Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur! Deel 3

23-10-2011 20:37 3309 berichten
Alle reacties Link kopieren
*WAARSCHUWING: WERKT VERSLAVEND!*



Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Schroom niet om mee te schrijven en feedback te geven.



Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek kunnen



Eerste topic



Tweede topic
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Nanase, dat amandel/vijgenrolletje, heb je dat zelfgemaakt? Zo ja, heb je dan een recept voor me? Ik zag gisteren bij de ah vijgenamandelbrood en dadelamandelbrood en dacht: dat kan ik ook zelf maken. Dus bij het turkse supermarktje dadels, vijgen & wat extra amandelen meegenomen en nu levert googlen op recepten helemaal niets op. Volgens de ingrediëntenlijst zit er alleen vijgen& amandel of dadel&amandel in, dus zó moeilijk kan het niet zijn, maar toch...



Lijstje van gister is vol met slechte dingen. Avondje op de bank hangen & film kijken met lief, inclusief hapjes & drankjes. De hapjes vielen wel mee (olijven; gegrilde courgette met geitenkaas, zongedroogde tomaten & basilicum; zuurdesem rogge toastjes met zelfgemaakte eiersalade & spinazie-kaas balletjes), maar alcohol is per definitie niet zo goed natuurlijk. Maar het was wel heel erg lekker & heel gezellig! En vandaag weer een nieuwe dag.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gegeten:



O: 1 bak kwark met honing



T: 2 kopjes thee, 1 glas water



L: 2 boterhammen met pindakaas en hagelslag, 2 boterhammen met pindakaas en komkommer



T: appel en halve stroopwafel en thee



A: straks een restje mie met oosterse groenten van gisteren.
Alle reacties Link kopieren
Hi veloce, klinkt herkenbaar. Ik ben denk ik ook meer met eten bezig dan gemiddeld zeg maar. Al gaat het wel wat beter, kcal tellen doe ik niet meer, alleen nog hier bijhouden. Ik vind wel 1400 kcal best weinig, is dat wel vol te houden voor jou? Wel goed dat je begeleiding hebt!



Hi Nena, dat vijgen/amandelrolletje heb ik bij ah gekocht, de ingrediënten zijn idd alleen vijgen en amandelen. Lijkt me idd niet zo moeilijk om te maken. Heb je al n recept gevonden?



5x5 leuk wij zitten op dezelfde topics!



Zo ik ben echt gesloopt, heb net 3,5 uur getraind, ik ga maar ff bijkomen nu!
Alle reacties Link kopieren
Veloce, dat klinkt voor mij ook heel herkenbaar. Ik loop nu denk ik al 2 jaar met een klein eetprobleem. Wel bij een diëtiste gelopen, maar gelukkig kan ik nu zonder. Ik kijk ook altijd op menukaarten van restaurants, omdat ik anders misschien geen keuze kan maken en als ik zelf de hand heb in het kiezen van de restaurants;)



Gisteren:



O: Ontbijtbiscuits

L: 3 vitalu crackers met geitenkaas

T: cracker, perzik, appel

D: Groenteburger, salade met geitenkaas, brocolli

T: Prosecco, 2 stukjes extra pure chocolade, appel met yoghurt en muesli
Nanase, 3,5 uur trainen - wow! Is dat normaal voor jou? Ik kan me in elk geval voorstellen dat je kapot bent! Tot nu toe heb ik steeds gezegd dat ik sporten niet zo zeer leuk vindt, maar wel nuttig ivm het resultaat. Maar vanmorgen baalde ik echt wel een beetje dat ik niet kon gaan. Zou ik het dan toch leuk gaan vinden?!



Vandaag met boodschappen doen vergeten om op het pak nieuwe optimel te kijken, maar je zult wel gelijk hebben dat het een marketingtrukje is. Afvallen gaat nog steeds met ongeveer een kilo per week. In totaal is er nu iets meer dan 20 kilo vanaf. Nog 2 voor 'onder de 100' en nog 5 voor 'overgewicht ipv obesitas'. Ik eet trouwens normaal rond de 1500 calorieën op een dag volgens het voedingscentrum. Voor de zekerheid slik ik wel elke dag zo'n pil met vitamines en mineralen.



Het lijstje van vandaag:



O: dubbele volkoren boterham met hagelslag puur

L: dubbele volkoren boterham met marmelade en dubbele krentenboterham met jong belegen kaas

T: appel

D: volkoren penne met tomatensaus, gegrilde groente, mini-mozzarella, rucola, basilicum en geraspte kaas (van Julia's op het station na een bezoekje aan oma die aan de andere kant van 't land woont)

T: schaaltje yoghurt met een beetje honing, een lepel gebroken hennepzaad, handje rozijnen en 8 amandelen
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Heb niet heel veel tijd, zal later reageren op de rest.



Gister:

O: 2 x speltbrood met kaas, thee

Half uur buik-billen training + 12 km fietsen, 600 ml water

T: muesli koek

L: 1 mueslibol philadelphia light, thee

T: 1 portje en chips....

Weer uiteten: carpaccio, fettucine pesto, tiramisu, 2 glazen rose, koffie, glas cola



En nu zit ik brood weg te werken omdat ik zo op de fiets stap. Echt honger heb ik niet, maar ja...
Alle reacties Link kopieren
O: Italiaanse bol met pindakaas en hagelslag... (oh oh die hagelslag, het ging een tijdje goed, maar de laatste tijd neem ik dat weer )



T: 3 kopjes thee en 1 banaan



L: Havermoutpap met suiker



T: Taart (dochter jarig)



A: patat en bitterballetjes



Nanase



Ik merk zelf dat ik echt moet opletten dat ik een goede balans vind qua hoeveelheid. Als ik op een goede dag zit, eet ik eigenlijk soms net te weinig (geef ook nog borstvoeding) maar heb soms weer de neiging om te veel brood te eten en 's avonds extra op te scheppen.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig zeg, gifgroen! Wat een enorme motivatie.. Ik snap dat je uit dit topic ook een grote houvast kan hebben. Hoe ben je eigenlijk tot obesitas gekomen? Het is heel verschillend wat je als oorzaken hoort namelijk.



Gisteren:



O: Zadenbeschuit met appelstroop

L: Havermout met magere yoghurt, appel, noten en all bran fruit n fibre.

T: 2 stukjes pure chocolade

D: Geitenkaas salade met pesto dressing

T: Appel met noten-muesli, kaneel



Gisteren weer 8 km gelopen, gelukkig veel minder last van mijn blessure! Ik eet altijd erg weinig voordat ik ga lopen, anders krijg ik gegarandeerd kramp in mijn zij.
Dank je, Redrose . Hoe ik zo dik ben geworden? Tsja.. In het kort komt het denk ik neer op geen zelfvertrouwen, slecht in m'n vel zitten en emotie-eten. Later is dat gelukkig wel goed gekomen, maar had ik er schijt aan dat ik te dik was dus deed ik er niks aan.



O: grote Bolletje beschuit met pindakaas

L: dubbele boterham met gebakken ei en dubbele boterham met anijshagel

D: op tabouleh geïnspireerde salade: quinoa, (zelf) gegrilde paprika, tomaat, komkommer, kikkererwten, lente-ui, peterselie, tahin, citroensap, harissa, gedroogde chilipeper

T: paar amandelen
Alle reacties Link kopieren
Gifgroen, aha. Dat is inderdaad een van de meest voorkomende oorzaken. Heel lastig.. Ik vind het nog steeds bizar hoe je geest je eetgewoonten zo kunnen beïnvloeden .. Er zijn studies gedaan, maar volgens mij is therapie en wilskracht enkel het juiste hulpmiddel. Gelukkig zien je lijstjes er prima uit!:)



O: Zadenbeschuit met appelstroop

L: Amandelmelk met havermout, sinaasappel, banaan en cruesli balans

T: Stukje ex. pure chocola

D: Geitenkaas salade (alweer ja) en stukje stokbrood, mini koekje na.

T: Appel met amandelmelk en muesli
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een slecht lijstje, wel de hele dag rondgelopen omdat we gingen shoppen ;)



O: 2 croissants met knakworstjes en chocomel

T: 500 ml vifit

D: pizza en glas dubbelfriss



Lijkt niet veel, maar toch over de 1800 calorieën. Vandaag maar ff opletten:

O: vruchtenyoghurt en aardbeien

L: 2 sneden brood met halvarine en roomkaas, 2 rijstwafels met schouderham

T: aardbeien

D: chili con carne
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ik kom graag met jullie meeschrijven! Ben sinds maart 8 kilo afgevallen. Wil er nog 5 af maar de laatste weken gaat het niet zo top! Deze lijstjes en jullie verhalen zijn voor mij een mooie stok achter de deur:



Mijn lijstje van gister:

O: 2 kwarkbroodjes met tahin. Latte, smoothie

L: 2 desembroodjes, plak zelfgemaakte bananenbrood. Tomaatjes. Glas sap.

T: latte, stukje pure choco

Uur gefietst

D: spelt pasta, kip, spinazie, cherry tomaat

T: (hier ging t mis) plak bananenbrood 2 spritsen en handje chips. Thee, water
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag:



O: donut, groene thee, koffie met sojamelk.



T: 2 zuurdesemboterhammen met tartex, groene thee.



L: groene thee, watermeloen, graskaas. Bloemkool, prei, tomatensaus, bruine/zwarte rijst, sojasaus, courgette, olijven.



T: koffie met amandelmelk.



T: overnight oats met amandelmelk en banaan.



T: 20 amandelen, 1 gedroogde vijg, 2 gedroogde pruimen. Vlokfeest.



D: groene thee, 1 boekweitpannenkoek met rozijnen, sojamelk, amandelmelk, kokosvet, halve banaan en appelstroop. Bruine/zwarte rijst met bloemkool, shiitake, aubergine, yam en ketjap manis, peper, koriander, tomatensaus, olijven, wokolie.
Alle reacties Link kopieren
quote:nanase schreef op 10 augustus 2013 @ 17:21:

Hi Nena, dat vijgen/amandelrolletje heb ik bij ah gekocht, de ingrediënten zijn idd alleen vijgen en amandelen. Lijkt me idd niet zo moeilijk om te maken. Heb je al n recept gevonden?



Ik heb uiteindelijk inderdaad maar gewoon vijgen & amandelen fijngemalen, goed in elkaar gedrukt, in vershoudfolie gerold en in de koelkast gelegd. Ik vind het wel lekker maar eigenlijk denk ik dat het met (blauwe) kaas nog véél lekkerder is. Het gaat deze week wel mee naar werk als tussendoortje, dat wel.



Ik heb een nogal ongestructureerd weekend gehad, wat goed te zien is in het eetlijstje van gister:

O: 4 speltzuurdesemboterhammen. 2 met geitenkaas, 2 met pindakaas

D: bbq. Vooral veel salade gegeten, paar stukjes stokbrood en een paar kleine stukjes vlees.



Combinatie van te laat opstaan & verder de hele dag druk.
Alle reacties Link kopieren
@ xapple, als het bij 1 zo'n dag blijft is het tocg goed. Je mag best een keer zondigen, anders is het niet vol te houden.



@ nena, jij zondigt lekker! Is tenminste anders dan de standaard chips en nootjes bank-hang avond :-)



@ 5x5, pindakaas en komkommer.... Een hele interssante combinatie!!

Als jij nog borstvoeding geeft, mag je toch meer eten? Toch?



@ nanase, 1200-1400 kcal is prima vol te houden. Als ik ga fietsen eet ik natuurlijk veel meer, anders val ik van mijn fietske af! Maar dan nog, als je weet dat ik 6 uur op de fiets zit, en de hoeveelheid eten die daar tegenover staat, is het eigenlijk heel weinig. Vandaar ook de iets bezorgde toon van de dietiste. Zij kent mij al langer en ik ben al 's vaker de fout ingegaan na een periode van flink afvallen.



Wat is tartex??



Wat doe jij trouwens als je 3.5 uur sport?



@ redrose, moeilijk he? Ik wil er niet te lang bij stil staan hier, maar het is prettig te weten dat hier mensen schrijven met soortgelijke gedachtes....

Je hebt wel nette lijstjes hoor!



@ gifgroe, sporten is gewoon leuk! Je krijgt er energie van en je mist het idd als je een keer niet kan gaan. Maar rust nemen is ook belangrijk.

Geweldig dat je al zoveel bent afgevallen!!!



@ spicy, welkom hier.



Mijn lijstje vandaag

O: magere yoghurt, beetje suiker, aardbeien

T: speltboterham met kipfilet, worteltjes

L: 2 x speltboterham met kaas en stroop

T: speltboterham met kipfilet, appel

Gedurende de dag een paar mokken thee en te weinig water

D; "kleurige voorjaarsrijst met kip", dit is rijst met daarin paprika, peultjes, worteltjes, ui, knoflook, sap van uitgeperste sinaasappel en kip.

Recept van het voedingscentrum, nog niet eerder gemaakt, dus ben benieuwd.



Vanavond half uurtje buik-billen training.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Hoe is het met iedereen hier? Volgens mij zijn de meesten nog steeds wel goed bezig!



Bij mij gaat het suikervrij eten nog steeds goed. Heb wel besloten om producten met een beetje suiker wel te eten. Bijvoorbeeld kipfilet/ vleeswaren voor op brood. Heb even teruggerekend maar in 1 plak zit dan 0,15 gram suiker. Nou dat kun je met het blote oog nog niet eens zien. Dus daar ga ik niet te moeilijk over doen. Zoek natuurlijk wel nog steeds naar suikervrij indien mogelijk.



Lijstje van gister (brak dagje):

O: wit pistoletje, boter/ ham, kiwi, glas verse jus

T: trosje druiven

L: geen trek, te brak...

T (einde middag): paar amandelen, 1x zelfgemaakt chocolade cakje met kokosmeel (SV), 2x Allison vk bth/ filet americain, wat ovenfriet/ mayo, maiskolf met beetje roomboter

D:-

T: (later op de avond): plak zelfgemaakt wortelcake (SV), 2 Allison vkbth/ boter/kaas
Alle reacties Link kopieren
Veloce, ik eet soms wel wat meer maar ik kom best wel snel aan en met dit eetpatroon val ik nog wel een beetje af. Minder eet ik overigens ook niet hoor, anders val ik flauw .



Oh en pindakaas en komkommer is erg lekker ja!



Vandaag is mijn lijstje:



Vanochtend: Groente thee, kwark met banaan.



T: nog 1 banaan



L: Havermoutpap met appel en kaneel



T: 2 kleine biologische babykoekjes



A: Javaanse schijf, 2 aardappels, rode kool.
Alle reacties Link kopieren
O: yoghurt met aardbeien

L: 2 sneetjes brood met roomkaas en halvarine, 2 rijstwafels met ham

T: aardbeien

D: chili con carne

T: ijsje
O: milde yoghurt met muesli

T: wortels

L: dubbele boterham rookvlees en dubbele boterham filet americain

T: meer wortels en voor het sporten een banaan

D: de salade van gister. En er is nog genoeg over voor morgen..



Sport: bijna anderhalf uur sportschool
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het dit:



O: halfvolle yoghurt, kiwi, halve el tahin, el gedroogde cranberries, lijnzaad, pompoenpitten, 3 el mueslie met havervlokken

T: trosje druiven, paar amandelen

L: bruine baguette (grote pistolet) ei/sla/tomaat/komkommer/boter/peper/zout

T1: paar amandelen, mineola

T2: 2 rijstwafels (ik was zo verveeld op mijn werk..ff wat frustratie wegknagen voordat ik naar huis kon)

T3: voor het sporten portie magere melk/ havermout

Uur conditietraining

D: boontjes, paar geb. aardappels met beetje sv appelmoes, stukje gepaneerde varkensschnitzel (1/3 van zo'n enorme lap)



Ik eet nu ruim 3 weken (bijna) geen suiker en sport 3x per week (dat deed ik altijd al maar viel maar niet af met mijn vele snoepen). Ik ben nu 1,5 kilo afgevallen en zit al veel strakker in mijn vel. Nog 3 kilo eraf en dan heb ik mijn doel bereikt (60 kg bij 1.70m). Ik ga lekker door en voel me super!
Alle reacties Link kopieren
Hi veloce! Ik train dagelijks minimaal 1,5 uur. Ik ben n danser en moet goed in shape blijven zeg maar. Ik heb binnenkort n performance dus moet nu extra opletten. Ik heb nu nog zo'n 3 weken en er moet nog 2 kilo af want ik hou ook heel erg van eten :D. Wat jij eet zou voor mij echt te weinig zijn, zeker in combinatie met trainen!



Inieminie, waar kan je meer info te weten komen over suikervrij eten? Ik vind het wel interessant!



Gifgroen je bent goed bezig zo te zien! Heb je ook niet at je je superlekker voelt na het sporten? Ik kan er echt high van worden :D trouwens heb je wel eens therapie gehad of overwogen ivm eten enzo? Ik denk idd echt dat dat wat toevoegt voor het psychische kant van eten zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Nanase, wat doe je voor dans? Gaaf hoor, professioneel! En vast intensief.



Ik dans alleen hobbymatig (2 x per week, soms 3 x) Nu tijdens de zomerstop helaas maar 1 x. Ik doe aan volksdansen.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap zeg ieniemienie. Ik kan me voorstellen dat je je eens stuk beter voelt.. Ik eet nu al een paar jaren veel minder suiker en ben toen ook begonnen met hardlopen omdat dat opeens zoveel beter ging! Energie over, minder slaap nodig, maar toch beter in je vel zitten:)



Vandaag was het:



O: 2 zadenbeschuiten met appelstroop

L: Salade met gekookt ei, yoghurtdressing, tomaat en komkommer

T: Appel, rijstewafel met pindakaas

D: Tomatensoep uit zak (echt niet lekker meer) geroosterd volkorenbrood met geitenkaas

T: Appel met amandelmelk, noten en muesli
Alle reacties Link kopieren
@redrose, dat van die tomentsoep uit zak herken ik! Eet nu al een aantal maanden vrijwel suikervrij en bijna alles vers en zelf klaargemaakt. vorige week weer eens zo'n zak soep gekocht, biologisch dat wel bij appie. Nou smaakte echt niet!



Gister goede dag gehad, vanmorgen meteen een kilo eraf op de weegschaal, eindelijk onder de 65kg waar ik al een tijdje op hing. Nog 5kg en dan ben ik op m'n streef (heb er nu 8 af)



lijstje van gister:

O: 2 kwarkbroodjes. Shake banaan, amandelmelk, chia, lijnzaad, hempeiwit, blauwe bessen

T: bananenbrood, rijstwafel

L: left over van zaterdagavond. Ovenschotel met zoete aardappel, aubergine, ui, mais, olijven

T: 2 rijstwafels met tahin. Paar worteltjes

16 km hardlopen

D: shake van melk, cacaopoeder, hempeiwit, rood fruit, kaneel

T: bakje yoghurt met havermout, aardbei, blauwe bes, walnoten
Alle reacties Link kopieren
@ nanase, een danseres, wat gaaf! Ik weet niet welke dans jij doet, maar ik zou graag 's naar een balletvoorstelling willen gaan, lijkt me schitterend!



@ ieniemienie, mooi resultaat! Ik probeer ook met suiker te minderen, maar ik vind het moeilijk hoor...



Lijstje voor vandaag:

O: magere yoghurt met een beetje halfvolle vanille yoghurt en aardbeien. 2 mokken thee

T: 2 x boterham met kaas, komkommer en ei.

L: 1 x boterham met philadelphia light

T: meloen

D: simpele maaltijd, varkenshaas, gebakken aardappels en broccoli



Vanavond 2 uur rpm/spinning. Heb mijn fietsen van vandaag afgezegd vanwege het weer. Hoewel de zon nu schijnt. Buienradar sucks.



Na het rpm'en waarschijnlijk een Snelle Jelle.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven