Lijf & Lijn alle pijlers

half lang haar opsteken.. Iemand tips?

11-09-2007 19:47 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,



de titel zegt t eigenlijk al.. Heeft er iemand tips om half lang haar zelf leuk op te steken?



Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf m'n haar lang aan het laten groeien en zit nu in de 'halflange fase'. Uitgroeiende laagjes en daardoor eigenlijk nét te kort om een deftig staartje te maken. Ik steek het wel vaak op met van die kleine klemmetjes. Je kan ze in allerlei kleuren kopen (passend bij je outfit) en het is vooral oefenen en experimenteren daarmee. Ik ken je haar (stijl, krullen,..) en je stijl (casual, chique,...) niet. Zelf heb ik een nogal casual stijl en dik haar met slag (erg makkelijk om op te steken).



Zo maak ik soms met m'n handen een 'staart', draai die op naar boven en steek dan, van onderen te beginnen, de boel rondom vast met klemmetjes.



Een andere manier is plukjes draaien. Gewoon met je haar opzij en bovenaan beginnen, pluk pakken, opdraaien en vaststeken met klemmetje. Zo verder doen tot al je haar vast zit (en paar plukjes vooraan beetje los laten). Geeft een warrig, beetje slordig effect, daar moet je dan wel van houden...



Als je haar lang genoeg is, kan je het ook opsteken met 1 grote klem. Heel makkelijk en ook wel mooi.



Succes ermee!!!!
Alle reacties Link kopieren
wat ik vaak deed toen ik langer haar had, was van oor tot oor bovenop rolletjes draaien en die vastzetten met klemmetjes, vervolgens de nekpartij omhoog met klemmetjes en schuifspelden en het frotje dat dan op je achterhoofd ontstaat een beetje touperen, lak erin en met een paar speldjes de ergst stekende haartjes wegwerken.



of je hoofd naar beneden houden, haarlak erin, even met je handen erdoor, onderin een iets grotere klem erin (bovenste haar blijft dus een beetje los) en dan een brede haarband (lint) erin...beetje haar wegsteken onder het lint en het zit lekker losjes maar toch vast.

werkt trouwens allebei niet zo heel goed als je supersteil en dun haar hebt,..
Met een tondeuse.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven