Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.



Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.



Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen



Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'



En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!



(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af: Ik geef mezelf een compliment omdat ik mezelf een schop onder de kont heb gegeven en de slingers weer aan het ophangen ben.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al twee maanden gestopt met roken en geen kilo aangekomen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon omdat het kan en ik graag slingers ophang.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat een supertopic! Ik ga proberen mee te doen!



Vanwege (een heel vroeg stadium van) baarmoederhalskanker gaat dinsdag mijn baarmoeder verwijderd worden. En ja, ik kijk er als een BERG tegenop. Maar ik heb er ook zin in! Want als het goed is, zijn dan alle slechte cellen in één keer weg, en kan ik daarna (na herstel) met een gezond lijf gaan werken aan een mooi lijf! Dus weer vanaf scratch beginnen met hardlopen (hallo evy!) wat ik heerlijk vind, lekker mijn momentje voor mezelf! En stoppen met snoepen en snaaien, en weer eens lekker goed voor mijn lijf zorgen!



Ik hoop dat dit een goed en langlopend topic wordt, want ik heb vaak wel een stok achter de deur nodig om mijn slingers aan op te kunnen hangen!
Ik heb een hele gezellige dag gehad met mijn gezin en goede vrienden van ons met hun kinderen .
quote:mapressa schreef op 27 april 2016 @ 20:18:

Wat een supertopic! Ik ga proberen mee te doen!



Vanwege (een heel vroeg stadium van) baarmoederhalskanker gaat dinsdag mijn baarmoeder verwijderd worden. En ja, ik kijk er als een BERG tegenop. Maar ik heb er ook zin in! Want als het goed is, zijn dan alle slechte cellen in één keer weg, en kan ik daarna (na herstel) met een gezond lijf gaan werken aan een mooi lijf! Dus weer vanaf scratch beginnen met hardlopen (hallo evy!) wat ik heerlijk vind, lekker mijn momentje voor mezelf! En stoppen met snoepen en snaaien, en weer eens lekker goed voor mijn lijf zorgen!



Ik hoop dat dit een goed en langlopend topic wordt, want ik heb vaak wel een stok achter de deur nodig om mijn slingers aan op te kunnen hangen!Wat straalt er een hoop positiviteit van je post af! Succes met alles!
Ik had vanochtend écht geen zin om te gaan hardlopen. Maar ik ben toch gegaan en het ging heel erg lekker! Ruim 8 km in een mooie tijd gelopen en nu voel ik me al de hele dag goed.

En ik heb na het eten geen snoepjes genomen. Wat ben ik lekker bezig!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag meedoen. Ik heb 6 weken terug en autoongeluk gehad. Ik heb een whiplash en zware hersenkneuzing, ik ben tijdelijk mijn spraak kwijt, moe, blackouts, pijn, duizelig, etc. Alles kan terugkomen maar dit kan maanden duren. Voor onbepaalde



Ook heb ik verminderde emoties, erg oppervlakkig allemaal. Dus misschien is dingen vieren de stap naar dingen voelen. Ik wil vieren dat ik vandaag voor het eerst weer een maaltijd gekookt heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:wiezel schreef op 27 april 2016 @ 20:15:

Ik ben al twee maanden gestopt met roken en geen kilo aangekomen.Goed zeg! Hoeveel rookte je? En hoe ben je gestopt?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:mapressa schreef op 27 april 2016 @ 20:18:

Wat een supertopic! Ik ga proberen mee te doen!



Vanwege (een heel vroeg stadium van) baarmoederhalskanker gaat dinsdag mijn baarmoeder verwijderd worden. En ja, ik kijk er als een BERG tegenop. Maar ik heb er ook zin in! Want als het goed is, zijn dan alle slechte cellen in één keer weg, en kan ik daarna (na herstel) met een gezond lijf gaan werken aan een mooi lijf! Dus weer vanaf scratch beginnen met hardlopen (hallo evy!) wat ik heerlijk vind, lekker mijn momentje voor mezelf! En stoppen met snoepen en snaaien, en weer eens lekker goed voor mijn lijf zorgen!



Ik hoop dat dit een goed en langlopend topic wordt, want ik heb vaak wel een stok achter de deur nodig om mijn slingers aan op te kunnen hangen!

Ik ben al tig keer opnieuw begonnen met een reactie, maar alles wat ik hierop zeg is teveel. Daarom deze



AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:watdachtjehiervan schreef op 27 april 2016 @ 20:18:

Ik heb een hele gezellige dag gehad met mijn gezin en goede vrienden van ons met hun kinderen .Leuk!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:00gjes schreef op 27 april 2016 @ 20:23:

Ik had vanochtend écht geen zin om te gaan hardlopen. Maar ik ben toch gegaan en het ging heel erg lekker! Ruim 8 km in een mooie tijd gelopen en nu voel ik me al de hele dag goed.

En ik heb na het eten geen snoepjes genomen. Wat ben ik lekker bezig!Dan voelt het dubbel zo lekker he, geen zin en toch gaan én een goede tijd! Was het wel een beetje weer om te lopen? Geen hagel?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Lapflop schreef op 27 april 2016 @ 20:27:

Ik wil graag meedoen. Ik heb 6 weken terug en autoongeluk gehad. Ik heb een whiplash en zware hersenkneuzing, ik ben tijdelijk mijn spraak kwijt, moe, blackouts, pijn, duizelig, etc. Alles kan terugkomen maar dit kan maanden duren. Voor onbepaalde



Ook heb ik verminderde emoties, erg oppervlakkig allemaal. Dus misschien is dingen vieren de stap naar dingen voelen. Ik wil vieren dat ik vandaag voor het eerst weer een maaltijd gekookt heb.

Jezus, ook al zo heftig!

Wat heb je gemaakt? Was het lekker?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen met een beginnersbootcamp, om zo mijn conditie op te bouwen!
quote:Lapflop schreef op 27 april 2016 @ 20:27:

Ook heb ik verminderde emoties, erg oppervlakkig allemaal. Dus misschien is dingen vieren de stap naar dingen voelen. Ik wil vieren dat ik vandaag voor het eerst weer een maaltijd gekookt heb. Goed gedaan Lapflop!
quote:hatsetats schreef op 27 april 2016 @ 20:33:

[...]



Dan voelt het dubbel zo lekker he, geen zin en toch gaan én een goede tijd! Was het wel een beetje weer om te lopen? Geen hagel?

Wel hagel, alleen niet waar ik liep

Ik ga de komende tijd 8 kg afvallen, dus ik zal nog genoeg komen vieren in je topic
Leuk topic hatsetats.



Ik vind het wel een slinger waard dat ik al een jaar van de prednison af mag blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mepi schreef op 27 april 2016 @ 20:35:

Ik ben begonnen met een beginnersbootcamp, om zo mijn conditie op te bouwen! Dat is een dappere stap! Hoe was het? Viel het mee?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 27 april 2016 @ 20:39:

Leuk topic hatsetats.



Ik vind het wel een slinger waard dat ik al een jaar van de prednison af mag blijven. Absoluut! Mag ik vragen waar je het voor moest slikken?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke insteek!



Ik sport omdat ik het leuk vind (en dat ik er daardoor, ondanks dat ik veel eet en, naast allerlei gezonde dingen, ook van ongezonde dingen hou, goed uitzie vind ik een mooie bijkomstigheid).

Maar als gevolg daarvan ben ik, qua sport, vooral bezig met beter worden, dus eigenlijk met wat er niet goed is. Het moet een beetje scherper, netter, harder, etc.



Ik ga opletten dat ik ook slingers ophang af en toe!



Hats, bedankt voor de eye-opener!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:hatsetats schreef op 27 april 2016 @ 20:41:

[...]



Absoluut! Mag ik vragen waar je het voor moest slikken?Tuurlijk! Crohn, al 16 jaar, maar gelukkig na een paar hele slechte jaren weer een goede periode.
quote:hatsetats schreef op 27 april 2016 @ 20:32:

[...]



Ik ben al tig keer opnieuw begonnen met een reactie, maar alles wat ik hierop zeg is teveel. Daarom deze







Ah, wat lief van je :-)



Bootcamp lijkt mij ook leuk! Maar zwaar... Misschien zodra mijn conditie straks weer op peil is. Volgend jaar ofzo!



Klinkt als een hele heftige klap, dat auto ongeluk! Fijn dat je weer zelf kan koken, was het lekker?
Alle reacties Link kopieren
Hatsetats, ik vind jouw kijk op afvalleb erg inspirerend en ik denk dat ik hier veel aan ga hebben.



Ik wil jou dus een slinger ophangen ????



Bedankt x
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven