Lijf & Lijn alle pijlers

Goed dieet voor man?

06-01-2013 16:04 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend is op zoek naar een dieet om af te vallen.

Hoe simpeler hoe beter, d.w.z. liefst met eetlijstjes per dag à la: 's ochtends 2 boterhammen, 's middags x, 's avonds y.



Hij heeft geen flauw idee waar te beginnen en ook niet zo'n inzicht in waar veel/weinig calorieën inzitten. Kortom, hij doet maar wat en heeft niet zo'n zin om zich in het eetgebeuren te verdiepen.

Hij sport al wel veel, maar eet daar weer net zo hard tegenop.



Wie heeft voor mij een heldere website en of goed boek?

Voorwaarde: geen rare crash-diëten, geen shakes e.d., wel gewoon normaal blijven eten.

Alle hulp is welkom!
Weight Watchers online kost 14,95 per maand.
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 06 januari 2013 @ 16:27:

Rabbitie, zolang jouw vriend niet gemotiveerd is kun je pushen wat je wil maar zal hij nier succesvol afvallen.

Nee, hij is echt wel gemotiveerd. Sterker nog: hij vroeg me op zoek te gaan naar een goede methode. Maar op een of andere manier heeft hij weinig 'gevoel' voor: vet/niet vet veel/weinig calorie.

Dus is hij op zoek naar een simpele rechttoe rechtaan methode.
Alle reacties Link kopieren
Dus in de methode zélf wil hij wel energie steken.
Kan jij niet eea voor hem opschrijven dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Italie_Meisje schreef op 06 januari 2013 @ 16:22:

Ah oke. Dan haal ik hetdoor de war met een andere.

Ben zelf ook geen fan van de light meuk en Sonja Bakker.

Maar To vriend wil graag makkelijk met het liefst eetlijstjes, en dat is Sonja Bakker.

Hou daar zelf niet zo van, wil nog graag een beetje eigen creativiteit erin kunnen gooien.Kan toch ook? Als je dat SB lijstje dan wat aanvult dan kom je toch tot een acceptabel aantal calorien. Dan lijkt het me voor man van TO wel geschikt.
Als hij echt gemotiveerd was, was hij zélf wel opzoek gegaan naar een methode in plaats van zijn vriendin het werk te laten doen.
Niet het aantal kcal is het belangrijkste maar wat je in je mond stopt Rabbite.

Een konijnenpoot is voor jou lichaam veel makkelijker te verteren dan een pizza.



Laat hem anders dit eens lezen:



http://weegbree.be/texten ... g%20voedingszandloper.pdf
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 06 januari 2013 @ 16:31:

Kan jij niet eea voor hem opschrijven dan?

Ja daar zit ik nu ook aan te denken.

Voor mezelf werkt calorieën tellen heel goed. Ik hou juist van de variatie en ik weet dondersgoed waar veel/weinig in zit.

Ik kan ook wel uitrekenen hoeveel calorieën hij nodig heeft c.q. bijstellen als het te hard of te langzaam gaat (of teveel honger).

Maar ik heb ook niet zoveel tijd om dat te doen, maar kan wel heel effectief zijn. Ik ken zijn eetgewoontes natuurlijk heel goed.
SB is Sonja Bakker of South Beach?



Sonja Bakker promoot eierkoeken, ongezonde rotzooi dus imo te weinig kennis van gezonde voeding en levenswijze.



South beach werkt zonder vetten en die heb je echt wel nodig.



http://www.opdieet.nl/goedevetten.htm
Alle reacties Link kopieren
Naar een diëtist. Die kan een gezond, goed uitgebalanceerd dagmenu opstellen. Dieetadvies zit in 2013 weer voor 3 uur per jaar in het basispakket. Evt. extra uren vergoeding indien iemand aanvullend hiervoor verzekerd is.
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 06 januari 2013 @ 16:33:

Als hij echt gemotiveerd was, was hij zélf wel opzoek gegaan naar een methode in plaats van zijn vriendin het werk te laten doen.Hoi Nellaa, ik ken je achtergrond, en je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk. Maar soms liggen de dingen genuanceerder dan ze lijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op 06 januari 2013 @ 16:33:

Niet het aantal kcal is het belangrijkste maar wat je in je mond stopt Rabbite.

Een konijnenpoot is voor jou lichaam veel makkelijker te verteren Een konijnenpoot?
quote:nellaaa schreef op 06 januari 2013 @ 16:33:

Als hij echt gemotiveerd was, was hij zélf wel opzoek gegaan naar een methode in plaats van zijn vriendin het werk te laten doen.pfff.. inderdaad zeg! Als hij nog te lui is om een boek open te slaan wat voor zijn neus ligt en niet eens even wil googelen of er meer vet zit in een bruine boterham of in een stuk pizza dan is hij dus niet gemotiveerd.



Je hebt geen 'gevoel' nodig voor wat vet is of gezond. Dat is gewoon kennis, dat moet je leren. Met een kant en klaar dieet wat jij hem voorschotelt weet hij dat straks nog niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:xalliesuper2point0 schreef op 06 januari 2013 @ 16:36:

Naar een diëtist. Die kan een gezond, goed uitgebalanceerd dagmenu opstellen. Dieetadvies zit in 2013 weer voor 3 uur per jaar in het basispakket. Evt. extra uren vergoeding indien iemand aanvullend hiervoor verzekerd is.

Ja, hier hebben we het ook al over gehad. En hij heeft zelfs al een verwijsbrief liggen.

Advies van iemand anders was om dan eerst 4/5 weken een eetdagboek bij te houden. Dan kan de diëtist gelijk gericht kijken en gericht advies geven. Dus dat is zeker nog een optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op 06 januari 2013 @ 16:35:

SB is Sonja Bakker of South Beach?



Sonja Bakker promoot eierkoeken, ongezonde rotzooi dus imo te weinig kennis van gezonde voeding en levenswijze.



South beach werkt zonder vetten en die heb je echt wel nodig.



http://www.opdieet.nl/goedevetten.htmEven serieuze vraag hoor, maar een eierkoek ongezond? Die eet ik al heel mijn leven, nog voor mevrouw bakker daarmee aan kwam zetten. Ik koop die bij de bakker, lekker bij een bakje koffie 's middags.
Wat bedoel je precies rabbitie? Iedereer is tegenwoordig in staat om te googlen. Daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn.
Koop een men's health voor hem
Alle reacties Link kopieren
quote:rabbitie schreef op 06 januari 2013 @ 16:38:

[...]



Ja, hier hebben we het ook al over gehad. En hij heeft zelfs al een verwijsbrief liggen.

Advies van iemand anders was om dan eerst 4/5 weken een eetdagboek bij te houden. Dan kan de diëtist gelijk gericht kijken en gericht advies geven. Dus dat is zeker nog een optie.Ja klopt is handig. En je vriend krijgt dan ook wat coaching hoe hij alle dieetadviezen kan inpassen op zijn leefsituatie en voorkeuren/afkeren en wensen e.d.
http://www.lekker-in-je-v ... akker_dieet_eierkoek.html



Even serieuze vraag hoor, maar een eierkoek ongezond? Die eet ik al heel mijn leven, nog voor mevrouw bakker daarmee aan kwam zetten. Ik koop die bij de bakker, lekker bij een bakje koffie 's middags.



Ja dus
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 06 januari 2013 @ 16:40:

Wat bedoel je precies rabbitie? Iedereer is tegenwoordig in staat om te googlen. Daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn.

Tja, hij heeft geen idee dat het uitmaakt of je een plak 48+-kaas op je boterham doet of een pakje kalkoenfilet. Geen idee dat stokbrood slechter is dan een bruine boterham.

Hij snapt wel dat koekjes, chips niet goed zijn. Maar verder dan dat niet.

Als je al een basis hebt in voedselkennis, dan kan je de rest er wel bij googlen. Maar als je al niet snapt hoe je metabolisme in elkaar zit, dan wordt het al snel een moeilijk verhaal.

En soms zijn er andere zaken waar je je op moet focussen in je leven dan het onder de knie krijgen van biologie.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op 06 januari 2013 @ 16:45:

http://www.lekker-in-je-v ... akker_dieet_eierkoek.html



Even serieuze vraag hoor, maar een eierkoek ongezond? Die eet ik al heel mijn leven, nog voor mevrouw bakker daarmee aan kwam zetten. Ik koop die bij de bakker, lekker bij een bakje koffie 's middags.



Ja dus Koop je die bij Sonja Bakker?
quote:kwallenbal schreef op 06 januari 2013 @ 16:29:

En misschien een beetje in deze lijst kijken: http://www.gi-dieet.nl/voedingsgids.html



En voor niks komt de op. Hij zal er toch echt voor moeten gaan en er moeite voor moeten doen.



Is deze link te moeilijk voor hem?
Yep en nu krijg je eierkoeken met blauw/witte muisjes erop, mjammie.
Alle reacties Link kopieren
Maar zo denkende met jullie is het misschien wel een idee om één van de 'crash dieten' om te bouwen naar gezondere lijstjes. En die aan laten sluiten op een normaal kcal-patroon.



Ik heb zelf een leuk telprogramma'tje op de pc staan.

Als ik nu een eetlijst voor hem maak mét de kcal erbij én hij gaat bijhouden wat hij eet op een dag; dan kan hij a) zelf in de hand houden of hij over zijn max. kcal heen gaat of niet (en een beetje spelen met het aantal kcal/eetlijstje), én hij heeft een mooi eetdagboek voor de diëtist.



We zijn overigens al begonnen met het opmeten van buikomvang.

Juist omdat hij zoveel sport leek ons dat de meest betrouwbare meetmethode.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op 06 januari 2013 @ 16:29:

Is deze link te moeilijk voor hem?Nee, dat is zeker een mooi hulpmiddel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven