Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur! Deel 3

23-10-2011 20:37 3309 berichten
Alle reacties Link kopieren
*WAARSCHUWING: WERKT VERSLAVEND!*



Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Schroom niet om mee te schrijven en feedback te geven.



Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek kunnen



Eerste topic



Tweede topic
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
@ casiokid, woon niet in Limburg, even een weekendje weg.



Ik wil deze week streng zijn, want afgelopen weekend naar mijn idee teveel gegeten en vooral gedronken... Oeps.

Maar, het was super gezellig, geen spijt van. Wordt een saaie week qua eten, want bij mij staat streng ook meteen voor saai...



Het heeft weinig zin om mijn lijstjes van zaterdag en zondag te posten, ik heb in elk geval zaterdag een zware tocht gereden, rond de 3300 kcal weggefietst! Gister 12 km gewandeld, maar wel 2 stukken "kroemelenvlaai" op. dat vind ik de lekkerste Limburgse vlaai, pudding met kruimel :-).



O: magere yoghurt met banaan en 1.5 eetlepel cruesli

T: 2 speltboterham,en met kipfilet

L: 2 speltboterhammen met kaas en stroop

T: 2 mandarijnen en 1 nectarine

D: andijviestamppot (zonder melk en jus e.d gemaakt) net gemarineerde varkensfiletlapjes



Vanavond half uurtje sporten
Voor mij heeft het ook weinig zin om het lijstje van gister te posten. Het was bijna gelijk aan dat van zaterdag alleen dan zonder het softijs..



Vandaag:

O: yoghurt met muesli en een glas jus d'orange

T: een appel

L: dubbele boterham rookvlees en dubbele boterham filet americain met een gekookt ei

T: paar cherrytomaatjes en voor het sporten een beker drinkyoghurt

D: beker courgettesoep uit de vriezervoorraad en 2 grote beschuiten met zuivelspread pesto



Sport: bijna anderhalf uur volgens schema
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Een tijd geleden (ik denk ongeveer een jaar (of twee?)) heb ik hier meegeschreven met het doel wat meer zicht op mijn eetpatroon te krijgen en een paar kilo af te vallen. Inmiddels zit ik weer op mijn gewicht van voor ik studeerde, maar zou graag nog een paar kilo kwijt willen. Daarom sluit ik me graag weer bij jullie aan!



Om maar gelijk goed te beginnen, hier mijn lijstje van vandaag:

O: overnight oats met magere yoghurt, havermout en een wilde

perzik

T: klein stukje zelfgebakken bananenbrood, thee

L: Twee speltboterhammen met halvarine en schouderham, kapje speltbrood met roomboter

T: 1 sinaasappel, 1 gedroogde abrikoos, paar cherry tomaatjes

D: ciabatta broodje met gorgonzola uit de oven, daar bovenop een tomatensalsa, samen met een spitskoolsalade met daarover een avocadodressing

T Thee en misschien nog een koekje



Ik hoop weer inspiratie op te kunnen doen van jullie lijstjes, maar dat komt zo te lezen wel goed!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag:

O: 2 afbakbroodjes met tonijnsalade, chocomel

L: yoghurt met muesli

T: banaan en appel

D: pasta met spinazie, tomatensaus, kip en mozzarella
Alle reacties Link kopieren
Hmmm die 63 was ff geluk denk ik.. Nu weer 64/65 volhouden dan maar. De aanhouder wint!



O: shake met banaan en cranberry. Koffie

T: 2 plak sv ontbijtkoek

L: salade spinazie met feta en tomaat. 2 crackers

T: 3 rijstwafels. 2 ontbijtkoek. Chocomel

Sportschool + sauna

D: courgettesoep. Tosti met spinazie en geitenkaas. Glas amandelmelk.

T: paar sv dropjes
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje van gister:



O: boekweitpannenkoek met amandelmelk, rozijnen en appelstroop. Stukje amandel/vijgenrolletje. Groene thee.



L: bruine/zwarte rijst met gekookt ei, wortel, yam, groene paprika, spinazie, Kecap manis, peper, komijn. 1 gedroogde vijg, 1 gedroogde pruim.



T: Boekweitpannenkoek met amandelmelk met rozijnen en appelstroop. 2 snoepjes.



D: rijstnoodles met 125 g champignons, kruiden, koriander. Groene thee.



T: 2 Granny smithappels, handje studentenhaver.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren:



O: havermout met all bran en krenten

L: 1 vitalu cracker en 1 roggebrood. Beiden met geitenkaas.

T: klein stukje aardbeientaart

D: zoete aardappel, gewokte courgette en paprika

T: appel met magere yoghurt en muesli



Vanochtend 7 km hardgelopen wat erg goed ging! Geen stops vanwege blessure en bijna op mijn oude tijd gefinisht.
Alle reacties Link kopieren
@ spicy, niet te vaak wegen, dat werkt frustrerend vooral als je ineens 2/3 kilo zwaarder bent dan 2 dagen ervoor. Best om 1 x per week op een vaste dag te wegen.



Gisteravond heb ik na hetbsporten nog een Snelle Jelle ontbijtkoek op en een eierkoek.



Vandaag:

O: 4 x meergranen boterham, 2 x pindakaas en 2 x kaas en stroop

T: Peijnenburg notenkoek

L: 2 x meergranen boterham met stroop, 1 stroopwafel, kop thee

T: milkshake en muffin, nectarine

D: aardappels en bloemkool. Geen vlees voor mij vanavond



Vandaag een lange, relaxte, fietstocht gedaan. 3 x 600 ml water en 500 ml dorstlesser



Vanavond waarschijnlijk nog wat yoghurt met vers fruit, anders ben ik bang dat ik op zoek ga naar een snoepautomaat.
O: yoghurt met muesli

T: wortels

L: 2 dubbele boterhammen met zuivelspread pesto, gerookte kipfilet en komkommer

T: weer wortels

D: rode curry; udon noodles, biefstuk, champignons, rode paprika, lente-ui, currysaus, extra gedroogde chilipeper uit de molen



Ik heb ook een amandel-vijgenrolletje gekocht want dat klinkt lekker! En een zakje gevriesdroogde ananas.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag;



O: boekweitpannenkoek met amandelmelk, banaan en appelstroop. Green tea. Stukje amandel/vijgenrolletje.



L: bruine/zwarte rijst met wortel, paprika, ui, aardappel, champignons.



T: 2 Granny smithappel. Handje studentenhaver.



D: groene thee, boekweitpannenkoek met amandelmelk, banaan en appelstroop. Half glas innocent perzik/abrikoossmoothie



T: 2 snoepjes, 2 zuurdesemboterham met tartex (Vega paté), groene thee.
Alle reacties Link kopieren
En gifgroen, wat vind je van het amandel/vijgenrolletje? Ik ga het niet meer kopen denk ik. Ik vind het niet zo bijzonder eigenlijk.



Veloce, ik wil juist wel graag je lijstjes zien als je aan het trainen bent! Kan je die volgende keer posten?



Zo inieminie jij post echt al heel lang! Nog bedankt voor de links, ik ga ze bekijken!
Alle reacties Link kopieren
@ spicy, ik herken je frustratie. Ik was vanochtend ineens ook 2 kilo zwaarder (68 ipv 66). Zoals veloce zegt, niet te vaak op de weegschaal staan.



gifgroen, ben jij aan het lijnen? (ik heb even niet heel ver teruggelezen)



Mijn lijstje:

O: 2 geroosterde speltboterhammen, 1 met halvarine en halvajam, 1 met huttenkäse

T stukje zelfgebakken bananenbrood

L 2 speltboterhammen met halvarine en achterham

T tomaatjes en komkommer, 2 wilde perziken en 2 gedroogde abrikozen

D zilvervliesrijst met gewokte kip en witte kool in sojasaus

T koekje
Nanase, ik moest er even aan wennen, maar ik vind het toch wel lekker. Wat jij ook zegt; niet heel bijzonder.



Cup_of_tea, zien mijn lijstjes er zo dieet-achtig uit? Ik ben inderdaad aan het afvallen (ben een beetje allergisch voor het woord lijnen ). Gewoon minder en beter eten en sporten en het helpt. Ik heb al meer dan 20 kilo minder overgewicht dan eerst. Maar ik heb nog wel 15 tot 25 kilo te gaan..
Alle reacties Link kopieren
@veloce ik vind het eerlijk gezegd juist prettig om elke dag te wegen. Zo kan ik door alle schommelingen heen een rode draad trekken. Het frustreerd ook niet echt eigenlijk. Het is vooral leuk als het weer een keertje wat minder is.



O: latte m. Shake met banaan, spinazie, aardbei, bosbes, eiwitpoeder, chia, amandelmelk, sinaasappelsap

T: havermout met amandelmelk

L: pannenkoek met kaas

T: zakje worteltjes

D:1/2 bord paella, komkommer 2 rijstwafels geitenkaas

T: magere kwark met havermout en noten. Halve plak ontbijtkoek

Yoga
Alle reacties Link kopieren
@ nanase, ik weet niet meer exact wat ik heb gegeten tijdens het fietsen...

We hebben zaterdag 150 km gefietst, 1900 hoogtemeters, dus best zwaar. En ik geef meteen toe dat ik te weinig op heb... Rond de 3300 kcal verbrand.



Zaterdag:

O: zo'n driehoek bruin afbak broodje met kaas & stroop en volgens mij heb ik nog 1 bruin broodje op. 1 glas thee.

Ontbijt ging niet zo goed omdat ik gespannen was voor de tocht



Tijdens het fietsen:

750 ml dorstlesser (1 schep Maxim poeder met water), 750 ml cola, en nog 1 liter water



Wat eten betreft:

Banaan, kwarkbolletje, Luikse wafel, pannenkoek met stroop en ik dacht nog 1 Peijnenburg noten koek, maar dat weet ik niet meer zeker. Vooral veel koolhydraten...



Na het fietsen, heel veel water en noten.



We konden pas om 8 uur bij een restaurant reserveren, dat is vrij laat, aangezien ik heb "geleerd" dat je binnen 2 uur na de inspanning moet eten.

Voorgerecht: bloemkoolsoep, hoofdgerecht: varkenshaas met een of ander Limburgs pruimen sausje en dessert een heerlijk drieluik met o.a. creme brulee en chocolade mousse.

Daarbij 2 glazen rose.

Omdat ik zoveel water had gedronken, had ik geen last van de alcohol.



Zondag ochtend had ik ongelofelijke honger. Bij het ontbijt 4 x snee meergranen boterham op.

Op zondag 12 km gewandeld.



Gister heb ik, schrik niet, 180 km gefietst, met een gemiddelde van 26.8. Deze lange duurtochten fiets ik op vetverbranding, met een lage hartslag. Ik ga ook niet op kop fietsen, tenzij er heel veel wind staat en we met te weinig fietsers zijn.



Mijn lijstje van dinsdag staat hier al, dan kun je zien wat ik heb gegeten tijdens het fietsen.



De sportdietiste heeft aangegeven dat ik tijdens het fietsen elk uur iets moet eten, maar dat lukt niet altijd.



Vandaag ga ik alleen maar een half uurtje buik-billen training doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag



O: 2 x meergranen boterham met kaas en komkommer. Mok thee

T: magere yoghurt met nectarine, beetje suiker (ik wil van die suiker af, maar dan vind ik de yoghurt een straf)

L: 2 x meergranen boterham, 1 met Philadelphia light en 1 met kipfilet, mok thee

T: appel, druiven

D: pasta met Bolognese saus: mager rundergehakt, tomaten, tomaten puree, paprika's, courgette, ui, knoflook en kruiden

T: meloen



Ik heb hele erge honger....
Alle reacties Link kopieren
Hele tijd niet gepost, maar wel gezond blijven eten en hardlopen. Inmiddels 6 kilo afgevallen en ik ga lekker door !



Ochtend: 2bb 1x appelstroop 1x 20+smeerkaas, 2 koppen groene thee

Tussendoor: 2 nectarines, 500ml water

Middag: grote kom kippensoep, 100gram meergranen stokbrood

Tussendoor: krentenbol met laagje bio roomboter, 500ml water

Avond: sla, balsamico dressing, pijnboompitjes, gekookt ei, combino spinazie (vis), 1 schep gebakken aardappels.

Toetje: schaaltje watermeloen

Avond: na het hardlopen: 600ml water
Veloce, misschien kan je de magere yoghurt ruilen voor milde halfvolle yoghurt? Die vind ik lekker zonder suiker oid erin.



Xapple, mooi resultaat!



Nanase, hoe gaat het met het bereiken van je streefgewicht voor je voorstelling? Lukt het (of is het gelukt)? Toen ik studeerde had ik een huisgenoot die op de dansacademie zat. Hij kookte altijd zelf omdat wat wij maakten (chicken tonight, haha) voor hem over het algemeen niet gezond en voedzaam genoeg was. Je moet veel doen en laten als danser volgens mij!





Lijstje van vandaag:

O: glas jus d'orange en weer yoghurt met muesli

T: een pruim en een appel

L: lasagne, salade en een stukje stokbrood met kruidenboter

T: beker optimel drink

D: dezelfde rode curry als gister



En weer naar de sportschool geweest
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van gisteren:

O: vruchtenyoghurt en meloen

L: muesli met yoghurt

T: 2 appels

D: roti

T druiven
Alle reacties Link kopieren
Hi gifgroen! Goeie vraag, ik ben net even op de weegschaal gaan staan. Het resultaat: 56,4 kilo. Ik ben dus iets afgevallen, maar er mag nog steeds wel wat af. Ik heb nog 1,5 week..



Gisteren heb ik een duet gemaakt en het is echt supervet geworden! Ik ben nu elke dag zo'n 5 uur aan het trainen en tijdens de training eet ik niet zoveel want geen honger en ook niet zoveel tijd maar buiten de trainingen om eet ik wel normaal want je moet idd heel goed voor je lijf zorgen.



Op zich vind ik het wel meevallen wat je allemaal moet laten, en eigenlijk is het toch voor iedereen belangrijk om goed voor je lijf te zorgen?



Grappig van je huisgenoot! En wat maakte hij of zij dan allemaal :P?



Veloce ik zorg er ook voor dat ik liefst binnen een uur na sporten koolhydraten en eiwitten te eten. Leuk om je lijstjes te zien! En heb je savonds nog gegeten omdat je zo'n honger had?
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag:



O: groene thee, stukje amandel/vijgenrolletje. Boekweitpannenkoek met amandelmelk, banaan en appelstroop. Overnight oats met amandelmelk en chiazaad. Koffie met amandelmelk.



T: banaan



L: 2 zuurdesemboterham met pindakaas, innocent smoothie abrikoos/perzik. 1 nectarine.



T: 1 nectarine, 1 pruim.



D: bruine/zwarte rijst met bloemkool, rode paprika, ui, gebakken uitjes, beetje mora veggie saté



T: 2 snoepjes. Groene thee, overnight oats met amandelmelk en hennepzaad.
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van gister:



yoga

o: shake met spinazie, banaan, rood fruit, sinaasappelsap, hempeiwit, chia, kaneel.

t: havermout met walnoten

L: 3 rijstwafels met tahin en komkommer. 1 gekookt ei

T: cola light, tomaatjes, paar dropjes

11 km hardlopen

D: omelet met prei en witte kool

T: rijstwafel met geitenkaas
Alle reacties Link kopieren
@nanase; wow 5 uur trainen! Knap hoor !

Moet je wel echt goed eten inderdaad.



@spicy1985; 11km hardlopen.. Pff wat goed zeg.

Ik ben al trots op 4km met korte wandelpauzes haha



O: 1bb bio boterhamworst, laagje bio roomboter, 2 koppen groene thee

Tussendoor: rijstwafel, nectarine, 500ml water

L: 2bb 1x appelstroop, 1x 20+ kaas met laagje bio roomboter, schaaltje watermeloen

Tussendoor: plakje kruidkoek, 2volkoren crackers 20+ smeerkaas (beetje veel maar ik had enorme trek), 500ml water

A: bord spaghetti, tomatensaus, beetje gehakt, champignons, klein handje geraspte kaas.

T: schaaltje Griekse 0% vet yoghurt met flinke hand cornflakes (naturel/zonder suiker)

500ml water
Alle reacties Link kopieren
@ nanase, goed bezig! En inderdaad, heel belangrijk om met jouw training goed voor je lijf te zorgen.



Ik heb na mijn avondeten gister alleen nog een eierkoek op. Valt mee. Ik ben me er van bewust dat ik iets meer zal moeten eten om de honger tegen te gaan, maar dan ben ik bang dat ik weer aan kom. Het is zo dubbel allemaal.



@ han, als ik volgens jouw laatste lijstje zou eten, zou ik tegen de vlakte gaan.. Ik vind het ongelofelijk dat je zo de dag kunt door komen. Tenzij je natuurlijk 's avonds 4 borden roti eet :-)

Ik ga er van uit dat je sport?



@ xapple, mooi resultaat, goed bezig!



@ gifgroen, ik heb nog 1.5 pak magere yoghurt staan, dan stap ik over op de halfvolle, want zonder suiker vind ik de magere niet te eten. Zelfs met fruit er in...



Ik kwam er vandaag achter dat er een magnetron op kantoor staat, zal ook eens soep meenemen.



O: magere yoghurt (met suiker ) en nectarine

T: 1 x meergranen boterham met kipfilet. Worteltjes

L: 2 x meergranen boterham met kaas en komkommer

T: 1 x meergranen boterham met kipfilet. Aardbeien en meloen

D: soort van nasi: varkensfiletlapje, zilvervliesrijst, ui, knoflook, tauge, witte kool, prei, beetje olijfolie en ketjap

T: appel

Verder thee en water.
Alle reacties Link kopieren
O: shake van halfvolle yoghurt, banaan, 1 eetlapel cacao en 2 eetlepels havermout

T: handje druiven

L: 1 ciabatta broodje met brie, 1 wit broodje met roomboter

T: 1 mueslireep

D: 2 bb met 2 hamburgers en kaas

Sportschool



Niet zo heel gezond..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven