke76 wijzigde dit bericht op 30-10-2014 18:55
Reden: toevoeging
% gewijzigd
tsja.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven