Lijf & Lijn alle pijlers

Eet jezelf mooi, gezond en gelukkig (deel 5)

20-09-2014 22:01 893 berichten
Alle reacties Link kopieren
Uit het vorige topic:



‘Eet jezelf mooi, slank en gelukkig’ is de titel van het eerste boek van Amber Albarda. Het boek is een aanrader voor iedereen die van het goede leven houdt. Met dit boek hebben wij, schrijvers in de vorige topics over deze methode, ons Food-IQ opgevijzeld: we weten hoe we voedsel vóór ons kunnen laten werken in plaats van tegen ons. We weten welke voedingsmiddelen onze eetlust onder controle houden, ons geheugen verbeteren, ons een vitaler en gezonder lichaam geven, ons gewicht onder controle houden (of er juist voor zorgen dat we afvallen), onze energie doen toenemen, onze weerstand tegen infecties verbeteren, serieuze aandoeningen als hart- en vaatziekten en diabetes kunnen helpen voorkomen, ons leven kunnen verlengen en ons gelukgsgevoel vergroten. We blijven gezond, slank en gelukkig, en dat alles zonder één calorie te hoeven tellen!



Het geheim? We proberen zo puur en onbewerkt mogelijk te eten en voelen ons daar super bij! We eten veel groenten (het liefst rauw), kiezen liever voor spelt of quinoa dan voor tarwe of aardappelen, we eten eiwitten bij iedere maaltijd, we eten genoeg gezonde vetten uit bijvoorbeeld kokosolie, noten en avocado’s en vermijden suiker en geraffineerde koolhydraten. En voor de chocoholics onder ons is er goed nieuws: zelfs chocolade hoeft niet te ontbreken in een gezond eetpatroon!



Het beste nieuws is dat naast al dat gezonde eten ook kunt blijven genieten van af en toe een frietje of een koekje bij de koffie. Als je basis maar goed is en je weet wat je doet mag je best smokkelen. Dat maakt – en houdt – het leuk. Geen diëten, geen calorieën of punten tellen, gewoon je Food-IQ verhogen.



Dit klinkt natuurlijk allemaal als een vreselijk fout en overdreven reclamepraatje, maar het werkt echt. Echt! Neem gerust een kijkje in het eerste topic, waar we al heel veel tips en ervaringen hebben uitgewisseld, in het tweede topic over hetzelfde onderwerp of in het derde topic met dezelfde titel en ons vorige topic met wederom de zelfde topic titel. Daarnaast is er een apart topic met alle AA- en rawfoodrecepten die we in de loop der tijd hebben verzameld.



In dit vierde topic gaan we natuurlijk gewoon door met tips en ervaringen uitwisselen. Wil je meeschrijven, schroom dan niet: iedereen die geïnteresseerd is in dit eetpatroon is welkom!



Wij hebben er nu 'eet jezelf mooi gezond en gelukkig' van gemaakt omdat dit meer past bij de insteek van dit topic. Wij praten hier over gezond maar vooral ook lekker eten.

Kom gezellig meepraten als je dat wil!
Alle reacties Link kopieren
Haha Annelore! En, werkt google translate op "Phips"? Hihi......

Wij eten altijd uit het seizoen Annelore, dus vandaar nu spruiten, boerenkool enz.



Ik eet geen brood Rozijn, maar tempeh met pindasaus ken ik wel. Lekker!



Vandaag pan spruiten met prei, peen, uitje en een banaan. Flinke pan, zodat ik nog een middaghapje heb voor morgen.......dacht ik:-( ...... Pan uitgelikt......:-)
Alle reacties Link kopieren
Ha Annelore dus geen warm voer voor jou in de kou.... Dan zal je interne kacheltje wel goed werken! Dat is fijn!

Okay Rozijn.... Valt weer mee dan maar wel rot hoor.

Hihi lady Phips.... Gooi er nog maar een banaantje bij in! Klinkt erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
@Phips, dat je tempeh in pindasaus lekker vind, wist ik, vandaar dat ik dat van dat broodje even zei;)

Banaan bij spruitjes... Moet even aan dat idee wennen. Spruitjes met appel vind ik wel heel lekker of met rozijnen, laatst had ik spruitjes met zongedroogde tomaatjes.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hai Curly, goed bezig dus! Nog even volhouden hoor, helaas wegen de laatste loodjes het zwaarst....

Zo, de spruiten komen hier inmiddels mijn oren uit.... Hihi.... Nu weer een winterpenen manie....
Geniet van je weekje verlof en veel succes met je nieuwe baan curly !



Had er nooit zo bij stilgestaan dat dat een positief effect was van mijn "interne verwarming" rawfoodje, interessant dat je dat zegt! Mijn lichaam heeft toch nog een paar sterke punten dan ;)



En banaan past overal bij. punt. :D
Alle reacties Link kopieren
Annelore, ja dat is zeker een zeer te respecteren "eigenschap" dat in jouw lichaam aanwezig 😇is. Bij mij als diehard Rawfood konijntje,😁 werkt dit in de winter even anders...... Automatisch schakel ik dan over naar half warme winterkost🔥🔥🔥🔥 en de andere helft rauw👍. En ik gebruik dan veel verwarmende kruiden😃.
Alle reacties Link kopieren
Smileys😜✨👏💪👍👌🙌🙏💃🙋
Alle reacties Link kopieren




Ze doen het weer!!!!
Alle reacties Link kopieren
🌟✨💫💥👍🙏🙌💃👏👯💥😜🌺🌻🌹🍀🌞🎉🎈🎼🎹🎻🍟🍔🍗🍤🍻🍷🎂🍰🍨🍩😁😁😁😁😁😁😁😂😂😂😂😂😂
Alle reacties Link kopieren
Hihi, waar haal je die nou weer vandaan?
even 'losgehen' dan maar !



Haha inderdaad waar haal je die vandaan rawy? Jij blijft toch de queen van de smileys





Alle reacties Link kopieren
Hahahahaha😂🎉😜 gewoon van het toetsenbord van mijn IPod 😇!

Heb ineens na update dezelfde Smileys als op mijn IPhone 📱!

👏💪👌🙌🌞🌺🙋👅🍓🍌🍋🍒🍇🍉😉
Alle reacties Link kopieren
@Rawfoodje, onzichtbare smileys? :S

Ik zie ze niet!
Alle reacties Link kopieren
Mobiel zien ze er anders uit dan op de computer
Alle reacties Link kopieren
Nou dat zal wel:)



De kids zitten hier nu aan de pepernoten als lunch:P

Vanmorgen vers gebakken van speltmeel. Daar nog allemaal bakjes bij met kleine stukjes roggebrood, gevulde wrap stukjes, nootjes, dadels, bananenchips en worteltjes.

Ze zitten heerlijk te genieten voor de tv.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Rozijn👍! Zie je mijn Smileys niet😡? Jij toch wel lady Phips🐱.....?

Vandaag met pepernoten bekogeld onder het genot van een cappucinootje😁...

Kreeg er trek van hihi😛... Dus even emmertje noten meester gemaakt😊... Burp.....😉
Alle reacties Link kopieren
O heerlijk, pepernoten! Liever kruidnoten, maar toch . Maar we houden ons in, ik heb geen tijd om ze te maken en kopen doe ik niet, dus...... wachten tot een van de kinderen ze gaat maken dus
Alle reacties Link kopieren
Het waren ook kruidnoten hoor! ;)

ene, kom ze anders maar hier halen hoor. Ze waren te eten want zelf mijn vriend vond ze lekker
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Curly👍!

Heeft er iemand hier nog zin in een SpeculaaasKroketje👅👅👅👅👅👅👅? Op naar de FEBO dan😁😛😂!
Alle reacties Link kopieren
Gelijk even gaan googlen

Klinkt goed hoor maar ook wel zelf te maken toch?
Alle reacties Link kopieren
Hihi.... Zeker wel Rozijn😁! Ga jij de uitdaging aan?😉
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik weet het nog niet :p

Ik heb het de komende anderhalve week best wel weer druk. Gewone lessen + een tentamen die ongeldig verklaard is doordat de antwoorden een halfuur voor aanvang van de toets online stonden.

Die moet 1 december over. En dan de de verjaardag van dochter.



Maar ik kreeg al wel wat ideetjes. Neem aan dat die dingen wel zacht zijn aan de binnenkant? Dus geen cake....

Hij moet daarom denk ik gefrituurd worden. Dat wordt dus niet heel gezond :S

Iemand van jullie een ander idee?

Ik zat wel te denken aan dadels en noten. Misschien iets met kokosmelk wat gebonden kan worden tot een ragout?

Daar dan dadels en noten doorheen pureren en speculaaskruiden. Ei? Dan nog paneermiddel...

Nouja, ik ben nu dus hardop aan het nadenken:P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven