Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonde tussendoortjes

10-04-2017 12:26 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo , ik ben een jongedame van 25 jaar.

Sinds Januari heb ik voortaan een zittend beroep in plaats van staand/veel lopen.



Ik heb een slank postuur maar merk nu dat ik stiekem een beetje ben aangekomen.

Nu is dat niet erg maar wil niet meer dan dit aankomen.



Ik eet nogal veel op een dag en vooral ook tussendoor.

Nu is mijn vraag heeft er iemand goede ideeën voor een tussendoortje of lunch.

Ik maak altijd mijn eten de avond van te voren en zet dan alles klaar.



Tips zijn welkom:)

(komkommer, wortel en appel neem ik al mee:) )



De trek komt voornamelijk omdat ik nieuw ben in dit bedrijf en nog niet zoveel kan.

Hierdoor heb ik meer vrije tijd en krijg ik honger.
Een handje nootjes, fruit, rijstwafels/crackers met iets erop, een salade, een bakje kwark met evt fruit erin..?
Alle reacties Link kopieren
Het belangrijkste is om niet te 'grazen' . Dus niet de hele dag door tussendoortjes te eten. Ook niet de gezonde variant. Lijkt me dat je al genoeg mee hebt tenzij dat je lunch is.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
En te zorgen dat je maaltijden voldoende voedend zijn, anders krijg je tussendoor trek.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Het eerste deel is herkenbaar Ik ben meer water gaan drinken om te proberen wat meer een vol gevoel te hebben. Misschien kan dat voor jou ook iets schelen? Nu dronk ik sowieso eerst vrij weinig, als je al liters naar binnen werkt is het niet zo'n goede tip.
quote:Belle73 schreef op 10 april 2017 @ 12:34:

En te zorgen dat je maaltijden voldoende voedend zijn, anders krijg je tussendoor trek.Dit. En veel water en thee (zonder suiker) drinken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn (redelijk) verantwoorde favoriete kantoorsnacks: rijstwafel, plakje ontbijtkoek, wat cherrytomaatjes en/of stukjes komkommer en fruit - eventueel in een bakje kwark.
Alle reacties Link kopieren
Misschien gewoon de helft meenemen van wat je nu meeneemt. Dan kun je niet zoveel eten. Eten uit verveling wat je nu doet is gewoon gewenning natuurlijk, want je krijgt geen honger als je minder te doen hebt. Als dat het geval is, zoek dan meer werk, of ga na of je de dingen die je al gedaan hebt, goed hebt gedaan, maak een lijstje van dingen die je beter moet gaan doen.

Als ik een nieuwe collega zou hebben die steeds als ze klaar is met haar werk aan een stuk wortel gaat zitten knagen, zou ik denken dat ze niet geïnteresseerd is, en dus niet de moeite doen, als het mijn werk was, haar uit mezelf iets bij te leren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
als je voldoende eet heb je geen tussendoortjes nodig
Alle reacties Link kopieren
Ik neem inderdaad al minder mee . want at echt heel veel haha .

Maar merk dat ik nu rond 3 uur erge honger heb.

Ik ontbijt thuis niet maar als ik op het werk aankom , dan begin ik wel met fruit.

Ik drink tegenwoordig ook alleen maar water overdag ipv fruitdrank of dergelijke.

Dus dat scheelt al wat.

Moet er wel bij vermelden dat ik 4 x in de week sport , dus denk dat het logisch is dat ik meer eet . (gokje)



Nadeel is dat meeste eten om 13.00 op is .

Neem nu 2 a 3 stuks fruit mee , 2 boterhammen en 1 koekje.

Had eerst 4 boterhammen bij en meer koekjes.



Dus in dat opzicht al goed bezig.



En qua voedende maaltijd en dan geen honger meer, dat geld helaas niet bij mij.

Heb standaard na een half uur weer honger/trek. Geld ook bij avondeten.

Vandaar dat ik gezonde snacks zoek, wat ik heel de dag beetje kan eten zodat het honger gevoel weg blijft.



Ik werk nu bij mijn schoonouders en die zijn gewend dat ik veel eet haha . Dus het komt niet ongeïnteresseerd over. Op het moment kunnen ze mij niet meer leren want ik moet alles in delen gaan leren anders is het teveel. Dus ben op het moment afhankelijk van de aanvragen wat er binnen komt.



Verder alvast bedankt voor de tips die er zijn binnen gekomen:)
Alle reacties Link kopieren
Kerstomaatjes

Gekookt eitje

Handjevol noten of rozijntjes

Gedroogd fruit

Zelfgemaakte energierepen (deze bijvoorbeeld : http://www.neopaleodieet.com/energierepen)

Fruitsalade

Zelfgemaakte appel/wortel/etc chips
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Van fruit krijg ik altijd meer honger dan dat het me verzadigd. Dus als ik trek heb in iets en ik begin met fruit dan is de kans groot dat ik eindig met een stukje kaas of worst.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Je kan beter een paar boterhammen met beleg meer meenemen dan al die bergen fruit en groente.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Huh je eet 2-3 stuks fruit, 2 boterhammen en 1 koekje en dat is je ontbijt én lunch? Én je sport 4x in de week?



Wauw, dan eet ik echt véél te veel! Ik eet 2 boterhammen als ontbijt, 4 crackers met gezond beleg als lunch en dan 3 stuks fruit en een handje snoeptomaatjes tussendoor (ja ik eet vaak). Sport ook 4x in de week en m'n gewicht is stabiel, word wel strakker (avondeten is HelloFresh dus gezond en niet te veel). Ik twijfel juist of ik niet te weinig eet met zo'n 1700-1900 calorieën per dag.



Maar goed, er zijn al veel "standaard" suggesties gegeven: tomaatjes, worteltjes, komkommer, nootjes, gekookt eitje (hmm!), fruit (maar dat doe je al) etc.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik at ook veel meer als eerst. maar ik beperk dat eten niet tot 3 x gedurende dag zeg maar. Heb geen idee hoeveelheid calorieën ik eet. Maar dat maakt me ook niks uit haha.

Was gewoon benieuwd of iemand nog originele tussendoortjes weet wat gezond is haha.



Ja ik ontbijt niet dus die kan ik niet meetellen. i.p.v. ontbijt probeer ik tegenwoordig wat fruit te eten.; Dus ben het langzaam aan het leren haha
Maar stel je krijgt nu 1400 calorieën per dag binnen en je hebt geen behoefte om af te vallen, dan mag je dus gewoon meer eten dan je nu doet en dan hoef je ook geen honger meer te lijden, toch?



Volgens mij kan 4 boterhammen, 3 stuks fruit en één koekje prima (ontbijt, lunch en tussendoortje), als je tenminste niet buitenproportioneel veel avondeten neemt. Je sport ook nog 4x per week hè! (neem aan dat je dan daadwerkelijk wat doet, i.p.v. kwekken en koffieleuten in de sportschool en dat sporten noemen)
Alle reacties Link kopieren
Haha nee ik sport dan ook echt.



Misschien is het dan meer in mijn hoofd, het gevoel dat het minder moet ofzo..



Maar mms wel super bedankt voor je tip!
Alle reacties Link kopieren
Voor zo'n jonge sportende meid vind ik 2 boterhammen op een dag wat weinig.



Ik zou meenemen 3 of 4 volkoren boterhammen (kijk uit met beleg).



2 stuks fruit.



Rauwkost onbeperkt naar behoefte. In groenten zitten niet veel callorieën en wel veel vezels en vitaminen. Dus daar kun je je klem aan eten! Radijsjes zijn ook erg lekker om mee te nemen. Een zakje miniworteltjes is ook handig.



Is daar drinken op je werk? Anders zou ik zelf nog iets meenemen van magere melk, karnemelk, ongezoete amandelmelk. En een opkikker boulionstaafje. Verder goed drinken. Veel water, thee zonder suiker, koffie (een paar kopjes).
Alle reacties Link kopieren
Als ik de lunch heb , eet ik 2 boterhammen en heb dan genoeg. half uur later weer honger.

Dus met als gevolg dat je aan de tussendoortjes gaat.

Dan heb ik zelf denk ik verkeerd zitten denk haha.

Ga weer terug naar de 4 boterhammen en neem meer groente mee.



Drink heel de dag water . Thee drink ik met honing maar doe ik alleen in de winter 1 kopje sochtends.
Water,thee zonder suiker,magere melk,cherrytomaatjes,rijsrwafels,volkorenknäkkebrood met mager of halfvol beleg (20 of 30 + kaas,mager kipfilet of kalkoenfilet),rauwkost...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven