Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur!

19-04-2010 18:01 3097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Omdat ik zelf altijd heel erg snel de motivatie verlies om weer goed en gezond te eten leek het me leuk/handig om een topic te openen waar we onze eetlijstjes van de dag kunnen wegzetten. Dit als een soort van stok achter de deur.



Het is wel de bedoeling gewoon eerlijk alles weg te zetten. Ook als je een keer de mist in bent gegaan. Dat kan je aan het denken zetten waarom je het hebt genomen en misschien dat je het dan de volgende keer niet meer neemt.



Als iemand dan een advies heeft op een eetlijstje van iemand anders moet dat natuurlijk ook gewoon weggezet kunnen worden zodat we van elkaar kunnen leren.



Is er nog iemand die dit leuk/handig lijkt en met me mee wil doen? Dan kunnen we een motivator voor elkaar zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!

Ik doe ook graag mee



Ontbijt: 3 bruine boterhammen met speculoos

Tussendoor: Een flesje aloe vera drank

Lunch: Bruin pistoletje met roomkaas en tomaat en bruin pistoletje met kokosbrood

Tussendoor: redbull en handje chips

Avondeten: pizza

Tussendoor: vast nog wel wat overgebleven paaseitjes...



Vandaag niet zoveel tussendoortjes als normaal, dat is ook waar ik echt op moet gaan letten
Alle reacties Link kopieren
Ikkuh doe ook mee



Ontbijt.:

3 volkoren broodjes met hagelslag

2 koppen koffie (zwart)



Tussen.:

1 wafel met chocolade

2 glazen barleduc citroen



Lunch.:

Uhm geen?



Tussen.:

Latte machiato

Chocolade muffin



Avond.:

4 volkoren pannekoeken met stroop/suiker

2 glazen barleduc citroen



Uhm dit is nog niet mijn, 'ik ga gezond eten dag-menu hoor:
Alle reacties Link kopieren
Thanks Hermes!



Ok dan zal ik ook maar eens de kritische noot plaatsen... Als ik hiermee iemand voor zijn schenen schop is dat niet de bedoeling hoor. is allemaal lief bedoelt!



DarkRosePrincess, mag ik vragen hoe het komt dat je niet hebt gelunchd? Dat je dat dan volhoud tot aan je avondeten vind ik erg knap. Ik heb altijd wel honger met de lunch.



Nammma, vind je dat niet een hoop gekraak bij je lunch zoveel crackers? Mijn kaken zouden het niet meer aankunnen denk ik... Alhoewel die van vitalux nog wel meevallen. Ik heb ook wel eens die nieuwe van wasa, en die zijn echt stevig en daar blijf je op kauwen...



Nik, op de koekjes en de nootjes na ziet het er toch nog gewoon ok uit? Valt wel mee hoor met de vage dag vind ik. Hoe maak je trouwens die cury?



Teigera, ziet er netjes uit hoor jouw lijstje.. 4 dropjes is nog beschaafd. Als ik een zak drop zie dan eet ik hem waarschijnlijk helemaal leeg...



Nazifa, red jij het van je ontbijt tot aan je lunch en dan weer naar je avondeten zonder tussendoortje? Dat vind ik knap. als ik mijn ontbijt op heb dan heb ik 3 uur later echt alweer honger/trek.. Moet het echt goed verdelen over de dag anders red ik het gewoon niet.



Sarah, bedoel je met broodjes echt cadetjes/bolletjes of een boterham? Ziet er ok uit hoor jouw lijstje.



Ik heb nog 2 peijnenburg koffieleutjes toe te voegen aan mijn lijstje. Ze liggen al klaar op me te wachten...
Alle reacties Link kopieren
quote:pindarotsje86 schreef op 19 april 2010 @ 19:34:

Ikkuh doe ook mee



.....

Uhm dit is nog niet mijn, 'ik ga gezond eten dag-menu hoor:



Hahaha, eerlijk wegzetten is de 1e stap richting een gezond menu hoor. Dat confronteerd altijd zo lekker...



Ennuh welkom trouwens!
quote:Iejoor schreef op 19 april 2010 @ 18:16:

Teigera, wat is rotivel en hindoestaanse massala? Waar kun je dat trouwens kopen vraag ik me dan af... Nooit roti gegeten? Het pannenkoekje waar je het hele gerecht mee eet, dat is een rotivel. Of een rotipannenkoek. Of nou ja, een plat stuk deeg dus. Hindoestaanse masala is een Hindoestaans specerijenmengsel. Een masala is altijd een mengsel van verschillende specerijen. Zo heb je dus Hindoestaanse masala, Tikka Masala, Garam Masala, enz enz. En ze smaken allemaal weer net even anders!
Alle reacties Link kopieren
Ravje, ik had ook altijd problemen met mijn tussendoortjes te nemen. Wat mij heeft geholpen is een alarm te zetten op mijn mobiel. Om 10 uur en half 3.. Dan werd ik even uit mijn werk gehaald om te eten. Dat heeft mij heel erg geholpen en toen mijn maag er eenmaal aan gewend was kreeg ik gewoon rommelende honger op dat tijdstip en had ik het alarm niet meer nodig. Misschien helpt het???
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt al goed! Stap 1 richting gezond eten



heel confronterend.... haha...
Alle reacties Link kopieren
quote:Teigera schreef op 19 april 2010 @ 19:39:

[...]





Nooit roti gegeten? Het pannenkoekje waar je het hele gerecht mee eet, dat is een rotivel. Of een rotipannenkoek. Of nou ja, een plat stuk deeg dus. Hindoestaanse masala is een Hindoestaans specerijenmengsel. Een masala is altijd een mengsel van verschillende specerijen. Zo heb je dus Hindoestaanse masala, Tikka Masala, Garam Masala, enz enz. En ze smaken allemaal weer net even anders!Ik ben duidelijk een leek op exotische gerechten.. Roti nog nooit gegeten en masala ook al niet.. Dank je wel voor de uitleg.. Misschien maar eens naar kijken in de supermarkt..
Alle reacties Link kopieren
Ik moet juist minderen met tussendoortjes Iejoor

Vandaag was echt een uitzondering, normaal gesproken heb ik een uur na het ontbijt alweer trek, en dan neem ik al weer iets, en dat gaat de hele dag door (ik doe mijn best om dit 'verantwoorde tussendoortjes te laten zijn, maar helaas lukt dat niet altijd). Er kan ook niet te lang tussen zitten anders wordt ik echt chagarijnig...
Alle reacties Link kopieren
Maar wel bedankt voor de tip! Misschien is het inderdaad een idee om vaste tijden met mezelf af te spreken, zodat mijn lichaa eraan gewend raakt...
Alle reacties Link kopieren
Ravje, je hebt maar 2 tussendoortjes op... Dat vind ik helemaal niet veel hoor.. Hooguit de keuze die je neemt voor het tussendoortje kun je wat in aanpassen. Wat verantwoorder zoals je het al zegt... Als je dat doet heb je misschien ook minder honger. En een uur na ontbijt al weer honger herken ik wel. Ik ben toen juist een steviger ontbijt gaan nemen en nu hou ik het wel 3 a 3,5 uur uit voordat ik weer trek krijg.

Ik herken het trouwens hoor dat je chagerijnig wordt als je te lang niets eet...
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: Cornflakes met halfvolle melk.

Tussendoor: Koffie (3) met melk en suiker.

Lunch: 2 bruine pistoletjes met kip.

Tussendoor: Aanmaakranja (6 glazen ofzo).

Dadelijk: Krieltjes, sla, saucijs.

Na: halfvolle yoghurt met een banaan.



Hmm, da's erg gezond voor mijn doen.



Ik ben net als TO aan het proberen om een regelmatig eetpatroon te ontwikkelen. Er zijn dagen dat ik helemaal niets eet, en andere dagen vreet ik de hele dag. Op de lijn letten doe ik ook dus dit is een fijn topic om me op de rails te houden .
Alle reacties Link kopieren
iejoor, ik vind de kritiek juist goed! Een ander ziet soms dingen die je zelf niet ziet. Ik red het wel zo ja(heb dan wel honger als ik ga eten), ik moet zeggen...zo actief ben ik niet(m.u.v. huishouden haha zit de hele dag op de uni of thuis, reis met ov dus het enige is huishouden, lopen van a naar b en eh...de slaapkamer ) dus dan heb je ook minder nodig
Alle reacties Link kopieren
quote:Iejoor schreef op 19 april 2010 @ 19:40:

[...]





Ik ben duidelijk een leek op exotische gerechten.. Roti nog nooit gegeten en masala ook al niet.. Dank je wel voor de uitleg.. Misschien maar eens naar kijken in de supermarkt..



De toko moet je proberen Iejoor!



Mijn curry is een beetje een nageaapt zooitje hoor.

Ik doe altijd maar wat.:)

Nu zat er in,



- Thaise kipstukjes, van AH.

- 2 zakken wokgroente.

- 2 grote uien.

- 1 blikje kokosmelk.

- Hot curry.

- Meergranenrijst.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Zo wat ben ik er veel vanavond... Komt normaal nooit voor hoor! Wat een nieuw topic al met je forum bezigheden doet zeg....



Nazife, ik beweeg ook helemaal niet vele hoor.. Heb een kantoor baan en zit de hele dag.. Ga er met de auto naar toe en huishouden doe ik niet aan daar heb ik iemand voor.. Wel slaapkamersport en tussen de middag een half uurtje wandelen in mijn pauze... Ik kom met mijn eetpatroon aan slecht gemiddeld 1400 kcal per dag en je moet er minimaal 1300 binnen krijgen aan verantwoord eten. Dus op zich is het nog niet zo weinig wat ik eet.. Misschien moet je eens de eetwijzer invullen om te kijken waar je nu op uit komt.



noahtb, ik vind het zo lastig om mijn eetpatroon dan ook vast te houden en het een soort van standaard iets te maken. Dus herken wel wat je zegt. Maar dagen niets eten lukt me dan weer niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt een monster als ik niet op tijd eet, daarom zorg ik altijd dat ik iets bij me heb.

Helaas heb ik 's ochtends bijna geen tijd om te eten, dus neem ik mijn ontbijt mee naar werk. Ik merk wel dat ik in het weekend minder honger heb, omdat ik dan wel uitgebreid en steviger ontbijt.



Mmmm curry, ik doe ook altijd maar wat, maar is bijna altijd lekker.



Nikki welke curry gebruik jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik had nu van die gemarineerde kipstukjes, dat was al een iets pittig dus ik heb er alleen wat theelepels hot curry van Verstegen in gedaan.

Anders heb ik iets van Kokki Djawa of iets anders van de toko.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
@iejoor, in het andere topic hebben we de eetmeter omgedoopt tot betweter ik vul hem nu een paar dagen in en het ding zeurt elke keer over calorieen en verzadigde vetten. Maar het is idd wel heel handig om echt een beeld te krijgen van hoe mijn eetpatroon is.
Alle reacties Link kopieren
betweter ik hou het voor mezelf bij dus er wordt niet gezeurd over verzadigde vetten maar ik probeer wel altijd boven de 1300 kcal te komen op een verantwoorde manier..
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch eigenlijk helemaal niet interessant? Je weet toch niet hoeveel voedingstoffen het menu van iemand anders bevat? Ik bedoel 'ontbijt - cornflakes met haflvolle melk'... Hoeveel van alles? Waarom cornflakes? Alleen loze koolhydraten. Daar heb je niets aan. Eén banaan, verder geen fruit, maar wel zes glazen aanmaakranja. Meid, dat is toch geen gezond dagmenu!
quote:Iejoor schreef op 19 april 2010 @ 19:40:

[...]Ik ben duidelijk een leek op exotische gerechten.. Roti nog nooit gegeten en masala ook al niet.. Dank je wel voor de uitleg.. Misschien maar eens naar kijken in de supermarkt..

Ik zou ernaar kijken in de toko, die je in de supermarkt kunt krijgen is niet lekker. Niet die uit een pakje van de Honig / Knorr gaan eten hoor!!



Als je het echt eens wil eten, raad ik je aan om het bij een Surinamer te bestellen en te eten. Dan weet je hoe het moet smaken (als het een beetje goede eettent is natuurlijk) en weet je of je het iets vindt.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor de tip Teigera!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook bij een andere topic mee maar vind het leuk hier meer eetlijstjes te zien en te plaatsen..



Vandaag:



O. 2 sesamcrackers 1 met kaas en 1 met hagelslag



T. 2 kiwi's gold



L. Waldkornbol met rosbief en een bladerdeegflapje met klein knakworstje



T. Cracotte met smeerkaas en 1 met pindakaas



A. Pasta met broccoli, tomaat, ui, kip en light boursin



Net: Handje chips
Leuk. Ik wil 5 kilo kwijt, maar met Sonja Bakker lukt het me niet. Vier weken volgehouden en maar 800 gram afgevallen. Waarschijnlijk te weinig calorieën of zo. Terwijl SB voorheen altijd prima werkte.

Dus nu probeer ik het via een gewoon normaal eetpatroon. Opschrijven helpt me misschien het vol te houden.

Vandaag wel een beetje vreemde dag gehad i.v.m. lunchafspraak en vergaderingen buiten de deur.



O: 1 activia yoghurtje en kop thee

T: 2 koffie zwart en 1 bruine boterham met kaas 30+ en komkommer

L: 1 pistolet met gewone kaas (denk ik) en boter (yuk) met een kop thee

T: 1 boterham met kaas 30+ en komkommer, thee met een klein koekje.

D: gebakken aardappelen met 1 lepel mayo (gewone vette), salade met pestovinaigrette, hamburger

T: 2 verse muntthee en 2 digestive koekjes met chocolade (en hoop dat het daar bij blijft)



Op een normale dag eet ik 1 a 2 stuks fruit als tussendoortje en de boterhammen als lunch i.p.v. tussendoor in de ochtend en middag.



Edit: nog een restje rosé bij het eten en in de thee zat een schep suiker
anoniem_13292 wijzigde dit bericht op 19-04-2010 21:35
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 19 april 2010 @ 20:24:

Dit is toch eigenlijk helemaal niet interessant? Je weet toch niet hoeveel voedingstoffen het menu van iemand anders bevat? Ik bedoel 'ontbijt - cornflakes met haflvolle melk'... Hoeveel van alles? Waarom cornflakes? Alleen loze koolhydraten. Daar heb je niets aan. Eén banaan, verder geen fruit, maar wel zes glazen aanmaakranja. Meid, dat is toch geen gezond dagmenu!



Daarom begin ik hier toch ook?

Om zicht te krijgen op mijn eetpatroon, om er vat op te krijgen en om te leren van anderen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven