Lijf & Lijn alle pijlers

De vivadames gaan weer verder!

30-08-2012 16:16 331 berichten
Welkom!



De vakantie is weer voorbij en dat betekent dat we weer even een schop onder de kont moeten krijgen, gezond moeten gaan eten en de sportschool als één van onze vrienden moeten gaan beschouwen



Dit is een vervolg op het topic van 100+ naar 100-, maar natuurlijk zijn nieuwe leden altijd welkom!



Gezond eten en bewegen, maar vooral GENIETEN staat centraal in dit topic. Dus geen crashdiëten, maar verantwoord omgaan met je eetpatroon.



Iedere week zal er een tabel worden bijgehouden (vanaf maandag 3 september). De tabel wordt elke maandagavond geupdate, maar als je weegdag eerder is kan je dat natuurlijk ook doorgeven (het liefst dikgedrukt).



Succes allemaal!







NaamLeeftijdLengteStartDoelNuAfTotaalTe gaanElastiekje 23 1.69867079.2-0.7-6.89.2Loedoe221.758975 84.8- -4.29.8Adios271.74116.599106.7-1.4-8.49.8Elsie26311.8097.58795.0-1.1-2.58.0Freeasabirdie241.78103.995103.9--8.9
Haha! Is dat nu op tv of kijk je online? Ik heb net op de eetpijler een topic geopend wat Gezonde producten heet, misschien dat ik daar nog wat inspiratie uit kan ophalen. Misschien dat het voor jullie ook wat is? Meeste weet ik al hoor, maar vind de disucssies ook altijd wel interessant.
Heerlijk the biggest loser! Waar kijk je dat inderdaad? Ik mag ook graag op MTV i used to be fat kijken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gedownload, dus kan op mijn pc steeds een nieuwe aflevering aanklikken haha. Ben begonnen bij seizoen 13, kijk nu 12 en lees net dat seizoen 14 binnenkort begint. Vind het echt heel leuk om te zien hoe de deelnemers veranderen en er worden ook wel handige tips enzo gegeven.



Vind het ook leuk dat er veel aandacht wordt besteed aan waarom mensen te dik zijn. Heel leerzaam (maar dus niet goed voor mijn productiviteit)



Mijn eetlijstje;



Brunch: 2 bbh met een zelfgemaakte tonijnsalade en heeeeel veel groente (7)

t: 3 rijstwafels met kaassmaak (4)

L: 2 bbh met 30+kaas en komkommer

D: Heer-lijke risotto met garnalen, bleekselderij en wortel (12)



Zit nu op 28p dus heb er nog 8 over. Misschien een plakje rozijnen-ontbijtkoek ofzo bij de thee



Elastiekje; ik ga zo zeker eens een kijkje nemen bij dat topic. Klinkt heel nuttig!
Alle reacties Link kopieren
Haha zo te zien een duivelse lunch
Duivels lekker??
Ik ga vanaf morgen ook weer invullen en overal de punten achter zetten. Heb ook besloten (hoooop dat mijn luie kont morgen niet anders denkt) om te gaan hardlopen voordat ik naar mijn werk ga. Om half 7 / kwart voor 7 opstaan en dan lekker uitgebreid ontbijten, sporten en douchen. Hoef pas om kwart voor 9 weg. Ben benieuwd of dat iets doet met mijn energielevel haha. Hopen dat ik het door die k-hoest volhoud, tot nu toe veel gehoest als ik fiets, op de sportschool valt het wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje Succes morgenochtend. Volgens mij is sporten echt een fijne manier om de dag te beginnen. Zet m op!



Dit is mijn geplande eetlijstje voor morgen. Voor mijn idee echt superveel, maar ik zit zelfs nog onder mijn punten . Als jullie nog feedback/ tips hebben hoor ik dat graag.



O: Magere kwark, met frambozen, havermout, lijnzaad en een banaan. En een kop thee

t: Boterham met 30+kaas

L: Salade met heeeel veel groente, 50gr. hamreepjes en 2 eetlepels honingmosterd-dressing. (En misschien nog een bbh met 30+kaas)

t: 2 bbh met vega smeer-kruiden-pate-achtig-iets

- uur sporten (waarschijnlijk hiervoor nog een appel ofzo)

d: 2 meergranenwraps met surimi, philadelphia en veel groente (Dit is een soort van geimproviseerde maaltijd haha)

O ja en tussendoor nog wat cappo met suiker (mag er nu 2 van mezelf) en veel water



Ik houd dan nog 4 punten over, maar aangezien ik pas rond 8u mijn wraps eet denk ik niet dat ik die nog op maken.



Wat denken jullie ervan? Ik voel me echt een soort vreetzak
Alle reacties Link kopieren
quote:elastiekje_ schreef op 29 september 2012 @ 19:06:

Ja heb je gelijk in, probeer altijd te verklaren waardoor het kan komen, terwijl het heel vaak eigenlijk te maken heeft met gewoon geen disicpline hebben. Maarja, dan ligt het in ene aan jezelf he?



Wat betreft het wegen, ik weet het niet zo goed. Als ik niet weeg schiet mijn gewicht namelijk altijd omhoog, een beetje kop in het zand steken. Maar als je eenmaal per week gewogen wordt bij de WW heb je natuurlijk wel houvast. In jouw geval zou ik het misschien toch de deur uit doen. En je lunch klinkt heeeeerlijk!! Hoe kan het eigenlijk zoveel punten hebben? Oja, brood, kaas, noten, dressing haha. Carpaccio zelf is nog niet zo verkeerd volgens mij.



Hier hou ik me goed aan mijn lijstje, maar heb toch nog steeds een beetje onbestemd gevoel, ben gewoon niet zo vrolijk nog Vind het zo irritant dat zo'n gevoel meteen zo'n effect heeft op mijn motivatie en concentratie. Ben de hele middag al bezig met de studie en heb ook best wat gedaan, maar 3 keer zo langzaam volgens mij. Nouja, beter iets dan niets haha



Fijn avond allemaal! Ik ga straks lekker het matras naar de kamer slepen en films kijken met vriend als hij thuis komt.gelukkig, een excuus is gevonden.......
Alle reacties Link kopieren
Het houdt je wel bezig, of niet?


Eerste ster verdiend bij de WW

Ook mijn eigen eerste ster want ik weeg nu 100 gram minder dan toen ik me ongeveer een jaar geleden bij jullie aanmeldde, dus voordat ik zwanger werd







gewicht vorige week; 95,0

Gewicht deze week; 93,6

Afgevallen deze week; -1,4

Totaal afgevallen; -3,9

Te gaan; 6,6

Alle reacties Link kopieren
woehoe elsie Super en wat mooi dat je nu ook weer onder je gewicht van voor je zwangerschap zit!!!! Gefeliciteerd!



Pff wat is er weer veel geschreven, weet niet waar ik allemaal op moet reageren! heb net de klok rond geslapen en ben me nu toch duf! Wil eigenlijk vanmiddag nog gaan zwemmen maar ik ben zo heftig ongesteld dat ik eigenlijk niet durf. Verder deze week heb ik geen gelegenheid, of ik moet 's avonds gaan maar dan is het zo druk. Volgende week kan ik ook maar 2x max (twee dagen achter elkaar) de week daarna is het niet want schoolvakantie en de week daarna is mijn kaart alweer niet meer geldig. Moet dus eigenlijk gewoon vandaag gaan.....

Mijn resultaten van vrijdag (die van vandaag zijn slechter al heb ik niet zoooo heeeeeel slecht gegeten van het weekend, dus zal wel door ongesteldheid komen)

gewicht nu: 105

afgevallen deze week: -0.5 kg

afgevallen totaal: 11.5 kg

nog te gaan voor 1ste doel: 6kg



Nou ik ga even ontbijten. zal jullie straks laten weten of ik ga zwemmen!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Toch een mooi resultaat adios! En ik zou gewoon gaan zwemmen, super tampon erin en er gebeurd dam echt niets hoor!



Ik ben nog steeds in jubel stemming door mijn gewicht haha, straks ga ik natuurlijk keihard stilstaan want de kilo's vliegen er nu af en dat blijft natuurlijk niet zo..

Merk het ook aan mijn kleren nu, echt fijn om er niet meer zo als een rollade uit te zien, al is mijn lichaam nog wel anders nu na de bevalling
Goedemorgen dames,



Adios en Elsie, goede resultaten!! Elsie, niet bang zijn voor het stilstaan, vorige week was je ook iets aangekomen en nu is het er echt goed af, dus je weet ook dat als je doorzet dat het dan goedkomt (moet ik ook goed onthouden!).



Hier helaas in de plus door mijn zelfmedelijdenweekendje Wilde het eerst niet doorgeven maar doe het toch maar:



Gewicht deze week: 79.8

Gewicht vorige week: 79.2

Aangekomen deze week: +0.6

Nog te gaan: 9.8



Maar vandaag weer goed begonnen! Ik heb niet gesport vanochtend, omdat ik een spier in mijn nek heb verrekt. Denk dat ik verkeerd heb geslapen maar het zit echt vast en kan het niet draaien. Zo vervelend! Wilde ook naar de sportschool vandaag, maar denk dat ik het weer bij een half uur wandelen ga houden.



Lijstje:

O: Biogarde met aalbessen, 1 boterham met pindakaas

T: Stukje zelfgemaakte mueslireep (zal later vandaag even recept posten), 1 banaan

L: 2 boterhammen, 1 met zuivelspread en kipfilet, 1 met een gebakken ei, bakje rauwkost (paprika, wortel, komkommer)

T: Stukje kaas met augurk

D: Macaroni met salade

S: Half uur wandelen

A: Bakje mango met biogarde



Moet het nog wel invullen op WW, maar volgens mij zit ik zo wel goed.
Elastiekje, je bent in elk geval nog uit de 8, nu gewoon de knop weer om en dan komt het wel goed!



En wat stilstaan betreft, het kan in elk geval niet met kilos eraf blijven vliegen haha..en verder zien wel. Ik weeg elke dag maar tegelijk wil ik.me ook niet echt van mijn stuk laten brengen...als ik weet dat ik goed bezig ben, dan is het goed
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gaan zwemmen hoor! wel maar een half uurtje want het was echt weer irritant druk :( Maar ik heb het wel gedaan!



Zojuist andijviestamp met zongedroogde tomaatjes, gewone tomaat en feta op. Is echt zo lekker en je mist totaal geen vlees zo. Officieel mag ik van me zelf vanaf vandaag weer vlees maar wil het rekken tot het weekend. Dan ga ik een lekkere stoofpot maken met bladerdeeg over het potje.



@elastiekje: jammer dat je bent aangekomen maar je zit inderdaad nog steeds onder die 80. Dus deze week weer even de broekriem aanhalen en volgende week zal het er allemaal wel weer af zijn.

heb je misschien op de toch gelegen vanacht? Heb ik ook wel eens en dan wordt je met zo'n stijve nek wakker.

@elsie: gewoon nog niet denken aan de tijden dat het moeilijker zal gaan. Gewoon genieten van het feit dat het je nu goed lukt!

@free: je avondmaal klinkt lekker, recept??? verder goed aan het lijstje kunnen houden? en is het gelukt met je max 2 cappucino's?

@loedoe: fijne dag vandaag gehad???

@doedel: hoe gaat het?



Nou ik ga weer even nigella kijken en dan mezelf klaar maken voor school!

doei doei
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
Adios, ik ben ook altijd wat zwaarder als ik ongesteld ben. Volgende week heb je vast weer een mooi gewichtsverlies



Elsie: Jeeeeeeej wat ben je goed bezig! Gefeliciteerd met je eerste ster Dat moet vast een heel fijn gevoel bezig. En misschien blijf je inderdaad niet zo superhard afvallen, maar iedere pond is er weer een!



Elastiekje; wat goed dat je toch je gewicht hebt doorgegeven. Ik neig zelf altijd een beetje naar struisvogel-politiek Hoeveel WW-punten mag jij ook alweer hebben?



Ik heb een goede dag gehad, maar merk wel dat ik me stiekem best vaak weeg. Ik wacht woensdag even af en als ik dan een goed resultaat heb doe ik de weegschaal naar zolder. Ik vind het raar/vervelend dat ik er zo vreselijk veel mee bezig ben. Komende cursus gaan we het hebben over jojo-en, dus wie weet krijg ik dan nog wat mooie eye-openers.

Nu mijn giga-salade naar binnen werken en dan weer richting sportschool.
Alle reacties Link kopieren
quote:adios schreef op 01 oktober 2012 @ 16:56:

Ik ben gaan zwemmen hoor! wel maar een half uurtje want het was echt weer irritant druk :( Maar ik heb het wel gedaan!



@free: je avondmaal klinkt lekker, recept??? verder goed aan het lijstje kunnen houden? en is het gelukt met je max 2 cappucino's?





Hoera voor het zwemmen!!!



Bedoel je het wraps-recept? Dat heb ik niet haha. Was vergeten een maaltijd te plannen, dus moet even improviseren. Als ik er iets lekkers van weet te maken laat ik het je weten!
Hai!



Wat goed dat je bent gaan zwemmen Adios. Goede discipline, geef je ook wat aan mij?



Free, dat wegen blijft een dubbelzinnig iets. Zo blij als we zijn als het in de - gaat, hoe stom we ons kunnen voelen bij een +. Ik heb voor mezelf de uitdaging echt niet voor maandag te wegen. Moet maar eens afgelopen zijn met die disciplineloosheid van mij Staat nu hoog bovenop de kast. Kan ik pas bij als ik een stoel pak (positieve eraan: mocht ik toch gaan wegen, heb ik iig wat kcal verbrand door een stoel naar de badkamer te slepen en omhoog te klimmen ).



Ik heb overigens 29 weekpunten. Meestal zit ik rond de 34, dus dat gebruik ik van mijn weekpunten. Ben wel van plan om het meeste wat ik gebruik van mijn weekpunten te compenseren met activiteitpunten. Free, kom je na de WW cursus even je informatie delen hier?



Adios, ik heb niet op de toch geslapen, maar heb wel verkeerd op mijn kussen gelegen denk ik (laatst in slaap gevallen met een heleboel kussens tijdens het film kijken). Gisteren al van die warmte pakketjes in mn nek gedaan en gaat al wat beter, maar is wel afwachten want 1 verkeerde beweging en het schiet op slot volgens mij (zo heb ik eens een hele week met mijn rechterwang op mijn rechterschouder gelopen nadat een spier verkeerd schoot haha, heel charmant..)



Nou ik ga macaroni maken. Pakjesloos uiteraarrrrd, want dat is mijn nieuwe mantra
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje, activepoints vs weekextra kan je instellen he? Ik tel namelijk geen activepoints (omdat ik 3 soms 4x per week sport), dus ik heb ingesteld dat ik ze wel tel, maar er geen gebruik van kan maken.



Ik zal zeker mijn info komen delen!
Volgens mij snap ik het niet helemaal. Als je geen activity points telt hoe gaat het dan?



Want ik denk soms: als ik chocola voor 5 punten heb gegeten, maar ook een uur fitness, dan is dat tegen elkaar weggestreept (niet dat dat de juiste instelling is, maar stel je gaat over je dagtotaal dan kun je dat compenseren door te sporten). Hoe bedoel jij het?
Alle reacties Link kopieren
Bij de online WW kan je instellen wat je eerst wil gebruiken. Je active points of je weekextra.

(Als ik het goed lees) zou jij eerst je activepoints willen gebruiken. Dat stel je dan in. Als je dan bijvoorbeeld 35 punten gebruikt, worden er eerst 6 punten van je opgespaarde activepoints gehaald. Als die allemaal op zijn ga je pas je week-extra opmaken.



Ik heb ingesteld dat ik mijn activepoints niet wil gebruiken, dus als ik bijvoorbeeld 45 punten eet, gaan de extra 8 punten gelijk van mijn weekextra af.



Al lees ik nu je post na en bedenk ik me dat je misschien bedoelde dat je gewoon iets meer wilt sporten om te compenseren voor de extra punten



O ja, en volgens mijn coach moet je proberen om iedere week minimaal 15 activepoints te verdienen.
anoniem_158345 wijzigde dit bericht op 01-10-2012 20:33
Reden: Weer eens wat vergeten
% gewijzigd
Goed hoor adios dat je bent gaan zwemmen! Top!



Ik ben gisteravond toch maar gaan hardlopen ondanks dat ik al hartstikke moe was, anders komt het er niet van en het was best wel weer lekker...



Vandaag maar eens ontdekken hoe ik mijn emotie eten in de hand heb,het id vandaag 6 jaar geleden dat mijn vader een ongeluk kreeg en overleed en heb het altijd moeilijk op deze dag... Maar ik ben alleen thuis met 2 kindjes dus afleiding genoeg..
Haha oh zo free! Ik heb inderdaad dat als ik over mijn dagtotaal heenga het eerst van mijn activiteitenpoints af gaat, omdat je toch weer verbrandt (althans, zo heb ik het in mijn hoofd). Als ik bijvoorbeeld elke dag 3 erover heen ga, dan heb ik dat met fietsen naar mijn werk en lopen wel weer gecompenseerd. Nu probeer ik dat niet te compenseren met chocola haha, maar voelt wel fijn iets extra ruimte te hebben en zo niet al teveel aan je weektotaal te komen.



He Elsie wat naar weet helaas hoe je je voelt. Op zo'n dag komt het dan weer even allemaal terug alsof het nog maar net is gebeurd. Hopelijk vind je een beetje afleiding bij je kindjes. En anders bouw je even een momentje voor jezelf in met een grote pot thee en iets lekkers? Misschien helpt dat om 'erger' te voorkomen. Sterkte!



Hier gaat het goed. Gisteren naar de bios geweest. En heb braaf worteltjes gegeten terwijl vriend aan de kitkats zat haha, vond het niet eens erg. Eerste dagje is dus weer geslaagd! Vandaag komt een vriendin eten, ga een lekker toetje maken, moet even verzinnen wat. Maar dat betekent wel dat ik de rest van de dag weer rustig aan moet doen en niet en en en moet doen maar of of of
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer alleen ff op de laatste pagina! Er is veel geschreven en heb al veel via mobiel bijgelezen.



Wat fijn al die goede resultaten! Hulde voor jullie.



Elastiekje: balen van je gewicht, maar zie dat je het wel weer gelijk opgepakt hebt. Super goed natuurlijk. Hoe is het met je nek?



Adios: goed dat je toch bent gaan zwemmen! Je avondeten klinkt lekker!



Elsie succes vandaag.



Ik heb het gevoel ik me zelf herpak. Ben er veel mee bezig en het gaat een stuk beter. Heb het er nu ook een stuk vrede mee. Ik wil niet meer alles eten. Op het werk heb ik met mij zelf een afspraak gemaakt. Als ik pauze heb (dan moet ik meer als 6 uur in de winkel werken. Kantooruren/ dagen tellen dus niet mee) mag ik na mijn pauze iets kleins eten uit de winkel. Het klinkt misschien gek maar ik heb het wel nodig om maat te kunnen houden en hopelijk te kunnen afbouwen. Probeer dan niet gelijk naar de chocola te pakken maar binnen de winkel een gezonde keuze te maken.



Verder ga ik woensdag voor het eerst sinds een hele lange tijd weer spinnen. Het zal wel zwaar worden maar ik heb er eigenlijk wel zin in. Verder wil ik bij de sportschool een schema vragen voor in de zaal zodat ik nog 1 of 2 keer per week naast het spinnen kan gaan als ik in de avonden moet werken. Vind het soms lastig plannen door al die wisselende diensten op het werk maar hoop wel dat het gaat lukken.



Eetlijstje voor vandaag:

O: maissalade

T: 2 rijstenwafels met pindakaas

L: pistoletje met filet american

T: worteltjes

A: zuurkoolstampot

T: moet ik nog even bedenken. Ik moet vanavond de winkel ombouwen dus veel sjouw en sjor werk dus moet echt even kijken of ik daar honger van krijg en wat ik dan neem.
Alle reacties Link kopieren
Elsie Heb je vandaag nog een beetje afleiding kunnen vinden?



Elastiekje: Jij ook een Wat een geplan soms he? Heb je geen lekker, maar toch slank toetje kunnen vinden?



Doedel; Wat goed dat je weer gaat spinnen. Heeft jouw sportschool ruime openingstijden?



Ik ontdekte gister dat ik echt iets te weinig had gegeten voor het sporten en werd zelfs een beetje duizelig. De volgende keer gooi ik denk ik wat volkorenpasta door mijn salade voor wat extra energie. Verder eigenlijk niet echt een bijzondere dag. Ik heb snoepjes en traktaties weten te weerstaan, dus dat is mooi meegenomen.

Morgen mijn eerste weegmoment, dus dat vind ik eigenlijk wel heel spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven