Lijf & Lijn alle pijlers

De vivadames gaan weer verder!

30-08-2012 16:16 331 berichten
Welkom!



De vakantie is weer voorbij en dat betekent dat we weer even een schop onder de kont moeten krijgen, gezond moeten gaan eten en de sportschool als één van onze vrienden moeten gaan beschouwen



Dit is een vervolg op het topic van 100+ naar 100-, maar natuurlijk zijn nieuwe leden altijd welkom!



Gezond eten en bewegen, maar vooral GENIETEN staat centraal in dit topic. Dus geen crashdiëten, maar verantwoord omgaan met je eetpatroon.



Iedere week zal er een tabel worden bijgehouden (vanaf maandag 3 september). De tabel wordt elke maandagavond geupdate, maar als je weegdag eerder is kan je dat natuurlijk ook doorgeven (het liefst dikgedrukt).



Succes allemaal!







NaamLeeftijdLengteStartDoelNuAfTotaalTe gaanElastiekje 23 1.69867079.2-0.7-6.89.2Loedoe221.758975 84.8- -4.29.8Adios271.74116.599106.7-1.4-8.49.8Elsie26311.8097.58795.0-1.1-2.58.0Freeasabirdie241.78103.995103.9--8.9
Alle reacties Link kopieren
Veel succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Super een nieuw topic! Nou meiden we gaan er voor.

WE CAN DO IT!!!!



en thanks xalliesuper2point0!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
*stoft nickname weer even af*



Ik wil graag weer meeschrijven als steuntje in de rug, maar hoef niet in de tabel deze keer. Misschien over een paar maanden weer... Oh en vandaag vergeten we maar even, want dat was alles behalve netjes eten en netjes bewegen...



En yeah, we can do it!!
Alle reacties Link kopieren
Chubby chubby
*
Alle reacties Link kopieren
Doe jij nu ook ww, Elastiek? En netjes lijstjes hoor!!



Freeasabirdie: heb je een goed nieuw motto?
*
Alle reacties Link kopieren
Ger, ik zag m bij jou staan en moest er gelijk weer om lachen haha



Ik heb 3 weken weegschaal-ontwijkend gedrag gehad, maar moet er morgen weer van mezelf op.Woensdag is altijd mijn weegdag, kan ik het dan doorgeven of zal ik het gewoon bewaren voor maandag?



Het klinkt trouwens als een stom excuus, maar volgens mij heb ik wel veel spieren erbij gekregen. Vooral in mijn benen Ik ben nog aan het besluiten of ik dat mooi vind haha. Maar we zullen morgen zien wat de schade is van de afgelopen weken.
Alle reacties Link kopieren
O ja, dat wilde ik ook nog zeggen. Ik merk wel echt dat ik veel zelfverzekerder ben en nu ook vaak jurkjes, lippenstift en hoge hakken draag (al moet ik bekennen dat ik soms nog wat onzeker ben als ik zie dat mensen naar mijn benen en mooie peep-toe-schoenen kijken, maar hopelijk gaat dat vanzelf voorbij)



@Stiek, houd jij trouwens de tabel bij? Zo ja, welke info wil je daarvoor hebben?
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, een nieuw topic!

Ik ben zojuist blij maar ook in de war: mijn weegschaal doet raar! Ik was vorige week 87.6, en nu, na een heel goede week, riep hij eerst 86.6 (wat me aannemelijk lijkt) en daarna 85.1(wat wel heel veel afvallen in 1 week zou zijn!). Na nog 3x erop te staan (en de weegschaal overal op een andere plaats in het huis te zetten, je weet maar nooit wat voor invloed die aardlijnen hebben ) bleef hij 85.1 roepen. Dus ja, moet ik nu blij zijn? Ik ben het stiekem natuurlijk wel (de weegschaal heeft ook een vreugdedansje doorstaan: volgende week staat hij daardoor vast op 40 kilo), maar ik hou het gewicht maar even op 86.6



Mooie openingspost heb je geschreven elastiekje. Ik ben blij dat jij ook aan de WW bent en ik ga ook kijken naar de boektip die je hebt gegeven. Ik heb inmiddels al 2 weken geen eetbui gehad, jeeej!



Free: ik heb ook zo'n enge duitse spier ontwikkeld op mijn schouders (je weet wel, zo'n driehoek vanaf je nek die van die duitse zwemsters ook hebben). Hoewel eng, vind ik het wel een bewijs van hoe hard ik de afgelopen maanden heb gesport en hoe sterk ik ben geworden. Wees er trots op!
Alle reacties Link kopieren
Whahaha, ga ik er net op staan, zegt ie 77.1! Dat getal heb ik al jaaaaaren niet meer gezien, was toch even een leuke gewaarwording! Maar morgen ga ik een nieuwe weegschaal kopen...
*
Alle reacties Link kopieren
Laat ik dan beginnen met gegevens voor de tabel door te geven



Lengte 1.75 m

Leeftijd 22 jaar

Startgewicht 89 kilo

Streefgewicht 75 kilo

Gewicht deze week 86,6 kilo

Afgevallen deze week 1 kilo

Afgevallen totaal 2,4 kilo

Te gaan 11,6 kilo

Bijzonderheden met behulp van WW



goed eetlijstje heb je elastiekje! Ik ga vanavond keihard zuipen, dus de vrije punten zullen worden verdronken . Nu alleen van de bitterballen afblijven!
*
*
Alle reacties Link kopieren
Hoi

nog even snel voor ik naar bed ga (ja mijn weekend is ten einde helaas, morgen weer vroeg aan de bak).

Kom net tot de conclusie dat ik mijn bijna waardevolste product bij vriend heb laten liggen -> mijn keuken weegschaal. Grrrr. Baal ervan.



Hmm elastiekje: misschien een keer een tripje naar de dokter plannen, of weet je waar het hoesten van komt?



loedoe: zuipse!



Ik zit te twijfelen of ik als begin gewicht mijn ultieme begingewicht vermeld of die van deze poging.



Lengte: 1.74

Leeftijd: 27

Startgewicht : 116.5 of 109.8 kg

Streefgewicht: 99

Gewicht deze week:109.8

Afgevallen deze week: 0

Afgevallen totaal: 6.7 of 0

Te gaan: 9.9 kg

Bijzonderheden: via WWonline

Eerste tussendoel: 104.3 (5% van 109.8kg)



Nou trusten allemaal!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn eetlijstje. Ben er niet tevreden over, maar goed. Ik hoop door hier weer eetlijstjes neer te kunnen zetten ik wel betere keuzes moet gaan maken...



o: bakje magere yoghurt met aardbeien

t: 2 Sultana-koekjes, thee

t: broodje gezond, water

l: kleine salade, kommetje tomatensoep + soepstengel, verse jus

t: koffie verkeerd, chocoladetaart

d: schepje rijst, salade, 5 stukjes kip (ja, ik heb geteld), paprika, rode saus, komkommer, water. En een hapje chocoladeijs.

t: appel, water, thee



Als de taart weg was, ben ik niet eens heel ontevreden eigenlijk.
*
*
Alle reacties Link kopieren
Oeh, jij hebt ook een heel lekker en netjes lijstje! He wat heerlijk he dat wij weer in het leven geroepen zijn; ik lees soms wel eens mee op andere eetlijstjestopics en word daar altijd heel onrustig van. Zo weinig en zo afgemeten. Gewoon gezond verstand!



Taart was ook heeeeeel lekker! Van de V&D, dus sla binnenkort je slag!



Eetlijstje:

o1: banaan, glas water

o2: 5 crackers met sandwichspread, water

l: 3 volkoren boterhammen, eentje met boter en pindakaas en 2 met sandwichspread, kopje groene thee

t: 2 schijven meloen, glas water

d: ga straks uiteten, weet nog niet waar

t: misschien nog een schaaltje yoghurt ofzo



Ga maandag weer op de crosstrainer heb ik besloten... Heb een beetje last van mijn onderrug, dus maar even kijken hoe het gaat. En anders volgende week weer lekker zwemmen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden!

Vandaag tot nu toe gooed overleeft, zojuist wel slecht gehamsterd (vino!!!) maar zolang ze dicht blijven is er helemaaal niets aan de hand!

Ik heb mezelf op een challange gezet: 1 maand geen vlees (dus wel vis, niet geheel vegetarisch dus) en op mijn werk eten we tussen de middag altijd een kop soep mee. Nu zit daar altijd vlees in. Dus ik vroeg toevallig of er vlees in de soep kwam, ja dus, maar collega heeft heel lief een kopje uitgeschept voor mij voordat het vlees erbij kwam. Lief he! Doet me altijd wel goed zo'n kom soep tussen de middag.

Ben nu knoflook aan het poffen voor mijn (zelfbedachte) andijviestamp. Totaal 12 pnt voor een flink bord. Met tomaat, zongedroogde tomaat, knoflook en feta. Hmmm het ruikt heerlijk hier! Ik laat jullie weten hoe het smaakte!

Trouwens ik heb iets nieuws 'ontdekt'. Ik lees altijd deze blog en zei vertelde over PB2. Zij is een hele erge pindakaas verslaafde en dit is een soort van poeder dat je aanmaakt met water (2 eetl poeder + 1 eetl water) en dan krijg je pindakaas. Er bestaat ook een pindakaas met choco variant en jullie raden het al: ik heb ze beide nu in huis. Nog niet geprobeerd want zojuist pas binnen maar het is veel belovend! Helaas dat het helemaal uit amerika moet komen maar ach, ik heb uitgerekend dat het 0 (ja ja nul) ptn is! Namelijk de normale variant per 2 eetl poeder: 1.5gr vet, 5gr eiwit, 2gr vezels en 5gr koolhydraten. En de choco variant: 1gr vet, 4gr eiwit, 1gr vezels en 6gr koolhydraten.

Ik hou jullie op de hoogte of het lekker is en zoja heb ik nog een 5 dollar kortingscode voor de eventuele liefhebbers.

Nou ik ga even koken!

groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
*
Alle reacties Link kopieren
Elastieje: wat super dat je al zo'n tijd eetbui-loos bent! En dat je zomaar fruit komt terwijl je van plan was (er er speciaal er voor uit bent gegaan) ijs ed te komen. Echt meid, SUPER! geniet van je wijntje en popcorn!



Ger: was het nog gelukt op de crosstrainer? Als je echt pijn hebt zal ik het niet doen hoor. Dan gewoon lekker zwemmen.



Stamppot was lekker! Elk hapje smaakte weer iets anders. Het was erg veel, dus heb het verdeeld voor WW in 5 porties, 2 voor vandaag,2 voor morgen en 1 voor maandag (halve maaltijd dan dus).

Er gaat in (ongeveer want heb geen weegschaal :( ):

650gr aardappelen, 400gr rauw andijvie, 60gr zongedroogde tomatenb, 2 gewone tomaten, 100gr feta, 1 eetl olie van zongedr tomaten, 3 eetl water, hele gepofte knoflook (mwah had er meer van verwacht eigenlijk). En dat was het, ohja zout en peper natuurlijk. Mjamm mjammm (en uiteindelijk voor 11 ptn ipv 12 doordat het zoveel was maar ook omdat ik me had vergist met de feta).
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
Haha, als je de tabel bekijkt lijkt dit eerder het WW-topic dan de ouwe 100+dames te zijn



Elastiekje: gefeliciteerd met zo lang al eetbuiloos en netjes sporten. Je bent echt goed bezig! En geniet lekker van je popcorn en wijn vanavond, dat hoort immers ook bij een normaal eetpatroon.



Ger: lekkere eetlijstjes inderdaad! Die stukjes kip tellen herken ik...



Adios: Knap hoor, een maand geen vlees eten. Waarom wil je dat eigenlijk? Gewoon om te kijken of je zonder kunt, of vanwege dieren/slechte vetten of iets dergelijks? Succes met je doel!



Ik heb vandaag schandalig geshopt. En wonder boven wonder is nu de helft van de kleding in maat L en de rest in maat XL. Normaal was alles in XL of paste de boel niet. Yeah! (Wel 200 euro lichter, maar goed )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven