Lijf & Lijn alle pijlers

Fietsen naar werk

11-11-2014 18:17 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier dames die elke dag naar het werk/school fietsen?

Hoe doe je dat met regen? Doe je dan een goed regenpak aan?



Tips zijn welkom, want het staat me binnenkort te wachten... (10km per dag, dus het is niet veel hoor )
Alle reacties Link kopieren
10 km in totaal of 10 kilometer heen en terug?

Toen ik naar mijn werk/school fietste, was dat ongeveer 15-20 minuten. En inderdaad, als het regent een regenpak aan. Maar vergis je niet: Zo vaak regent het niet.



En ik zou zo graag weer iedere dag moeten fietsen, maar nu moet ik met de trein :(
Haal je rijbewijs en koop 'n auto. Heb dat op m'n 18e gelijk gedaan omdat ik dat overal verplicht naartoe fietsen door weer en wind echt kots- en kotsbeu was.
Ik ben lichamelijk zeer lui, en ik vond het vroeger vreselijk dat ik elke dag moest fietsen naar de middelbare school Bij regen droeg ik inderdaad een regenpak.



Vooral in de vrieskou kunnen je neus, oren, vingers en tenen erg koud worden. Ik zou goedkope thermosokken zoeken en dikke handschoenen. Ook een sjaal en muts om je neus en oren in te verstoppen kunnen een hoop schelen!



Ik ben wel benieuwd waarom je niet met de auto of de bus kunt! Of een scootertje?
Natuurlijk een regenpak! Sexy is anders natuurlijk, maar het werkt wel.



Ik dacht twee jaar geleden dat ook wel 'even' te doen, maar ben één keer geweest en toen stond de fiets weer in de schuur. En ik op het werk verteld dat ik natuurlijk minstens twee keer per week met de fiets ging komen! Maar eh, als je eenmaal een auto hebt is de keus snel gemaakt... Ik word nog vaak herinnerd aan mijn 'stoere' actie.



Maar, in my defense: ik moest dan 15 kilometer heen én weer terug!
En op school maakt 't wellicht nog niet zo uit of je stinkt naar 't zweet van je regenpak of van 't fietsen zelf, maar in 'n werkomgeving vind ik dat toch onprofessioneel staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 11 november 2014 @ 18:21:

Haal je rijbewijs en koop 'n auto. Heb dat op m'n 18e gelijk gedaan omdat ik dat overal verplicht naartoe fietsen door weer en wind echt kots- en kotsbeu was.

Ik heb ook sinds mijn 18de een rijbewijs, alleen beschik ik niet over een auto. Helaas kan niet iedereen zoiets direct betalen



Ik heb geen hekel aan een fiets, ik deed het vroeger altijd als ik naar school moest
Alle reacties Link kopieren
Jaren gedaan, ongeveer 7 km heen 7 km terug. Dwars door het bos gedeeltelijk. Investeer in een heel goed - ademend- regenpak! Het zal je meevallen hoe vaak je echt in de regen moet fietsen maar als dat gebeurt is het fijn om een goed pak te hebben.



Ik vond het altijd heerlijk, werk nu te ver weg maar fijne start van de dag en 's avonds lekker je kop leeg onderweg naar huis.



EN van een paar kilometer fietsen hoef je echt niet meteen te gaan zweten hoor
En als het gaat ijzelen is het ronduit levensgevaarlijk om dan op 'n kwetsbare tweewieler te gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:understatement schreef op 11 november 2014 @ 18:20:

10 km in totaal of 10 kilometer heen en terug?

Toen ik naar mijn werk/school fietste, was dat ongeveer 15-20 minuten. En inderdaad, als het regent een regenpak aan. Maar vergis je niet: Zo vaak regent het niet.



En ik zou zo graag weer iedere dag moeten fietsen, maar nu moet ik met de trein :(

10km in totaal, dus 5km enkel. Valt nog reuze mee

Fietsen is heerlijk, zeker na het werk. Dan kan je even ontspannen. Een trein brengt zoveel stress, heb ik al gemerkt met mijn huidige baan... :(
Alle reacties Link kopieren
Als je verder niet sport, zou ik het trouwens sowieso doen. Zeer goed voor je gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Soms heb je het idee dat het in Nederland altijd regent. Maar in de praktijk valt dat reuze mee. Regenpakken vindt ik rotdingen. Die nepleren jasjes van tegenwoordig zijn ideaal want waterdicht en dan nam ik gewoon een extra broek mee om mij op het werk te verkleden. Of je nu een regenpak moet aantrekken of een nieuwe broek gaat net zo snel.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 11 november 2014 @ 18:23:

En als het gaat ijzelen is het ronduit levensgevaarlijk om dan op 'n kwetsbare tweewieler te gaan zitten.Veel gevaarlijker dan in een auto inderdaad? Vaak wordt er prima gestrooid hoor. Al ligt het er waarschijnlijk aan waar je woont.
Alle reacties Link kopieren
Investeren in een goed regenpak zal ik zeker doen, dan kom ik zeker droog aan als het eens regent :P
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets bijna altijd. Sinds 1 september moet ik daar iedere dag naar toe, 8 km heen en 8 km terug. Heb nog maar 1 keer de bus moeten nemen vanwege de regen.



Ik doe het omdat het goede lichaamsbeweging is en de bus of auto me geld zo kosten
Alle reacties Link kopieren
quote:understatement schreef op 11 november 2014 @ 18:24:

[...]





Veel gevaarlijker dan in een auto inderdaad? Vaak wordt er prima gestrooid hoor. Al ligt het er waarschijnlijk aan waar je woont.



Bij de HEMA heb je ze voor een tientje. Maar ik ben het ook eens met wat iemand hier eerder zei: Gewoon een extra broek meenemen.



Al fietst een natte spijkerbroek gewoon niet zo lekker, dus dan ligt het er even aan wat je aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets elke dag naar m'n werk, hier in de UK fietst iedereen in complete fiets outfit dus dat doe ik ook . Op m'n werk hebben we heerlijke douches, en mijn pakken hangen ook op werk dus ik rol zo uit bed m'n fiets op en dan doe ik de rest op werk. Ideaal! Anders zou ik het denk ik niet doen, vind het wel zo lekker helemaal fris aan het werk te gaan. Ik fiets trouwens zo'n 8km heen en terug.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets drie kwartier heen en drie kwartier terug. Als het regent neem ik de auto of de bus.



Ik neem altijd een schoon shirt en Deo mee dus stinken doe ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets elke dag naar mijn werk. Geen problemen mee. Goedkoop en gezond. Het is nog hetzelfde als vroeger naar school: dat gaat ook gewoon door als het koud of nat is.



Als ik 's avonds ergens heen ga, ga ik meestal wel met de auto. Als het tenminste gaat om een plek waar ik kan parkeren.
Bij happyrainydays hebben ze hele mooie, lange regenjassen. Met een tussenstuk om ermee te kunnen fietsen. Misschien is dat wat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen auto en ga al jaren op de fiets. Nu 7km enkele reis, tot een jaar terug was het 13 km enkele reis. Ik vind het heerlijk! Bij mijn vorige baan kon ik wel met de trein en veerpont maar met de fiets was ik net zo snel. Slechts 3x heb ik in die 2 jaar toen de trein gepakt vanwege sneeuw of concert waar ik direct naar toe ging na het werk, maar ooooo wat miste ik het fietsen! Ik miste het zo erg dat ik de volgende dag ondanks de sneeuw toch gewoon de fiets heb gepakt en dat was prima te doen, ik was op tijd. Collega's met trein kwamen dik te laat ivm gigantische vertragingen…..

's ochtends even lekker rustig wakker worden, 's avonds even tot rust na een hectische werkdag. Ff lekker de wind door je haren voelen! En je 'sport' ook gelijk



Inderdaad een goed ademend regenpak, wanten met van dat Thermarest voering (geen handschoenen die zijn kouder) en een fijne muts en sjaal. Misschien als je in de winter in het donker moet fietsen een reflecterende band om je been voor extra zichtbaarheid
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een regencape van de Ald* toen die in de reclame was.

Ze komen regelmatig in de reclame.

Die is groter dan een normale regencape en daarin word je nagenoeg niet nat.

Ik gooi die niet over het stuur maar over mijn benen vind het fijner dan een regenpak.
Alle reacties Link kopieren
Oh 10km dat is maar een klein stukje. Ik fiets ook altijd naar mijn werk. (ook steeds maar korte stukjes maar ik moet vaak op verschillende locaties zijn dus ik fiets van hot naar her). bij regen inderdaad een regenpak maar het zal je verbazen hoe weinig het daadwerkelijk regent. Oke soms dagen achtereen en dan heb je even het gevoel dat het altijd regent. Maar dan gaat er soms een maand voorbij dat je net zo goed steeds meerdere keren per dag buiten op pad moet en het dus helemaal niet regent.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 11 november 2014 @ 18:32:

Ik fiets elke dag naar m'n werk, hier in de UK fietst iedereen in complete fiets outfit dus dat doe ik ook . Op m'n werk hebben we heerlijke douches, en mijn pakken hangen ook op werk dus ik rol zo uit bed m'n fiets op en dan doe ik de rest op werk. Ideaal! Anders zou ik het denk ik niet doen, vind het wel zo lekker helemaal fris aan het werk te gaan. Ik fiets trouwens zo'n 8km heen en terug.



Wow…daar kan mijn werkgever nog wat van leren! We hebben een fietsenhok maar daar houd het wel mee op!



Heb wel ervaring met fietsen in de UK, was geweldig. Geen fietspaden, maar de automobilist houd rekening met de fietsers. Alleen dat je op sommige (snel)wegen mag fietsen begrijp ik nog steeds niet! Dan maar liever omfietsen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 11 november 2014 @ 18:38:

Bij happyrainydays hebben ze hele mooie, lange regenjassen. Met een tussenstuk om ermee te kunnen fietsen. Misschien is dat wat?Oh die jassen zien er zo mooi uit! bedankt voor de tip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven