Log nu in om te reageren
  1. Hoi, ik kom afscheid nemen (haha, klinkt lekker dramatisch, en ik ben hier pas net :-p ) Maar goed, ik zit véél te veel op het internet dus ga nu een aantal dingen schrappen, zo ook dit topic :'-(
    Daaaaag! Babbel ze nog over eten met je verstand, wellicht kom ik ooit nog terug ;-)
  2. Chimaera, ik zie dat je ook nog op drie afvaltopics schrijft, kan een beetje veel zijn ja!

Ik heb mijn biebboek: 'Vullen of voeden'. Heb het doorgespit, maar ben niet heel jubelend. Veel pro-biologisch, richtlijn is het oerdieet. Niet veel nieuws onder de zon en wat opzet en lay-out betreft vrij rommelig. De recepten maakten me niet erg hongerig, dus van mij mag het boek wel terug naar de bieb.

Nieuw eetboek op mijn lijstje: Eet meer! Van Karine Honderdos. Ik heb van haar eerder Puur gezond gelezen en vond dat een erg prettig, lekker en nuttig boek. En natuurlijk het boek 'puur eten' van Pascale Naessens. heerlijke kookboeken vol gezonde recepten.

Hoe is het verder met iedereen hier? Ik zag dat er al een tijdje geen activiteit is op het topic.
  3. Ik leef ook nog :-d

Beetje druk geweest met in het ritme komen enzo. Hier juist op het moment bezig om op te letten dat ik en de kinderen juist meer eten. Vooral mijn jongste heeft snel last van ondergewicht en dat is ook best een lastig probleem. Aankomen is net zo moeilijk als afvallen helaas. Ik voer haar nu even extra bij en dat is in de praktijk toch wel elke dag best lastig om haar in de gaten te houden en steeds extra eten aan te bieden. Ze heeft ook een nogal 'magere' smaak en eet liever een appel dan een dikke boterham met dik boter en beleg.
    Ook ik moet even opletten want ben sinds de zomer ook lichter geworden, ik denk door stress. Niet dat ik te licht ben maar heb een te snel verzadigd gevoel waardoor ik te weinig calorieën binnenkrijg.

Hoop dat het hier met iedereen verder goed gaat! We gaan de Sinterklaastijd weer in en mijn doos met Sinterklaas snaaigoed is al uit Nederland aangekomen (van de Heimwee winkel, zeer toepasselijke naam :-p ) Nu kijken of het lukt om er tot half November vanaf te blijven :-$
  4. Haai allemaal, ik leef ook nog! Maar amper hoor... ;-) Ik ben aan het herstellen van een heel vervelende maagontsteking (ontstaan als bijwerking van medicijnen na een standaardbehandeling, lekker nodeloos dus). Ik kon letterlijk geen hap door mijn keel krijgen zonder dubbel te klappen van de pijn. Zelfs water of thee ging niet. Dit heeft een dikke week geduurd (!) waarin ik stierf van de honger en dientengevolge 7 kilo (!) ben afgevallen.

Dat is dan wel een leuke bijkomstigheid, maar toch kan ik het gastritisdieet niet aanbevelen |-( Wat een martelgang was dat. Een soort extreme vorm van "eten met je verstand": ik dacht wel drie keer na voor ik een hapje nam en bereidde me dan voor op weer een pijnaanval.

Gelukkig zijn de maagbeschermers na een dag of 5 eindelijk aangeslagen en kan ik nu weer normaal eten. Ik ga uiteraard wel proberen die kilo's er nu af te houden: het is echt bizar dat je in zo korte tijd zo veel kan afvallen! Misschien komen er nu weer een paar bij doordat mijn lichaam gezellig gaat jojo'en (dat denkt natuurlijk dat er acute hongersnood was ;-)), maar ik wil dit aangrijpen om nu echt een goed gewicht te krijgen en te houden. Ik ben vanmorgen goed begonnen met 12 km fietsen en een havermoutontbijt, en heb tot nu toe de tussendoortjes kunnen laten staan. Ik heb ook gezond ingekocht, dus hopelijk word ik dan ook niet in de verleiding gebracht. Ik heb vandaag een strakke jurk aangedaan die ik al een hele tijd niet had gedragen wegens te dikke buik, dat is fijn :)

Succes, Chimaera! Op 4 eettopics schrijven is natuurlijk ook een manier om geen tijd over te hebben om te eten (who am I kidding, forummen en eten gaat héél goed tegelijk, ahum). Je kan altijd terugkomen hè!

MF, hoe gaat het met je? Zit je alweer een beetje in een ritme?

Beleza, ik heb ook alweer pepernoten ingeslagen (één zak op, één ligt er nog, ga ik zuinig mee doen). Handig, zo'n heimweewinkel X-D Heerlijk toch, al dat Sinterklaasspul, zucht.

Misschien kun je het boek Hap slik weg eens lezen. Daarin staan veel tips (gebaseerd op onderzoeken) over wat je eetlust beïnvloedt. Kun je gebruiken om minder te eten maar ook om je kind meer te laten eten! Bv.:

- grote borden
    - lange, smalle glazen
    - grote opscheplepels
    - veel keuze (meerdere schalen/pannetjes)
    - eten op tafel zetten, zichtbaar (geen of doorzichtig deksel)
    - kleurrijk eten
    - gezellig gedekte tafel
    - zachte verlichting/muziek
    - zo veel mogelijk tafelgenoten
    - lang tafelen + natafelen

Dat zijn er zo een paar die in me opkomen. Hoe oud is je dochter? Wat bij mij vaak hielp, was er tijdens het koken al het een en ander in proppen (rauwkost bv., zodat ze genoeg groenten binnenkregen). Ze vinden het ook vaak leuk om te helpen. Smoothies en milkshakes zijn hier populair, een makkelijke manier om ervoor te zorgen dat ze fruit en groenten binnenkrijgen (verse sapjes natuurlijk ook als je een sapcentrifuge hebt).

Tortilla's zijn hier ook erg in trek: ik zet dan allerlei schaaltjes met lekkers neer zodat ze ze zelf kunnen vullen: rul gehakt of kip, bonen, tomaten, paprika, sla, zelfgemaakte guacamol, zure room, Parmesaanse kaas. Vaak eten ze dan veel meer dan ze normaal doen. Nodig een vriendje of vriendinnetje uit en dan is het helemaal feest :)

Ga in therapie!
  5. Oh jee Dubio fijn dat je bent afgevallen maar dat is niet de manier waarop je het natuurlijk wilde :-O
    Gelukkig gaat het nu beter! Hopelijk blijven de kilo's er wel af maar als ik dat zo hoor is dat geen probleem. Havermout is heerlijk! Ik ben sowieso gek op een warm ontbijt mmmmm.

Bedankt voor je uitgebreide tips! Mijn dochter is tien en moet volgens de kinder bmi site minimaal 2 kilo aankomen voor een gezond gewicht. Het nadeel dus bij haar is dat ze niet van sausjes en veel toepassingen houdt (later in haar leven misschien een voordeel). We eten ook vaak tortilla's, zijn ze hier ook gek op! Het nadeel is dan weer dat ze alleen een kale tortilla met wat sla/tomaat en geraspte kaas eet :-|
    We komen er wel alleen kost het altijd door haar 'magere' smaak wat meer tijd bij haar.
    Mijn andere dochter is dertien en eet wisselvallig, soms als een bouwvakker en soms te weinig. Zij heeft gelukkig een normaal gezond gewicht maar ik moet haar wel in de gaten houden.

Bij mij was het denk ik de stress in de zomervakantie en die stress is nu overgegaan in autostress :'-( We hebben een auto gekocht en helaas gaat deze leuke gebeurtenis bij mij gepaard met erg veel stress. Ik ben nogal een autorij neuroot en vind autorijden dus echt best eng helaas. Ik wil het rijden wel heel graag volhouden maar het kost me erg veel energie. Rijden in Tokyo is echt best eng :-O
    Gaat wel over hoor, even weer wat ervaring opdoen. Meestal reed ik alleen in de zomer in Nederland.

Hoe gaat het met de anderen?
  6. Hoe komt je dochter aan zo'n magere smaak, Beleza? Heeft ze dat altijd gehad of houdt ze systematisch vette/vetmakende dingen buiten haar dieet? Ze is toch niet bang om dik te worden? Ze is nog maar 10, maar soms maken ook zo jonge meisjes zich daar al druk om.

Ga in therapie!
  7. quote:
    dubiootje schreef op 25 september 2014 @ 11:58:
    Hoe komt je dochter aan zo'n magere smaak, Beleza? Heeft ze dat altijd gehad of houdt ze systematisch vette/vetmakende dingen buiten haar dieet? Ze is toch niet bang om dik te worden? Ze is nog maar 10, maar soms maken ook zo jonge meisjes zich daar al druk om.

Ze maakt zich geloof ik niet echt druk over dik worden, meer om niet te dun te worden denk ik. Alhoewel ze uiteraard niet dik wil worden :)
    Ze heeft nooit van jus op haar aardappels, boter op brood, mayonaise, sausjes, gerechten met veel ingrediënten door elkaar met bv saus enz gehouden. Al is ze wel een stuk makkelijker geworden nu ze sinds vier jaar elke dag een warme Japanse lunch op school eet. Ze hoeft niet alles te eten maar volgens haar meester doet ze heel erg haar best.

Maar goed ze komt langzaam aan dus het extra eten helpt wel. Ik geef haar veel walnoten, extra olijfolie in bv pastasaus, brood met gebakken ei en geef haar ook uiteraard een extra koekje overdag. Ik denk ook dat ze met name in de vakantie in Nederland altijd afvalt omdat ze het eten in Nederland minder lekker vindt (teveel brood vindt ze :-p )
    Ik heb in Nederland al een rijstkoker aangeschaft dus hebben ze vaak een Japans ontbijt gehad in de vakantie. Nadeel alleen is dat Japans eten ook vrij calorie arm is......
  8. E-Kortingscodes

Voor alle bezoekers van VIVA zijn er EXCLUSIEVE kortingscodes beschikbaar gesteld die gratis te gebruiken zijn bij de beste webshops van Nederland. Houd deze pagina in de gaten en bespaar nu met jouw kortingscode!

Lees verder

9. quote:
    dubiootje schreef op 24 september 2014 @ 16:29:
    MF, hoe gaat het met je? Zit je alweer een beetje in een ritme?

Niet echt. (Echt niet :-| )
    Ben flink ziek geweest, dus sporten is er even niet bij. Daarnaast is het echt soort van crisis in mijn relatie. Geen idee of en hoe we er uit gaan komen. Maar het slaat wel op mijn eetlust, in die zin dat ik weinig eetlust heb. Eet wel gezond als ik wat eet, ben al twee kilo kwijt.
  10. Ai, het zit je dus niet mee, MF :-( Wat vervelend. Als je net ziek bent geweest, is het nog wat moeilijker om met zulke tegenslagen om te gaan. Ik kan me voorstellen dat je je soms behoorlijk alleen voelt. Gelukkig grijp je dan niet naar eten als troost, dat is een kleine meevaller. En nu val je dus wél af, dat is fijn om te weten.

Ga in therapie!
  11. Ik vraag me alleen af of het eraf blijft. Ik heb een week op een paar beschuitjes geleefd zeg maar.
    Nu dwing ik mezelf wel om wat te eten, maar ik zal er straks als ik weer werk niet genoeg aan hebben.
    Waar ik erg tevreden over ben is mijn avondeten. Ik probeer overheerlijke groentegerechten uit, en heb echt aan een klein schepje aardappel, rijst of pasta genoeg. Ik eet duidelijk minder, wat soms wel resulteert in hongergevoel later op de avond. Dan probeer ik fruit te pakken of zoals gister wat yoghurt met zonnebloempitjes. Iets kleins en gezonds dus eigenlijk.

Ik heb nog 5,5 kilo te gaan voor een gezond BMI. dat is mijn streven. Maar een groter doel is rust vinden. Ontspanning, meer naar buiten, een plezierig vol te houden sportritme. En als ik dan ergens in 2015 die 70 kilo kan aantikken, zou dat helemaal mooi zijn...
  12. Dat klinkt niet goed Duub, zo'n maagontsteking. Al ben ik zo'n jaloerse kip dat ik meteen denk: 7 kilo jieha! Klopt het dat je dit niet eens eerder hebt gehad, staat me vaag iets van bij.

Wat naar die relatietroubles MF. Hoop dat jullie samen je weg er in kunnen vinden.

Het lukt mij niet zo goed om 100% EMVJ te eten en te bewegen. Het is loeidruk op mijn werk en dat blijft het zeker tot het einde van het jaar. Voordeel is dat ik daardoor mijn positie kan verstevigen en mijn werk inhoudelijk interessanter wordt. Maar ik stap in de valkuil stress en daar heb ik een reorganisatie en een kind later niet zo'n trek in.
    As we speak (ehh write) zit ik in een hotelkamer aan de andere kant van het land. Vanwege het mooie weer zijn we gisteren met zijn allen gegaan maar nu ben ik zonder man en kind en dat voelt vreemd. Zeker omdat ik de komende weken nog een paar keer 'moet'. Hotel ligt in de bossen en heeft een zwembad dus aan mijn beweging kom ik iig wel. Probeer alvast wat eetlijstjes te maken en puzzelen met beweging voor de komende tijd. Waarom ben ik nu geen kind van Beleze EMJV wise ;-)
  13. Hoi hoi, ik krijg nog steeds emails van dit topic maar hij staat niet bij mijn notificaties... Iemand enig idee hoe dat kan? (En hoe ik dan emails uit kan zetten?)
  14. Geen idee Chimaera, ik heb dat niet. maar mail de Mods zou ik zeggen? (of het is het lot, die vind dat dit niet het topic is dat je moet laten schieten... ;-) )

Hoe is het dames? hier turbulentie, maar begint weer de goede kant op te gaan. Ik ben zondag en dinsdag al weer bij de sportschool geweest! ging zwaar, maar ik ging! heb geprobeerd mijn rust te pakken en nauwelijks gesnaaid. Van de week wel een keer een ijskoffie van de mac gehaald en ook voor ongelooflijk hartige trek een half blikje cocktailworstjes weggesnaaid. En nee, dat was inderdaad niet echt lekker!! :-(
    verder wel heerlijk gemiept met receptjes en kookboeken. Vandaag weer heerlijke rijst bij de biowinkel gehaald, ben helemaal om naar volkoren. daar hebben ze dus ook gewoon volkoren basmatirijst, heerlijk gewoon! ik merk heel duidelijk dat ik meer geniet als het eten wat voor me doet. Ik vind de groenten vaak het lekkerste van mijn maaltijd, een knop om zeg maar. Nu hoop ik toch natuurlijk, dat ik dat straks aan mijn kleding en lijf ga merken. Psychisch werkt het in ieder geval wel!

Ziem, veel weg van je gezin... Tja. Als je weet dat er goed voor de kleine gezorgd wordt zou ik zeggen: geniet ervan! :-$ Maar ik ben ook zo druk met mijn gezin dat ik die momenten echt heel erg kan waarderen, even helemaal voor niemand verantwoordelijk zijn behalve mezelf.
    !00% EMJV is trouwens best veel. Ik las in het boek van Pascale Naessens dat je al heel trots mag zijn als je het 80% kan redden zoals je wil. Zo bekijk ik het dus nu ook, als 80% van wat je eet en drinkt voeden is, mag er best wat vullen bij zitten.

Hoe is het verder? Dreamer, kom je nog terug? JJ, ook al lang niet gelezen... (Mis jou ook nog steeds Leo. Lees je nog 'stiekem' mee of niet?)
  15. Echo echo, hoe is hey met iedereen? 1,5 jaar geleden voor het laatst geschreven. .. Ziem, leuk je elders te spreken. Hoe Is het?
  16. Haaai! Lekkere snelle reply he. Maar ik zit weer eens in een hotel voor mijn werk. Wel 10 kilo lichter ;-) In februari ging de knop en zijn de overtollige zwangerschapskilo's verdwenen. En Bootcamps doen wonderen voor mijn kont. Ziempje is inmiddels een eigenwijze Ziem die de wereld met ons ontdekt. Het leven gaat met ups (leukste kind van de wereld) en downs (een 2.0 is een medisch wonder). En jij, vertel, vertel!
  17. Zozo dat is veel in een paar zinnen! Wat fijn dat je knop om is! Heel tof. Dat heb je dan ook mega en snel gedaan. Februari 2016???
    Wat fijn dat het met Ziemini zo goed gaat! En wat jammer om te horen van nr. 2. Hoe dat zo?

Hier zit ik nog op pre-zwangerschap +12 kg tot mijn grote ontevredenheid. Maar ik eet sinds drie weken grotendeels suikervrij en heel lekker. Veel bonen en salade. En sinds een aantal maanden is ons Jippertje (bijna 2) eigenlijk alleen nog genieten na een rough start. Dus qua al die dingen rustiger vaarwater dus tijd voor een carriereswitch :-|
  18. Goed he in zo'n kort overzicht. Fijn dat alles weer wat in rustiger vaarwater zit. Bij mij was dat het moment waarop de kilo's begonnen te smelten. De 2.0 is klotenieuws, maar geeft wel maandelijkse rust ;-) misschien dat het deze herfst weer lastig wordt, misschien starten we dan met een zwaar medisch traject. We zien wel wat we beslissen
  19. Zima en ik hebben elkaar weer gesproken en behoefte aan EMJV. Zijn er nog mensen in de coulissen verstopt die zin hebben om mee te doen?
  20. Zodat we na een jaar of 5 eindelijk dat strakke lijf hebben. Maar vooral weer even een steun in de rug om je gevoelens en valkuilen rond eten te delen?
  21. :hello:

Ik ben weer erg druk bezig. Heb een boek gekocht van een mevrouw, die denkt dat je met (gezonde) voeding je hormonen kunt beïnvloeden en ik ga deels met haar mee. Ik heb ook bijna met een rode pen het boek gelezen, want ik ben het niet overal mee eens. Maar goed, het gaat om gezond eten, mét koolhydraten, en daar probeer ik dan m'n eigen draai aan te geven, in de hoop dat mijn eczeem nou eindelijk weer eens zal minderen (zelfs van het zomer werd het niet minder, normaliter helpt zon en warmte toch wel) en hopelijk de migraines van de laatste maanden ook. (hoera, overgang)

EN nu ben ik kwijt wie hier baby's gekregen hadden. Zima en JanneJip (lees ik hierboven) hoe gaat het met de kinders? :)

Flower Fairies are very shy creatures and you are unlikely to see them unless you are very, very lucky
  22. Wat leuk om je te lezen Dreamer! Ik zit ook behoorlijk op het clean eating, daar voel ik me het beste bij. Al heb ik het afgelopen jaar 3 keer een monsterlijke detox gedaan en een poging gedaan tot koolhydraatarm eten. Van dat laatste werd ik knetterchagrijnig, ook omdat ze op 1000 calorieën zaten, dus daar ben ik na een week meegestopt. Het was niet zo EMVJ :rofl:

Met Ziempje gaat het goed, is inmiddels alweer 4! En op dit moment zit ik midden in een tweede IVF poging, dus naast een embryo gaat er vandaag heel veel chocola in :-$ De focus moet hier dus echt komen op gezond eten, afvallen komt wel weer. Hopelijk pas over een flinke tijd en anders ga ik tot aan een volgende poging - die er niet mag komen - misschien weer aan dr slag met eetcoach.

Ik lees af en toe way van je op het forum. Hoe gaat het met de pijn? En als ik me niet vergis zat je dochter ook in pittig vaarwater.
  23. Dreamer! Leuk om je weer te lezen!

Hier inmiddels twee kinderen.

De jongste is vandaag 4 weken. In de euforie van we hebben weer een dag overleefd eet ik overdag lekker en redelijk gezond en gaat 's avonds de rem eraf...

De oudste is sinds een week zeer emotioneel 's nachts (ontroostbaar, buikpijn). Overdag blij met broertje maar dan niet. Dus slechte nachten en niet perse door baby.

Met uitzondering van afgelopen nacht want baby is verkouden en kan niet best slapen behalve in mijn armen. Heel lief. Heel vermoeiend.

Vandaag eerste dag alleen met twee kids. Over een uur naar consultatiebureau. Vond mijn man een goed idee om naar zijn werk te vertrekken terwijl oudste nog in pyjama liep. Grrrrr!

We zijn doodop en chagrijnig en heel dankbaar voor een gezond en zeer tevreden baby (oudste was onrustig en deze keer heb ik geen pnd hoera!).
    Dus overall blij, dankbaar maar ook beetje overleven --> chocolade /koekjes iets te veel.
  24. quote:
    Zima schreef op 17 februari 2017 @ 09:08:
    Wat leuk om je te lezen Dreamer! Ik zit ook behoorlijk op het clean eating, daar voel ik me het beste bij. Al heb ik het afgelopen jaar 3 keer een monsterlijke detox gedaan en een poging gedaan tot koolhydraatarm eten. Van dat laatste werd ik knetterchagrijnig, ook omdat ze op 1000 calorieën zaten, dus daar ben ik na een week meegestopt. Het was niet zo EMVJ :rofl:

Met Ziempje gaat het goed, is inmiddels alweer 4! En op dit moment zit ik midden in een tweede IVF poging, dus naast een embryo gaat er vandaag heel veel chocola in :-$ De focus moet hier dus echt komen op gezond eten, afvallen komt wel weer. Hopelijk pas over een flinke tijd en anders ga ik tot aan een volgende poging - die er niet mag komen - misschien weer aan dr slag met eetcoach.

Ik lees af en toe way van je op het forum. Hoe gaat het met de pijn? En als ik me niet vergis zat je dochter ook in pittig vaarwater.

Oooh spannend! Nou kom ik de hele dag nergens aan toe, want ik moet duimen!

Ik heb dus inderdaad nog pijn, probeer wel 2x per week te sporten, maar m'n vrouwelijke hormonen en migraines fietsen daar doorheen. Heel ergerlijk. Dan weer 'gewoon' pijn, dan weer blessure, dan weer 4 dagen met hoofdpijn op bed. Het schiet niet op.
    Ondertussen inderdaad m'n dochter opgenomen, dat gaf eerst rust, maar nu ook weer stress, door omstandigheden. Gezond eten is nooit echt ver weg geweest, mijn basis is nog steeds en altijd gezond, maar soms wat teveel van dat gezonde.

Flower Fairies are very shy creatures and you are unlikely to see them unless you are very, very lucky
  25. Leuk JanneJip, 2 kinderen ;-]
    Bij de mijne zit er 1,5 jaar tussen, dat was af en toe heftig ja. Nu wel heel leuk. De jongste wordt al bijna 18 :-O
    Mijn kinderen sliepen allebei pas bij 2,5 jaar door en achteraf (nu ik uitgerust ben ;-) ) kijk ik af en toe weemoedig terug naar die tijd, dat ik in de nacht met zo'n lieve zachte baby op schoot zat. (dus ruik voor mij nog een keer lekker aan die zachte haartjes :love: ) Ik kan sowieso nog weemoedig denken aan de tijd dat ik ze op kon tillen, mijn zoon steekt nu met kop en schouders boven me uit X-D Dat knuffelt toch heel anders.

26. quote:
    Dreamer schreef op 17 februari 2017 @ 09:33:
    [...]

Oooh spannend! Nou kom ik de hele dag nergens aan toe, want ik moet duimen!

Ik heb dus inderdaad nog pijn, probeer wel 2x per week te sporten, maar m'n vrouwelijke hormonen en migraines fietsen daar doorheen. Heel ergerlijk. Dan weer 'gewoon' pijn, dan weer blessure, dan weer 4 dagen met hoofdpijn op bed. Het schiet niet op.
    Ondertussen inderdaad m'n dochter opgenomen, dat gaf eerst rust, maar nu ook weer stress, door omstandigheden. Gezond eten is nooit echt ver weg geweest, mijn basis is nog steeds en altijd gezond, maar soms wat teveel van dat gezonde.
    Dreamer ik heb een geheugen als een zeef. Waar Was je dochter voor opgenomen? Lijkt me heftig!