Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig groepje om elkaar te motiveren.

26-08-2013 17:18 1109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een poos niet meer hier te zijn geweest heb ik mijn nick toch maar weer tevoorschijn gehaald



Ik ben zolang als ik mij kan herinneren al aan het lijnen, en hoop dat ik het nu heb gevonden wat bij mij past, gezond en regelmatig eten, dus geen shakes of pillen o.i.d. Ook heb ik al het light spul het huis uit geknikkerd. Ben inmiddels 33 kilo afgevallen en wil er nog een aantal kwijt. Het liefst nog 18 kilo.





Ik wil graag schrijven met een groepje meiden/vrouwen die ook door regelmatig en gezond te eten gewicht kwijt willen, of al zijn. Elkaar steunen in de moeilijke periode die straks weer aankomt (sint, kerst en oud&nieuw). Lekkere recepten te delen met weinig calorieën, maar geen light producten.



En ik ben een sporthater, dus ik moet het niet hebben van fanatiek in de sportschool hangen of hardlopen e.d.



Dus kom maar op!
Alle reacties Link kopieren
Een mooie motivatie Saaisaartje! Geeft je echt iets om voor te gaan knallen.



Mijn motivatie is ook gezondheid én de trouwerij van een vriendin volgend jaar. Op de een of andere manier zorgt dat er heeeel goed voor dat ik mooi in een jurkje ten tonele wil verschijnen.

Maar daarnaast is het ook gewoon nodig, voordat ik diabetes ontwikkel of zo iets. Rennen, lopen, trappenlopen, shredden, fitness, spinnen.. dat gaat allemaal wel. Dus écht last heb ik niet. Maar weet dat mijn huidige gewicht niet gezond is.



@elleinspe Een tabel zou ik wel leuk vinden! Werkt ook nog eens super motiverend (voor mij dan..)





@Blauwebes Hoe is de avond verlopen ? Hoop dat je de verleidingen hebt kunnen weerstaan



Wat zijn jullie valkuilen? Valkuil is voor mij te weinig eten overdag en dan aan de crackers wanneer ik thuis kom.. Stom, zo weinig eten.. maar ik doe het wel.. en dan tegen 16.00 uur erge trek! Daarnaast te grote porties bij het avondeten. Het échte snacken kan ik gelukkig goed laten als ik weer in 'de flow' zit.
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn valkuil is het boodschappen doen. Als ik iets meeneem dan moet het op, ik kan gewoon niks in huis hebben want dan weet ik dat het in huis is en kan ik maar aan 1 ding denken

Dus als ik boodschappen ga doen eet ik eerst en dan ga ik naar de supermarkt.



2de valkuil is als ik 1 klein dingetje pak het hek van de dam is en doorsla, en dan ook echt alles wat los of vast zit naar binnen werk
Alle reacties Link kopieren
Wst een mooie motivaties. En ik herken mezelf in jullie verhalen. Overdag gaat het bij mij goed. Alleen in de avond vond ik het lastig, dan krijg ik altijd overal trek in. En ik vond het soms erg moeilijk vooral omdat ik onregelmatig werk.



Met boodschappen haal ik echt niets in huis, dan moet ik ook zonder mijn vriend boodschappen doen anders gaat het mis. Vandaag gaat het redelijk goed, weer onder eem gewicht gekomen wat ik een jaar lang niet geziem heb. Als was het maar een ons minser maar toch haha...



Een tabel lijkt mij ook wel wat..
Alle reacties Link kopieren
Een tabel lijkt mij ook wel een goede motivator. En dan misschien met een einddoel en het dichtstbijzijnde tussendoel ofzoiets?



Ik ben ook geen sportfanaat, maar ik kan opzich gewoon sporten/bewegen zonder pijn of problemen. Ik fiets zo 70km op een dag. Misschien dat ik ook daardoor in het verleden de ersnt nog niet inzag van mijn gewicht. Maarja, als je gynaecoloog erg recht voor z'n raap is.. dan kun je er niet meer omheen. En we willen gewoon echt graag een kindje, dus ik moet nu wel echt.



Mijn valkuil is echt het snaaien. Ik ben een enorme zoetekauw en houd ook gewoon van eten. We gaan nu een keer in de week boodschappen doen aan de hand van een boodschappenlijstje. Zo kopen we (bijna) geen snaaidingen. En zo gaat het nog redelijk goed. Vroeger at ik overdag ook te weinig waardoor ik 's avonds ging snaaien bijvoorbeeld. Met de WW app heb ik dat minder, omdat ik 's ochtends of 's avonds al mijn maaltijden inplan en dan ook zorg dat ik voedzame producten eet zodat ik daar de uren mee kan vullen. Dus dit gaat nu ook goed.



Maar wat nog niet zo goed gaat.. Mijn man is ook een een fan van eten en snaaien. Hij pakt 's avonds regelmatig wat crackers en maakt er dan kruidenboter bij. Of neemt een lekker biertje.. En ik vind het echt heeeeel erg moeilijk om dan niet mee te doen.. Ik probeer dan ook tegen hem te zeggen dat hij rekening moet houden met mij (en hij moet zelf ook wat afvallen hoor!) maar dat gaat er het ene oor in en het andere uit. Hebben jullie nog tips over hoe hiermee om te gaan? Ik merk dat ik het echt lastig vind om niets te nemen als hij lekker aan het eten en drinken is..
Alle reacties Link kopieren
@ SaaiSaartje:

Ik herken jouw verhaal van de etappes heel erg. Ik vind het ook zeer motiverend om aan 5 kilo te denken in plaats van tientallen kilo's. Mijn logee neemt zelf hapjes mee, dus ik eet wel mee, maar dan in kleine hoeveelheden. En ik eet overdag wat minder.



Mijn motivatie is voornamelijk mijn gezondheid. En... het is nog ver weg maar ooit als ik over een paar jaar wil trouwen, dan wil ik wel slank in mijn trouwjurk. ^^ Maar een meer jaren plan kan geen kwaad met veel overgewicht. Ik doe het rustig aan, een halve kilo per week en soms een week stabiel.



@ Swhite:

Het is vanavond! Ik heb wel taart van een collega afgeslagen vanochtend. Zij wist dat ik bezig ben met afvallen en vroeg of ik wel of niet iets wilde hebben. Vond het lief dat ze er rekening mee hield en goed van mezelf dat ik nee zei. :-)



Grootste valkuil: 'Het kan wel een keertje'. Ik sta mezelf te vaak toe om iets ongezond te nemen. Ik eet als ik blij ben, als ik mezelf wil troosten, als het gezellig is, etc.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_185112 wijzigde dit bericht op 02-01-2018 21:41
99.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De valkuilen van elle en bes herken ik ook wel. Als ik 1 reepje chocola heb gegeten denk ik: de dag is toch al naar de *&@% dus dan kan ik net zo goed die hele reep opeten. Erg slecht. En na de reep chocola komt dan een lekker wijntje en dan ... etc. Heel moeilijk!



Maar ik sta mezelf ook te vaak iets lekkers toe. Kan altijd wel een excuus verzinnen...
Alle reacties Link kopieren
quote:joyce2202 schreef op 26 augustus 2013 @ 19:14:

Ik ben zelf 21/22 kg kwijt, maar voel een constante angst voor aankomen. In mijn afvaltijd sportte ik gemiddeld vier keer per week maar met mijn nieuwe baan lukt dat niet meer en dat zorgt ervoor dat ik erg bang ben om weer aan te komen. Een paar kilo eraf zou mooi zijn maar ik heb inmiddels een gezond BMI dus ik ben momenteel blij met constant blijven!



Ga lekker shredden (30 day shred)! Is maar 20 minuutjes per dag, dus goed te combineren met werk. Er is ook een topic van.



Ik ben zelf sinds een week ook weer begonnen met gezond eten en sporten (ja, ik ben een shredder) en moet ook zeker een kilo of 10 kwijt. Ik merk alleen dat ik niet zo goed ben met dit soort topics, dus wil alleen iedereen veel succes wensen en misschien kom ik af en toe even binnenvallen. Toi toi toi!
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:saaisaartje schreef op 27 augustus 2013 @ 16:15:

Hebben jullie nog tips over hoe hiermee om te gaan? Ik merk dat ik het echt lastig vind om niets te nemen als hij lekker aan het eten en drinken is..



Oh.. had ik maar tips! Dit is bij mij thuis ook een lastige, vooral in het weekend. Dan 'mag' hij namelijk een toastje, Frans kaasje en een wijntje. ZO moeilijk!! Meestal drink ik dus wel een glas wijn mee en neem ik me voor om geen toastje te eten. Dat worden er vaak toch nog een stuk of 4.. geen ramp, maar niet de bedoeling.



@BlauweBes: Nu al goed dat je de taart niet hebt gegeten. Scheelt al heel veel! Knap.



@Jiggles: Het is niet eens dat ik écht te weinig eet trouwens.. er zit volgens mij gewoon te lang tussen lunch en avondeten (vriend vaak laat thuis). Daar moet ik iets op vinden..



Maar even een eetlijstje:

O: Magere kwark met blauwe bessen, lijnzaad, muesli en wat kokosschaafsel

T: Mineola

L: drie boterhammen met hummus

T: Cup a soup tomaat

D: Tartaartje met aardappeltjes, sperzibonen en gebakken champignons

... Alles bij elkaar kom ik op 28 punten.. en dat is inderdaad te weinig *Reality check!*

Ik zou er 34 moeten eten..



Welkom @Mimi
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
Die tip heb ik dus ook niet.

Het enige wat ik doe is dus op zondag wel lekker mee te doen. Dus rustig mijn stokbroodje met filet of brie. En ook mag ik van mezelf elke zondag een koek/taartje/bonbon of iets anders.



Zo houd ik het makkelijker vol, gewoon omdat ik weet dat ik iets lekkers mag op zondag.

En maandag gewoon de draad weer oppakken, iets wat mij vroeger nooit lukte maar nu wel omdat ik weet dat het zo weer zondag is
Alle reacties Link kopieren
Een lijstje van vandaag:



07.00: 2 vb met appelstroop

09.30: kom yoghurt met stuk fruit

12.30: 3 vb (1 kipfilet, 1 appelstroop, 1 hüttenkäse)

15.00: 2 stuk fruit

17.30: salade van allerlei groenten met dressing en gekookt ei, 150 gram gerookte kip, 100 gram gebakken aardappeltjes

20.00: 1 snack a jack of 1 cracker met smeerkaas
Alle reacties Link kopieren
Ik ontzeg mezelf niet zoveel. Ik bedoel, wel snoep en andere troep, maar zit echt niet de hele dag aan de magere yoghurt en salades zonder dressing. Het moet wel leuk blijven natuurlijk. En heel belangrijk, een eetpatroon dat ik de rest van mijn leven kan volhouden. Dus ontbijt, lunch, diner en (als ik zin heb) een tussendoortje(s). En ik mag 1 avond per week lekker snoepen van mezelf. Nee, geen hele doos negerzoenen en ook nog een zak chips, maar een reep(je) chocolade is geen probleem.
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje van vandaag:



O: 30g speltflakes met 250ml halfvolle melk

T: 1 banaan

L: 4 volkoren/spelt knackebrodjes, 2 met kruidenkaas (heel weinig, 10g), bosui en komkommer en 2 met grillworst en sojaboter (5g)

T: 1 appel

A: 1 stukje rundvlees vd grillpan, gebakken aardappeltjes (oven, ong. 150g) en een grote bak salade erbij.



Zo zit ik precies aan 37 toegestane PP. Scheelt dat ik alles biologisch eet, ik vind dat dat echt veel beter vult dan 'gewone' voeding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twisted schreef op 27 augustus 2013 @ 17:00:

Ik ontzeg mezelf niet zoveel. Ik bedoel, wel snoep en andere troep, maar zit echt niet de hele dag aan de magere yoghurt en salades zonder dressing. Het moet wel leuk blijven natuurlijk. En heel belangrijk, een eetpatroon dat ik de rest van mijn leven kan volhouden. Dus ontbijt, lunch, diner en (als ik zin heb) een tussendoortje(s). En ik mag 1 avond per week lekker snoepen van mezelf. Nee, geen hele doos negerzoenen en ook nog een zak chips, maar een reep(je) chocolade is geen probleem.Ik ontzeg mezelf ook niets hoor. Althans, niet als het met mate gaat. 's avonds doordeweeks aan de crackers/wijntjes doe ik niet. Maar als ik ne een dag gezond eten 's avonds no g wat PP over heb, dan pak ik gewoon een blokje chocola als ik daar zin in heb. Ik ga ook gewoon uit eten, maar als ik weet dat ik uit eten ga, zorg ik dat ik die week veel beweging gekregen heb zodat ik extra PP opbouw. Dan valt de schade nog mee.. Ik eet dus wel alles, maar wel alleen als het binnen mijn dagplan qua PP past.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen snoep in huis hebben, want dan gaat alles in een keer op Voor mij werkt het dus beter om eens per week iets lekkers uit te zoeken in de supermarkt (met beleid ) en dat dan lekker op de bank op te peuzelen.

Ik werk trouwens niet met PP, maar tel calorieën. Zo'n 1500-1700 per dag. Als ik op mijn streef ben, wil ik zo'n 1800/1900 per dag gaan eten om op gewicht te blijven.
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:Twisted schreef op 27 augustus 2013 @ 17:19:

Ik kan geen snoep in huis hebben, want dan gaat alles in een keer op Voor mij werkt het dus beter om eens per week iets lekkers uit te zoeken in de supermarkt (met beleid ) en dat dan lekker op de bank op te peuzelen.

Zo doe ik het dus ook, ik ga er echt voor zitten en geniet volop
Alle reacties Link kopieren
Dat doe ik ook! Af en toe genieten van chocolade en van sushi... Hmm!
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Sushi is toch sowieso niet ongezond of dikmakend? Ik lust het niet, dus eet het ook nooit, maar dacht dat dat juist wel goed voor de mens was.
I am surrounded by morons
Wow, 't is al gezellig druk hier!



*jigglez, ik doe cardio en krachttraining in de sportschool. Die kracht op advies van iemand van het eetlijstjes topic. Een trainer maakt elke 6 weken een programma voor me met verschillende oefeningen voor m'n hele lichaam. Ze wegen dan ook elke keer bij een nieuw programma op zo'n weegschaal die ook vetpercentage meet. Ik vond het wel tof om te zien dat ik na ruim 6 weken 6 kilo was afgevallen, maar wel 6,7 kilo vet kwijt was. Ik had er dus 700 gram spieren bij! Dan is dus meteen duidelijk dat je die klote-squats moet blijven doen (en nu van de trainer zelfs met 12 kilo gewichten op m'n schouders!).



Ik vul op de site van het voedingscentrum lijstjes in. Calorieën schommelen tussen de 1500 en 1700. Ik eet eigenlijk heel normaal; wel koolhydraten, wel vlees, geen superfoods, wel cola light en af en toe een wijntje. Gewoon waar ik zin in heb eigenlijk. Alleen koek, snoep en chips heb ik helemaal geschrapt. Ik kreeg de tip om een lijst te schrijven met 100 gezonde dingen die ik graag lust. Als ik trek heb, zou ik iets van die lijst moeten nemen ipv chocolade. Nu was ik te lam om die lijst te schrijven, maar ik realiseerde me wel dat ik aardbeien lekkerder vind dan M&M's maar dat ik toch vaker M&M's in huis had. Nu dus niet meer! Koek en snoep heb ik nog wel in huis, maar het ligt onder de fruitschaal, haha.



Mijn motivatie is ook m'n gezondheid. En ook wel een beetje ijdelheid. Het werd toch wel lastiger om kleren te kopen die ik leuk vind en dan heb ik het nog niet over hoe het stond met 3 rollen buikvet ..



Om de een of andere reden kost het me momenteel weinig moeite. Ik krijg uit m'n omgeving ook heel veel complimenten dat ik het zo goed volhou. Ik blijf maar roepen dat ik er nog lang niet ben, haha. Ik begon met spijkerbroeken maat 52 en nu zit 48 al los. Maar ik moet nog minstens naar 42! Hopelijk hou ik de motivatie vast..



Mijn eerst volgende doel is nog 3 kilo eraf. Dan zit m'n bmi in de categorie overgewicht ipv obesitas. Daarna maar weer naar een rond getal denk ik.



Zijn PP de weightwatcher punten? Heb jij overdag geen trek saaisaartje met jouw lijstje van vandaag?



Twisted, sushi is lekkerrrr!



Sorry dat ik niet op iedereen met naam heb gereageerd, maar volgens mij wel op de meeste vragen.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_185112 wijzigde dit bericht op 02-01-2018 21:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sushi is niet heel ongezond.. Maar je eet een hoop witte rijst zonder dat je het doorhebt. En vette vis. Geen slecht voedsel, wel veel punten. Dus moet het echt wel incalculeren



Maar zoo lekker.



Kijken jullie ook naar The Biggest loser?
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
quote:*jigglez schreef op 27 augustus 2013 @ 19:57:



elleinspe: ik vind dat best weinig, denk dat ik wel honger zou hebben als ik jouw lijstje zo zie!





O echt?

Ik vind 5 volkorenboterhammen, joghurt, 3 stuks fruit en mijn avondmaaltijd nog best veel hahahaha.....

Ik mag 34 PP van weight watchers en daar houd ik mij ongeveer aan.

Wat eet jij zoal?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Het wordt hier al gezellig druk! Hopelijk houden we het vol !

Mijn motivatie is een combinatie van gezondheid en een mooier lijf. Ik ben nooit slank geweest, hoeft ook niet, maar ik was na mijn zwangerschap echt te dik. Ik wil nu weer afvallen naar een gezond gewicht en dat behouden, ook na een evt tweede (derde?) zwangerschap, mits het ons gegund is uiteraard.

Er wordt nu veel gepost en ik wil wat reacties in het algemeen kwijt. Wat mij erg hielp is echt op de klok eten. Dus standaard om de 3h ook al had ik geen honger. Deed ik dit 1keer niet, kreeg ik een serieuze hongerklop en at ik alles wat los en vast zat. Verstandelijk weet ik dit, en ik houd me er aan, emotioneel is dit nog niet in gedaald.

Door goed te eten voorkom ik het snakken naar lekkers zoals @saaisaartje schrijft. Ik vind het niet leuk als mijn man, zeer slank en eet alles zit te snoepen, maar kan er wel vanaf blijven (meestal).

Wat ook erg helpt is dat ik altijd wat te eten bij de hand heb. Ik maak in de weekend veel eten voor door de weeks klaar en doe de boodschappen. Zo kan ik door de weeks soep pakken en verse salade en snacks snel klaar maken.

@jigglez, ik vind je reactie erg leuk. Ik loop er nu juist een beetje verslonst bij. Omdat het afvallen zo goed gaat wil ik niet steeds nieuwe kleren kopen. Heb wel (heel slecht) een motivatie jurkje online gekocht, zo leuk en zo betaalbaar, maar pas er nog niet in.

Ik lees ook veel over smokkelen, doe ik ook! Een vriend gaf me de tip dat je een smokkelmoment moet inpassen in de week zodat juist het strakkere regime makkelijker is en voor mij werkt dat echt. De wetenschap dat ik in het weekend een wijntje/biertje mag maakt de woensdag erg makkelijk.

Ik lees een hoop over ww, doen jullie dit online of hebben jullie een echt weegmoment in een zaaltje? Denk nu aan "little Brittan".
HaiHaiHai
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_185112 wijzigde dit bericht op 02-01-2018 21:43
99.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Note to myself: weer regelmatig op de klok zoals boek boek dat zegt gaan eten. Dat werkte vroeger goed voor me. Het ging vanavond niet super goed en niet superslecht maar ik moet wel een beetje oppassen want dit weekend heb ik ook teveel gegeten. Wat een reacties allemaal. Ik doe ook een combi van cardio en kracht, maar squats doe ik nooit want daar heb ik een hekel aan. slaap lekker allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven