Lijf & Lijn alle pijlers

Een lekker koolhydraatarmrecept? Plaats hem hier!

28-01-2014 08:39 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Recepten die bij een koolhydraatbewuste eetstijl passen kun je nooit genoeg hebben als je koolhydraatbewust leeft!



havermoutbroodjes:



havermout

gebroken lijnzaad

beetje zout

aanlengen met water



Op bakpapier broodjes van maken en 20 minuten op 250 graden in de oven. Ontzettend makkelijk en een lekkere broodvervanger.
Alle reacties Link kopieren
Hier vind je ook heerlijke recepten

http://www.lowcarbrecepten.nl/
Alle reacties Link kopieren
crackers:



2 eetlepel gebroken lijnzaad, beetje geraspte kaas, wat zaadjes naar keuze.

2 eetlepels water.



Even laten wellen.



uitsmeren op ovenpapier en dan op 160 graden in de oven afbakken. Of hoogste stand magnetron een minuut of drie.



Lekker smeren met tonijnsalade, filet american..





of:



zoet paprika door de helft snijden, roomkaas erop, smullen maar.



Muffin oven schaal invetten vullen met ham/bacon/ in de vorm van de muffin vormpjes en daarin een los ei. afbakken op 180 graden tot de ei goed gaar is. eet smakelijk
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Eiersalade



1 ei loskloppen

beetje mosterd erbij

slaolie bijgieten en kloppen maar tot je mayonaise hebt (flink kloppen!)

4 gekookte eieren in plakjes snijden

met elkaar mengen

rode ui

knoflook

peper

zout

paprikapoeder

bieslook

goed door elkaar mengen en eet smakelijk op de cracker zoals hierboven omschreven!
Alle reacties Link kopieren
vis met groente uit de oven (eerlijk gepikt van iemand anders)



In een ovenschaal doe je 1 courgette in stukjes, handvol kerstomaatjes, champignons, pangafiletje in stukjes en diverse kruiden (peper/zout/paprikapoeder/chilipoeder/ wat je maar lekker vindt) Half uur in de oven op ca 200 graden en klaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:moni1973 schreef op 28 januari 2014 @ 08:39:

Recepten die bij een koolhydraatbewuste eetstijl passen kun je nooit genoeg hebben als je koolhydraatbewust leeft!



havermoutbroodjes:



havermout

gebroken lijnzaad

beetje zout

aanlengen met water



Op bakpapier broodjes van maken en 20 minuten op 250 graden in de oven. Ontzettend makkelijk en een lekkere broodvervanger.Ga ik maken! Heb nog een pak havermout die ik met water of melk echt niet lekker vind. Ben benieuwd of dit beter is. Hoeveel gebruik je ongeveer van elke ingrediënt?
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte altijd slagroomsoezen kan ik me herinneren. Daar zit 30 gr tarwebloem in voor zes soezen. Misschien is dat wel te vervangen door een low carb ander ingrediënt. Dat heb ik nooit onderzocht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hoi Peace, ik pak een kommetje, daar doe ik een kwart pak havermout in, daarbij naar smaak lijnzaad en een snuf zout. Water zie je vanzelf, niet te veel, het moet een stevig geheel blijven. Hier kun je ongeveer 4 dunnere of 2 dikkere broodjes van maken.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
retro, heb je daar een recept van?
Alle reacties Link kopieren
Het was gewoon een standaardrecept wat je overal kan vinden. Uit mijn geheugen:



Soezen:



Doe 65 gr water in een klein pannetje met een snufje zout en 25 gr boter op kamertemperatuur en breng dit aan de kook zodanig dat er zo weinig mogelijk water verdampt. Doe er 30 gr bloem bij en blijf even op laag vuur doorroeren tot zich een bal gevormd heeft en losse bloem verdwenen is. Haal daarna van het vuur en gooi er een rauw ei in.



Daarna is het de bedoeling dat het ei door de deegbal wordt geroerd totdat het klontloos egaal is, wat een lastig klusje is. Met één garde in de mixer gaat het sneller.



Dit verdeel je in 6 hoopjes over een bakplaat en bak je in de oven, ik schat 170 of 180 graden.



Ik zou geen suiker in de slagroom doen als het low carb moet zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Huh? Maar havermout bestaat toch voor het grootste gedeelte uit koolhydraten? Niet echt koolhydraatarm met 62 vd 100 gram.
Alle reacties Link kopieren
Oopsies



http://www.b3healthy.info/2013/06/ooopsies-bread.html



En amandelmeelcrackers



http://www.oerkrachtvoedingsadvies.nl/a ... -crackers/



2 recepten waar ik erg gelukkig van wordt, zeker omdat ik t brood en de crackers erg mis, misschien hebben jullie er iets aan!
Be kind!
Alle reacties Link kopieren
En vandaag lekker witlof uit de oven ook koolhydraatarm.



by the way ik ging van 82 naar 73 kilo door op de koolhydraten te letten. En eet zo goed als nooit brood of pasta en echt nooit rijst en aardappelen, op een sporadisch patatje na.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Oh haha en het kan me geen ruk schelen wat een medeforummer daar van denkt te moeten vinden ;)
..popcorn?
quote:onepiece schreef op 28 januari 2014 @ 12:38:

Huh? Maar havermout bestaat toch voor het grootste gedeelte uit koolhydraten? Niet echt koolhydraatarm met 62 vd 100 gram.Inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Havermout is een grote koolhydraten-bom.



Niet dat het erg is.. het zijn goede (langzame) koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
quote:nola schreef op 28 januari 2014 @ 12:52:

Oh haha en het kan me geen ruk schelen wat een medeforummer daar van denkt te moeten vinden ;)



Haha, mijn idee!



goed hoor, van 82 naar 73. Ik wil van 70 naar 64. ben heel druk bezig om mijn koolhydraten voor een tijdje te schrappen of sterk te verminderen.



Recepten zijn welkom; Vanavond eet ik een stukje vis en spruitjes met geschaafde amandeltjes. Ik verheug me er nu als op.
http://gezondlevenvanjaco ... .nl/p/recepten-index.html

http://puurenlekkerleven.blogspot.nl/



Hier lekkere recepten.
Alle reacties Link kopieren
Ahhhhh top!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er inmiddels mijn levensstijl van gemaakt Bergje55, succes gaat vast goedkomen !



Ik ben vorig jaar begonnen met KH arm eten, eerst heel streng en toen 7 kilo afgevallen, in de zomer er 2 kilo bijgegeten maar daar heb ik wel echt veel pizza's subway broodjes en koekjes voor moeten snaaien voor het er aan zat. En drie weken vakantie in italie zat er ook nog bij.



Verder mijn inname weer rustig afgebouwd, en de overige kilo's kwijt geraakt. Ik sport 4x per week zonder problemen en ook op mijn fiets naar het werk is geen probleem. Ik val niet te snel af maar blijf met name nu op een mooi gewicht.

Als ik een keer koolhydraten eet valt de schade echt mee.

En zorg ik gewoon dat ik weer opnieuw in balans kom. Ik eet heel veel groenten, vlees, vis, ei-producten en maak pizza bodems van amandelmeel. Zal het recept later nog even opzoeken om hier te plaatsen.



Ik voel me er goed bij, mijn suikerspiegel schommelt minder en ik eet meerdere kleine maaltijden per dag.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Onepiece, klopt!

Maar zo'n broodje is een kleine hoeveelheid havermout en je zit er ontzettend lang van vol, dus neem ik ze mee in mijn voedingpatroon.
Alle reacties Link kopieren
Pas gemaakt: spruitjes in 4 en snijden en met een beetje olie besprenkelen half uurtje in de oven met tijm, spekreepjes (voor man), pecannoten, ricotta en knoflook. Voor mensen die niet kh dieet doen kunnen er krieltjes bij. Was lekker!
Alle reacties Link kopieren
Slim pasta of rijst kun je eens proberen. Ik vind het niet zo. Maar mijn moeder eet het een paar keer per week. De rijst met roerbakgroente vind ik wel eetbaar.



Ipv toastjes kun je plakjes komkommer beleggen met tonijnsalade of brie.



Ipv kant en klaar dressing, met vaak suiker! Maak ik zelf voor over groene salade dressing. Klein teentje knoflook, 2 cherry tomaten, stukje paprika en een half klein uitje in de blender. Als het te droog is 2 eetlepels water erbij. Je kan het aanpassen aan hoe je het lekker vind natuurlijk. Komkommer of verse kruiden, citroen of als je fruit gaat opvoeren frambozen!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik een beetje mee struggle zijn noodles. Ik ben dol op wokken. Veel verse groenten, garnaaltjes of kip en ei op hoog vuur in de wok. Pittig kruiden met een kruidenpasta. Maar dan?

Ik ben al van de eiernoodles afgestapt en heb nu die aller goedkoopste. Maar ja, volgens mij is dat een bom KH.

Zijn daar alternatieven voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven