Lijf & Lijn alle pijlers

Dames zonder make up de deur uit?

24-04-2017 16:47 353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga jij zonder make up de deur uit? Als ik bijv even naar de supermarkt moet doe ik me haar op een staart en verder niets van make up. Ga ik bijv naar een braderie verjaardag.......dan gebruik ik wat foundation lijntje onder me oog rouge en mascara......dit kost ongeveer 10 minuten max
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van mezelf dat ik echt opknap van mascara en een beetje rouge.

De rouge zeker in de winter.

Maar op de dagen dat ik niet werk en dat zijn er 5 per week ben ik er gewoon te lui voor.



Het helpt wel dat mijn man make up niet zo mooi vind staan, daardoor voel ik ook niet zo de druk om er tenminste voor hem een beetje leuk uit te zien.



Niet dat ik me aan hem aanpas ofzo, wat ik al schreef naar het werk, feestjes, kroeg wat dan ook, nog niet misschien dat ik daar verschijn zonder 2 lagen mascara.
quote:Dreamer schreef op 25 april 2017 @ 11:00:

[...]





Hypo allergeen is over het algemeen een stuk duurder. Bij mij werkte het alsnog niet goed. Toen besloot ik dat het het niet waard was. En het grappige: collega's die zélf veel en dagelijks make up dragen zeggen tegen mij "Ja, maar jij hebt het ook niet nodig" Volgens mij is dat ook maar wat je gewend bent en waar je zelf op let.

in de uitverkoop bij clinique heb ik wat spul gekocht voor een schijntje, dat is het experiment wel waard.

Ik vind het gewoon wel leuk om voor speciale gelegenheden mezelf op te tutten.

Gewoon net een beetje extra. Voor op mijn werk is het niet echt nodig, daar moet ik gewoon praktisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 25 april 2017 @ 11:19:

[...]





Wat bij mij het 'feminsmedingetje' triggert, is de bijna standaard opmerking "Alle vrouwen knappen er van op", wat impliceert dat vrouwen er dus altijd op hun best uit moeten zien. En dan vraag ik me weer af: "Waarom?". Waarom moet je er op en top uitzien, wanneer je 3 uur geslapen hebt en even snel voor koffiemelk naar de buurtsuper gaat? Of een rondje door een park met je hond loopt? OF op zondag met je man uitwaait langs het strand? Wat is dat voor idee, dat je 'als vrouw' er zo fijn van opknapt, dat je het dús moet doen?



Grappig, ik lees het anders. Ik ben het niet eens met 'alle vrouwen knappen er van op'. Ik vind dat niet, maar vind vooral dat iedereen het lekker voor zichzelf moet weten.

Ik lees het helemaal niet als iets dat impliceert dat vrouwen er dus altijd op hun best uit moeten zien, maar eerder als 'sommige mensen man/vrouw willen er graag altijd op hun best uitzien en er zijn vrouwen die daar make-up bij gebruiken. Dan zou de vraag vergelijkbaar zijn met 'borstel jij je haar nog even vlak voor jij de deur uitgaat?'
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 25 april 2017 @ 11:37:

[...]





Grappig, ik lees het anders. Ik ben het niet eens met 'alle vrouwen knappen er van op'. Ik vind dat niet, maar vind vooral dat iedereen het lekker voor zichzelf moet weten.

Ik lees het helemaal niet als iets dat impliceert dat vrouwen er dus altijd op hun best uit moeten zien, maar eerder als 'sommige mensen man/vrouw willen er graag altijd op hun best uitzien en er zijn vrouwen die daar make-up bij gebruiken. Dan zou de vraag vergelijkbaar zijn met 'borstel jij je haar nog even vlak voor jij de deur uitgaat?'



Sja, met dat verschil dan dat je, in mijn ogen, met ongeborsteld haar dus wél verslonsd. Dat is uiterlijke verzorging, die bij de dagelijkse dingen hoort. Make up is iets extra's, dat je toevoegt. Zie ik toch anders. Ik lees idd dat mensen hier 'beetje mascare, bb creme en lipstift' beschrijven als 'Geen make up', maar dat is het natuurlijk wel.

Haren borstelen is net zoiets als kleren aantrekken, wat mij betreft, zeker bij lang haar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dan moet de vraag preciezer gesteld worden: gebruik je gekleurde make-up en borstel je je haar?

Nee, ik gebruik geen gekleurde make-up. Ja, ik kam iedere dag mijn haar. Maar ik föhn het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 25 april 2017 @ 11:41:

[...]





Sja, met dat verschil dan dat je, in mijn ogen, met ongeborsteld haar dus wél verslonsd. Dat is uiterlijke verzorging, die bij de dagelijkse dingen hoort. Make up is iets extra's, dat je toevoegt. Zie ik toch anders. Ik lees idd dat mensen hier 'beetje mascare, bb creme en lipstift' beschrijven als 'Geen make up', maar dat is het natuurlijk wel.

Haren borstelen is net zoiets als kleren aantrekken, wat mij betreft, zeker bij lang haar.



Ik ben niet duidelijk, sorry.

Ik bedoel niet óf je je haren borstelt, maar of je nog even éxtra borstelt vlak voor je naar de buurtsuper gaat.

Dat je haren al geborsteld zijn, maar dat sprietje veertien naast sprietje zestien ligt in plaats van perfect op z'n plek. Niet dat je met een enorme klit aan de zijkant van je hoofd waar je op hebt liggen woelen de deur uitgaat.

Ík vind sprietje veertien naast sprietje zestien mooier en natuurlijker, maar geloof gelijk dat er andere mensen zijn die superstrak een fotomodelgekapt mooier en zelf natuurlijker vinden.

En vervolgens denk ik niet dat de verzorging van je kapsel (keurig of superstrak geborsteld) iets zegt over je rol als vrouw, of over de verwachtingen. De één voelt zich fijner bij het ene, de ander bij het andere.

Ik vind het wél idioot om iemand met fatsoenlijk geborsteld haar voor slons uit te maken omdat je het voor jezelf prettiger vindt om voornamelijk strak in de haarlak te verschijnen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik niet altijd mijn haar borstel

Ik heb de 'just out of bed look' geperfectioneerd zeg maar



Maar goed omschreven wel
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 25 april 2017 @ 11:41:

[...]





Sja, met dat verschil dan dat je, in mijn ogen, met ongeborsteld haar dus wél verslonsd. Dat is uiterlijke verzorging, die bij de dagelijkse dingen hoort. Make up is iets extra's, dat je toevoegt. Zie ik toch anders. Ik lees idd dat mensen hier 'beetje mascare, bb creme en lipstift' beschrijven als 'Geen make up', maar dat is het natuurlijk wel.

Haren borstelen is net zoiets als kleren aantrekken, wat mij betreft, zeker bij lang haar.



Grappig, ik, met lang haar, borstel bijna nooit mijn haar. Hoeft ook niet. Gebruik wel dat beetje mascara en lippenstift voor het dramatisch effect in de klas.



De just-out-of-bedlook heb ik gewoon niet in mijn haar, ik zou hem met een borstel moeten creëren.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 25 april 2017 @ 11:48:

Dan moet de vraag preciezer gesteld worden: gebruik je gekleurde make-up en borstel je je haar?

Nee, ik gebruik geen gekleurde make-up. Ja, ik kam iedere dag mijn haar. Maar ik föhn het niet.



Gekleurde make-up: ja als ik naar mijn werk ga.

Borstel ik mijn haar: nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 25 april 2017 @ 11:27:

[...]



Veel vrouwen kunnen zich misschien wel zo subtiel opmaken, dat jij het niet eens ziet.



Ik krijg, in gesprekken die daarover gaan, regelmatig de opmerking dat ik niet zo heel erg opgemaakt ben.



Dat is niet waar, ik gebruik foundation, primer, poeder, blush, 2 of 3 kleuren oogschaduw , potlood, eyeliner, mascara, wenkbrauw liner en lippenstift en dat allemaal dagelijks.



Je kan dus heel veel smeren zonder dat het heel erg opvalt dat je dat doet. Je hoeft er niet geplamuurd uit te zien.



Overigens houd ik me niet heel erg bezig met wat anderen wel of niet op hun gezicht smeren. Ik houd van een verzorgd geheel (man of vrouw) zonder al te veel poespas maar dat wil niet zeggen dat een ander er dan zo uit zou moeten zien natuurlijk.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik borstel mijn haar nooit, ik verzorg het wel, maar de haren hoeven niet precies naast elkaar te liggen, liever niet juist.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelleke schreef op 25 april 2017 @ 12:04:

Ik borstel mijn haar nooit, ik verzorg het wel, maar de haren hoeven niet precies naast elkaar te liggen, liever niet juist.Wat bedoel je met dat je je haar niet borstelt, maar wel verzorgt? Dat je het op tijd wast en er cremespoeling indoet?
De keren dat ik make-up heb gedragen is op 1 hand te tellen.

Maakt mij dat dan onverzorgd of een slons? Nee, ik voel me er gewoon niet prettig bij, netals vrouwen die zich niet prettig voelen om zonder make-up de deur uit te gaan. Prima toch?



En nee, ik verwacht er geen prestatie of applaus voor omdat ik geen make-up draag. Ik vind mezelf prima zonder en ik vind het voor mezelf ook niet nodig. Vinden anderen dat wel? Prima, lekker blijven veroordelen dat ik een slons ben met boerenlaarzen omdat ik niet aan de standaard norm voldoe.



Echt, ik kan hier pisnijdig om worden.
Ik heb te doen met mensen die niet zonder make-up naar buiten dúrven.

Verder moet iedereen lekker zelf weten wat hij of zij wel of niet op het gezicht smeert.
Alle reacties Link kopieren
O, extra borstelen. Nee, waarom zou ik? Echt alleen als het heel erg is. Standaard ziet mijn haar er toch al uit alsof het getoupeerd is naar de verkeerde kant. Soms probeer ik het platter te krijgen, maar dat lukt alleen als ik er olie in smeer.
Ook hier altijd zonder make up, ik heb niet eens!

Parfum ook niet in huis,ik hou er gewoon niet van.

Nu heb ik van mij zelf wel hele lange en zwarte wimpers en donkere wenkbrauwen dus kaal of zo zie ik niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik borstel mijn haar ook alleen als ik het heb gewassen, 2 x per week dus.
quote:Asphyxiated schreef op 25 april 2017 @ 12:07:





En nee, ik verwacht er geen prestatie of applaus voor omdat ik geen make-up draag. Ik vind mezelf prima zonder en ik vind het voor mezelf ook niet nodig. Vinden anderen dat wel? Prima, lekker blijven veroordelen dat ik een slons ben met boerenlaarzen omdat ik niet aan de standaard norm voldoe.



Echt, ik kan hier pisnijdig om worden.Overdrijf je niet een beetje veel?
quote:parbleumondieu schreef op 25 april 2017 @ 12:37:

Standaard ziet mijn haar er toch al uit alsof het getoupeerd is naar de verkeerde kant.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 24 april 2017 @ 16:55:

Als je heel jong bent dan probeer je de natuur te verbeteren terwijl dat dan juist niet nodig is. Ja precies. Wat ik in m'n jonge jaren allemaal aan make-up deed Nu ik 48 ben doe ik er niets aan, al jaren niet. Voor de erg droge gezichtshuid (als ik met een blokje zeep poets) af en toe wat uiercreme.
Alle reacties Link kopieren
quote:snug schreef op 25 april 2017 @ 12:25:

Ik heb te doen met mensen die niet zonder make-up naar buiten dúrven.

Verder moet iedereen lekker zelf weten wat hij of zij wel of niet op het gezicht smeert.



Maar je moet er nog wel even tussen neus en lippen en minachtende opmerking over maken.



Het gaat niet over wel of niet durven, het gaat over wel of niet willen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 25 april 2017 @ 12:05:

[...]





Wat bedoel je met dat je je haar niet borstelt, maar wel verzorgt? Dat je het op tijd wast en er cremespoeling indoet?Inderdaad, ik was het, doe er olie in, soms een maskertje, maar ik borstel mijn haar niet.
quote:karin12345 schreef op 25 april 2017 @ 12:42:

[...]



Overdrijf je niet een beetje veel?



Nee hoor, lees sommige reacties in dit topic maar.

Maar sure, ieder zo zijn mening
quote:BWitched schreef op 25 april 2017 @ 12:51:

[...]





Maar je moet er nog wel even tussen neus en lippen en minachtende opmerking over maken.



Het gaat niet over wel of niet durven, het gaat over wel of niet willen.Ik vind het sneu als iemand niet zonder make-up naar buiten durft uit onzekerheid. Dat is heel wat anders dan minachting.
Alle reacties Link kopieren
quote:snug schreef op 25 april 2017 @ 12:58:

[...]



Ik vind het sneu als iemand niet zonder make-up naar buiten durft uit onzekerheid. Dat is heel wat anders dan minachting.Het is en teken van weinig zelfvertrouwen en idd sneu/jammer dat iemand zo weinig zelfvertrouwen heeft dat die gene niet de deur uit durft te gaan zonder make-up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven