Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.



Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.



Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal aftrappen met mijn lijstje van gisteren.



Ontbijt: yoghurt met 1 banaan en 1 eetlepel raw cacao bits

Lunch: omelet van 2 eieren, een stuk courgette, een tomaat, en wat feta erover, met rucola

Tussendoor: 2 blokjes pure chocola (74%)

Avondeten: pasta met saus van linzen, wortel, selderij, tomaat en heel veel knoflook
Liever elitair dan een pauper!
Er loopt nog steeds zo'n topic. Sluit je daar gewoon bij aan, lijkt me veel gezelliger.
Staat op de eetpijler, en heet exact vertellen wat je vandaag gegeten hebt, deel 4.
Oh ik vind het wel leuk om met jou mee te doen hoor Kalliope



Ik ben nl veel aan het sporten en gezond aan het leven ivm op handen zijnde ICSI-behandeling onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet, maar kan wel een stok achter de deur gebruiken.



Maar oei eet 3x zoveel als jij haha. Sport ook wel 1.5-2 uur per dag.



Gisteren:

O. 2 rozijnenboterhammen (verslapen )

T. 2 koppen zwarte koffie

L. 4 volkoren boterhammen, 2 met roomboter en jam, 2 met avocado, mozzarella, tomaat, sla en pesto, glas kokoswater

T. Peer, banaan en rozijnenboterham, glas spa rood

A. Pasta met zelfgemaakte pesto, zelfgemarineerde kipdrumsticks en salade met tomaat, paprika en avocado en een zelfgemaakt sausje van honing, mosterd, balsamico en olijfolie, glas spa rood

T. Bakje appel/kaneel kwark van Optimel



Verder 2 uur paardgereden en een uurtje gewandeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 04 mei 2016 @ 15:33:

Oh ik vind het wel leuk om met jou mee te doen hoor Kalliope











quote:

Ik ben nl veel aan het sporten en gezond aan het leven ivm op handen zijnde ICSI-behandeling onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet, maar kan wel een stok achter de deur gebruiken.



Maar oei eet 3x zoveel als jij haha. Sport ook wel 1.5-2 uur per dag.



Gisteren:

O. 2 rozijnenboterhammen (verslapen )

T. 2 koppen zwarte koffie

L. 4 volkoren boterhammen, 2 met roomboter en jam, 2 met avocado, mozzarella, tomaat, sla en pesto, glas kokoswater

T. Peer, banaan en rozijnenboterham, glas spa rood

A. Pasta met zelfgemaakte pesto, zelfgemarineerde kipdrumsticks en salade met tomaat, paprika en avocado en een zelfgemaakt sausje van honing, mosterd, balsamico en olijfolie, glas spa rood

T. Bakje appel/kaneel kwark van Optimel



Verder 2 uur paardgereden en een uurtje gewandeld.Je bent vooral minder lui dan ik. Sport je elke dag zoveel?
Liever elitair dan een pauper!
Bijna elke dag wel. Soms neen ik een dagje rust, ben ik ook wel eens aan toe.



Fiets 5 dagen per week 20km, doe 3x per week krachttraining, 2x per week hardlopen, 1x per week paardrijden, 1x per week ontspanningsyoga. In het weekend sport ik meestal maar 30-60 minuten per dag.



Maar het stelt niet heel veel voor allemaal hoor, gewoon op rustig tempo alles. Ben niet bezig met heel strak worden ofzo, maar het leudt me lekker af en kan er wat agressie in kwijt en bovendien schijnt IVF (of ICSI dus) goed te werken bij vrouwen die voorafgaand aan de behandeling veel sporten en ik vind het fijn om het gevoel te hebben dat ik er zelf invloed op heb
En zelfgemaakte slasaus is echt een must. Je gooit gewoon een beetje olie, balsamico en een theelepel honing en een theelepel mosterd door elkaar en klaar is kees. Beetje roeren, kost 2 minuten. Saus uit zo'n fles vind ik niet te eten

Als ik luxe wil doen gooi ik er wat bieslook of peterselie door uit mijn groentetuintje.



En met pesto gooi ik ook olie, pijnboompitten, basilicum, pecorino en knoflook in de keukenmachine en die doet de rest. Dus zoveel werk is dat nou ook weer niet wel veeeeeeel lekkerder



Vandaag wordt het

O. 2 volkoren geroosterde boterhammen met gezouten roomboter, glas spa rood

T. Sinaasappel + 2 koppen zwarte koffie

L. 4 volkoren boterhammen, 1 met harde geitenkaas en honing, 1 met Zaanse jong belegen en roomboter, een met avocado, tomaat, zout en peper en een met roomboter en jam, glas kokoswater

T. Appel + honing/notenreep van Zonnatura

A. Gebakken aardappelen - ja mét een beetje mayo & ketchup, gehaktbal en broccoli (als man kookt is het AVG hier in huis, als ik kook meer mediterraans/oosters ), spa rood

T. Danio bosbessenkwark, thee



20km fietsen, core workout.



Oh en ik heb altijd een literfles water op m'n bureau staan, die gaat vaak wel op. Word dorstig van al dat zweten
Alle reacties Link kopieren
Heyy, ga jij eens weg met je perfecte lijstjes. Nu ligt de lat veel te hoog.



Sla-saus uit een fles vind ik ook niet zo. Meestal doe ik gewoon olijfolie over de sla.



Vandaag:

Ontbijt: overnight oats (halve cup havermout, hand (diepvries)bramen, eetlepel coco flakes, theelepel honing, oatly (=havermelk)).

Lunch: bakje zelfgemaakte hummus, een wortel, stuk komkommer, steel selderij (alle drie in stukjes om te dippen), 2 sneden zelfgebakken brood.

Tussendoor: yoghurt met een banaan.

Dinner: halve cup bulgur (droog gemeten), dezelfde linzen-wortel-selderij saus als gisteren, halve mango, eetlepel olijfolie, wat peterselie.



Qua drinken neem ik vrijwel altijd thee of water, vooral thee drink ik de hele dag door.
Liever elitair dan een pauper!
Hoezo, jouw lijstje vind ik ook behoorlijk perfect. Hoe maak je nou lekker bulgur klaar? Ik heb het eens bij iemand gegeten en toen vond ik het lekker, maar laatst had ik zo'n HelloFresh box uitgeprobeerd en daar zat het in en dat kreeg ik echt niet naar binnen



En zelfgemaakte hummus heb ik dan weer nooit eet jij vega?



Ik zit nu ernstig te overwegen nog een stroopwafel bij de thee te nemen maar die staan eigenlijk op de 'verboden lijst', net als mayo
Alle reacties Link kopieren
Oww, ik houd echt van bulgur. Mijn moeder maakt in de zomer heel vaak tabouleh, echt de perfecte summer side dish voor de bbq en het 'meest beroemde' bulgur-gerecht. De bulgur niet te lang koken want dan wordt het vieze pap. Wat had je met je Box gemaakt?



Yes, vega. Ik ben pas drie dagen zelf dingen aan het maken dus hoop dat ik het vol houd. Daarvoor at ik meestal takeaway en opwarm voor lunch en voor dinner maar mijn rekening wordt steeds dunner en mijn lichaam steeds dikker dus ik loop nu ook maar met tupperware bakjes en folie te slepen.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
De hele dag hard gewerkt, dus:



Koffie,

Appel,

halve komkommer,

Capucijners met gebakken uitjes,

Appelbeignet,

Eén stroopwafel, en ik ga er nog een eten, bij wijze van uitzondering.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 04 mei 2016 @ 22:31:

De hele dag hard gewerkt, dus:



Koffie,

Appel,

Capucijners met gebakken uitjes,

Appelbeignet,

Eén stroopwafel, en ik ga er nog een eten, bij wijze van uitzondering.



En avondeten?



Mijn man heeft alle stroopwafels al opgegeten nja beter voor mijn healthy lifestyle
quote:Kalliope schreef op 04 mei 2016 @ 22:29:

Oww, ik houd echt van bulgur. Mijn moeder maakt in de zomer heel vaak tabouleh, echt de perfecte summer side dish voor de bbq en het 'meest beroemde' bulgur-gerecht. De bulgur niet te lang koken want dan wordt het vieze pap. Wat had je met je Box gemaakt?



Yes, vega. Ik ben pas drie dagen zelf dingen aan het maken dus hoop dat ik het vol houd. Daarvoor at ik meestal takeaway en opwarm voor lunch en voor dinner maar mijn rekening wordt steeds dunner en mijn lichaam steeds dikker dus ik loop nu ook maar met tupperware bakjes en folie te slepen.



Het was bulgur met iets van boerenkool en parmezaanse kaas ofzoiets, hele vreemde combi, en dan vis erbij. Misschien moet ik gewoon eens een ander recept proberen was sowieso totaaaal niet te spreken over HelloFresh.



Haha ja take out is wel duur ik voel me toch het best bij een redelijk Hollands dieet, met boterhammen overdag. Hou alleen niet zo van Hollandse pot. Maar overdag vind ik dat wel echt het makkelijkst, met werk enzo



Hoe maak je die bulgur dan klaar? Klinkt goed voor bij de bbq
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 04 mei 2016 @ 22:34:

[...]





En avondeten?



Mijn man heeft alle stroopwafels al opgegeten nja beter voor mijn healthy lifestyle Dat waren de capucijners; ik had geen zin om te koken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 04 mei 2016 @ 22:34:

[...]





En avondeten?



Mijn man heeft alle stroopwafels al opgegeten nja beter voor mijn healthy lifestyle



Wat een engel, hij offert zichzelf gewoon voor op voor jouw lichaam.



Qua koekjes oid heb ik niks in huis want dat vreet ik allemaal in één keer op. Er ligt alleen donkere chocola in de kast want op een of andere manier verzadigt dat toch beter.
Liever elitair dan een pauper!
quote:retrostar schreef op 04 mei 2016 @ 22:39:

[...]



Dat waren de capucijners; ik had geen zin om te koken. Oh ik dacht dat dat + de beignet lunch was hoe val je niet om van de honger?
quote:Kalliope schreef op 04 mei 2016 @ 22:41:

[...]





Wat een engel, hij offert zichzelf gewoon voor op voor jouw lichaam.



Qua koekjes oid heb ik niks in huis want dat vreet ik allemaal in één keer op. Er ligt alleen donkere chocola in de kast want op een of andere manier verzadigt dat toch beter.Mwoah 9 stroopwafels in 2 dagen haha ik heb dat juist met stroopwafels. Na 1 zit ik propvol en hoef ik niet meer. Maar mijn man is echt een koekiemonster dus er zijn hier altijd een hele hoop koekjes in huis. Hij zit nu een kaasje te eten maar ik vind het kaasje vies, ook weer goed voor mijn gezondheid, maar ben wel jaloers
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 04 mei 2016 @ 22:41:

[...]





Oh ik dacht dat dat + de beignet lunch was hoe val je niet om van de honger?Ik eet overdag meestal niet veel, soms wel maar ik was heel druk dus ik vergat de tijd ook eigenlijk. Maar nu is alles weer gewoon en ik eet nog kaas, brood en kwark. Ik eet gewoonlijk zo rond de 2000 kcal denk ik (geschat).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 04 mei 2016 @ 22:38:

[...]

Het was bulgur met iets van boerenkool en parmezaanse kaas ofzoiets, hele vreemde combi, en dan vis erbij. Misschien moet ik gewoon eens een ander recept proberen was sowieso totaaaal niet te spreken over HelloFresh.



Uhm... gadver, no offense, maar dat klinkt echt heel goor. Ik zal mijn moeder morgen wel even om haar tabouleh recept vragen.



quote:Haha ja take out is wel duur ik voel me toch het best bij een redelijk Hollands dieet, met boterhammen overdag. Hou alleen niet zo van Hollandse pot. Maar overdag vind ik dat wel echt het makkelijkst, met werk enzo



Boterhammen zijn wel lekker makkelijk, ja. Maar ik woon in de UK en het meeste brood hier is niet lekker en niet gezond (vrijwel allemaal toast/tosti brood). Ik merk ook wel dat ik toch langer vol zit van dit soort eten door de complexere koolhydraten en de eiwitten. Met brood vind ik het als vega toch lastiger om eiwitten binnen te krijgen. Hopelijk wordt dit snel routine.



quote:lux. schreef op 04 mei 2016 @ 22:43:

[...]

Mwoah 9 stroopwafels in 2 dagen haha ik heb dat juist met stroopwafels. Na 1 zit ik propvol en hoef ik niet meer. Maar mijn man is echt een koekiemonster dus er zijn hier altijd een hele hoop koekjes in huis. Hij zit nu een kaasje te eten maar ik vind het kaasje vies, ook weer goed voor mijn gezondheid, maar ben wel jaloers Ah, wat knap dat je zo kan toekijken en zelf niets neemt. Als ik zou samenwonen zou ik mijn partner ook op ratsoen zetten.
Liever elitair dan een pauper!
quote:retrostar schreef op 04 mei 2016 @ 22:49:

[...]



Ik eet overdag meestal niet veel, soms wel maar ik was heel druk dus ik vergat de tijd ook eigenlijk. Maar nu is alles weer gewoon en ik eet nog kaas, brood en kwark. Ik eet gewoonlijk zo rond de 2000 kcal denk ik (geschat).Het is ook niet veroordelend bedoeld hoor, ik ben gewoon een veelvraat ik zou nog veel meer op kunnen dan wat ik vandaag gegeten heb haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 04 mei 2016 @ 22:39:

[...]



Dat waren de capucijners; ik had geen zin om te koken. Ow wauw, ik zou na een dag zonder eten niet alleen capucijners kunnen koken. Zou eerder afhaal voor drie personen halen.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 04 mei 2016 @ 23:00:

[...]





Het is ook niet veroordelend bedoeld hoor, ik ben gewoon een veelvraat ik zou nog veel meer op kunnen dan wat ik vandaag gegeten heb haha.Ik ook wel denk ik. Ik geloof dat ik ook wel vraatzuchtig kan zijn, zolang ik maar dóórschrok. Maar houd ik een korte pauze dan heb ik daarna niet zo'n trek meer. Schijnt dat er een verzadigingscentrum in je hersenen is die je laat stoppen met eten als hij vindt dat je genoeg hebt gegeten. Maar dat heeft wat tijd nodig en in die tijd kan ik heel snel dooreten. Ik doe het meestal niet ivm met de weegschaal die ik te vriend moet houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Kalliope schreef op 04 mei 2016 @ 22:58:

[...]





Uhm... gadver, no offense, maar dat klinkt echt heel goor. Ik zal mijn moeder morgen wel even om haar tabouleh recept vragen.





[...]





Boterhammen zijn wel lekker makkelijk, ja. Maar ik woon in de UK en het meeste brood hier is niet lekker en niet gezond (vrijwel allemaal toast/tosti brood). Ik merk ook wel dat ik toch langer vol zit van dit soort eten door de complexere koolhydraten en de eiwitten. Met brood vind ik het als vega toch lastiger om eiwitten binnen te krijgen. Hopelijk wordt dit snel routine.





[...]





Ah, wat knap dat je zo kan toekijken en zelf niets neemt. Als ik zou samenwonen zou ik mijn partner ook op ratsoen zetten.



Haha je beledigt mij niet hoor, was niet mijn recept ben benieuwd naar het recept!



En ja snap dat als je Engels brood moet eten dat je dan voor iets anders gaat. Heb een tijdje in Amerika gewoond, my god om een bakkerij met normaal brood te vinden was echt een opgave haha.

En 't is niet knap, ik lust die kaas echt niet. Mijn man snoept graag. Ik ook, maar als ik meedoe groei ik dicht. Dus we nemen alleen dingen waarvan ik er niet meer dan 1tje hoef
quote:retrostar schreef op 04 mei 2016 @ 23:08:

[...]



Ik ook wel denk ik. Ik geloof dat ik ook wel vraatzuchtig kan zijn, zolang ik maar dóórschrok. Maar houd ik een korte pauze dan heb ik daarna niet zo'n trek meer. Schijnt dat er een verzadigingscentrum in je hersenen is die je laat stoppen met eten als hij vindt dat je genoeg hebt gegeten. Maar dat heeft wat tijd nodig en in die tijd kan ik heel snel dooreten. Ik doe het meestal niet ivm met de weegschaal die ik te vriend moet houden. Haha ja herkenbaar. Maar ik sport veel dus er mag ook wel wat in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven