Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonde snacks

06-04-2017 20:11 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik Probeer af te vallen. En probeer dus zo weinig mogelijk suiker en vet te eten. Ik probeer ook minder te eten. Alleen heb ik nu vaak honger en eet dan toch weer ongezond. Weet iemand goede snacks/tussendoortjes die gezond zijn en goed vullen? Ook weet ik niet echt wat ik op mijn brood moet doen, ik at vroeger altijd choco pasta of hagelslag. Ik heb een paar weken lang iedere keer salami gegeten maar daar krijg je ook wel genoeg van en ga ik toch weer chocopasta nemen. Weet iemand hier iets op? Weet iemand ook waar ik limonade in zo'n spuitflesjspuitflesje voor onderweg kan halen, het liefste een zonder suiker en kleur/zoet stoffen ????. Alvast bedankt ????
Alle reacties Link kopieren
Probeer eerst gewoon zo min mogelijk suiker en vet te eten. En niet minder te eten in totaal. Neem gewoon goeie maaltijden en plan tussendoortjes.

Er zijn nog heel veel andere vleeswaren die je op je brood kunt doen. Magere vleeswaren als kipfilet en achterham bijvoorbeeld. Of anders zuivelspread. Of tomaat, komkommer, sla, appel (met kaneel), banaan, etc.

En iets te drinken voor onderweg zonder suiker en kleur- en zoetstoffen: water.
Groente (paprika, snoeptomaatjes, worteltjes, komkommer. Als je dat te flauw vindt kan je er wat Aromat overheen gooien).

Zelf koekjes maken met havermout en banaan (google recept en je vindt genoeg)

Appel met kaneel en suiker



Zou jezelf aanleren om gewoon water/spa rood (evt met een smaakje) te drinken. Die limo is alleen maar troep en helpt je niet afkicken van suiker.



Salami is enorm vet. Als je vleeswaren op brood wilt kun je beter voor kipfilet gaan. Verder 30+ kaas of bijv hummus (en evt met komkommer ofzo).
Alle reacties Link kopieren
Vergeet juist niet om wél vet te eten. Te weinig vet is ook ongezond voor je.
Een half suikerstaafje over de appel kan trouwens geen kwaad, maar als je echt helemaal niks wil doe je alleen kaneel. Gewoon de balans vinden en niet té streng zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gezonde tussendoortjes:

Handje ongezouten noten

Gesneden komkommer/paprika/worteltjes met zelfgemaakte yoghurt dip

Cherrytomaatjes

Rijstwafel

Appel met kaneel

Trosje druiven

Een gekookt eitje

Crackertje met hutenkase
Je probeert af te vallen wat eet je nu dan?



Chocopasta is er ook extra puur van fairtrade gezonder dan de gewone. Probeer eens jam, kipfilet, ham, sandwitch spread etc......



Tussendoortjes loop eens een fruit en groente afdeling op bij een supermarkt keuze genoeg



En loop dan gelijk naar de limonade daar staat Slimpie of Coolbear zonder suiker die laatste wel met stevia.
Alle reacties Link kopieren
Snacks die ik 'mag' van mijn dietiste:

- Babybel

- Kipfilet

- Snackkip van Kips

- Komkommer, Cherrytomaatjes enz



Op brood kun je doen:



- Kipfilet

- Kaas met komkommer
Salami is nou niet echt een mager soort broodbeleg.



Denk dan eerder aan rookvlees, rosbief, fricandeau oid.



Drink water, thee of koffie daar zit helemaal geen suiker in.
Geprakte avocado met citroensap, zout en knoflookpoeder is trouwens ook erg lekker op getoast volkoren brood. Dan niet gelijk 2 of 3 avocado's per dag eten (want wel kcalrijk), maar dan krijg je wel gezonde vetten binnen en blijf je lang verzadigd
Alle reacties Link kopieren
En van Raak en Slimpie heb je allerlei smaken ranja zonder suiker.
Alle reacties Link kopieren
Tip voor de ranja: raak 0%suiker. Zit niks in, maar is heerlijk smaakje. Vooral framboos. Ook is het goed om gezond te ontbijten. Ik doe altijd havermout met kaneel en beetje honing met amandelmelk. Is binnen 5 minuten klaar en super lekker! Ook goed lunchen. Denk aan kwark met fruit, of maak volkoren wrapjes gevuld met humus, tomaat, komkommer en bijvoorbeeld een halve avocado. Een avocado op speltbrood met een beetje peper is ook lekker! Of ik maak wel eens een couscous salade met feta, komkommer en tomaat, ook smullen.. het gaat om de balans... en lekker sporten natuurlijk ;)
Follow your heart!
Dadels, moerbeien en ander gedroogd fruit. Hou wel in de gaten hoeveel je binnen krijgt. Ik vind dadels echt de perfecte snack voor mezelf en het verzadigd ook goed. Verder probeer ik voor mezelf mijn ontbijt en lunch wat specialer te maken zodat ik minder behoefte heb aan tussendoortjes. Eet veel kipfilet op brood met komkommer en tomaat of pure pindakaas met banaan of sambal. Bij pindakaas wel weer opletten dat je geen dubbele porties op je boterham smeert. Het was hier wel allemaal wennen, de eerste keren mistte ik echt mijn vlokken maar ondertussen ben ik dol op mijn pindakaas zonder suiker. Humus is ook heerlijk voor op brood ook met komkommer.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik het helemaal fout hoor, heb ook totaal geen ervaring lijnen (hoewel dat wel zou moeten ). Maar moet je zoiets niet opbouwen? Als je alleen maar zoete en vette zooi gewend bent en je gaat opeens over op alleen maar gezond (groen)voer, dan is er toch een megagrote kans om weer terug te vallen in je oude eetgewoonten? Omdat je alles zo mist?
Alle reacties Link kopieren
Eiwitten zijn goed

Magere yoghurt (0%), magere platte kaas, gekookt ei, ....

Kipfilet voor op de boterham is ook goed
Alle reacties Link kopieren
Noten als tussendoortje en gewoon water drinken.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Een pannenkoek bakken van een ei en een banaan.
Alle reacties Link kopieren
Voor op je brood:



Boterham met kaas en tomaat+komkommer

Boterham met kaas en mosterd

Boterham met kipfilet

Boterham met ei

Boterham met avocado

Boterham met sandwich spread

Boterham met hummus

Boterham met kokosbrood
Alle reacties Link kopieren
Ik doe als het zomer is ipv limonade ook vaak water met verse munt +limoentjes in een fles in de vriezer, Lekker verkoelend en toch een fris smaakje
Alle reacties Link kopieren
Je kunt zelf veel gezonde tussendoortjes maken, rondje Google doet wonderen. Ik heb vandaag bijvoorbeeld gezonde koekjes gemaakt van 2 bananen, 100 grote havermout en 50 gr extra pure chocolade. Kon er 24 koekjes mee maken. Ook maak ik regelmatig zelf bananenbrood of wortelmuffins. Vullen allebei goed en erg lekker.



Ipv brood kun je ook meer variëren. Kwark met muesli en/of fruit, havermout/banaan pannenkoekjes, omelet met groenten, salade etc.
Op je brood humus of filet american of gerookte zalm, dat is wel vet, maar gezond, of een plakje geitenkaas met honing even onder de grill.
Alle reacties Link kopieren
Salami is ten eerste echt hartstikke vet. Ik zou kipfilet, filet americain, rosbief, rookvlees etc eten



Drinken: wat of spa fruit
Alle reacties Link kopieren
Na maagverkleining moet ik zo'n 3 tot 4 eiwitrijke tussendoortjes. Elk tussendoortje hou ik onder de 100 kcal.

Naast een bakje yoghurt of fruit neem ik:

-Babybel light met (snack) komkommer

-Kesbeke augurk doormidden met 2 plakjes kipfilet vleeswaren

-Reepje paprika met plakje kipfilet vleeswaren

-maximaal 4 volkoren melba toastjes met filet american of light roomkaas

-Gekookt eitje

-3 of 4 kipspiesjes (18kcal per stuk)

-hartige snack a jacks rijstwafel



Voor 'speciale gelegenheden' zoals verjaardag of visite of soms gewoon op zaterdagavond heb ik 'high protein' chips van body en fit shop.

1 zakje is 23 gram en 95 kcal.
Op basis van wat je schrijft, vermoed ik dat je niet veel weet over gezonde voeding en dat een topic op dit forum je niet direct gaat helpen. Waarom niet contact opnemen met een dietist?
Een volkoren boterham met pindakaas (light) is ook gezond. Maar neem er dan eentje en niet 5.



En voor de echt zoete (chocola) trek is een klein reepje kinderchocolade een prima vervanging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven