Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur!

19-04-2010 18:01 3097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Omdat ik zelf altijd heel erg snel de motivatie verlies om weer goed en gezond te eten leek het me leuk/handig om een topic te openen waar we onze eetlijstjes van de dag kunnen wegzetten. Dit als een soort van stok achter de deur.



Het is wel de bedoeling gewoon eerlijk alles weg te zetten. Ook als je een keer de mist in bent gegaan. Dat kan je aan het denken zetten waarom je het hebt genomen en misschien dat je het dan de volgende keer niet meer neemt.



Als iemand dan een advies heeft op een eetlijstje van iemand anders moet dat natuurlijk ook gewoon weggezet kunnen worden zodat we van elkaar kunnen leren.



Is er nog iemand die dit leuk/handig lijkt en met me mee wil doen? Dan kunnen we een motivator voor elkaar zijn!
O: 1 volkoren boterham met 30+ kaas, 1 kiwi

T: 1 koffieleutje (uit een pakje van 2)

L: 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas en 1 met chocoladepasta

T: 1 peer, 1 digestive biscuitje

D: 2 stokjes kipsaté (zonder saus), 1 hamburger, ongeveer 200 gr. salade met komkommer/tomaat/gedr.tom/olijven en magere dressing

T: 1 mini magnum



Ik heb me geregistreerd bij de eetmeter en ik schrok wel van de resultaten. Te veel verzadigd vet, te veel zout, te weinig ijzer en div. vitaminen (ok, vit A snap ik wel want ik eet geen boter).
Alle reacties Link kopieren
Pff, vandaag en gister gingen ook niet super.



Maar ik kom alleen even afscheid nemen, want ik ga naar Parijs tot en met dinsdag. Dus dan spreek ik jullie dinsdagavond weer ofzo.
Liever elitair dan een pauper!
Kalliope, Parijs, wat heerlijk!! La douce France... geniet ervan!!



Ik heb morgenochtend mijn eerste afspraak bij een dietiste. En net of ik even afscheid moest nemen van mijn "slechte" gewoontes, hebben die slechte neigingen vanavond glansrijjk gewonnen!!



O: magere yoghurt met fruit & fibres flakes

T: 2 perziken en 1 kiwi

L: 2 volkoren boterhammen met omelet, 1 volkoren boterham met Philadelphia Light

T: 1 Liga continue, 1 krentenbol

D: 1 pak chocoladebiscuitjes

T: mini-pavlova met frambozen, ong. 50 gr gezouten cashewnoten, 2 glazen witte wijn
Alle reacties Link kopieren
Kalliope, veel plezier!!

Teigera, succes met je afspraak, ben benieuwd wat je ervan vindt

Maimai: neeee, toen ik bij de supermarkt kwam, was het uitverkocht! Ik heb het maar als een teken beschouwd (en ik vond het net wat te triest om naar de volgende supermarkt te fietsen haha, dus haal het hopelijk volgende week)



Gister heb ik gegeten:

Ontbijt: Sojayoghurt, muesli, appel

T: 2 rozijnenboterhammen met roomboter

Lunch: spinazie-fetapannenkoek

T: Een enorme berg chocola, zo'n soort van dubbelgrote reep

Diner: Pasta met aubergine, mozzarella, tomatensaus

T: toastjes met aioli (maar een paar)



Dus, dat was niet zo heel erg goed, vandaag weer wat beter opletten. Fijne dag allemaal!
Kleine update n.a.v. de dietiste: ik heb een aantal goede voornemens gemaakt in samenwerking met haar. Kort samengevat:

* niet meer dan 3 porties fruit per dag

* niet meer dan 3 boterhammen bij de lunch, een 4e boterham mag als tussendoortje

* Evergreen, Sultana of Liga Continue is een prima tussendoortje

* kookroom waar mogelijk vervangen door halfvolle koffiemelk

* wat meer muesli eten 's ochtends, eventueel met kwark i.p.v. yoghurt, eventueel een lepel lijnzaad toevoegen

* proberen wat meer regelmaat in mijn eten te krijgen

* NIET meer achter de computer eten (mijn grote valkuil)

* 's avonds mag ik best een keer iets snoepen, maar dan b.v. popcorn, Lay's baked of pretzels



Ze stuurt straks nog een voorbeeld-dagmenu. Maar ik denk dat ik hier wel iets mee kan. We hebben natuurlijk nog veel meer besproken, maar hier ga ik nu mee aan de slag. Hopelijk gaan mijn lijstjes hier er anders uitzien!



NB: vanavond ga ik uit eten, tapas... ahum... proberen niet te vet te eten dan maar!
Klinkt goed teigera, die tips. Denk dat dat voor de meeste wel goed is trouwens



Mijn lijstje vandaag:



O: Vanillevla met frambozen en cruesli

L: Grote Italiaanse bol met komijnenkaas en kipfilet, 250 ml vifit

T: 2 schijven meloen

D: Worteltjes, gebakken aardappels, schnitzel, lepel yofresh mayo

A: Wat light frisdrank en mss nog een sultana oid
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Lijst

Ontbijt: yoghurt met 75gr musli

tussendoor: sinaasappel

lunch: 3 bth boter, pindakaas,kokosbrood, vhagel, melk

tussendoor: (niet tegelijk) 2 donkere bollen van de appie (droog), beker optimel kokos, nougaticecream

Diner(dat moet nog) wedges, salade van kikkerewten,sla,komkommer,tomaat n olijven, yohgurt na

tussendoor stukje taart (heb verjaardag, weet nog nit wlke) en thuis nog een boterham met pindakaas



Teigera, goeie tips! Weet je dat 25gr muslie ongeveer gelijk staat aan 1 bth? Das ongeveer 3 eetlepels. Op zich is t niet zo slecht wat je gisternavond hebtgehad, mar je diner... hihi Dan is tapas beter! Geniet er van en succes met je lijst!



Meera. je moet ook niet naar dezelfd supermarkt gan als ik he, want daar hb ik naturlijk t schap leeggehaald ;) Zo slecht was je lijst toch niet? Die chocola was wat veel, maar de rest is toch ok?



Kaliop[e, veel plezier!



Sinas, jammer dat e je niet zo bewust bent van je eetpatroon, anders was j niet zo geschrkken. Je moet er wel rekening mee houden dat je onvoldoende kcal binnenkrijgt n dus met bijv een magnum al gauw aan je max aan vetten zit.



even mn huis opruimen enz en dan vanavond een feestje, geen straf
Vandaag



o: appel

l: magere yoghurt met 2 handjes muesli en wat rozijnen

t: een klein wit bartje (klein broodje)

a: klein bordje met zilvervliesrijst, 1 schepje chicken tonightsaus en 2 schepjes doperwten



veel plezier maimai!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag:



O: activia yoghurtje, sinaasappel, gele kiwi, bord havermout van magere melk

S: 30 min hardlopen

L: 3 vkbh, 2 x met geitenkaas en mango chutney, 1 x met pure hagelslag, 2 glazen versgeperst vruchtensap

T: wat rood fruit en een Time Out krokante reep

D: verse tortelini met tomaten-mascarponesaus, aangekleed met rucola, pijnboompitten en cherrytomaten.



Eigenlijk zou ik vanavond naar een bodypumplesje gaan, maar door file erg laat gegeten en de les sowieso gemist. Van mezelf 'moet' ik nu naar de sportschool, want a) ik betaal niet voor niets lidmaatschapsgeld en b) de komende 4 dagen kan ik ook al niet gaan. Maar ik heb echt geen zin meer, ik vind alleen de lessen leuk en vanavond zijn er geen andere lessen! En op die apparaten sjorren en puffen, ik hardloop natuurlijk niet voor niets....crosstraineren heb ik dan niet echt nodig...
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik lees al een poosje met enige regelmaat dit topic, leuk om te zien wat iedereen zoal eet op ee dag & om ideetjes op te doen voor de warme maaltijd.

Ik heb in juni 2 weken vakantie gehad en ben toen 3 kg aangekomen... Die wil ik er nu op een gezonde manier weer vanaf zien te krijgen. En ik denk dat het posten van mijn eetlijstjes hierbij kan helpen.

Dus als jullie het goed vinden, wil ik graag met jullie meeschrijven.



Groetjes Jayla
Alle reacties Link kopieren
En hier mijn eerste lijstje, van vandaag:



O: 2 br. bth. met roomboter light en 1x linera smeerpaté light

L: 4 br. bth. met roomboter light, 1x 30+ kaas, 1 gekookt ei, 1 el. friteslijn

WM: pastasalade: volkoren pasta, rode paprika, rode ui, gerookte kipfilet, rucola, 1 el. mosterddressing & flinke hand cashewnoten

T: 2 kleine appels, 1 banaan, 0.5 meloen

Drinken: 0.5 liter melk, 1 liter water, 3 koppen thee, 5 kopjes koffie

Beweging: 35 minuten hardlopen



Vanavond denk ik nog 2 glaasjes sinas light en een klein zakje chips.
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van vandaag:

O: schaaltje magere yoghurt met kiwi, volkoren cracker kipfilet.

L: 2 volkoren boterhammen, halvarine, 1x grillworst, glas karnemelk met iets roosvicee

D: 2 opscheplepels nasi

T: een kleine kersenflap



Vanochtend tot vanavond bij iemand op bezoek geweest. En daar werd dus gewoon een schaal met brood gesmeerd, waar men vanaf kon pakken. Qua beleg niets “veiligs”. Erg moeilijk dus.

De kersenflap vanavond wilde ik proberen, maar had het beter niet kunnen doen denk ik, het is nu behoorlijke chaos. Maar ja, aan de andere kant: ik wil aankomen, dus dit helpt, maar zo voelt het nog (lang) niet.



@ maimai: Ja, de beweging is bij mij ook een heel moeilijk punt. Inderdaad de tijd overhouden, heel eng. Daarbij vind ik op de bus wachten ook zo’n tijdverspilling, in de tussentijd kan ik ook er heen lopen, veel nuttiger. Maar ja, dat is de ES ongetwijfeld… Heb je echt een tijd op gehele bewegingsbeperking gestaan? Lijkt me echt een hel, vanavond bemerkte ik bij mezelf al weer ontzettende bewegingsdrang (erg minimaal aan toe gegeven, om de gedachten te “sussen”).

Hoe gaat het nu qua BMI? Of had je geen ondergewicht? Ik zal nu ongeveer op de 17 zitten, wil het eigenlijk ook niet meer precies narekenen. Ik heb dus nog wel even te gaan.

Bedankt voor de tips voor het avondeten. Inderdaad een idee voor de ophoging van evt. volgende week (afhankelijk van het gewicht).

De karnemelk gisteren was inderdaad later, Mede omdat ik vol zat, maar ook omdat ik in het ov zat en dan een pakje melk vond ik te moeilijk. Daarom thuis maar de karnemelk.

Heel mooi lijstje van jou vandaag! Knap hoor zoals je het kunt relativeren, de hoeveelheden. Tenminste zo lijkt het op papier.



Teigera: Goede tips hoor! Ik ben benieuwd hoe het gaat de komende periode. Succes met je lijst en Ik blijf je volgen!



Dyaa: oei wat een mager lijstje…



Videlie: Dat vind ik het rottige van de sportschool. Door het lidmaatschap voel je je vaak verplicht om te gaan, ook al wil je eigenlijk niet.

De verse pasta kwam bij de AH vandaan? Het valt altijd weer op als het in de bonus is. In mijn vriendenkring ook hihi.



Welkom Jayla!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, na een tip op een eigen topic dat ik heb geopend kom ik graag hier meeschrijven.

Ik ben 25 jaar, woon in Oostenrijk en wil graag na een blessure nog 3 kilo afvallen, maar het lukt maar niet(ik ben er al 5 kwijt).

Zo van wat ik hier gelezen heb is dit een heel prettig en open topic met hele diverse mensen.



Ik begin met gister:

O: Volkoren broodje met ham en paprika

L: groentenbouillon met een soort omelet

Salade van sla, mais en gegerilde kip

glas cola

T: twee perziken, mini kinderbueno

D: rijst met tauge en garnalen en een klein handje cashewnoten

B: 5 uur middelzware insapnning(lopen in heuvelachtig terrein met een rugzak van 10 kilo, dat ik onderdeel van mij werk)



vandaag:

O: 250 ml yoghurt met 3 eetlepels spelt muesli

L: kippenpoot met aardappelsalade(ging lunchen op mijn werk)

T: glas cola, groot glas vers vruchtensap 4 dolma`s

D: turksbrood met amarant burger en sla en een klein handje cashewnootjes

B: 2 uur wandelen



Ik zal voor de volledigheid ook neerzetten hoeveel ik beweeg, want dat verschilt heel erg per dag.
Welkom Jayla en Pompedom!



Lijstje van vandaag:

O: magere yoghurt met verse aardbeien en lepel lijnzaad

T: 2 vezelrijk crackers met jam

L: broodje met aubergine en lamsvlees in tomatensaus, broodje met pesto en mozzarella en tomaat, halve tomaat rauw, 2 vezelrijk crackers met pindakaas

T: 2 cappuccino, 1 witbier (terras)

D: tapas (2 stukken brood met aioli, patatas bravas, gevulde puntpaprika, gemarineerde ansjovis, lamsworstje met witte wijnsaus, Pata Negra ham) met 1 glas rode wijn. Daarna een grand dessert voor 2 personen: chocolademousse, vers fruit, sorbetijs, ijstaartje en crema catalana. Het waren wel allemaal kleine hapjes, echt veel was het niet en ik ben ook niet "vol". Wel was het zeer smaakvol en ik voel me zeer verzadigd.
@Meera op de chocolade na valt het erg mee hoor, je lijstje van donderdag.



@Teigera heb je een goed gevoel bij met wat je met de dietiste besproken hebt? m.a.w. was de klik er en heeft zij je adviezen gegeven waar je echt (ook op lange termijn) iets mee kunt?



@maimai, qua calorieen zit ik netjes, maar het is erg vet inderdaad. Terwijl ik de hele dag netjes eet, kost die ene magnum of dat ene stuk chocolade me dan de kop.



@Videlle voel je niet schuldig over het niet sporten! Over vier dagen weer een nieuwe start. Jij bent topfit, je stapt er zo weer in :-) Ik ga dinsdag ook bodypumpen, ik ben benieuwd.



@Jayla en Pompedom : welkom



@Lien, ondanks dat het niet goed voelt, vind ik het toch super van je! Net lijstje hoor!



Mijn lijstje van gisteren;

O: 1 donker volkoren met 30+kaas, thee, kiwi

T: 1 appel

L: 2 donker volkoren met pindakaas

T: stuk komkommer, snee ontbijtkoek en heel laat op de middag 1 dora biscuitje. Ik zat op mijn werk en zag sterretjes van de honger en dat was het enige eetbare in de buurt.

D: (pas om 20 uur) portie friet met mayonaise, 1 kroket.

T: ja hoor...alweer M&M's met pinda.



Ondanks de vette hap en chocolade laat op de avond vanochtend een super geweldige 'uitslag' op mijn weegschaal. Ik ben super blij! Nu vasthouden...

Vandaag (alweer) naar de kermis en morgen een feest dus dat gaat wel moeite kosten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jayla en Pompedom!

@ Pompedom: wat leuk dat je voor je werk zoveel buiten bent, zeker als je in Oostenrijk woont zal er wel veel moois te zien zijn

@ sinas: mooi van de weegschaal!

@ Teigera, klinkt lekker zeg je tapas, fijn dat je er van genoten hebt!

@ Lien: jammer dat je je na de kersenflap onrustig voelde; ik vind het wel echt heel knap dat je het gedaan hebt



Gister heb ik gegeten:



Ontbijt: Sojayoghurt, appel, muesli

T: 2 rozijnenboterhammen met roomboter

Lunch: 2 rozijnenboterhammen met roomboter

T: 3 volkorenbiscuitjes

Diner: Rijst met groentenprutje (aubergine, champignons, courgette, tomaat, heleboel kruiden)

T: handje chips, chocoladekoekje



Vanochtend heb ik voor het eerst Start to Run met Evy gedaan, en heb les 1 helemaal uitgelopen!! (Met moeite, maar toch). Ik vond het heel leuk en ook motiverend dat iemand steeds zegt dat je nog maar 30 seconden hoeft, dan wil je het toch echt graag volhouden.
Vandaag:



o: magere yoghurt met muesli (2 handjes) en rozijnen

l: 1 lijnzaadcracker met lightjam



ik eet vanavond bloemkool met 2 kleine gekookte aardappelen



Met dit weer heb ik gewoonweg veel minder trek terwijl ik daar voorheen niet zo heel veel last van had, vreemd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie warme welkom!



@ Meera: leuk dat je met Start to run bent begonnen. Ik ben hier ook al een poosje mee bezig, en vandaag les 24 gelopen (ik had van tevoren nooit verwacht dat dat me zou gaan lukken) Veel succes met les 2!



@ Sinas: gefeliciteerd met je goede uitslag van vanmorgen! En leuk hoor kermis, dat is hier binnenkort ook weer. Staat het bij jullie ook gelijk aan kroeg/bier/snacks?



@ Teigera; ziet e lekker uit hoor die tapas, en netjes ook gedaan toch, wel verzadigd, maar jezelf niet propvol gegeten.



@ Pompedom; ook nieuw en 3 kg af willen vallen, das ook toevallig. Zo aan je eerste lijstje te zien heb je in elk geval veel beweging. Is dat ook de reden dat je bent aangekomen tijdens je blessure, dat je minder beweging had?



Mijn lijstje van vandaag tot nu toe:

O: 2 br. bth met 1 gekookt ei en 1 el. friteslijn & 2 VK beschuiten met roomboter light en halvajam

L: 2 br. afbakbroodjes, 2x roomboter light, 2x linera worst

D: zelfde als gisteren

T: 2 kleine appels, 1 banaan, 1 pakje sultana, 1 zakje chips

Drinken: 0.5 liter melk, 2 koppen thee, 2 kopjes koffie, 2 glazen crystal clear, 1.5 liter water

Beweging: 30 minuten hardlopen



Ik ga straks nog even met vriendinnen de stad in, dus waarschijnlijk komen er nog wel een paar roséetjes bij
Alle reacties Link kopieren
Gegeten

Ontbijt: halve meloen en een banaan

Lunch: 500gr kwark met honing,lijnzaad en energiepitjesmix

tussendoor: stroopwafel, 2 boterhammen pindakaas

Diner: couscous met tomaten/komkommer/feta/olijven, nougaticecream na

tussendoor: 2 bht met ontbijtkoek als beleg



Vandaag heb ik een uur gepumpt en 1,5h gefietst



Dyaa, wil je nog iets met je (ieniemienie)lijstjes? Wil je er feedback op? Of heb je n ander doel er mee? Ben benieuwd.



Meera, complimenten hoor voor je Evy! Herken dat wel, ls je weet hoe lang je nog moet, wil je dat idd perse halen haha.



Sinas, fijn dat de weegschaal positief was. Maar wat ind je belangrijker, dunner of gezonder worden? Hoe wast op de kermis?



Teigera, vanaf vandaag 'echt' starten met de lijst van de dietist? Wat vind je van die vezelrijkcrackers? Succes er mee! Vind t echt hel goed van je dat je t met een deskundige gaat aanpakken!



Pompedom, welkom! Eet je bewust geen rbood bij de lunch?



Lien, goed dat je ook op bezoek hebt vastgehouden aan 2 bth bij de lunch, applaus Van een kersenflap kom je niet aan, wee je best ;) Goed dat je t geprobeerd hebt, nu heb je ervaren wat er in je koppie gebeurt. Haha en dat wachte op de bus en dan maar nuttig gaan lopen is heeeel eetgestod,maar herken dat wel hoor. Mn bmi is nu bijna 20, had geen ondergewicht maar moest toe naar mn setpoint (die rond 21 ligt).

Totaal niet bewegen as ook echt hel hoor, toen ging het ook niet goed op ndere gebieden en ging ik bijv meer braken om toch die spanning kwijt te kunnen.



Jayla, welkom! En n mooi lijstje!
Alle reacties Link kopieren
@ alle nieuwelingen: welkom!



Ik ben gisteren toch naar de sportschool gegaan en heb in totaal een half uurtje op de loopband gestaan en een half uurtje op de crosstrainer gehobbeld, ondertussen naar House kijkend Dat was al met al nog best geslaagd dus.



Vandaag:

O: bord brinta van magere melk, sinaasappel, activia yoghurtje

S: ongeveer 6 uur geshopt (van half 11 tot half 5, pfoe)

L: kop soep en een vers afgebakken pizza (La Place) met daarbij een glas verse limonade

T: stukje pure chocolade

D: bruin pistoletje met fricandeau en uienringen, volkoren knackebrod met verse geitenkaas

T: 2 plakken volkorenontbijtkoek minder suiker, bakje magere vruchtenyoghurt met 3 eetlepels cruesli en een handje nootjes
@Lien: ja, ik denk dat ik wel wat kan met de dietiste. Ik vond haar wel reeel. Volgende maand weer een afspraak .



@maimai: de vezelrijk crackers zijn lekker! Klein laagje jam erop, jummie.



Vandaag was dit het lijstje:

O: 2 abrikozen en 1 kiwi, 1 maple-pecan broodje

T: -

L: bruine pistolet met carpaccio, sla en pijnboompitjes, zacht bruin bolletje met Philadelphia Light

T: (4 uur door Ikea rondgelopen) 1/2 boterham met kip en sla, 1 appel in stukjes met wat kokos

D: tortelloni gevuld met ham en kaas, met sausje van rode pesto en demi creme fraiche, met roergebakken verse spinazie en een stukje zalm omrold met Serrano ham

T: nog geen idee. ga vanavond met vriend naar de film, dus mss popcorn. lichtzoute popcorn in de bioscoop, en een beker zwarte koffie en water. Trots want geen "slechte" dingen gegeten vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist het boek 'Waarom Franse vrouwen niet dik worden' besteld. Ik weet niet meer wie er zo lyrisch over was (of was dat misschien in een ander topic?) maar ik ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje van vandaag:

O: Turksbrood met aubergine, tomaat en ui

L: turksbrood met een gebakken ei met ham en kaas

T: kopje tomatensoep(alleen tomaat,paprika en ui)

D: 80 gram sourbraten, varkensvlees aardappelsalade zonder mayo, koolsalade en een bruine boterham met eiersalade.

T stukje kwarkstrudel.

B: niet zoveel vandaag

Ik eet soms wel en soms geen brood bij de lunch, dat is afhankelijk van waar ik et en of ik iets mee heb genomen naar mijn werk of niet. Deze maand weet ik meestal niet waar ik de volgende dag ben en waar ik dan slaap, dus heeft het weinig zin om veel spul in de koelkast te hebben. Helaas ga dan dus vakaer uit lunchen, wat vaak ok vetter en meer is(en meer vlees). Maar goed als ik zoveel loop op 1 dag maakt het niet uit. Als ik mijn lijstjes zo zie mag ik wel wat meer fruit gaan eten en wat minder vlees.

Normaal probeer ik wel tecompenseren sàvonds als ik overdag te veel heb gegeten, dan eet ik bijvoorbeeld alleen groente of fruit, maar op mijn buiten dagen lukt dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje:

O: 1 mueslibol met halvarine, 1 volk. bh. Halvarine, sandwichspread, beker optimel limoen

L: 2 volk. bh, halvarine 1x jam, 1x gebraden gehakt

D: 1 krentenbol met halvarine, 1 volk. bh halvarine sandwichspread, beker optimel limoen



Niet echt een goed lijstje. Ik durfde warm eten om de een of andere manier niet aan. Waarschijnlijk toch de kersenflap van gisteren ofzo. Nou ja, tot de lunch heel tevreden, daarna had beter gekund. Ook het idee dat het totaal niet gezond is. Morgen weer een kans.

En iedereen bedankt voor de complimentjes. Het steunt enorm!



@ Pompidom: Welkom!



@ Sinas: Fijn dat je op de weegschaal resultaat ziet! Nu proberen vast te houden.



@ Meera: Hardlopen met Evy is altijd erg stimulerend. Eerder ook wel gedaan. Misschien ooit weer oppakken. Je wilt gewoon inderdaad het halen.



@ Teigera: de tapas klinken lekker! Nu met de “lijst” aan de gang? Van welk merk zijn de vezelrijk crackers?

Na een maand weer terug naar de dietiste is ook een mooie periode om een goed vergelijk te kunnen hebben voor de eerste keer.



@Maimai: ik weet dat het eetgestoord is. Het is gewoon de onrust, neem ooit hopelijk af. Daarom vandaag gewoon proberen door te zetten. Maar tot nu toe wordt de onrust alleen maar groter. Het liefst zou ik controle willen mbv. de weegschaal, maar ben elders aan het oppassen, dus deze weegschaal zou geen goed beeld geven. Negeren dus en afleiding zoeken. Kan me goed voorstellen dat je compensatiegedrag zocht voor het bewegen. Ik merk het nu al, laat staan als iets totaal afgebouwd wordt.

Ik heb op internet een coupon gevonden waarmee je het geld van de optimel kokos terug kunt krijgen, printen, invullen en opsturen maar  http://www.optimel.nl/sho ... b67b49219324867b8c25854ba



@ Videlle: Een echte bikkel hihi, om toch naar de sportschool te gaan!
@Lien: die "vezelrijk" crackers zijn gewoon van Wasa. Volgens de dietiste mag ik als tussendoor prima twee crackers met mager beleg, maar dan wel "goede" crackers met vezels. Dus vandaar dat ik deze nu eet. En ze hebben lekkere pitjes, ik hou daarvan. Geeft extra smaak.



Overigens, je lijstje van vandaag is niet heel gevarieerd en het heeft inderdaad geen warm eten, maar ik vind het toch niet slecht. Het is namelijk ook niet heel ongezond weinig en dat is ook wat waard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven