Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur! Deel 3

23-10-2011 20:37 3309 berichten
Alle reacties Link kopieren
*WAARSCHUWING: WERKT VERSLAVEND!*



Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Schroom niet om mee te schrijven en feedback te geven.



Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek kunnen



Eerste topic



Tweede topic
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag:



O: overnight oats met amandelmelk en rozijnen. 2 meidoornsnoepjes.



L: bagel met creamcheese en aardbeienjam, glas jus d'oranje, cappuccino, stukje sinaasappel.



T: drinkyoghurt framboos/citroen, kruidenthee met suiker, 2 zuurdesemboterham met roomboter en Vlokfeest.



T: watermeloen.



D: bruine rijst, aardappel, spinazie, broccoli, bloemkool, satesaus, peper. Kruidenthee met suiker.
Thanks Nena, een ekoplaza hebben we hier ook. Ik zal er binnenkort eens gaan kijken.



Wow Veloce, dat is een heel net vetpercentage! Ik was in 6 weken 6 kilo afgevallen. Mijn spiermassa was met 700 gram toegenomen en vet dus met 700 gram extra afgenomen. Daar was ik ook wel heel happy mee. Sporten werkt echt ! Vandaag dus weer braaf bijna anderhalf uur in de sportschool geweest.





O: overnight oats van havermout, soyamelk vanille, limoensap- en rasp en blauwe bessen

T: paar cherrytomaatjes

L: dubbele boterham jonge kaas met ei en dubbele boterham snijworst

T: schaaltje wortels

D: gegrilde kipfilet, noodles en taugé met een beetje chilisaus



Ik heb de laatste dagen totaal geen zin om fatsoenlijk of gezond te koken. Geen idee waarom. Misschien omdat het nieuwe er een beetje af is ofzo
Alle reacties Link kopieren
quote:xapple schreef op 07 augustus 2013 @ 14:23:

Ochtend: 2bb 1x halvajam, 1x filet american, paar stukjes meloen, 2 koppen groene thee

Middag: honey oat 15cm ham, komkommer, sla en light mayo van de Subway !! Jammie

500ml water

Tussendoor: appel, 600ml water

Avond: aardappelen, sla met dressing, pijnboompitjes, gekookt ei'tje en paar stukjes kibbeling

Toetje: laatste paar stukjes meloen

Vanavond nog een glas waterPlus net nog een eierkoek ! Heb de eetmeter app en ik zie dat ik vaak onder de 1500kcal zit en dat is niet wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:han1987 schreef op 07 augustus 2013 @ 07:02:



Vandaag ongeveer zo:

O: yoghurt met muesli

L: 2 sneden brood met halvarine en kalkoenfilet, 2 rijstwafels met jam

T: fruit

D: restjes van gisterenGisteren tussendoor 2 mandarijnen gegeten en een bakje Griekse yoghurt met hagelslag. 'S avonds 1 glas wijn en 2 koekjes
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ongeveer:



O: havermoutpap

L: 1 croissant en 1 worstenbroodje

T: fruit

D: stoofpotje met witte koolsalade met dressing en rozijntjes
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag:

O: overnight oats met sojamelk, banaan, pure cacao. Koffie met sojamelk. Groene thee.



T: jodekoek, verse muntthee.



T: 2 zuurdesemboterhammen met pindakaas en melkhagelslag.



L: Roggespaghetti met rode ui, snijbiet. Halve komkommer. Verse muntthee.



T: 20 amandelen, 1 gedroogde pruim, 1 gedroogde vijg, 1 banaan.



D: minestronesoep met rijstnoodles, zoete aardappel, tomaat, tomatensaus, aubergine, bloemkool, gekookt ei. Groene thee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



mag ik hier ook meeschrijven? Ik wilde zelf een schriftje bij gaan houden met mijn eetlijstjes, maar eetlijstje in een topic is natuurlijk veel beter, krijg ik tenminste ook commentaar van anderen en miss stimuleert het mij om slechte dingen niet zo snel te eten....

Probleem: Na een zondig-dagje wil ik het compenseren, maar dan eet ik 1 of 2 dagen te weinig, waardoor ik de 3de of 4de dag weer een eet-bui-achtig iets krijg en weer veel zondig!! En dat wil ik niet meer! Ik wil voldoende eten, zodat ik geen eet-bui / zondig-bui krijg.



Ik begin gewoon, ook alvast zonder toestemming ;)!

Vandaag gegeten:

O: 2 crackertjes (1 met halvajam en 1 met stroop)

T: Nectarine en pruim

L: 2 speltboterhammen (1 met ham en komkommertjes en 1 met stroop) en 1 beschuitje met boter en hagelslag

T (straks): Appel en pruim

D: Gebakken aardappeltjes, roerbakgroentje met spekjes.

S: 1 uur fitnessen

T: Optimel yoghurt
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar Nena. Plus, bij veel supermarkten heb je nu hele goede biologische producten waar geen hoge prijs meer aan hangt.



Gisteren:



O: Havermout met krenten en all bran vezels

L: 2 brabants roggebrood met huttenkase

T: Havermoutkoekje, meloen en aardbei

D: Gegrilde puntpaprika. Marrokaanse burger, salade

T: 2 stukjes pure chocolade, appel met yoghurt en muesli
Alle reacties Link kopieren
@ gifgroen, ben ook heel blij met dit vetpercentage. Sporten is zo effectief, ongelofelijk.

En jij, 6 kilo in 6 weken! Heel goed hoor.



@ han, neem aan dat in jouw stoofpotje ook vlees zit? Zou je het receptje hier willen plaatsen? Lijkt me nl erg lekker.



@ Jolanda, dietiste zegt altijd dat je nooit mag compenseren na een "slechte" dag. Gewoon opnieuw beginnen.

Ik ben een brood mens, dus als ik crackers of beschuit zie, denk ik al gauw, pak een extra snee brood want dat vult veel meer.



Optimel heb ik uit de koelkast gegooid, wegens te chemisch. Ik eet nu magere yoghurt (met een beetje suiker), er zitten wel meer kcal in, maar naar mijn idee vult het beter dan Optimel.



Mijn lijstje voor vandaag is erg karig... Kom maar rond de 900 kcal en dat is echt veel te weinig.



O: magere yoghurt met vers fruit, thee

T: 2 x thee, 2 x meergranen boterham met kaas en komkommer, mini mini stroopwafel

L: thee, 2 x meergranen boterjam met jam

T: 500 ml water, 1 isostar druivensuiker snoepje, handje kersen

D: aardappels & wortels uit de stoomoven. Vlees sla ik vandaag over. Groot glas water

Vanavond: thee, water, meloen
O: overnight oats van havermout, soyamelk vanille, limoensap- en rasp en blauwe bessen

L: champignonsoep, dubbele boterham snijworst en een salade met walnoot en mozzarella (en gemengde sla)

T: schaaltje wortels

D: zilvervliesrijst, ei, garnaaltjes, fijngesneden kool en paprika uit een zakje, taugé en dat alles op smaak gemaakt met een zakje quick 'n easy Japanse "fried rice mix shrimp flavor - naturally and artificially flavored " .Lekker snel klaar! Best zout maar prima te eten.
Alle reacties Link kopieren
Veloce, je hebt denk ik helemaal gelijk. Brood vult beter en optimel.... ik hoor zo vaak dat het troep is!

Ik ga beide verbeteren! Bedankt voor je reactie!

Hoe komt het dat je vandaag zo laag in kcal zit? Weinig honger of verkeerde keuzes?



Havermout, overnight eats, etc. Ik lees het zo vaak, maar nog nooit gehad... Miss toch eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
O: boterham met stroop en een kiwi

T: boterham met kipfilet en beetje pesto

L: boterham met kipfilet en beetje pesto en boterham met sandwichspread.

T: nectarine en 2 kleine pruimen

D: aardappelbolletjes, kipkluifjes (van die borrelhapjes) en erwtjes en worteltjes/roerbakgroenten.

S: schoonmaakavondje ;)

T: Optimel yoghurt bosvruchten
Alle reacties Link kopieren
Hi Jolanda, Welkom! Optimel is zeker troep!



Bij mij gaat het nu best goed, mijn hagelslag is ook bijna op hehe.. nog 1 pak nu. Verder gaat het met afvallen nu ook de goede kant op. Ik bleef eerst heel erg op hetzelfde gewicht, ik heb het idee dat het nu weer de goede kant op gaat dus dat is fijn. Ik heb ook de laatste tijd minder honger/trek eigenlijk!



Mijn lijstje vandaag:



O: overnight oats met sojamelk, banaan, pure cacao. Koffie met sojamelk. Groene thee.



T: jodekoek, groene thee.



T: 1 zuurdesemboterham met appelstroop, groene thee.



T: 10 amandelen, 1 gedroogde vijg.



L: watermeloen, stukje wit stokbrood, stukje gedroogde ananas.



T: gekookt ei, 1 zuurdesemboterham met graskaas. Groene thee.



T: watermeloen, kiwi.



T: 10 amandelen, 1 gedroogde pruim.



D: minestronesoep met rijstnoodles, tomaat, bloemkool, knoflook, zoete aardappel, aubergine, groentebouillon, tomatensaus met olijven. Volksfeest, groene thee.



T: overnight oats met sojamelk, banaan en pure cacao.
Alle reacties Link kopieren
Veloce, dat het maar 900 kcal is verbaast me! Wel een prima lijstje denk ik zo, maar een kleine toevoeging zou niet verkeerd zijn.

Ik ga denk ik ook eens overnight oats proberen, aangezien ik de havermout s; ochtends maar even kort wel in kokend water.



Gisteren:



O: Havermout met krenten

L: 2 brabants roggebrood met geitenkaas

T: appel, sinaasappel, cracker

D: 5 balletjes falafel, salade.

T: stukje extra pure chocolade, appel met muesli
Alle reacties Link kopieren
Hi Jolanda! Ik vind overnight oats erg lekker en zeker de moeite waard om een keertje uit te proberen.



Veloce, ik ben ook verbaasd dat je lijstje maar 900 kcal is, het ziet er toch uit als een prima hoeveelheid eten op een dag. Zit het dan in de hoeveelheden, dat je bijvoorbeeld maar een klein beetje yoghurt hebt gegeten?



Lijstje van gister:

O: overnight oats met vanille yoghurt, banaan & blauwe bessen

T: 2 sneetjes rozijnen speltbrood

L: 2 plakken fries roggebrood met geitenkaas

T: paprika- en komkommerreepjes met een eetlepel hummus. Later nog een appel en een handje gemengde noten en rozijnen

D: pastasalade met rucola, paprika, mozzarella, salami & pesto.
Alle reacties Link kopieren
@redrose, nena, reden van de lage kcal? Geen vlees of saus bij het eten, geen vet gebruikt om te koken. En weinig fruit voor mijn doen.

Hoeveelheid yoghurt is bij mij altijd tussen de 250-300 gram.



@ jolanda, je lijstje ziet er met dat brood al beter uit :-)



Vanavond uiteten dus keuzes maken! Geen alcohol, geen brood vooraf, geen dessert.

Ik heb het menu opgezocht ... Doen jullie dat ook? Is dat obsessief met eten bezig zijn?



Ik heb vandaag speltbrood gekocht - gewoon een keer uitproberen. Op 1 site las ik dat het niet vult, een andere site zegt weer dat je waarschijnlijk sneller vol zit. Ik weet het morgen :-)



O: 2 x meergranen boterham met 30+ kaas en komkommer, thee



Half uur buik-billen training, 600 ml water



T: magere yoghurt & halfvolle vanille yoghurt met vers fruit

L: 2 x meergranen boterham met gekookt ei

T: kersen, aardbeien

D: voorgerecht: carpaccio of soepje van runderbouillon, hoofdgerecht: tournedos van ossehaas met rode wijn saus.



Gelukkig staan er naar mijn smaak minder lekkere desserts op, dus ik kom niet in de verleiding :-)



Ik eet trouwens geen vis.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe:



O: 3 boterhammen met pindakaas en komkommer



T: 2 amandelkoekjes, 3 kopjes thee



L: Havermoutpap met banaan



T: 3 kopjes thee en water



A: Mie met oosterse groente en een gebakken eitje.



T: 2 boterhammen met pindakaas en hagelslag
Alle reacties Link kopieren
Hi veloce, ik zoek ook altijd van te voren het menu op van restaurants, maar dat is met name omdat ik vegetarier ben, ik wil dan graag weten wat ik kan eten. Hier in nederland is dat overigens wel goed te doen. Ik heb wel het idee dat je best wel intensief bezig bent met afvallen/met je eten. Doe je dat al lang? Overigens heeft iedereen hier dat wel een beetje hoor ;) Ik vind wel 900 kcal best wel weinig, ben je van plan om dagelijks zo te eten? Ik zie ook een druivesuiker bij je lijstje staan, waarom had je dat genomen?
Optimel hou ik ook niet van, maar ik ben dan wel weer benieuwd naar die nieuwe Optimel Puur waar geen troep in zou zitten. Heeft iemand dat al geprobeerd? Of is het toch niet zo puur als ze beweren? Eigenlijk ben ik benieuwd naar alles wat nieuw is. Ik had vanochtend de beschuiten waar Bolletje nu reclame voor maakt op tv. Die zijn goedgekeurd!



Nanase, fijn dat je bent afgevallen!



Veloce, lekker gegeten? Moet haast wel met wat je had uitgezocht van de kaart! Ik doe dat nooit, vooraf al op het menu kijken. Heeft geen zin ook, want ik zou toch nog 31 keer van gedachten veranderen



O: 2 Bolletje donker volkoren boeren beschuiten met pindakaas

L: de nasi van gister

T: een peer

D: gezellig op het terras bij het pannekoekenhuis een pannekoek met appel, rozijnen, kaneelsuiker en stroop en daarna een glas Grand Marnier
Alle reacties Link kopieren
@veloce, ik maak het altijd heel simpel. Een uitje bakken, dan riblappen in stukjes erbij. Paprikapoeder, knoflookpoeder, chilipoeder, komijn erbij. Ongeveer 300 tot 500 ml water met een bouillonblokje en een blikje tomatenpuree. Ongeveer 3 uur op laat vuur laten pruttelen.

Witte koolsalade is gewoon een zakje witte kool met rozijnen, eventueel wat fruit en dressing erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Lijstje gisteren:

O: gekookt eitje met 2 sneetjes brood met halvarine

L: yoghurt met muesli

T: Griekse yoghurt met jam, 2 rijstwafels met smeerkaas

D: pasta met tomatensaus, spekjes en kaas, gebakken banaan

T: een glas rode wijn.
Alle reacties Link kopieren
Hee gifgroen! Lekker die pannenkoek! Ik ben idd wel blij dat ik eindelijk weer wat afval :D ik ga zo ook weer flink sporten..echt zin in! Hoe is het nu bij jou met afvallen? Die optimel gewoon lekker laten staan hoor, is gewoon nieuw marketingtrukje.



Mijn lijstje vandaag:



O: groene thee, stukje amandel/vijgenrolletje, koffie met sojamelk, overnight oats met sojamelk, hennepzaad, kokosrasp, banaan en pure cacao.



L: 16 amandelen, 1 gedroogde vijg, 1 gedroogde pruim, 1 cappuccino, paar stukjes ananas, 6 minikoekjes.



T: groene thee, avocado met mango.
Alle reacties Link kopieren
@ han, dank voor je recept, ga ik een keer maken



@ nanase, ik ben idd veel met eten bezig. Ik denk ook wel dat ik op het randje van een eetprobleem zit. Geen eetstoornis! Ik ga om de 3 weken naar een sport dietiste en zij houdt mij goed in de gaten.

Moet zeggen dat ik de laatste paar weken veel relaxter ben geworden, maar de gedachte dat ik een lang weekend weg zou gaan en dan bijv alleen maar in een stoel zou zitten en niks doen, pfff, dat lukt mij niet. Ik moet altijd iets doen.

Ik weeg eigenlijk altijd mijn eten en sinds een maand of 2 hou ik het eetdagboek op mijn voedingscentrum bij en daardoor ben je er al veel mee bezig. Dit is een soort van houvast voor mij.

Het is gewoon moeilijk....
Alle reacties Link kopieren
Was nog iets vergeten.



Normaal gesproken zit ik rond de 1300-1400 kcal per dag (als ik niet fiets). Dit is acceptabel, hoewel de dietiste liever ziet dat ik 6 boterhammen eet, ipv 4.



Isostar druivesuiker heb ik in de auto liggen. Ik rij nl 55 km van werk naar huis en meestal eet ik een appel in de auto maar die was ik dus vergeten en ik was een beetje dizzy.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een off-day gehad.. Niet zo goed gegeten maar

het was maar 1 dagje.



Ochtend: 1 krentenbol met halvarine, 2 kiwi gold, 2 koppen groene thee

Tussendoor: eierkoek, 8 radijsjes, kopje thee

Middag: 2 grote bb met eiersalade, 7 radijsjes, kopje thee

500ml water

Avond: 5 kleine pannenkoeken met poedersuiker (oei, daar ging het mis)

Toetje: bakje yoghurt met handje cornflakes

Avond: 3 redelijk grote spekken, bakje borrelnootjes/chips



Stom.. Maarja ik had er zo'n zin in. Vandaag dus een balansdagje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven