Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen (tijdens borstvoeding)

21-02-2017 16:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Sinds een week probeer ik op een gezonde manier af te vallen. Ik geef borstvoeding dus moet het wel op een verantwoordelijke manier gaan en ik moet zeggen dat het bevalt. Gewoon normaal eten en de zoetigheden etc laten staan.

Wie (met of zonder bv) is nog meer langzaam op deze manier afgevallen? Met welk resultaat en hoe lang heb je erover gedaan? Dus gewoon 3 maaltijden op een dag en fruit of iets anders gezonds tussendoor. Zo is het ook beter vol te houden ipv honger te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht altijd dat lijnen tijdens borstvoeding onverstandig was, omdat er dan afvalstoffen in je melk terecht kwamen. Ik had altijd reuze honger toen ik bv gaf, kreeg het niet bij elkaar gegeten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Daarom lijn ik niet maar eet gezond en niet te weinig, maar laat dingen zoals koekjes, chocola, chips, zoete drankjes, mayo bij de gebakken aardappeltjes, etc staan. Als je langzaam afvalt tijdens de bv is er geen probleem.
Idem, ik vrat me gek met de borstvoeding en de kilo's vlogen eraf. Overigens wel pas na een maand of 4. Toen ik stopte helaas weer wat aangekomen. Nu zwanger van de tweede en ik ga weer voor de borstvoedingsmethode!

Maar met gewoon gezond eten en weinig snoepen lijkt me niks mis, komt vanzelf wel hoor die kilo's als je een beetje oplet
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat niet doen. Wel zou ik proberen om op hetzelfde gewicht te blijven, dus niet aan te komen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ohh man, respect!! Normaal geen zin in zoet maar sinds de zwangerschap en bv krijg ik de chocolade en stroopwafels niet aangesleept ( weggespoeld met een blikje dr foots ) Ik heb mezelf voorgenomen om vanaf 1 maart gezonder te eten. Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste is 6 weken en geef ook bv.

ik wil ook graag langzaam mijn kilo s kwijt .

Absoluut zonder honger/echte trek te hebben dus goed eten maar wel voornamelijk gezonde keuzes.

Ook probeer ik mijn 10.000 stappen te maken (lastig!) en ga ik langzaam beginnen met sporten.



naar mijn idee is het dan prima als je dan afvalt (niet snel)
Alle reacties Link kopieren
oh..foutje duiveltje.. schreef 6 (kilo`s)
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang geleden ben je bevallen? Ik ben 4,5 week geleden bevallen en geef ook borstvoeding. Ik pas inmiddels weer in min oude kleren, maar die buik...hopelijk trekt het nog bij. Ik probeer op mijn eten te letten maar ik heb vooral in de ochtend reuze honger.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moppie is nu ruim 11 weken oud.

Wat goed dat je nu alweer in je oude kleding past. Ik niet hoor...maar komt wel goed!

Alle reacties Link kopieren
vandaag weer voor het eerst gesport..pfff
Alle reacties Link kopieren
Wat voor sport doe je? Ik ben gewend s avonds groepslessen te doen, maar mijn dochter clustert in de avond enorm. Nu was mijn plan om te gaan skaten, maar dot weer werkt niet echt mee.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een workout gedaan van fitnessblender gewoon thuis. en daarna krachttraining thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee ben zo nieuwsgierig

Mag je na de bevalling wel spinnen en fietsen, ik wil straks ook borstvoeding geven en dolgraag wil naar mijn normale maat.

Het belangrijkste vind ik dat de baby wel de juiste voedingsstoffen binnen krijgt, dus als ik niet intensief mag sporten, is het ook prima.



Wanneer mag je weer je buikspieren trainen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven