Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur! Deel 3

23-10-2011 20:37 3309 berichten
Alle reacties Link kopieren
*WAARSCHUWING: WERKT VERSLAVEND!*



Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Schroom niet om mee te schrijven en feedback te geven.



Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek kunnen



Eerste topic



Tweede topic
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer!



Lijstje gisteren:



8.00: bruin bolletje hageslag, glas melk

12.15: bruin bolletje boter/ham, wit bolletje boter/rosbief, 1 peer

T: flesje mango-barleducspul, 2 handjes hotricecrackers, 2 handjes zoete drop

21.15 bakje luchtige vanillevla



Was niet de planning hoor om niet te dineren. Klus liep uit, uiteindelijk ging ik pas om 20.30 naar huis (vandaar al die dropjes, enige dat in de buurt lag), toen gewoon geen puf meer om bij de MacDonalds te stoppen dus thuis nog een bakje vla en direct daarna gaan slapen.

Nu weer aan het werk (na 10 uur slaap, voel me herboren)



Maimai, 4,5 uur sporten??? Serieus? Wat doe jij je lichaam toch aan..



Linna, idd niet elke dag wegen, dan krijg je echt geen goed beeld hoor.



Mijntje, stop eens met zo boos zijn op jezelf! Je moet niet zo streng zijn, want het lukt je toch niet om jezelf aan al die regels te houden (op tijd slapen, niet slaapdronken ontbijten, sporten, niet te veel brood eten etc), en daarbij val je dan af. Ik lees alleen maar wooorden als boos, sjagerijnig, mislukt, verdrietig etc. NIET DOEN! Wat ik wel zou doen is meer voedzaam eten tot je nemen, dus donker brood, kwark met muesli etc, in plaats van al die zoetig/vettigheid, want dat houdt die drang alleen maar in stand en je slaapt er slechter door! (ik in ieder geval, ik slaap slecht door zoetigheid)
Alle reacties Link kopieren
quote:vivadiva85 schreef op 24 oktober 2011 @ 14:37:





Mijntje, stop eens met zo boos zijn op jezelf! Je moet niet zo streng zijn, want het lukt je toch niet om jezelf aan al die regels te houden (op tijd slapen, niet slaapdronken ontbijten, sporten, niet te veel brood eten etc), en daarbij val je dan af. Ik lees alleen maar wooorden als boos, sjagerijnig, mislukt, verdrietig etc. NIET DOEN! Wat ik wel zou doen is meer voedzaam eten tot je nemen, dus donker brood, kwark met muesli etc, in plaats van al die zoetig/vettigheid, want dat houdt die drang alleen maar in stand en je slaapt er slechter door! (ik in ieder geval, ik slaap slecht door zoetigheid)Hier sluit ik me helemaal bij aan. Niet zo streng zijn voor jezelf en idd gezondere/meer voedzame dingen eten.
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Redrose, op je ontbijt na vind ik je lijstje gewoon goed! Jaja, dat mag ook wel eens gezegd worden



Mijntje, ik vind tattoos niet ordinair hoor. Wil je vertellen wat je hebt laten zetten?



Mai, ik vind het echt heel goed en dapper van je dat je weer noteert hoeveel je sport, maar 4,5 uur? WHY?!?!



Minie, tvp?



Linna, ik wacht met smart op je lijstje...
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Terugvindpost. Ik lees nog wel vaak mee, ookal heb ik amper tijd om wat te posten.



En ik vind tattoo's ook niet ordinair! Zou raar zijn, met mijn hele rug vol.
Alle reacties Link kopieren
Oke lijstje:



O: 2x Ontbijtbescuits, Appel

T: 2 thee.

L: 2x Meergranenboterham met gerookte kipfilet, halvarine en komkommer en een glas karnemelk

T: Pot thee, cupcakje, 4 water met citroen.

D: Groenteprutje gewokt (3kl paprika, tomaat, ui, knoflook, courgette, kruiden) Kippenpoot op het rooster uit de oven.

T: Theepot gevuld met water en citroen en staks nog een mandarijn.
Alle reacties Link kopieren
Lijstje vandaag



08.30 plak kandijkoek, glas yoki (geen brood of crackers in huis)

12.30 bruine tosti kaas met beetje chilisaus, donker croissantje boter, glas melk

T: 1 banaan

19.30 noodles, geroerbakte groente (peultjes,puntpaprika en chinese roerbakgroente) in sesamolie, garnalen in woksausje

na: bakje luchtige vanillevla

T: paar handjes chocoladepepernoten
Alle reacties Link kopieren
quote:vivadiva85 schreef op 24 oktober 2011 @ 20:30:

T: paar handjes chocoladepepernoten



Lekkuuuurrrr



Verder een mooi lijstje hoor VD!

Lekker garnalen uit de wok!! Heb je een recept??
Alle reacties Link kopieren
van de Appie, ook lekker met kip ipv garnalen. Had nog een puntpaprika liggen, bosuitjes was ik vergeten te kopen



http://www.ah.nl/recepten ... 0154&rq=garnalen+peultjes



Vandaag wat pepernoten, daarna proberen een paar dagen niet te snoepen want wil nog echt 5 kg kwijt en t schiet niet op
Alle reacties Link kopieren
Linna, ik vind je lijstje beter dan gisteren, maar 't is nog steeds geen vetpot. 1300 calorieën ofzo?



VD, chocoladepepernoten zijn zooo lekker!



Eetlijstje vandaag:



2 koffie verkeerd

3 thee

1 glas dubbelfris

2 glazen biologische appelsap

3 glazen water

1 blikje cola zero

O: 2 bruine bh met hagelslag en boter

L: 2 volkoren bh met jong belegen kaas en boter

T: 1 volkoren bh met slankie smeerkaas, 1 pakje evergreen

D; pandanrijst met kip paniki en doperwten

T: 1 appel



Ik had gisteren voor 2 dagen gekookt. Zo fijn is dat!
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Oeww lekker! Ga ik uitprinten :D, zit er trouwens aan te denken om zelf een website te maken met die lekkere recepten van hier!!



Maar het is zo lekker!! Misschien het vreet de helft dieet ??
Alle reacties Link kopieren
.... ..............

1300 komt wel eng in de buurt ja..



Hier kan ik nooit voor 2 dagen koken, vriendlief vreet alles wel op
Mag ik ook meeschrijven? Ik wil graag een kilo of 7 afvallen gok ik, ik weeg mezelf niet, maar meet mijn buikomvang
Alle reacties Link kopieren
@ linna: was een kant en klare pastasalade van AH, met wit sausje. Om te proberen maar was eigenlijk helemaal niet lekker. Inderdaad niet veel, maar dat is ook de bedoeling. Volgens mij is het niet TE weinig. Was die dag ook zeer inactief.



Vandaag:



O: Groot glas fruitontbijt, altijd als ik vroeg op sta

T: 2 kiwi's

L: 2 vk boterhammen met 2 gekookte eieren

T: blikje cola cero, bakje rauwkost

D: Roerbakgroente met vis en zilvervliesrijst

T: Magnum



Ook nog veel koffie en water tussendoor. Spijt van het ijsje, voor de rest erg tevreden
Alle reacties Link kopieren
Knagertje, tuurlijk mag je meeschrijven. Leuke nick, zeer toepasselijk voor dit topic Heb je een plan van aanpak wat betreft afvallen?



Linna, zeg eens eerlijk, waarom eet je zo weinig? 1100, 1300, het is bij lange na niet genoeg. Je pleegt roofbouw op je lichaam, meid.
I am surrounded by morons
Ik heb een aantal maanden echt ongelofelijk slecht gegeten, elke dag wel chips en snoep en andere slechte dingen, en dan soms ook wel een hele zak En vooral geen groente en fruit natuurlijk.

Ben nu sinds afgelopen woensdag bezig en probeer even echt af te kicken van al die vettigheid. Voel me echt alsof ik er aan verslaafd was. En het leek ook wel alsof mijn maag heel erg groot geworden was, zat nooit meer vol. Dus eet nu even (te) weinig om weer even normaal te gaan kunnen eten.
Alle reacties Link kopieren
Mikkyyy, dat ijsje kun je er makkelijk bij hebben, gezien de rest van je lijstje (vind het vrij karig). Geen spijt van hebben. Eigenlijk moet je nooit spijt hebben van eten. Van iets lekkers moet je juist genieten, anders kun je het net zo goed laten staan.
I am surrounded by morons
@ Twisted, ja mijn aanpak is gezonder eten. Eerst even afkicken dus zoals ik hierboven schreef, en verder gewoon gezond eten en een stuk minder calorieen. Als ik 2000 calorieen per dag binnen krijg kom ik trouwens ook al aan heb ik het idee, dus ik wil er voorlopig even een aardig stukje onder blijven zitten. Zal zo even mijn lijstje van vandaga posten. Ik schrijf trouwens ook mee in een ander afvaltopic, maar ik vond dit zo leuk met alle eetlijstjes
Alle reacties Link kopieren
Zorg dan dat je zeker zo'n 1750 per dag eet. Minder is echt niet goed voor je lichaam en zorgt voor het o zo bekende jojo-effect. En dat wil niemand toch?



Ik ga lekker naar bed. Morgen vroeg weer op.
I am surrounded by morons
Gisteren:

O: 2 Kiwi's

L: Brinta (zonder suiker )

T: Magere vruchtenyoghurt met muesli

D: Havermoutburgers, gemaakt met ei, havermout, ui en spinazie

T: Een appel en 2 dropjes



Vandaag:

O: Niks, ik sliep tot erg laat.

L: 1 Bruine boterham met kipfilet

T: 2 Kiwi's

D: Champignonsoep met 2 stukjes brood, en wortel met een dipje van magere yoghurt en kruiden

T: 2 rijstwafels met smeerkaas en 2 kleine hapjes bonbon
quote:Twisted schreef op 24 oktober 2011 @ 21:44:

Zorg dan dat je zeker zo'n 1750 per dag eet. Ik eet nu even een weekje wat minder en daarna wil ik inderdaad rond de 1700/1800 gaan zitten
Alle reacties Link kopieren
Knagertje welkom! Leuke nick. Je hebt dan wel een super net lijstje na z'n periode van veel snoep/chips. Tweede en derde ook, maar net iets te weinig in mijn ogen. Waarom ga je eronder zitten?? Waarom niet gelijk goed? Ik denk dat het niet goed is eronder te zitten, je kunt beter eten waar je lijf behoefte aan heeft en iets meer dus. Ik kan me niet voorstellen dat je dan aankomt, denk eerder dat dat van het snoepen was.. of niet? Met een paar extra boterhammen met mager beleg is niks mis.



Als je zo wisselt in je eetpatroon denk ik eerder dat je gaat jo-jo'en. Bovendien luister je dan ook (tijdelijk) niet goed naar wat je lichaam nodig heeft.
Het zit denk ik in mijn hoofd hoor, maar heb het gevoel dat mijn maag weer een beetje moet krimpen. Klinkt waarschijnlijk dom, maargoed. Ik ben vorige week woensdag begonnen en ik zal vanaf deze woensdag weer iets meer gaan eten. Inderdaad wil dan sowieso wat meer brood gaan eten weer, maar dat is ook iets waar ik heel erg van hou haha, dus moest er eventjes mee stoppen. Vanaf woensdag gaan jullie dus nog net wat betere lijstjes zien!
Als ik trouwens echt honger krijg eet ik sowieso wel wat hoor!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, nieuwe aanwas!



Tnx voor de feedback meiden, heb besloten mijn eigen advies aan jullie maar eens te volgen en vandaag opnieuw te beginnen (een nieuw topic is ook een nieuw begin toch?;), heb een lijstje gemaakt met dingen die ik leuk vind en in mijn huidige staat nog wel kan doen en elke keer als ik me op het eten wil storten, kijk ik eerst of ik daar niet iets van kan doen ;)



Lijstje van vandaag:

O: optimel muesli

T: plak biologische ontbijtkoek

L; 1vkbh appelstroop, 2 kaas

T: 2 mandarijnen, 1 appel

D: volkoren spaghetti met biologische tomatensaus, 200g roerbakgroente en paar spekjes

T: optimel chocomel, 1 mini milkyway, handje rozijnen



Linna, milky en knagertje, ik vind bij jullie alledrie het ontbijt nogal schaars, misschien een idee om dat wat uitgebreider te doen, dan snoep je later op de dag ook minder snel.

Linna, eet vriend ook geen koolhydraten bij het diner ;)?



Redrose, goed gedaan!



Mai, ook ik maak me zorgen om je. Volgens mij heb je op dit moment 3 keuzes: meer eten, minder sporten of jezelf verder de vernieling in helpen.Kies alsjeblieft één van de eerste twee.
L: Weightcare maaltijdshake

D: 2 tostie kaas



1 flesje aa, thee en water gedronken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven