Lijf & Lijn alle pijlers

easy peasy

05-05-2016 19:01 73 berichten
Ik heb sinds een paar dagen het boek easy peasy. Het boek beschrijft een goede basis wat betreft gezonde voeding en er staan veel recepten in.

Ik kan me helemaal vinden in de visie van de schrijfsters en ik wil graag de recepten gaan maken. Nu staan er alleen voor mij veel onbekende ingredienten in.

Ik hoor graag wat ervaringen van mensen die bekend zijn met de recepten. Waar halen jullie je ingredienten? Zijn die duur? En zijn de recepten makkelijk te maken?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor onbekende ingredienten bedoel je? Of moet ik naar de winkel rennen om het boek te lezen?
Iedere dag is gehaktdag
Zoals wat?
Alle reacties Link kopieren
Ken het boek niet, maar wat voor ingredienten heb je nodig?
Alle reacties Link kopieren
http://www.easypeasykids.nl/recepten/



Dit soort recepten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.degroenemeisjes.nl/boekreview-easy-peasy/



" Klein puntje van kritiek:



Hoewel de recepten in een handomdraai zijn gemaakt en vrij simpel van aard zijn, vind ik sommige ingrediënten bij enkele recepten best wonderlijk of gezocht. Quinoapuffs en raw cocoa nibs heb ik bijvoorbeeld maar bijwijlen in de kast staan. That’s it, verder niks dan lof over dit boek. "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.bluebelle.nl/category/voeding/recipes/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.bluebelle.nl/g ... ar-en-granaatappelpitjes/



Ik zou ook niet weten waar ik za'atar moest halen. Of granaatappel melasse.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat een raar boek
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 mei 2016 @ 19:14:

http://www.bluebelle.nl/g ... ar-en-granaatappelpitjes/



Ik zou ook niet weten waar ik za'atar moest halen. Of granaatappel melasse.Turkse super denk ik.
Schrijf de ingrediënten hier op en forummers geven je tips waar je die kan vinden en wat ze kosten. Euh, tenzij het om granaatappel melasse gaat misschien maar er is vast wel iemand anders hier die dat weet...
quote:dolfje schreef op 05 mei 2016 @ 19:21:

[...]



Turkse super denk ik.



Ik haal za'atar en granaatappelmelasse bij de Marokkaanse super.

Za'atar kun je ook bij AH kopen, in zo'n hip blikje van Jonnie Boer, maar ik haal 'vreemde' ingredienten liever bij de toko/Turk/Marokkaan: is goedkoper dan bij de 'normale' supermarkten en de kwaliteit is prima.
Za'atar kan je gewoon bij de supermarkt halen, maar natuurlijk ook een buitenlandse supermarkt, turkse winkel, kruidenwinkel enz.
Alle reacties Link kopieren
Het is Rens Kroes meets Green Happiness meets Ouders van Nu. BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Die regels, dat zijn toch inkoppers? Met dat in je achterhoofd kun je toch gewoon zelf wel gezond eten verzorgen? Zonder pakjes en zakjes, met weinig suiker en veel groente?
quote:hatsetats schreef op 05 mei 2016 @ 19:26:

Het is Rens Kroes meets Green Happiness meets Ouders van Nu. BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRJaaaah dat inderdaad! Ik kreeg ook al de kriebels.
Alle reacties Link kopieren
Al die recepten in al die boeken zijn meer van hetzelfde. Niks mis mee hoor, maar hebben het wiel niet uitgevonden al doen ze van wel Ga lekker zoeken op pinterest.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 05 mei 2016 @ 19:26:

Het is Rens Kroes meets Green Happiness meets Ouders van Nu. BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRWaarom brrr?
quote:tinypotato schreef op 05 mei 2016 @ 19:26:

Za'atar kan je gewoon bij de supermarkt halen, maar natuurlijk ook een buitenlandse supermarkt, turkse winkel, kruidenwinkel enz.Je kunt het gewoon in de supermarkt kopen. Maar alles in de supermarkt is toch slecht? En wordt het dan niet te gewoontjes? Dan moeten ze weer wat anders exclusiefs verzinnen waar ze een gezondheidsclaim aan kunnen hangen zonder dat iemand weet wat het product überhaupt is.
quote:DeSlager schreef op 05 mei 2016 @ 19:03:

Wat voor onbekende ingredienten bedoel je? Of moet ik naar de winkel rennen om het boek te lezen?Boekweitbloem, kokosbloem, vanilliepoeder.
Alle reacties Link kopieren
quote:watdachtjehiervan schreef op 05 mei 2016 @ 19:32:

[...]





Waarom brrr?Omdat dergelijke boeken bol staan van nergens op gebaseerde uitspraken over voeding. En dan nu voor mama en het wondertje elk wat wils. Ieuw.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:watdachtjehiervan schreef op 05 mei 2016 @ 19:35:

[...]





Boekweitbloem, kokosbloem, vanilliepoeder.Supermarkt, supermarkt, supermarkt.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 05 mei 2016 @ 19:36:

[...]



Omdat dergelijke boeken bol staan van nergens op gebaseerde uitspraken over voeding. En dan nu voor mama en het wondertje elk wat wils. Ieuw.Suikervrij eten en zoveel mogelijk onbewerkte producten eten lijkt mij heel goed.
quote:hatsetats schreef op 05 mei 2016 @ 19:36:

[...]



Supermarkt, supermarkt, supermarkt.



o, echt?! Dat scheelt.

Hebben ze daar ook kokosboter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven