Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur!

19-04-2010 18:01 3097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Omdat ik zelf altijd heel erg snel de motivatie verlies om weer goed en gezond te eten leek het me leuk/handig om een topic te openen waar we onze eetlijstjes van de dag kunnen wegzetten. Dit als een soort van stok achter de deur.



Het is wel de bedoeling gewoon eerlijk alles weg te zetten. Ook als je een keer de mist in bent gegaan. Dat kan je aan het denken zetten waarom je het hebt genomen en misschien dat je het dan de volgende keer niet meer neemt.



Als iemand dan een advies heeft op een eetlijstje van iemand anders moet dat natuurlijk ook gewoon weggezet kunnen worden zodat we van elkaar kunnen leren.



Is er nog iemand die dit leuk/handig lijkt en met me mee wil doen? Dan kunnen we een motivator voor elkaar zijn!
Alle reacties Link kopieren
dames, ik zou graag aansluiten, aangezien ik in ieder geal nog 5 kilo wil afvallen, na de geboorte van mijn dochtertje (nu 3 maand oud). Mag ik er nog bij? Deze stok achter de deur is voor mij erg goed, zeker nu ik nog 6 weken thuis zal zijn, is het erg lastig niet teveel te eten.....
Alle reacties Link kopieren
@ Jayla: het was ook zeker een zeer geslaagd diner. Ook heel gezellig, veel gekletst en gelachen. Lekker eten erbij, lekkere werkdag achter de rug. Dan voel ik me echt goed!

En het boek over dunne Franse vrouwen is binnen, vanavond ga ik het zeker doorbladeren!



@ kopjekoffie: dankje, fijn dat anderen denken dat ik bewust ben haha! Soms merk ik wel dat ik nog veel snaai rond het bevreesde tijdstip. En soms gaat het heel goed (zoals vandaag en gisteren). Het ligt er ook wel aan hoe ik me voel en of ik afleiding heb, maar soms is de 4-uur-trek-wekker zo moeilijk te negeren. *zucht*

Overigens beweeg ik ook meer dan vroeger ja, ik loop nu 3 x in de week hard (2 x ongeveer 30 min en 1 x per week 10 km) en doe soms een lesje Bodypump. En ik fiets een stuk meer, moet op mijn werk vaak met de trap. Ja, dat merk ik echt wel!



Vandaag:

O: bord havermout van magere melk, schaaltje vers fruit (aardbeien, sinaasappel, rode en blauwe bessen)

L: 3 Vitalu crackers, 2 x met 20+ smeerkaas, 1 x met gekookt eitje, kopje bouillon, pakje roosvicee, bakje rauwkost, gele kiwi en activia yoghurtje

T: appel em 5 Tuc koekjes

D: aardappelsalade (zelfgemaakt met griekse yoghurt en mayonaise en kruiden) met daarbij wat broccoli en een Valess-kaasburger

T: beschuitje met crème fraiche en aardbeien



In de planning:

S: 45 min hardlopen

T: bakje yoghurt
@lola76: tuurlijk mag je erbij, iedereen is welkom.



@kopjekoffie: ik ben te zwaar, niet obese maar wel "gewoon" te zwaar. Ik ben al mijn hele leven ermee bezig, heb dikkere en dunnere periodes gekend dan ik nu ben. Op dit moment voel ik me niet helemaal lekker in mijn lijf, ik wil er graag kilo's af en ik weet dat ik me dan weer beter voel. Ik sport en ik fiets veel, nu nog mijn eten aanpakken en daar heb ik dus hulp bij gezocht van een dietiste.



Lijstje tot zover (niet helemaal tevreden, vooral in de middag wat te uitgebreid tussendoor gegeten, komt mede door een te magere lunch vanwege tijdgebrek op werk):

07h30 magere yoghurt met fruit & fibres flakes en 1 eetlepel lijnzaad

11h30 1 banaan, Liga continue

13h15 2 volkoren boterhammen met humus, 1 appel

15h30 2 volkoren boterhammen met kipfilet en mosterd

18h15 Sultana, glas chocolademelk

19h30 1 kipfilet met piri piri-kruiden, aloo gobi (veel bloemkool, paar aardappeltjes) en roergebakken verse bladspinazie
O: magere yoghurt met muesli, rozijnen, gedroogd fruit en 4 hazelnoten

T: nectarine

L: groentesoep (zonder vlees), salade (met dressing) en daarbij een volkoren boterham zonder beleg.

T: 1 boterham met cervelaat

D: aardappelen, appelmoes, kipfilet ivm tijdgebrek

S: bodypump
Alle reacties Link kopieren
@ Teigera: ik vind je lijstje er eigenlijk heel goed uitzien. Bedoel je de sultana qua teveel tussendoor? Nouja, ik vind het een mooi lijstje je avondeten klinkt ook weer lekker!

@ sinas: ja, start to run was wel goed bevallen, maar ga het niet drie keer per week doen zoals eigenlijk zou 'moeten', vanwege andere sporten. Ik zie dat jij bodypump doet, is dat met die gewichten? Denk dat ik daar binnenkort ook een les van uitprobeer.

@lola76: welkom! Gefeliciteerd met je dochtertje



Mijn lijstje van vandaag:



Ontbijt: Havermout, sojamelk, appel, blauwe bessen

T: Shake van vifit en blauwe bessen, pakje toastjes met humus

Lunch: 2 boterhammen met kaas en gebakken ei, hele pudding, hoe erg haha..maar zo lekker was ie!

S: uur RPM

Diner: Banaan, half stokbrood uit de oven met geitenkaas en frambozenjam, bakje rauwe worteltjes, half glas appelsap
Alle reacties Link kopieren
ok, te gek, vanaf morgen i'll join the club, vandaag was een gekke dag. ach, waarom niet meteen beginnen



O kop koffie verkeerd en een appel (schoot er bij in)

L sandwich kaas, rucola, tomaatjes en bieslookmayo (dubbele volkorenboterham) en een cappucino met een mini brownie

T appel

D 3 wortelpannekoeken met stroop

T yoghurt met framboosjes



sporten wil ik weer mee beginnen...

valt me op dat jullie allemaal erg goed bezig zijn, dus dat inspireert enorm! hardlopen, body pump, respect!
Alle reacties Link kopieren
gegeten (of nog te eten)

ontbijt: 2 appels , banaan en een kiwi

Lunch: 3 bth met boter, pindakaas,vruchtenhagel,sandwichspread, melk

tussendoor: kanjer stroopwafel, cruslie met optimel (na een uur spinning), rare combi maar zooo lekker hihi

Diner:spruitjes, sla, tomaat en een giersburger, bakje yoghurt met lijnzaad en pitjes na

tussendoor: (denk ik) nog 2 rbrood met boter/kaas (omdat het moet, mar heb er geen zin in)



Lola, welkom Heb je geen honger met zon klein lijstje? En die wortelpannekoek, gooi je dan geraspte wortl door t beslag? Of n ander lekker recept? Wat voor sport lijkt je leuk?



Meera, haha dat was ik van dat toetje ;) Lekker he! Ik was bang om door te slaan vndaag, dus bij de supermarkt optimel gehaald ipv dat toete..



Teigera, vind je lijstje wel ok eigenlijk en niet teveel tussendoor Er zit veel tijd tussen je lunch en diner dus dan nog 2x iets nemen lijkt me normaal. En n mens heeft per dag zon 6tbh nodig, dus heel goed dat je als td nog 2 neemt.



Vdelle, zag er lekker uit hoor je diner!



KK, thnx voor je compliment! Het gaat ook wel beter Ik ben bijna klaar met mn eerste traject en idd veel dingen gleeerd. Mar ik ga nog verder leren, zodat ik wat steviger word. Zou t ook helpen als je bijv musli door die choco gooit sochtends? Die pindasaus was bij de xenos,maar wel bekend merk (wat ik nu niet mer weet hihi) Was best lekker voor n x.



Maja, welkom! Tot nu ziet je lijstje er toch prima uit? Bedoel je met t onbewust snoepen n mokkakoffie enz?



SChimmelteentje, erge chocofan?



Jayla, ja het ging wel goed. Het wasnl best lekker hihi, n ontdekking. Weet je ook waarom je na n feestje thuis asnog naar iets zoets/lekkers hunkert?



Lien, dat je vol zit van de brinta praat je jezelf wel aan he. Die hoeveelheid is 1 bth en een heeeeeel klein beetje nl. Goed dat die mulsibollen op zijn, want tis van de gekke om nog minder dan 2 bth bij de lunch te eten ;) De bossche bol ging wel goed, moet wel oppassen dat ik dan niet doorsla met ongezonde dingen eten omdat ik dan toch al slecht bezig ben Maar tis gelukt. En heb weer kokosoptimel Vandaag naar nog n andere supermarkt eweest hii.
Alle reacties Link kopieren
@maimai; na zo'n feestje met veel ongezonde dingen wordt ik dan een beetje opstandig; zo van het 'het maakt nu toch al niet meer uit'. Niet zo handig, ik weet het, maar zo lang het niet vaker dan 1x per maand is, laat ik het maar even zo. En gelukkig kan ik de volgende dag altijd weer op de goede manier verder gaan.



@ Lola; welkom!



Mijn lijstje van gisteren:

O: 2 br. bth. met 1 gekookt ei en 1 el friteslijn

L: 2 br. bth met roomboter light en linera smeerpaté

D: 2 br. pistoletten met 2x 30+ kaas, half zakje rucola, 1 komkommer en een cup-a-soup tomaat

T: 1 peer, 2 kleine appels, 250 ml Optimel kwark, 1 pakje sultana, 5 suikervrije dropjes

Drinken: 0.3 liter hv-melk, 8 kopjes thee, 3 kopjes koffie, 1.5 liter water

Beweging: -



Nu heb ik net mijn ontbijt achter de kiezen en ga ik nu richting de sportschool.
Even alvast posten, omdat ik wel weer aan voel komen dat dit een lastige dag gaat worden. Dat voel ik meestal bij het ontbijt als dat zo is. Ik ben superonrustig, omdat de "spanningen" waar ik over schreef in mijn beginpost nog steeds de kop op duiken. Ik zal er niet teveel op in gaan, het blijft een openbaar forum, maar het heeft vooral te maken met het eerlijk worden over 'verboden gevoelens' op alle mogelijke vlakken die je maar kunt bedenken. Ik heb geen verboden etenswaren meer, maar wel nog verboden gevoelens: de voedingsbodem van de es voor mij.



Stand van zaken wb. ontbijt is:

1 bh met pindakaas en xl hagel

4 snack-a-jacks choco-cocos met: 1x halfvolle roomboter met xl hagel, 1x alleen dik boter, 1x caramelsaus, 1 x speculoospasta en 1 latte vanilla.



Op zich niet wereldschokkend voor mij, maar wel afwijkend om het vandaag zo door te zetten. Soms vraag ik me af of ik niet toch nog een keer naar een kliniek moet om alleen maar het inburgeren van het eetpatroon goed gefixd te krijgen. Dat is namelijk iets dat mij thuis alsmaar niet lukt. Maar ja, dan kom ik wel tussen mensen, die in een compleet ander stadium van de behandeling zitten. Maar misschien maakt dat niet zoveel uit, ik weet het niet. Het is gewoon een vraag die ik mezelf de laatste tijd weer stel, omdat ik meer worstel.



maimai: muesli door die vla was beter geweest, dat zag je wel terug aan het eetmoment in de avond. Dat is volgens mij een reactie op minder goed ontbijten bij mij. Dat is dan een toestemmingsverlenende actie, zeg maar. Maar ik was aan het uitslapen en werd alleen wakker van de honger, waardoor ik besloot dit even gauw naar binnen te lepelen. Goed dat je nog verder gaat met behandeling, want ik zie ook wel dat je lijstjes nog erg kunnen wisselen in wat wel en niet mag. Welke behandeling voor es heb jij nu gevolgd, 3 of 5 daags? Klinisch heb je niet gedaan toch? En is er ook een algemene bmi-eis?



Lien: mooi om te horen dat je zo probeert je keuze nu door te blijven zetten. Iemand zei het gisteren zo mooi in een andere context: als je 'ja' zegt, kom je automatisch ook het 'nee' tegen.

Volgens mij heeft zo'n traject aangaan dan ook alleen zin als je jezelf steeds opnieuw toestaat het 'nee' te mogen verwoorden. Ik deed dat in mijn behandeling destijds niet en daardoor ging dit verzet verborgen in mijn eetlijst altijd net iets minderen en zo kunnen blijven doen met tussendoortjes wat ik gewend was/ben en wat mij veiligheid gaf.

Heel veel succes voor de komende tijd, onthoud maar dat als jij een goede reden vind om jezelf beter te verzorgen, dit ook gaat lukken, al val je nog zo vaak. Zolang je weer opstaat, blijf je vooruitgaan en leren. (einde -goedbedoelde- preek -alsof ik het allemaal zo goed weet- not)
Alle reacties Link kopieren
Hey kopjekoffie, sterkte vandaag! Hopelijk ga je je in de loop van de dag wat minder onrustig voelen
Alle reacties Link kopieren
quote:Maja82 schreef op 27 juli 2010 @ 11:23:

Eten van Gister (aanvulling:

ontbijt:

glas sinasappelsap

kopje koffie met 1 suikerklontje

kom havermout (250 ml melk)



Tussendoor:

1 bekertje mokka met melk en suiker uit de automaat

perzik

3 koppen thee

boterham met rauwe ham

boterham met kipkerriesalade

handje dropstaafjes



'lunch':

Boterham met ham

(en een rondje lopen)

Boterham met kipkerrie

Boterbabbelaar

Glas water



tussendoor

appeltje

waarschijnlijk nog wel meer dropstaafjes

en 3 glazen water



diner:

Pasta met spekkies, roomkaas en spinasie

Toetje: klein schaaltje seizoensvla



snaai:

handje tumtum

4 minikoekjes

2 glazen water

chocokauwgom





Ik moet echt stoppen met snoepen!



Vandaag:

ontbijt (6.00):

havermout (300ml)

koffie met suiker (1 kopje)



Tussendoor:

Kopje mokka met melk en suiker uit de automaat (da's volgens mij gewoon koffie maar dan sterker)

wat drop staafjes

boterbabelaar

nectarine

Boterham met ham

boterham met kaas

2 glazen thee



In de planning:

Lunch:

boterham met ham

boterham met kaas



Tussendoor:

sinaasappel

Vivit light 250 ml



Diner:

Rode bietjes

drumsticks (in vloeibare bakboter van AH)

gebakken aardappels (van de aldi, zit ook een uitje en spek door heen) Moet op

Toetje: zuivel-iets



Waarschijnlijk nog een glas ijsthee





Ik heb het even ingeklopt in de eetmeter en ik kom op 1760kcal uit. Natuurlijk niet exact en ik ben vast wat vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb de laatste dagen niet zo braaf geschreven, mijn vader was op bezoek en mijn internet thuis ligt eruit.

Maar goed ik zal het even inhalen vanaf Zondag:

Zondag:

O: 1 pistoletje met auberginespread en kaas, thee, gekookt ei, klein croissantje.

L: Uiensoep met boterham met kaas

T: stukje groningse worst(had papa meegenomen!)

D: All you can eat bij de aziaat(2 miniloempia's, Sushi, fruit, koolsalade en een wokgerecht met groenten en vis en een mangosap)

B: alleen door de stad lopen



Eigenlijk best netjes, s'avonds een beetje veel maar wel erg gezond.



Maandag:

O: yoghurt met speltmuesli

T: kopje koffie

L: verse tomatensoep met een volkoren broodje

T: volkorenbroodje met tofu en komkommer(vind ik echt lekker, gewoon goed kruiden), glas Cola

D: Stukje ham en een stike baby rib, schorseneren salade, half bakje aardappelsalade, volkoren broodje met kruidenkaas.

B: alleen door de stad lopen



Dinsdag(dit was een chaos dag):

O: Volkorenbroodje met brie en komkommer, kruidenthee, en een verse jus.

T: 3 chocokoekjes

L: 150 aardappelsalade(zonder mayo), halve komkommer, banaan

T: banaan

D: Samosa, geroosterde pompoen en een beetje tofu

T: klein pistoletje met ham en mosterd

B: halfuur wandelen, halfuur zwemmen en een uur fietsen
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje van gisteren:



O: 250 gram optimel kwark, 1 volk. boterham halvarine, kipfilet

L: 2 volk. boterhammen, halvarine, 1x gemberjam, 1x kipfilet met komkommer, beker karnemelk

D: 2 volk. boterhammen, halvarine, 1x kaas, 1x gebraden gehakt.



Na het avondeten ging het dus mis (braken), vanwege extra spanningen. Jammer maar helaas, maar er nu op terugkijkend kon ik dat niet voorkomen. Het avondeten schoot er eigenlijk bij in, stond op het punt te gaan koken toen er een belangrijk telefoontje kwam waardoor ik snel weg moest, dus “snel” brood gegeten en dat was eigenlijk al niet slim natuurlijk om dat gehaast te doen. Vandaag maar weer goed proberen op te pakken. En dat kost ook moeite. Heb het idee dat ik het niet “verdien” en de spanningen van de gebeurtenissen gisteravond zijn nog erg aanwezig, erg onrustig dus. Maar ga er dapper tegenin.



Lijstje tot nu toe van vandaag:

O: 220 ml. Halfvolle melk met 35 gram brinta (tja gelijk goed aanpakken, van de week nog heel “eng en vol”, hopelijk gaat dat nu met deze spanningen niet tegen me werken)



Mocht ik niet op iedereen reageren, sorry daarvoor. Maar heb mijn hoofd er momenteel nog niet echt naar staan.



Welkom aan alle nieuwelingen!



Teigera: Ik vind je lijstje gisteren heel erg netjes! Je avondeten was natuurlijk ook laat.



Maimai: Meen je dat nou? Ik dacht echt, dat het de hoeveelheid van twee boterhammen was. Dan heb ik vanochtend dus weer verkeerd gedaan, en nu weer zo’n vol gevoel….

Super dat het gelukt is met de Bossche Bol (of eigenlijk vooral daarna), toch weer een overwinning!

Ook hier heb ik weer kokosoptimel. Vanochtend hadden ze hem bij de supermarkt weer. Heb wel een mailtje gestuurd naar Optimel over de slechte verkrijgbaarheid.



KK: Bij jou gaat het dus ook al niet echt lekker vandaag. Sterkte, en gewoon tussendoor hier posten, ben ik ook van plan ;). Het blijft inderdaad een openbaar forum, daarom ben ik ook terughoudend met dingen neerzetten over hoe en wat.

Of het voor jouw verstandiger is om het eetpatroon goed op te bouwen in een kliniek, je gedachtengang klinkt op zich wel logisch daaromtrent. Maar ik heb geen idee wat de mogelijkheden zouden zijn. Misschien dat Maimai er meer over weet? Zou de andere fase van behandeling zoveel uitmaken? Je zit daar voor jezelf en je zelf de structuur te bieden om het fundament van het eten weer goed te krijgen.

Voor zover ik weet is er een BMI eis van 17,5 a 18. Tenminste dat is mij destijds gezegd. Weet niet of dat dit algemeen zo is (lijkt me namelijk niet, zou wel erg hoog kunnen zijn voor sommige mensen) .

De zin die je neerzet is wel een “nadenkertje”. Maar denk zeker dat je het juist ziet. Het klinkt alleen vaak makkelijker dan het is. Ik heb nog wel eens de neiging om te willen lopen/rennen voor ik überhaupt blijk te kunnen staan…. Maar dezelfde ervaring zul jij ook wel hebben.

Maar ben in iedergeval “blij” dat ik zelf al kan inzien dat wat er gisteren gebeurde niet te voorkomen was, ook al probeerde ik het voor te zijn (dan maar brood, ipv. niet eten of later op de avond “me verplicht” voelen mee te doen met vette hap die er ws. gehaald zou worden (en wat dus ook zo gebeurde, goed ingeschat dus)). Maar alle gevoelens die er die avond bovenkwamen en nu nog komen, daar was het gisteren te onverwachts en heftig voor. Logisch dat dat niet lukte en dat kan ik voor nu ook nog niet verwachten van mezelf. En dat inzien is al een forse stap vooruit (toch weer dat lopen hihi). En bedankt voor je “preek”, zo zie ik het zeker niet, zo kom je gezamenlijk weer tot nieuwe inzichten en een ieder haalt er uit waar hij/zij wat aan heeft. En daarvoor hoeft degene die de preek geeft nog niet “foutloos” te zijn. Want immers, dan zou niemand meer wat mogen zeggen, een perfect en nimmer de fout ingaand persoon bestaat immers niet.

Sterkte vandaag!



Maja82: Je planning voor vandaag ziet er toch netjes uit? Misschien in de ochtend wat veel gesnoept, geen idee hoeveel dropstaafjes en boterbabbelaars, maar de eetmeter is ook nog tevreden
Dank je wel, Meera. Doet me goed!



Pompedom, niet braaf geschreven, maar wel braaf gegeten.

Je lijstjes zien er goed uit, als je het mij vraagt. Wat is trouwens samosa en hoe rooster je pompoen: doe je dat in de oven met olie in stukken en hoe lang dan? Klinkt namelijk lekker, ik vind pompoen altijd zo lekker zoetig.



Dyaa, sterkte met je vriend die weg is. Wonen jullie samen?

Ik vind het ook altijd lastig hoor als ie weg is. Vooral dat moment dat ie dan in de avond niet thuiskomt, voelt het zo leeg. En het slapengaan ook, jakkes, ben ik spontaan weer een beetje "bang" in het donker, net als vroeger ;)

Ik hoop voor je dat het je lukt om weer wat op te bouwen, met het vertrouwen dat je heus niet meteen drie slagen in de rondte groeit.



Maja: da's dan zo erg toch niet, die kcal? Nog minder dan je nodig hebt. Of kom jij hiervan aan? Ik herinner me dat je een keer iets schreef over een luie verbranding.
Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie schreef op 28 juli 2010 @ 12:27:

Maja: da's dan zo erg toch niet, die kcal? Nog minder dan je nodig hebt. Of kom jij hiervan aan? Ik herinner me dat je een keer iets schreef over een luie verbranding.



Ik val iig niet af.

ik heb maar 1800kcal nodig heb ik zo het vermoeden.

(net weer met mijn hand in de snoeppot gezeten Vanavond geen toetje dus....)



Ik heb ooit SB gedaan en toen heb ik mijn verbranding flink om zeep geholpen. Ik at toen maar 900 tot 1100kcal per dag. Daarna ben ik dan ook weer flink aangekomen en ieder etentje of glaasje wijn kon ik merken. Nu is alles wel weer redelijk stabiel, voor zover dat kan, en zijn er wel weer wat kilootjes af. Maar ik wil er nog steeds 3 á 5 meer kwijt omdat ik nu weer in de gevarenzone zit.

Ik wil niet meer boven de 75 uitkomen en 77 is de max voor mijn lengte. Ik weet dat ik me mooier voel als ik 71 weeg. Dus op een of andere manier moet er toch wat af.

Ik schrijf (af en toe) al mee in het '+/- 5kg er af' topic en in een hardlooptopic. Ik ben alleen niet zo topic trouw. Ik praat niet zo makkelijk over koetjes en kalfjes. Maar dagelijks een lijstje posten moet kunnen en dat is misschien wel een goeie stok achter de deur.
Lien: dank je wel, straks weer 'normaal' gelunchd en daar ben ik wel weer wat geruster door. Jij had nogal een heftig avondje als ik het zo hoor. Verplichten mensen jou dan om een vette hap mee te eten of voel jij je verplicht?

Ik weet maar al te goed hoe het is om te willen lopen voor ik kan staan, zo'n beetje alles dat ik start is binnen korte tijd doorspekt van die wens ;)

Een soort angst om niet goed genoeg te zijn die zich dan vertaalt in overcompensatie, denk ik. Zou alleen handig zijn als ik dat ook kon bedenken op het moment dat ik erin terecht kom!

Die bmi-grens waar jij het over hebt, bedoel je dat als aanvanggewicht? Ik had nl destijds de bmi-20-eis in behandeling. Is daar nog steeds zo. Kan ik moeilijk accepteren, omdat ik weet dat het voedingscentrum daar andere richtlijnen voor geeft.

Ik ben vandaag gaan informeren of es-gerichte therapie iets voor me zou kunnen zijn, dus over de mogelijkheden kom ik nog wel meer te weten.

Jij in ieder geval veel succes vandaag met ofwel het accepteren van je onrust ofwel het kalmeren van je zenuwen. Rustig gaan liggen op de bank en je adem volgen helpt bij mij wel, als ik de moed vind om het te doen ;)
Oh, en laatste post:

Maja: topictrouw is geen harde eis hoor! Sommige mensen hebben gewoon meer intellectuele prikkeling nodig ;))

Ik heb niet vaak gehoord dat een SB-periode zo desastreus uitpakte voor iemands verbranding. Al weet ik nog wel dat Sonja herself na een weekje villa Felderhof rapporteerde 4 kg aan te zijn gekomen, terwijl ze in datzelfde programma zat te miepen over dat ze het geen kip met vel wilde ivm het vet dat daarin zat. Nou, hoe je op die manier 4 kg in een week erbij kan scoren is mij dan een raadsel. Maar goed, zo te horen is ze dus echt slachtoffer van haar zelfbedachte (not-)verantwoorde dieetje ;) Succes met je nieuwe poging om minder te snaaien. Voor mij werkt het trouwens niet om mezelf steeds te bekritiseren over hoe balen ik het aanpak, dat werkt bij mij namelijk als een muizenval, waar ik dan in klem kom te zitten. Dus tipje: vergeef jezelf voor je geworstel en zucht eens diep uit, dat geeft je vast meer moed dan nog meer kritiek op je snoeperij- drang. Ik heb altijd meer zin in zoet als ik het al wat zwaar heb, terwijl ik dan juist wel een aai over mijn bol gebruiken. Misschien is dat voor jou ook wel zo.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik heb hier wel eens vaker een lijstje gepost, nu lange tijd niet maar ik wil het toch weer een beetje bij gaan houden.

Ben afgevallen van zo'n 88 kilo tot nu zo tussen de 60 en 62 kilo in, heb heel lang stil gestaan zo rond de 65 kilo, denk wel 2 jaar ofzo. 60 kilo is altijd mijn streefgewicht geweest, maar wil toch stiekem voor ik op vakantie ga over iets meer dan een maand er een beetje onder zitten, ik kom altijd gruwelijk aan in vakanties en "vreetweekenden", en heb dan het idee dat ik een soort van "buffer" heb.



Vandaag:

O: yoghurt met lijnzaad en muesli

S: uurtje cardio

T: banaan

L: 2 roggebrood met halvarine/kipfilet, cracotte sandwichspread, beker karnemelk

T: opkikker tomaat, appel

D: andijviestampot met rookworst

T: denk wat druiven of kiwi's
Alle reacties Link kopieren
Oinkie Dat lijkt me niet gezond. Het lijkt me ook niet realistisch om in een maand 5 kilo af te willen vallen.



Toch succes
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen woog ik 61,2, voor het weekend zat ik rond de 60, dit wil ik gewoon vasthouden en niet weer richting de 65, voor mijn vakantie zou ik graag ietsje onder de 60 komen.
Alle reacties Link kopieren
Kopjekoffie: Fijn dat je je wat geruster voelt nu het lunchen "normaal" gegaan is. Maar houd je zelf vandaag wel in de gaten he ;) Beter een rustig dagje en toch een goed gevoel ipv. nu denken dat het wel weer gaat en dat straks de man met de hamer komt, het fout gaat en je deze dag voor je gevoel "helemaal afkraakt".

Ik vind van mezelf dat ik dan "normaal" mee moet kunnen doen. En zeker met patat etc. is dat eigenlijk ondoenlijk, dan komt de man met de hamer later weer en voel ik me helemaal rot. Nu kwam de man met de hamer ook wel, maar "liever" op deze manier dan na het eten van iets waar ik nog "niet aan toe ben", op de een of andere manier geeft dat een hardere klap namelijk. Ook iets met staan en rennen....

De BMI grens bedoelde ik inderdaad de ondergrens. Maar dit zal waarschijnlijk ook wel weer per instelling verschillen. Hoe bedoel je dat met de BMI grens van 20 icm. het voedingscentrum?

Wel goed bezig om gelijk de koe bij de horens te vatten en te informeren naar de mogelijkheden!

Hier ging het lunchen gelukkig ook goed en nu vooral bezig met afleiding zoeken. De spanningen/onrust voor nu gewoon accepteren, hoe moeilijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Zo, hier alvast mn lijst om zo te proberen me eraan te houden en te overtuigen dat t ok en niet teveel is (soms heb je zon dag)



ontbijt: halve meloen, banaan

tussendoor sinaasappel

Lunch dubbele geroosterde bth met boter en 1xvhagel, dubbele vezelrijkcracker met boter en 10+kaas, beker kokosoptimel

tussendoor: schaaltje crusli met optimel (zon 75gr dus 3 bth)

Diner: penne met sperziebonen,paprika en geitenkaas



en dan mis ik nu dus eigenlijk 3 bht en 2 koeken en een beker zuivel, netjes gedaan voor n verlofdag :s



Oinkie, er valt niet echt te minderne op je lijstje. Je geeft zelf al aan vreetweekenden te hebben, dus lijkt t e logisch dat je nu meer weegt dan voor t weekend. Wanneer je altijd normaal eten als basis hebt, zul je op n vakantie ook geen uitspatters maken. Maar juist oor te rommelen in je dagelijkse inname, kom je sneller aan in de vakantie of als je eetweekend hebt gehad (en gaat t er ook moeilijker weer af)



Maja, je roept alweer dat je niet zoveel moet snoepen. Wordt het juist zo aantrekkelijk van ;) J lijstje is verder prima, nog minder kcal dan een vrouw eigenlijk nodig heeft. Wrm denk je dat je max 1800 nodig hebt? Gebaseerd op tellen en afvallen, of heb je t laten opmeten door n deskundige? Dat om zeep helpen van je stofwisseling ken ik wel. Toen ik (weer) startte bij de dietist leefde ik ongeveer op een appel en een cracker en groente. Moest toe naar 6bth, warme maaltijd, 3x zuivel, 2x fruit en een tussendoortje zoals koek/chips enz. In t begin kwam ik aan,maar nu na een jaar moet ik eigenlijk 9bth eten en 2 koeken en fruit en melk en warm om uberhaupt op gewicht te lijven. Je kunt t dus heel goed weer herstellen, maar dat heeft tijd nodig.



Lien, kon je echt niet anders gisteren? Of kon je op de korte termijn niet anders? En waarom verdien je t dan vandaag niet om te eten? gGisteren ging t even mis, maar dan is het juist de kunst om t bij het volgende eetmoment op te pakken ipv te lijven hangen in t gestoorde (wat zo hard roept dat je echt niet hoeft te eten) Ik ben ook blij dat t gelukst is met de bbol Is ook wel eens anders geweest. Ik heb ook veel gegeten met/voor anderen en dan ging t ook vaak mis. Nu doe ik dat nog wel eens, maar ik probeer ok echt te ontdekken of ik iets wel/niet wil. Of dat de eetstoornis zegt da ik t niet wil ;) Best moeilijk, want ik wil graag anderen aten zien hoe goed t gaat en alles nemen, maar dat kán ik soms gewoon nog niet.Ik probeer te kijken of het dan binnen mn lijst past en of ik t trek met de rest de maaltjden/activitien die dag.Die kokos is te erg ik gooi t nu al door de cruslie hihi,net op t forum en nu al verslavingen over genomen ;) Sterkte met alles meid!



KK het ligt aan de soort behandeling wat voor bmi eis er gesteld wordt. Bij de deeltijd is t bij mij bijv 17, maar in de kliniek lager. Maar wil je verder met trauma of echt cognitief, mag je niet onder de 17 zitten omdat het an niet zo werkt. Ik volg idd dagelijks deeltijd. Als je echt puur voor t eten wilt worden opgenomen, zou je eens kunnen informeren naar een boosteropname, is vaak voor 6-8 weken. In die tijd kun je niet aan vel dingen werken, maar wel n patroon doorbreken. Anders kom je bij jou in de buurt toch ut op de 1daagse deeltijd en volgens mj is dat niet at je nodig hbt. Helpt het je ook om bijv bij ziezo te gaan lunchen? Mijn lijstjes zijn soms perfect hihi, maar ook vaak niet. Compleet bagger is t niet meer, maar helemaal stabiel is het nietJuist idd vanwege achterliggende dingen.



Jayla, terwijl je ook kunt denken dat je genoten hebt van lekkers op de verjaardag en dat dat prima en genoeg was. Ipv achteraf pissed te zijn dat je thuis nog wat neemt. Maar ach, eens per maand moet te doen zijn en als je je er niet slcht onder voelt hoef je t ook niet te veranderen ;)
Alle reacties Link kopieren
maimai: Die uitspatters heb ik altijd, nog meer dan voor ik ging "lijnen", toen at ik gewoon alles en dacht ik nergens bij na. Ik probeer gewoon op te letten dat ik door de week beetje gezond doe, zodat ik in het weekend wat meer mag. Op vakantie wil ik gewoon lekker uit eten en biertjes drinken, probeer dan wel een beetje op te letten, wat fruit enzo te kopen, zodat ik minder snel tussendoor aan de chips enzo ga.



Merk wel dat door het lijnen je "relatie" met eten wat verstoord raakt, dat het compleet volvreten is of juist heel streng, het lijkt moeilijk een middenweg te vinden ofzo, hebben meer mensen dat?
Even kijken of ik ook weer eens wat kan reageren.



@Jayla: hoe ging het in de sportschool? Eet je altijd brood met diner of was dit alleen gisteren?

@KK: hoe is je dag gegaan? Mijn vriend en ik wonen niet samen (beiden nog thuis) maar zien elkaar doorgaans wel zo'n beetje elke dag dus het is inderdaad heel erg wennen om dan ineens zoveel alleen te zijn.

@Maja: ik ken dat, je verbranding om zeep helpen. Gelukkig heb je het nu weer redelijk stabiel, hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag?

@Pompedom: wil net als KK wel weten wat Samosa is inderdaad, ik ken het niet. Hoe gaat het verder?

@Maimai: ondanks dat je lijstje volgens jouw voorgeschreven lijstje niet helemaal 'compleet' is, vind ik het toch al heel goed hoor!

@Lien: hoe gaat het met je, is het allemaal een beetje te behappen (stomme woordspeling)?



Hier gaat het wel redelijk goed, vandaag wel weer 'normaler' gegeten maar heb wel gelijk het idee dat er een ton aan zit.



Mijn lijstje:



O: magere yoghurt/muesli/rozijnen

S: ca. 30 minuten fietsen (buiten dus met wind) en 4 uur gewerkt (cassiere met handscanner dus op zich wel wat armbeweging)

L: 1 boterham light jam, 1 boterham smeerkaas 20+

T: stukje(s) bastogne koek (ik weet niet precies hoeveel, ik schud de trommel altijd zodat koekjes kapot gaan want ik eet nooit 'een hele koek' maar altijd stukjes l-)

S: ca. 5-7 minuten fietsen met harde wind tegen

A: ontbijtbordje andijviestamppot (gekookte aardappelen + rauwe andijvie + wat slasaus (wel magerder, in ieder geval ik kies bewust logo). Was niet zoveel omdat ik te krap gekookt had.

S: naar de brievenbus lopen en weer terug (ca 5 min)



Heb nu wel trek maar ik ga aan de thee aangezien ik dit al heel wat vind om op te bouwen.
Kuch, hen net toch nog 3 ongeveer halve stukjes bastognekoek op, dat is ook zo verdomd lekker!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven