Lijf & Lijn alle pijlers

Eten met je verstand V!!! Nieuwelingen nog steeds welkom!

01-02-2012 20:37 1535 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit begon Eleonora met een verdraaid interessant topic over gezond eten, bewuste keuzes maken, in de keuken en elders. Dat is nu al een tijdje bezig. Haar openingspost kan je hieronder lezen. We gaan nog steeds door; maar ook als je er niet vanaf het prille begin bij was, ben je van harte welkom mee te komen praten. Kijk bijvoorbeeld ook eens in een van onze oude topics. Veel plezier en tot leess .



Hoe het begon...



Lieve lezeres,



We praten hier over nadenken over wel voedsel wel en welk voedsel niet goed voor je is, over beslismomenten, over het uitbannen van gedachtenloos eten in je mond proppen.

De originele OP staat hieronder en laat ik staan, zodat je het originele topicbegin kunt lezen als je dat wil.



Origineel was de titel van dit topic `Gewicht verliezen, hoe doen jullie het?´, maar na vele, vele postings over de psychologie áchter dat eten, het analyseren van gevoelens over het eten, redenen waarom het anders moet, en tippen hoe het anders kan, heb ik besloten om de topictitel te veranderen in de titel die het nu draagt.

Want het gaat dus over het leren controle te hebben/krijgen op wat je eet, over gezondheid en evenwicht tussen je gevoel/dwang/drang en je verstand in verhouding tot voedsel.



Kom er vooral bij als de topictitel je aanspreekt. We vinden het fijn om van gedachten te wisselen met iedereen die zich afvraagt waarom het letten op wat je eet zo vaak misgaat en welke impact dat heeft op je zelfbeeld.



Laat je niet afschrikken door de vele pagina´s en schrijf gerust mee. Mócht je de tijd hebben dan beloof ik je dat je mooie dingen zult lezen als je het gehele topic doorleest.



Schoom niet en lees met ons mee!







Eten met je verstand, deel 1



Eten met je verstand II (kom er gerust bij)



Eten met je verstand III (ook nieuwe mensen blijven welkom)



Eten met je verstand IV



De recepten van het eten met je verstand topic
Mooi gedaan JJ!
Alle reacties Link kopieren
BB, je was getuige van mijn topicopeningsontmaagding
haha, wauw!

moeten we nu ook meteen iets dieps schrijven?

Ik heb ontdekt dat kou en het gebrek aan een auto ervoor zorgen dat je sneller een maaltijd brouwt van wat je in huis hebt. Ik had vandaag een kleine crisis in huis en heb een kliekje boerenkool opgebakken, waar ik anders waarschijnlijk uit frustratie wat afhaal had gehaald. wel had ik dringend een portje nodig, zowel om de gemoederen te bedaren als om me weer warm te krijgen.

vandaag lekker gemengde sla gehaald, allemaal 1 euro bij de appie. Nu al zin in een heerlijke bak salade morgen!



Ik zit nog steeds met mijn sportschoolabbonnement in mijn maag. Ik vind het sporten wel leuk, maar hoe leuk is het als je steeds oplet of bepaalde mensen niet binnenkomen? En als je niet weet of je wel wil blijven staan als ze binnen komen? Ik kan nu van mijn abbonnement af, maar doe ik daar verstandig aan. Ik merk dat het oppakken van het sporten me een beetje tegen staat... Nu ik geen auto meer heb fiets ik heel wat af, maar dat is toch echt niet hetzelfde gevoel als ik van de pump krijg.
Je poll werkt wel zijn vruchten af JJ



Denk: heppie nieuw toppik en veul glitterplaatjes (maar te lui om te googlen)



Ik kom net thuis en had besloten een nieuw topic te openen als het nog niet was gedaan, maar jij als meest Slimme Verstandige Eter hebt de eer.



BB, is er nog een andere sportschool bij jou in de buurt en kun je switchen? Ik snap dat het dubbel is, want je wilt natuurlijk niet voor zo iemand wijken. Maar soms kun je beter eieren voor je geld kiezen en letterlijk voor jezelf kiezen.



Als meestermotivator zou ik nu een heel inspirerende post moeten schrijven in dit nieuwe topic, maar ik heb even een chagrijnige dag. Graag EHBC dus



Een combinatie van wat werkstress en vooral cyclusstress. Gisteren heb ik op de bank gelegen met veelsteveel chocola (na een pizza...), vandaag voel ik me een walvis die niet afvalt. Ik heb besloten dat ik de sessies met mijn eetcoach maar even ga opvoeren en maar eens ga meten of gevoel en werkelijkheid overeenkomen. De oorzaak is heel duidelijk: ik zou nu ongesteld kunnen worden, maar weet niet wanneer dat op gang komt. Ook heb ik iets teveel verhalen gehoord van vrouwen die direct na de miskraam weer zwanger raken en maak ik er voor mezelf een teleurstelling van als ik dat nu niet ben (of binnen 3 maanden). Ik vind de wereld even heul oneerlijk en vind het nog stommer dat ik zo streng voor mezelf ben.



Genoeg geklaagd, in daden gaat het best goed, nu in woorden nog
Soms he Ziem, is de wereld ook even heel oneerlijk....



Een andere sportschool gaat het ook niet worden. Wij hebben er hier drie. De andere kost me per maand 10 euro meer, plus weer instapkosten van zo'n 80euro, minder groepslessen, plus weer minimaal een jaar jaar lid moeten blijven. De andere is low budget, maar alleen als je 18 maanden lid blijft en biedt nauwelijks groepslessen aan, voornamelijk fitness. Trekt me dus helemaal niet... het liefst ging ik gewoon wandelen, trampoline springen, fietsen, skeeleren, thuis met gewichten. maar ik ben bang dat het daar gewoon niet van gaat komen en ik dus weer niets doe. het verspillen van mijn sportschoolgeld is momenteel vooral de motivatie, maar dan nog ga ik weinig.
Ik wil je best op de trampoline schoppen en zolang stalken tot je je skeelers aantrekt. Ik vind het heel zonde dat je zo bewust met geld omgaat en de sportschool eigenlijk voor niets betaald. Het is niet de stok achter de deur die je nodig hebt, dus kun je beter op zoek gaan naar een andere stok. Mijn motto is dat je sporten alleen volhoudt als je het leuk vindt, dus ga leuke dingen doen. En ik wil af en toe best tegen je zeggen dat je leuke dingen moet gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Heppie noe toppik!!! Is er een polletje? Ik kan het mobiel niet zien. Mooie OP JJ! Die eerste keer vergeet je nooit meer...



BB, een andere sportschool lijkt me ook een goed idee.



Ziem, zou je meteen weer zwanger willen worden dan? Mij raadde de gyn aan een paar maanden te wachten, vooral om emotionele redenen. Ik wilde het liefst trouwens zo snel mogelijk weer zwanger worden.



Ik heb zo'n heftige week achter de rug dat ik mijn doelen even aan de wilgen heb gehangen. Dus ik sluit me even bij je aan. Ik zit nu Ons kind is te dik te kijken. Vind er niet zo veel aan
Ga in therapie!
Ik wil eigenlijk gewoon NU zwanger zijn. Ik ben niet alleen een erg doelgericht persoon, maar ook omdat het al zo'n tijd heeft geduurd voor het eindelijk raak was. Als ik in de toekomst kon kijken en zou weten dat het over 2 jaar helemaal goed zou gaan, zou het gevoelsmatig anders zijn. Op termijn betekent dat we misschien keuzes moeten gaan maken. Ik heb het gevoel dat mijn klokje echt doortikt en heb er ook moeite mee als ik ouder moeder ben. En als ik echt mag kiezen, dan wil ik het liefst een hele schare kinderen.

Ik voel me gewoon megaonzeker op het ogenblik. Ik hoop dat mijn lichaam weer goed werkt, ik vind het spannend om te vertrouwen dat alles zo weer op gang komt.
Ziem, dat gevoel had ik ook na mijn miskraam. Ik wilde ook niet wachten, het voelde als het 'verspillen' van een misschien wel vruchtbare cyclus. het idee om weer anti-conceptie te gaan gebruiken terwijl alles dat ik wilde zwanger worden was... wij hebben dat dus ook niet gedaan. Mijn cyclus kwam alleen niet op gang. Dus al ben ik na mijn miskraam meteen zwanger geworden, er zaten wel een paar maanden tussen.



Doelen aan de wilgen Duub, of ook allerlei fuck-it-food?
Ik heb net een fijne sessie bij mij eetcoach achter de rug. We gaan de sessies de komende tijd opschroeven. Ik zit tegen een enorme verbetering aan, maar omdat ik de hobbel nog niet helemaal heb genomen, voelt het nog niet als een verbetering. Ik ben blij met de sessies: gevoel en eetgedrag vallen zo verbazingwekkend samen.

Mijn doel voor de komende twee weken is om 85% van al mijn maaltijden zelf voor te bereiden. Een hele pittige opgave, dus mijn andere doelen heb ik - in overleg met eetcoach - even van mijn lijstje gehaald. Het resultaat van aantal andere doelen vloeit automatisch voort uit dit doel, maar is ondergeschikt. Ik heb er wel een heel positief gevoel over.



In dat kader heb ik net mijn boodschappenlijstje voor het weekend gemaakt. Straks plof ik lekker neer op de bank met een kop thee en een goed boek.



Ik vind het superfijn dat ik mijn ei de afgelopen dagen bij jullie kwijt kon. Dank voor de knuffels en jullie ervaringen. Dat helpt enorm!
Hoe gaat het met jou en de appel Duub?



Al bijgekomen van je ontmaagding Janne?



Nog nieuws op het sportfront BB?
Alle reacties Link kopieren
Dames!



Normaal krijg ik een berichtje op de post als iemand post, maar het nieuwe topic deed dat (na het eerste berichtje van BB) niet (meer). Ik heb dus al jullie gedip gemist! Daarom hier nog even een dikke groeps:hug:, ik hoop dat jullie je allemaal ietsiepietsie beter voelen, ook al zijn het allemaal geen korte-termijn-problummetiekjes die hier spelen...



BB, al een idee wat je met je sportabo wilt? Ben het eens met Ziem dat sporten echt alleen lang vol te houden is als je er een beetje lol in hebt, en schijnbaar zijn dat die groepslessen voor jou. Wie of wat zit je dwars in je eigen sportschool, en kan je ook iets doen dat het je niet zo veel doet? Dan kan je wat ontspannener naar de sportschool...



Dub, het polletje, dat zat aan het eind van vorig topic . Met keuzemogelijkheden wie het volgende topic mocht openen. Ik heb even op toestemming van BB gewacht en het zelf maar gedaan . Wil je wat meer zeggen over de heftige week? Heb je een rustig weekend voor de boeg?



Ziem!!! Ik schrok behoorlijk van je formulering in je laatste bericht, en dat terwijl hij hetzelfde is als die van mij ergens hierboven! Ik was zelfs zo van mijn a propos, dat ik op mijn werk heb ingelogd om te reageren . Ziem, kan je een beetje ontspannen, nu je zo duidelijk een doel hebt geformuleerd met de eetcoach en je je alleen op dat ene doel hoeft te concentreren? Voel enorm met je mee, volgens mij ben jij wel een beetje een powervrouw, zo eentje die de schouders eronder zet en door aanpakken een boel bereikt. En die manier om met uitdagingen om te gaan helpt je zo weinig als je graag een kindje wil, dat is "gewoon" wachten wat "het lot" met je voorheeft... Lastig meid, ik voel met je mee...



(durf ik het te zeggen? ik wil ook graag een kindje, maar vind de situatie thuis nu niet stabiel genoeg, we gaan weer lekker maar dat was vorige week anders... geen ideaal moment om knopen door te hakken. maar er klappert voldoende... snap je verlangen!)



Hier alles verder goed, had het op het werk helemaal niet meer onder controle voor mijn vakantie, maar na gesprek met leidinggevende, vakantie, en nog een gesprek vandaag voelt het allemaal weer wat meer "under control". Heel, heel prettig. Verder zouden er vanavond 2 stellen komen eten bij ons. Een stel heeft afgezegd, wegend relatieproblemen. Houd me wel een beetje bezig, van die mensen die in je ogen het perfect hebben samen en dan dit... Heb het met ze te doen.



Lieve ladies, niettemin een heel fijn weekend, ik hoop dat iedereen de ontspanning vind waar ie behoefte aan heeft!
Alle reacties Link kopieren
Zo hee, lange post, geen wet van wuiles toch?
Ja, ik heb een knoop doorgehakt en mijn sportschool opgezegd. ik ga te weinig, de sfeer op de sportschool spreekt me niet aan en die persoon, die wil ik gewoon niet tegenkomen. Ik doe liever of hij niet bestaat. Ik heb erover nagedacht, maar het dure abbonnement, het feit dat ik nu echt veel meer fiets nu de auto weg is. Ik ga mijn beweging wel op een andere manier krijgen. En zo niet, ga ik liever naar een andere sportschool.
Voor het eerst in mij leven vind ik dat iemand een verstandige beslissing heeft genomen door niet meer naar de sportschool te gaan wij helpen je motiveren om te bewegen BB!



Janne, we hebben weer een mooie sequel op een andere pijlert



Mooie typering trouwens, ik zit inderdaad redelijk zo in elkaar. Ik heb dit jaar ontdekt dat het ook normaal is dat je niet hands-on hoeft te zijn. Dat was een heel waardevol inzicht



Ik heb na het gesprek van vandaag weer wat meer rust in mijn kont en glibber straks naar de masseuse. We hebben daarom heel vroeg gegeten, een recept uit de Delicious van deze maand. Het is een goed vega gerecht en ik vind het recept echt wat voor jou Janne. Of voor Duub, als ze haar kinderen weer eens wil misleiden met de gezonde variant van wraps. Bij deze dus een linkje naar Chinese koolwraps met groente-paddenstoelenvulling



Trouwens Janne, hetgeen je tussen haakjes schreef, voel ik altijd latent doorschemeren als je op mijn posts reageert. Lastig, maar dapper dat je met Jip zoekt naar een manier waarop het wel werkt.
Man heeft trouwens een enkeltje snackbar geboekt na het eten, die kan op deze hoeveelheden gezond eten niet leven
Ik moet ook zeggen dat ik me wel wat opgelucht voelde toen ik weer naar buiten stapte na het opzeggen. Ook zo van: ik ga er voor, maar dan op mijn manier!



Ik heb trouwens vandaag het blad van jamie gekregen, ga ik straks eens lekker in neuzen!
Alle reacties Link kopieren
Bluebirds, lijkt me ook slim hoor, dat je nu besloten hebt om te stoppen met deze sportschool. Elke keer weer met die persoon geconfronteerd worden (met alle stress en zin om te eten dan) lijkt me niet gezond.
Oh, ik krijg er geen zin van om te eten hoor! Kost me alleen negatieve energie die hij niet waard is...
Alle reacties Link kopieren
Ha lieverds, even kort, de zure appel is op en ik lig nu prinsheerlijk in een hotelbed uit te buiken na een lekker shopping-, wellness- en restaurantdagje. Morgen wandelen en een high tea en dan zit het bijtankweekendje er weer op.



Mooie cocottes van merk Sola gezien voor 14,95, maar niet gekocht. Want ja, ik moet ze eerst verdienen. Ik verdiende trouwens wel een paar mooie nieuwe kledingstukken en een aantal heerlijke ritualsproducten



Later!
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Pfff, wat is er op het forum aan de hand?
Ga in therapie!
Claudio is terug met twee nieuwe nicks en een hoop gore plaatjes. Gooit zijn troep op tientallen topics neer... lang leve de negeerknop!
Alle reacties Link kopieren
Die doet het niet mobiel maar daarentegen zie ik ook geen plaatjes
Ga in therapie!
Wees maar blij, ze waren echt heel ranzig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven