Lijf & Lijn alle pijlers

Dag kilo's, dag dag!!

01-09-2014 12:34 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij ons! Wij vallen af op onze eigen manier en snelheid. Ondertussen kletsen we, motiveren we en delen we onze ideeën met elkaar.



Wil je met ons meeschrijven? Gezellig voel je welkom!



We hebben een paar spelregels:

- Stel je even voor;

- Geef je lengte, startgewicht en doel door;

- Weegdag is op vrijdag dan geef je in het zwart je gewicht door;

- Het is niet verplicht om in de tabel te staan dus geef even aan als je dat niet wil;

- Schrijf je 2 weken niet mee/geef je geen gewicht door dan haal ik je uit de tabel. Liever hebben we gewoon dat je even aangeeft dat je niet meer meeschrijft. Maakt ons niet uit, al zullen we je missen.



Succes met afvallen!!



Maar ik heb niet gechipst...
Lichtpuntjes wat een ramp!!! Kan het nog wel in een staart? Zou er zeker mee terug gaan..



Konijntje, ik ben ook aangekomen. Moet volgende week ongesteld worden dus ik hou het daarop! Doorzetten doorzetten en dan is het er heus ineens weer af hoor. Tenminste dat hoop ik maar.....
Alle reacties Link kopieren
@mbb, haha, mooi motto !



@lichtpuntjes, balen van je haar! Kappers..... *zucht". Ik wilde vorige week mijn (normaal licht blonde) haar naar donkerblond met veel lichtere plukken erdoor laten verven. Ik had zelfs voorbeeldplaatjes meegenomen. Kom ik de kapsalon uit met bijna donkerbruin haar ! Volgens de kapper zou het in de weken erna door het wassen veel lichter worden en dan op de blonde kleur uitkomen die ik wilde... hmmmmm. Dat was dus NIET de bedoeling! Ik ben de volgende dag teruggegaan en heb er heel veel highlights door laten zetten zodat het in elk geval wat lichter oogt, maar het is alsnog veel donkerder dan mijn bedoeling was. (Het staat gelukkig wel goed, maar toch). Ik wacht het een maandje af (of het echt lichter gaat worden door wassen) en anders ga ik naar een andere kapper en kijken of we het lichter kunnen krijgen.....

Succes bij de kapper!!



@ jane-ice, lekker dat je vrij bent en veel plezier met sporten!

Talking about that.... ik ga zo maar even een rondje hardlopen. Heb al een halve week last van mijn voet (geen idee wat het is maar doet pijn, alsof er een spier gekneusd is ofzo) dus ik heb donderdag voor het laatst hardgelopen en ik wil graag weer.... dus ik doe gewoon een klein rondje (5 km) om te kijken of dat gaat....



Voor de rest van de dag heb ik dan nog klussen op het programma staan (zitten in grote verbouwing) en ik wil vanavond een taart gaan bakken. Appeltaart. Morgen komt vriendlief namelijk weer thuis na een week buitenland voor zijn werk, dus dan vind ik een taart wel leuk!
Geniet van het leven :)
Oh dat is ook niet netjes Madelief... lijkt me echt balen als je je op iets anders had verheugd...



Ik verf mijn haar gewoon zelf. Gaat nooit mis en heb altijd de kleur die ik wil. Heb ook geen irritante uitgroei dus sla soms ook een paar keer over.



Brr wat een weer. Ik heb vandaag de beurt om bij de klas van mijn dochter te helpen overblijven, krijg t nu al koud als ik eraan denk!
Alle reacties Link kopieren
@lichtpuntjes

Oh jeetje balen zeg! Lijkt me heel frustrerend, hopelijk kun je straks nog terecht bij je kapper.

Je situatie komt me bekend voor, mijn zusje heeft dat onlangs ook nog gehad, in plaats van een 'stukje' eraf werd het een bloempot kapsel.

Ze was heel verdrietig..
Alle reacties Link kopieren
@konijn-tje & @Roosv1989 ik moet me ook bij de club aanhaken, ook ik stond vanmorgen op de weegschaal en was weer zwaarder. Bah ben dan gelijk uit mijn doen.

Maar ook ik moet ongesteld worden deze week/volgende week....tenzij....

Nouja, zal vast niet.
Alle reacties Link kopieren
@ginger: dat zou pas een prima reden zijn om (wat) te groeien!
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
@famke76 ja dat is wel zo... maar ben nog zo jong (20jr) en nog zoveel plannen..
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik twijfel vandaag over alles, niet mijn beste dag, enorm druk op het werk, heb veel werk dat vandaag gebeuren moet in mijn eentje. Jammer.



Wat zal ik eens gaan eten? Ik denk zelf aan een soepje, omdat ik gister een verjaardag had en dus niet aan mijn calorieen heb kunnen houden. Het liefst schuif ik een pizza in de oven of haal ik een bak patat.

En dan moet ik ook nog bedenken wat ik vanavond wil gaan doen! Het liefst met een boekje op de bank, maar ik denk dat het verstandiger is als ik ga harlopen/wandelen oid...



Hebben jullie ook weleens van die twijfeldagen?
Jazeker ginger. Ik zou gezond eten hoor. Dat voelt morgen toch het beste. Als je zwicht voor de ongezonde hap voelt dat 10 minuten bevredigend en daarna komen de spijt gevoelens...
Alle reacties Link kopieren
@Roos daar heb je ook wel gelijk in hoor, ik voel me nu al schuldig nav het weekend en de verjaardag gister.

Het is makkelijker om dan in een neerwaarse spiraal terecht te komen wat betreft ongezond eten.

Fijn om mensen om je heen te hebben die je motiveren.





Dames mag ik jullie wat vragen?

Wat voor werk/ dagbesteding hebben jullie? En in welke branche?

Gewoon nieuwsgierigheid, dan heb ik een beter beeld bij jullie
Alle reacties Link kopieren
@ginger: haha ik was in de veronderstelling dat je er wel op hoopte. Tijd zat ja!



Mijn werk: ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis, heb een 0 uren contract, maar werk gemiddeld 18 uur per week. Daarnaast werk ik nog een ochtend, soms twee bij een familie in de huishouding. Ooit begonnen voor tijdelijk en doe het nog steeds.

Verder heb ik een man en drie kinderen van 11, 9 en 6 jaar. En heb ik nog een bestuursfunctie die wat tijd kost.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
@famke76 ja echt nog wel tijd zat, maar toch gaat het af en toe wel kriebelen, gek hé haha.

komt vast omdat ik het zo 'goed' voor elkaar heb, huisje, lieve vriend, stabiel qua gezondheid e.d.



Mijn dagbesteding: ik doe de opleiding Juridisch Medewerker Sociale Zekerheid & Personeelswerk, ik loop nu al bijna een jaar stage bij de rechtbank in Groningen, ik doe de opleidingen en P&O afdeling (werving en selectie andere stagiaires).

Tussentijds hier ook nog gewerkt, ben als een vis in het water hier.

Daarnaast 1 dag naar school en één dag besteeds in aan mijn cursus Praktische Psychologie.
Alle reacties Link kopieren
@ginger: ik ben (woning)makelaar bij een groot makelaarskantoor.. werk 40-50 uur in de week zonder kindjes kan dat prima hihi
Lichtpuntjes, ik hoop dat ze nog wat van je coupe kunnen maken.

De ene kapper is de andere niet, hopelijk herstellen ze je coupe kosteloos.



en dan nooit meer teruggaan
Roosv1989, het is inderdaad koud vandaag, mijn eerste dag met muts.
Vandaag mijn eerste dag zondigen..

2 wijntjes met marshmallows.

Een zelfgemaakt worstenbroodje (vast met roomboterbladerdeeg.. )

van mam.

Zelfgemaakte appeltaart van de zoon van de vriend van mam. :S

Hij is bakker..

Hoe zeg je nee tegen dingen die mensen zelf gebakken hebben?

Dat lukt mij niet. :(

Ik ga appeltaart proeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een account aangemaakt en zou graag mee willen posten!

Ik ben al een tijdje bezig met afvallen op een bewuste manier, maar de laatste tijd lukt het niet meer zo goed. Ik ben nu juist te veel bezig met eten en heb daardoor eetbuien.

Ik ben 1.78 en op mijn laagst woog ik 72, maar ik ben inmiddels weer aangekomen naar 74. Mijn doel is 68, dus ik heb nog 6 kilo te gaan.



Ik ga mijn best doen om alles mee te lezen!

In ieder geval hoop ik in dit topic steun en motivatie te vinden
Alle reacties Link kopieren
Welkom Maitiid! Ik zal je gegevens in de volgende tabelwissel meenemen (komend weekend) Succes!



Ik lees straks bij. Ik moet zo weg dus hier alvast mijn eetlijst:

O: havermout, appel, kaneel

T: -

L: 1 boterhammen met osseworst en 1 boterham met pindakaas en banaan

T: -

D: couscous, groentes, geitenkaas

T: stukje pure (85%) chocolade
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel ik zal vanaf morgen actief mee gaan posten, want mijn lijstje van vandaag was zo belabberd dat dit de aanleiding was om me hier aan te melden.



Grappig, meestal ziet mijn lijstje eruit zoals die van jou. 's Ochtends havermout met appel en kaneel en 's middags boterhammen.
Ik ben 25 en opvangouder thuis. Dit omdat mijn kinderen Nog jong zijn, 5 en 3. Ik wil de zorg voor hen op me nemen en als ze groter zijn de zorg weer in. Famke jouw werk klinkt hartstikke leuk! Ik zou alleen geen onregelmatige werktijden willen...



Haha Fata ik heb sinds jouw ideetjes ineens zin in een lekkere donkerbruine boterham met kaas, radijsjes en sla

Gaan we niet doen!

Bah ik houd weer vocht vast. Zal wel weer met menstruatie te maken hebben en dan ben ik ineens 2 kilo kwijt volgende week maar voor nu voelt t bah .
Ik hou idd vocht vast haha. Ik ben vanmorgen met een noodgang tegen een kastdeur aangeknald en op die plek zit nu een enorm dik ei

Dat verklaart een hoop, ben eigenlijk allang weer twee kilo kwijt
Alle reacties Link kopieren
Oeps... ik heb nog een paar dropjes gegeten in de auto



Bedankt voor alle vega suggesties. Ik heb vandaag weer eens humus gekocht. Ik ben trouwens ook gek op Petrella maar dat is vast niet zo mager. De kazen helaas ook niet anders zou ik nu iedere dag warme brie, geitenkaas, camenbert op brood eten. Jammie!!



Wat ik voor werk doe. Ik ben zelfstandig professional (dat vind ik veel fijner klinken dan ZZP-er).
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle lieve meelevende reacties! Ik ga morgen terug naar de kapper. Vandaag kreeg ik geen vrij van mijn werk.. Balen! Er zal aan een kant evenveel laagjes weggehaald moeten worden.. echt vreselijk, want dat is veel te kort en van het langere haar zal ook weer een stuk af moeten, anders ziet het niet uit, dan zijn de laagjes te kort voor mijn haar ohhhhh wat ben ik boos! Het is maar haar en er zijn ergere dingen, maar ik kan het maar niet relativeren
Alle reacties Link kopieren
Vervelend he Roos dat vocht vasthouden, ik weet er alles van! Vaak zorgt de pil daar ook nog eens extra voor. Mag ik eens vragen welke pil jullie hebben? En hebben jullie daar bijwerkingen van? En welke? Ik ben aan het kijken voor een andere!
Heel vroeg gaan slapen..was zo moe.

Uhm de yasmin pil op aanraden van een vrouwelijke huisarts. (ze gebruikt de yasmin pil ook) Een lichte pil met weinig bijwerkingen. Nadeel, eigen bijdrage maar volgens mij niet zoveel voor 3 maanden ongeveer 15,-.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven