Lijf & Lijn alle pijlers

geen sportschool-abonnement, maar gewoon 1 les per week

01-03-2012 10:55 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben bezig met een internetbehandeling voor een eetstoornis. En ik moet nu gaan nadenken over doelen stellen op het gebied van eten, sporten en bewegen. En bewegen is voor mij best een ding, dus kleine stapjes tegelijk.



Ik wil graag 1 groepsles per week volgen. Het liefst BodyCombat of TaiBo-achtig iets. Maar alle sportscholen met groepslessen hebben alleen maar dure abonnementen die heel fijn zijn als je vaak gaat, maar niet voor 1x per week.



Weten jullie waar ik dit wel kan vinden? Het gaat om sporten in onze hoofdstad. Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Is een "strippenkaart"niet is voor je ?

Of een dagkaart maar dat kan best wel duur zijn

Meestal is een dagkaartje vanaf 07,50 tot aan 12,50

Ik denk dat het beste is even rond bellen naar de sportscholen bij jou in de buurt , ronsjoppen maar
Ik heb heel lang bij een zelfstandige lessen gevolgd in bodyfit, aerobics, steps etc.



Zij huurde dan een zaal in een wijkcentrum of gymzaal daarvoor af. Je kon dan kiezen hoeveel lessen in de week je wilde volgen.



Ik denk dat je zoiets moet zoeken. Niet bij sportscholen, maar kleiner.
Heb je al geïnformeerd bij een sportschool? Hier in mijn dorp kun je een goedkoper abbonnement krijgen waarbij je dan dus maar 1x mag sporten. de meeste mensen vinden het verschil in prijs met 2x vrij klein waardoor ze toch voor onbeperkt kiezen.

Losse lessen volgen kan volgens mij niet op een sportschool, daar verdienen ze te weinig mee.



Anders eens kijken naar een leuke les in het zwembad? Die lessen kun je per keer betalen. Hier hebben ze nu bijv. aqua-boksen, schijnt leuk te zijn!
Bij veel sportscholen kun je kiezen voor een abonnement waarbij je 1x per week kunt sporten (groepsles of fitness). Er zijn ook abonnementen die per maand opzegbaar zijn (zijn wel duurder).



Even rondbellen, er is vast wel iets te vinden!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! De sportscholen hier in de buurt hebben alleen all inclusive abonnementen. Ik heb al een belrondje gedaan



Zwemmen had ik nog niet aan gedacht. Dat is natuurlijk ook los. Goeie tip! Ga alleen nog even nadenken of ik de discipline op kan brengen om daar elke week naartoe te gaan. Ik vind die boks-achtige lessen juist zo leuk!
Heb je anders gedacht aan iets van aquafitness? Dat is best pittig, met gewichten en bewegen om muziek. Heb ik ook een tijd gedaan. Val je goed vanaf.



En je hebt een les waar je naartoe kunt, in plaats van op eigen houtje een moment te moeten prikken. Misschien kun je afspreken om samen met iemand te gaan, als stok achter de deur.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad het lastige van sportscholen vaak hebben ze een rete dure all-inclusive abonnementen.



Zwemmen is ook een goeie, weinig kans op blessures .



Als je die boks-achtige dingen leuk vindt , waarom dan geen bokschool ?
Alle reacties Link kopieren
Zoals Aviv zegt, probeer het eens bij een boksschool. Ik boks en kickboks zelf ook, heb een onbeperkt abonnement, maar je kunt op mijn school ook een abo voor één keer in de week nemen. En als je niet 'echt' wil boksen, geven ze op bijna alle kickboksscholen zaktrainingen.. Dan krijg je dus oefeningen alleen voor op de zak.



Het is echt een super work-out, en de enige drempel is dat je er daadwerkelijk naartoe moet gaan.. Als je er eenmaal bent word je wel gedrild.
Alle reacties Link kopieren
En als je nu naar zo'n goedkopere fitnessschool gaat? Ik ben bij Fit for free 20 euro in de maand kwijt voor alles. Ook voor 1 x per week vind ik dat bedrag nog te doen. En voordeel is dat als je een keer niet kunt je op een andere dag kunt inhalen.
Alle reacties Link kopieren
Ja een boksschool heb ik ook wel eens aan gedacht, maar die drempel is ZO hoog Ik heb het idee dat ik dan tussen allemaal boks-pro's loop en dat vind ik niet fijn. Ja het zit tussen mijn oren, ik weet het!



De zwembaden geven alleen lessen op de tijden dat ik eet ('s avonds, om 19:00 uur). Lastig vind ik dat.



Google is mijn beste vriend, dus ik ga nog even verder zoeken!
Welk stadsdeel zoek je ongeveer? West, Oost etc.



Dan kunnen we misschien even helpen zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook eens bij een wijkcentrum in de buurt kunnen kijken. Daar geven ze vaak ook sportlessen waar je per les betaald.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Alle reacties Link kopieren
Ik durfde ook heel lang niet te gaan boksen. Totdat ik een punt achter mijn vorige relatie had gezet, en dacht, nu ga ik eens doen wat ik wil!



Ik snap denk ik wel een beetje hoe je je voelt, heb ook een eetstoornis gehad. Maar een sport als boksen kan je echt heel veel zelfvertrouwen geven. En iedereen die daar komt is een keer begonnen.. En daarnaast, bij een zaktraining is iedereen bezig met zichzelf, weinig oog voor anderen (is mijn ervaring).
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens naar Krav Maga. Dat vind ik écht een hele leuke sport.
O.A. Shape (2e Hugo de Grootstraat), Fitness Centre Palestra, Your Future, Fitness Zuidas, First Floor Fitness, etcetera doen aan strippenkaarten.



Er worden inderdaad allerlei (sportieve) cursussen gegeven in buurtcentra. Heel laagdrempelig en kost geen drol. O.a. Combiwel organiseert deze (bijv. Bewegen Op Muziek in sporthal De Pijp, of 'buik billen benen' of Pilates in de Borgerstraat).



Maar eigenlijk wel eens met Carry: Voor nog geen twee tientjes per maand kun je onbeperkt allerlei groepslessen volgen bij sportketens als bijv. Fit for Free.



Veel sportplezier!
Fit for Free geeft o.a. kickboks- en bokslessen (Valkenburgerstraat en Haarlemmer Houttuinen).



B-Kick/Aerobic Boxing via Combiwel in de Borgerstraat.
(Bkick is een combinatie van muziek, aerobics en vechtsporten. Er wordt gebruik gemaakt van speciaal daarvoor ontworpen stootpilaren).
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook nog kunnen denken aan (salsa)dansen.



Hoewel de opbouw van een les dan niet gericht is op je conditie, maar op het leren van de passen. Dat is een nadeel.

Maar je werkt je er wel mee in het zweet!
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een sportschool in Amsterdam Oost, of eigenlijk geen sportschool maar wel iets waar ik datgene kan doen wat ik wil!

Aan de andere kant... Jullie hebben gelijk dat je voor ¤ 20,- al lid kan worden en dan onbeperkt aan de slag kan. Ik ga daar toch nog eens over nadenken.

En dat boksen blijft toch kriebelen!! Meer dan salsa (sorry, heb ik persoonlijk gewoon niks mee, maar bedankt voor het meedenken). Dus misschien toch eens een proefles boksen? Wat kan ik verwachten bij een zaktraining?
Alle reacties Link kopieren
Bkick is een combinatie van muziek, aerobics en vechtsporten. Er wordt gebruik gemaakt van speciaal daarvoor ontworpen stootpilaren).



<--- is B-kick leraar



Bij een zaktraining op een boksschool veel armen , lekkere cardio work out , goed voor jezelf vertrouwen omdat je de technieken steeds beter gaat beheersen.
Boksen in Oost:

http://www.americanfitness.nl/Tarieven.aspx
Kick4fun-lessen bij damessportschool met mogelijkheid rittenkaart:

http://www.only4ladies.nl/oost-en-west/workouts/#tab3



Waar had je allemaal naartoe gebeld dan? Ik tik via Google alleen maar 'boksen' en 'Amsterdam-Oost' in?
Alle reacties Link kopieren
Is sporten geen valkuil voor jou dan ivm je eetstoornis? In dat geval is een onbeperkt abonnement niet zo handig denk ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven