Lijf & Lijn alle pijlers

Geen uitstraling meer door alle ellende

23-02-2017 21:50 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals een aantal weten zit ik midden in een scheiding. Ik ben vertrokken uit een slecht/onveilige huwelijk met alle stress en verdriet als gevolg. Ik weet dat ik nu door dit rouwproces heen moet geestelijk maar ook lichamelijk eist het zijn tol. Echter is het nu dat je alle ellende ook aan mijn gezicht lees en dat vind ik ook echt jammer.

Ik was altijd een dame die zo erg straalde ondanks ongeluk in het leven.

Vandaag was ik op een gelegenheid met veel dames en ik liep naar de spiegel toe en zag daarin een doffe uitstraling met ogen die enkel leegte uitstraalden. Herken mezelf gewoon niet meer terug. Het klinkt raar maar wellah ik mis mezelf. De scheiding heeft me echt getekend op dit moment. Komt het ooit weer goed en wordt het ooit weer beter?



Ik weet het er zijn ergere zaken om mij druk over te maken maar mezelf zo zien maakt me nog verdrietiger
Alle reacties Link kopieren
ja ,, het is nu belangrijk om goed voor je zelf te zorgen ,, gezond eten & dan komt de rest vanzelf !
Tsjah het is natuurlijk vrij logisch dat als je je niet gelukkig voelt je dat uit straalt. Gelukkig is dat vaak maar tijdelijk en zul je zien dat naarmate je het 'rouwproces' door loopt van je afgelopen huwelijk het minder word.



Zodra je weer wat zin krijgt in je leven en dingen zal je uitstraling veranderen hoor, dus inderdaad lekker gezond eten, voor jezelf zorgen, jezelf veel liefde geven en dan komt het vanzelf goed.
Alle reacties Link kopieren
Ook in je doffe ellende ben je mooi. Je bent een mens. Geen robot.
Ja, het komt goed
Alle reacties Link kopieren
Ja dit is herkenbaar. En ja het komt goed. Goed voor jezelf zorgen en geef het tijd. Beloofd.
Alle reacties Link kopieren
Zo raar dat als je er midden in zit dat je denkt dit gaat nooit meer voorbij en ik wordt nooit meer de oude. Dat het ooit weer goed komt klinkt gewoon zo cliché .



Maar ik moet erop vertrouwen.

Klinkt raar , maar ik mis mezelf werkelijk op dit moment. Ik mis hoe ik was. Zo vredig met mezelf en zag overal het positieve in. En nu zie ik enkel nog zwart. En mis ik de glow die ik altijd in mijn gezicht en ogen had
Alle reacties Link kopieren
Misschien zie je er niet op je allerfitst uit maar door je negatieve gedachten kan je het ook weer versterken, denken dat je er slecht uitziet en dan zie je een slechtere versie van jezelf in de spiegel. Misschien heb je wat meer lijntjes in je gezicht, dan kan maar het kan ook zomaar zijn dat als je weer lekker in je vel zit, je dat ook meer uitstraalt. Glimlach maar eens een keer naar jezelf in de spiegel, dan zie je er mooier uit.
Alle reacties Link kopieren
Geef jezelf je verplichte rust. Sport om energie en emoties eruit te gooien. Over een tijdje ben je gewend aan je eigen omgeving en zal die veilig aanvoelen, dan komt langzaam maar zeker alles op zijn plek en zal je de ellende die je achter je hebt gelaten langzaam maar zeker ook echt loslaten, wordt het allemaal lichter en is het makkelijker de toekomst positief in te zien en weer te gaan stralen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties, en sorry voor mijn late reactie.

Ik zie dat er goede tips tussen staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven