Lijf & Lijn alle pijlers

die roklengte... zo tuttig!!

14-06-2007 20:51 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik wil graag een mooie rok kopen. Maar overal vallen ze zo een cm of 10 over de knie en dat vind ik zo tuttig. Ligt dat nou aan mij? Het is kennelijk mode want je ziet het overal. Als je dan laarzen eronder wilt valt je rok daar precies op, dat vind ik dus echt niet mooi, als je geen been meer ziet.



Wat vinden jullie daar nou van? Wel mooi, of laat iedereen gewoon massaal haar rok inkorten na aankoop? 



Iemand tips voor winkels met rok tot op/ net boven knie? 



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Zeg maar dit idee.. dat staat toch raar?? Of niet?



Het zou me verder niet boeien als er gewoon andere lengtes waren, maar elke keer dat ik een leuke rok zie is ie ongeveer zo lang.. arghhh.. haha..
Alle reacties Link kopieren
dan doe je er toch andere schoenen onder. ik vind het helemaal niet truttig, vind het mooi staan en je hebt ook echt wel iets kortere rokken in de winkels hangen.
Alle reacties Link kopieren
Lagere laarzen eronder?



Maar serieus, ik vind het wel een mooie lengte, die alleen de mooie delen van mijn benen laat zien. Ik draag er 'lage' laarzen (tot halverwege de kuit), sandalen, slippers en ballerina's onder.
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zeer zeker niet truttig maar mooi en stijlvol.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prachtig en het is zelfs de enige roklengte die ik normaal gesproken draag omdat je figuur er perfect in uitkomt, ben je wat zwaarder zoals ik dan kleed het zo een maat af.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen goede lengte, ik lijk er heel massief in. Misschien omdat ik relatief brede heupen heb maar wel slanke benen. Ik heb dus liever een kortere rok. Tips voor winkels, tja ik zie zoveel kortere rokjes! Ik heb niet het idee dat deze lengte een trend is!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen goede lengte, ik lijk er heel massief in. Misschien omdat ik relatief brede heupen heb maar wel slanke benen. Ik heb dus liever een kortere rok. Tips voor winkels, tja ik zie zoveel kortere rokjes! Ik heb niet het idee dat deze lengte een trend is!
Je moet er goed op letten dat de rok een beetje gerend is maar niet te en dat de rest van het jurkje of rokje een beetje aansluitend is bij de heup. Ik heb zelf een mode opleiding gedaan en daar heb ik dit geleerd. Ik heb waarschijnlijk hetzelfde soort figuur als jou namelijk. Als je daar dus op een wat langer vestje draagt wat niet te strak zit en dat open laat hangen dan verdoezeld dat een eventuele lelijke buik en lijk je doordat het vestje open staat weer slanker.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt inderdaad :)

Gerende rokjes staan mij het leukste, en dan net op of net boven de knie.

Ben meer een zandloper, heb een platte buik en smal middel.

Dan passen rokjes vaak niet goed (te wijd rond middel, strak rond heup).

Met dit model heb ik qua pasvorm geen last. Een kokerrok kan ik bv. niet aan, tenzij die op maat gemaakt zou worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk persoonlijk zo te horen aan jouw verhaal dat je wat slanker bent als ik, mijn BMI schommelt nu rond de 25 maar ik herken wat jij schrijft van toen ik nog wat dunner was.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een mooie lengte.. Zie je mijn klutsknieen tenminste niet meer :P
Alle reacties Link kopieren
In onze imago trainingen binnen bedrijven beoordelen de deelnemers o.a. allerlei foto´s met kledingstijlen. Zij moeten die foto´s indelen in de categorieen representatief, business casual en casual.

In de set dameskleding zit ook 1 met de de door jouw lelijk gevonden roklengte in combi met laars; uiteraard ook alle andere mogelijkheden van roklengtes met (verschillende modellen) laarzen.



De roklengte die jij niet kan waarderen is de enige die de toets der kritiek kan doorstaan; alle andere roklengtes met laarzen worden als niet charmant en/of representatief beoordeelt en komen dan op de stapel casual terecht. Voor wat het waard is, mannen zijn in hun oordeel op dit punt vele malen kritischer dan vrouwen bij het beoordelen van die foto´s
Alle reacties Link kopieren
Hmmm.. na al die reacties is het met toch duidelijk dat het aan mij ligt.. Ach, kan gebeuren.. niet iedereen vind altijd alle 'modetrends' (voor zover dit er een is) mooi.

Ik zie trouwens ook wel kortre rokken, maar het meerendeel is flink stuk over de knie.. en dan baal ik altijd weer. Vind het gauw grof en lomp staan (met laarzen) of tuttig (met pumps).

Tja, het zal idd wel de netste lengte zijn, maar ben pas 25, werk niet in een sector waarin ik er heel netjes uit moet zien en ik heb het gevoel dat het model niet bij mijn figuur past. Dus ik trek me dan maar even niets van je style advies aan Johan.. ik ga voor de rok tot op de knie, nog een klein stukje been en dan mooie laarzen.. 

Maar bedankt voor de reacties. Vind het wel leuk omk te lezen wat andere er van vinden.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren


Hmmm.. na al die reacties is het met toch duidelijk dat het aan mij ligt.. Ach, kan gebeuren.. niet iedereen vind altijd alle 'modetrends' (voor zover dit er een is) mooi.

Ik zie trouwens ook wel kortre rokken, maar het meerendeel is flink stuk over de knie.. en dan baal ik altijd weer. Vind het gauw grof en lomp staan (met laarzen) of tuttig (met pumps).

Tja, het zal idd wel de netste lengte zijn, maar ben pas 25, werk niet in een sector waarin ik er heel netjes uit moet zien en ik heb het gevoel dat het model niet bij mijn figuur past. Dus ik trek me dan maar even niets van je style advies aan Johan.. ik ga voor de rok tot op de knie, nog een klein stukje been en dan mooie laarzen.. 

Maar bedankt voor de reacties. Vind het wel leuk omk te lezen wat andere er van vinden.

Groetjes! 
Dit was geen stijladvies, maar een representatief antwoord op jouw vraag. Voor een stijladvies zou ik je toch echt moeten zien om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Overigens, roklengte tot op de knie, maximaal 5 cm boven de knie is wat wij al jaren adviseren; wij laten ons daarbij niet leiden door de mode, maar wat het mooist staat voor een individuele vrouw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit ook een mooi rok lengte hoor! Ik vind bij mij rokken die net over de knie of zo'n 10 cm over de knie vallen het mooist staan. Voordeel is ook dat je ze zowel casual als wat netter kan dragen, net wat je er onder en er boven aan trekt! Zelf vind ik het juist mooier als m'n rok net over m'n laarzen valt en er dus geen "bloot" been te zien is. Of de laarzen moeten echt laag zijn maar zo'n klein stukje "bloot" been vind ik niet zo mooi.

Met zitten vind ik deze lengte ook ideaal, je kunt er gewoon netjes mee zitten en het ziet er charmant uit.



De lengte hoeft echt niet truttig te zijn hoor, het is net hoe je het combineert en wat voor rok je aan hebt. De rokken tot halverwege de kuit zijn ook wat langer maar staan super leuk met slippertje en een leuk topje er boven!
Alle reacties Link kopieren
En bij de een past het een ook beter dan bij de ander! Bij mij figuur staat dit perfekt maar als iets anders jou beter staat is het nu even lastig om leuke rokken uit te zoeken!
Alle reacties Link kopieren
En bij de een past het een ook beter dan bij de ander! Bij mij figuur staat dit perfekt maar als iets anders jou beter staat is het nu even lastig om leuke rokken uit te zoeken!
En als iemand die 10 cm onder de knie niet mooi staat, is het beste alternatief (voor veel vrouwen) langere laarzen (tot de knie) en de rok aansluitend
Alle reacties Link kopieren
Rok aansluitend en niet gerend staat echt alleen vrouwen die slank zijn, vanaf ongeveer maat 40 kan je dit beter niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist heel lelijk staan als je een stuk been ziet tussen rok en laarzen. En helemaal laarzen met zo'n korte broek en een stuk been.
Met die lengte vallen je kuiten wel meer op.



Ik heb een paar van die rokken gekocht, ik heb een hele smalle taille dus ik dacht dat slankt mooi af............tot dat ik de vakantie foto's terug zag........sjonge omdat het bij de kuiten op hield werden die behoorlijk geaccentueerd, en helaas ik heb in verhouding enorme kuiten:o want ik doe aan hardlopen en helaas is dat het enigste lichaamsdeel wat er bij mij gespierder is geworden.
Alle reacties Link kopieren
ehh.... wat is gerend??
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk die lengte!

Met mijn 1.58mtr en, in verhouding met de rest van mijn lichaam, korte benen zijn die rokken een crime! Kuitrokken, heel charmant
Alle reacties Link kopieren
Gerend (klemtoon op eerste é): dat ie uitloopt aan de onderkant. Ze bedoelt bijvoorbeeld een kokerrok.
Alle reacties Link kopieren


Verschrikkelijk die lengte!

Met mijn 1.58mtr en, in verhouding met de rest van mijn lichaam, korte benen zijn die rokken een crime! Kuitrokken, heel charmant
In die verhoudingen is het inderdaad geen gezicht, laat staan charmant

Kort en kwiek is jouw formule
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook vrij klein 1.65 m en bij mij staat dat soort rokken ook absoluut niet! Geef mij maar een rok net tot op de knie of er 1-2 cm overheen



meer ook echt niet. En ja ik laat eigenlijk al mijn rokken vermaken aangezien ze tot mijn kuiten komen;).



Zowiezo van die breed uitwaaierende rokken accenturen heupen echt super erg (vind ik dan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven