Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.



Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.



Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen



Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'



En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!



(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 27 april 2016 @ 20:34:

[...]



Jezus, ook al zo heftig!

Wat heb je gemaakt? Was het lekker?

Stamppot en gehaktballen. Wel met voorgesneden groentes en al geschilde aardappelen. Maar hé, je moet ergens beginnen. Smiddags de gehaktballen al gemaakt, dus gekookt in 2 delen.



Bedankt voor het aanmaken van dit topic en het delen van je verhaal Hatsetats. Ik heb begrepen dat het vaak moeilijk is geweest uit andere posts van jou, dus het is erg motiverend om te lezen dat positiviteit je heeft gebracht waar je bent. Ik vind het inspirerend en heb besloten deze aanpak te gaan proberen!
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 27 april 2016 @ 20:43:

Wat een leuke insteek!



Ik sport omdat ik het leuk vind (en dat ik er daardoor, ondanks dat ik veel eet en, naast allerlei gezonde dingen, ook van ongezonde dingen hou, goed uitzie vind ik een mooie bijkomstigheid).

Maar als gevolg daarvan ben ik, qua sport, vooral bezig met beter worden, dus eigenlijk met wat er niet goed is. Het moet een beetje scherper, netter, harder, etc.



Ik ga opletten dat ik ook slingers ophang af en toe!



Hats, bedankt voor de eye-opener!



Dat het altijd beter moet, dat herken ik wel! Ik moet soms echt gas terug nemen en puur voor mn lol gaan sporten. Wat mij helpt is om dan iemand op sleeptouw te nemen en door de les heen te slepen, dan sta ik gewoon weer ff met mn poten op de grond. En het inspireert me enorm.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 27 april 2016 @ 20:44:

[...]





Tuurlijk! Crohn, al 16 jaar, maar gelukkig na een paar hele slechte jaren weer een goede periode.O dat is echt een rotziekte. Fijn dat het nu al zo lang goed gaat! Ik hoop dat het zo blijft!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 27 april 2016 @ 20:48:

Hatsetats, ik vind jouw kijk op afvalleb erg inspirerend en ik denk dat ik hier veel aan ga hebben.



Ik wil jou dus een slinger ophangen ????



Bedankt xNou wat lief
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Lapflop schreef op 27 april 2016 @ 20:50:

[...]



Stamppot en gehaktballen. Wel met voorgesneden groentes en al geschilde aardappelen. Maar hé, je moet ergens beginnen. Smiddags de gehaktballen al gemaakt, dus gekookt in 2 delen.



Bedankt voor het aanmaken van dit topic en het delen van je verhaal Hatsetats. Ik heb begrepen dat het vaak moeilijk is geweest uit andere posts van jou, dus het is erg motiverend om te lezen dat positiviteit je heeft gebracht waar je bent. Ik vind het inspirerend en heb besloten deze aanpak te gaan proberen!

Lekker gehaktballen!

En graag gedaan vwb dit topic

Ja, voor ik mijn blik op gezonder leven veranderde maakte ik het mezelf erg moeilijk Janken op de weegschaal enzo
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic,



Ik ben twee jaar geleden cold turkey, gestopt met roken!



Als ik dat kan, dan ook maar stoppen met drinken,ook gelukt.



Volgende uitdaging, afvallen en terug naar een gezond gewicht! Niet meer snoepen, en sporten! Ook gelukt van 105 kilo naar 65.6 kilo. Van kledingmaat 48 naar 38!



Nu mijn volgende uitdaging de vierdaagse van Nijmegen!



Waar een wil is, is een weg. Ik ben blij, dat ik weer gezond ben! En niets van mijn oude leven mis. Gezond zijn en gezond kunnen leven, is een mooi geschenk.
Slingers voor Dasoli! Goed gedaan zeg.
quote:Dasoli schreef op 27 april 2016 @ 21:02:

Leuk topic,



Ik ben twee jaar geleden cold turkey, gestopt met roken!



Als ik dat kan, dan ook maar stoppen met drinken,ook gelukt.



Volgende uitdaging, afvallen en terug naar een gezond gewicht! Niet meer snoepen, en sporten! Ook gelukt van 105 kilo naar 65.6 kilo. Van kledingmaat 48 naar 38!



Nu mijn volgende uitdaging de vierdaagse van Nijmegen!



Waar een wil is, is een weg. Ik ben blij, dat ik weer gezond ben! En niets van mijn oude leven mis. Gezond zijn en gezond kunnen leven, is een mooi geschenk.Goed zeg!
Alle reacties Link kopieren
Toch wel een beetje trots op de 45 goede toes2bar die ik vandaag deed. En de spierpijn in de buik die ik er nu van voel .
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Ik vind dat ik voor mezelf wel een slingertje op mag hangen.

Vorig jaar erachter gekomen dat ik een drankprobleem heb, waarna ik definitief gestopt ben met drinken.

Half jaar terug ging het even een paar x fout, ik zat niet zo lekker in mijn vel.

Echter de draad weer opgepakt en nu alweer 7 maanden geen druppel gedronken, ook niet gister en vandaag als het hele land loopt te kegelen .

Ik voel me veel prettiger zonder die rotzooi, en bovendien is niet drinken erg goed voor de lijn . (Alleen op langere termijn, 3 weken niet drinken heeft geen zin)



Ik heb de neiging kritisch te zijn op mezelf maar ik mag hier denk ik best wel trots op zijn
Alle reacties Link kopieren
Na 11 weken niet kunnen hardlopen door een nekhernia weer begonnen. De 7e keer hardlopen weer 5 km aan een lekker tempo. Zo blij dat ik dat weer Binnen 3 weken heb gehaald.



Nu rustig uitbouwen en op mij lichaam letten want de nekhernia is nog niet helemaal verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben langdurig ziek en was een tijdje geleden begonnen met langzaamaan mijn basisconditie te verbeteren, hartstikke lastig in combinatie met ziek zijn en werk maar wel nodig. Maar toen kreeg ik griep en dat duurde... en duurde.... nu een maand inmiddels, waarschijnlijk een combinatie van een slechte gezondheid, medicatie en gewoon klotegriep. Maar ik hang de slingers ook even op, want ik ben nog steeds niet fit maar nog best positief en ik ga als het nog nét iets beter gaat, gewoon weer verder! Babysteps, maar toch...
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelatrice schreef op 27 april 2016 @ 21:08:

Ik vind dat ik voor mezelf wel een slingertje op mag hangen.

Vorig jaar erachter gekomen dat ik een drankprobleem heb, waarna ik definitief gestopt ben met drinken.

Half jaar terug ging het even een paar x fout, ik zat niet zo lekker in mijn vel.

Echter de draad weer opgepakt en nu alweer 7 maanden geen druppel gedronken, ook niet gister en vandaag als het hele land loopt te kegelen .

Ik voel me veel prettiger zonder die rotzooi, en bovendien is niet drinken erg goed voor de lijn . (Alleen op langere termijn, 3 weken niet drinken heeft geen zin)



Ik heb de neiging kritisch te zijn op mezelf maar ik mag hier denk ik best wel trots op zijn Dat laatste is heel herkenbaar! Dus mooi topic.
Tjezus, wat vals
Ik hang slingers voor mezelf op, omdat ik mezelf gisteren voor het eerst in ruim twee jaar op een bakje schepijs MET slagroom heb getrakteerd. Na flink gerommel met eten en dus ook flink afvallen met ondergewicht als gevolg, ben ik nu al ruim een jaar best stabiel. Normaal eten is geen probleem meer, maar iets extra's is soms best ingewikkeld. Dus zo'n (niet ingecalculeerd) ijsje is best een overwinning.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal. Ik word helemaal vrolijk van iedereen die moeilijke, of minder moeilijke struggles deeld en er dan een positive noot achteraan gooit.



Sterkte iedereen die het nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dasoli schreef op 27 april 2016 @ 21:02:

Leuk topic,



Ik ben twee jaar geleden cold turkey, gestopt met roken!



Als ik dat kan, dan ook maar stoppen met drinken,ook gelukt.



Volgende uitdaging, afvallen en terug naar een gezond gewicht! Niet meer snoepen, en sporten! Ook gelukt van 105 kilo naar 65.6 kilo. Van kledingmaat 48 naar 38!



Nu mijn volgende uitdaging de vierdaagse van Nijmegen!



Waar een wil is, is een weg. Ik ben blij, dat ik weer gezond ben! En niets van mijn oude leven mis. Gezond zijn en gezond kunnen leven, is een mooi geschenk.WAUW wat goed zeg!!!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:infinity schreef op 27 april 2016 @ 21:07:

Toch wel een beetje trots op de 45 goede toes2bar die ik vandaag deed. En de spierpijn in de buik die ik er nu van voel .45?!?!? Kipping of strict? (ik vind allebei waanzinnig goed hoor!!!!)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelatrice schreef op 27 april 2016 @ 21:08:

Ik vind dat ik voor mezelf wel een slingertje op mag hangen.

Vorig jaar erachter gekomen dat ik een drankprobleem heb, waarna ik definitief gestopt ben met drinken.

Half jaar terug ging het even een paar x fout, ik zat niet zo lekker in mijn vel.

Echter de draad weer opgepakt en nu alweer 7 maanden geen druppel gedronken, ook niet gister en vandaag als het hele land loopt te kegelen .

Ik voel me veel prettiger zonder die rotzooi, en bovendien is niet drinken erg goed voor de lijn . (Alleen op langere termijn, 3 weken niet drinken heeft geen zin)



Ik heb de neiging kritisch te zijn op mezelf maar ik mag hier denk ik best wel trots op zijn Laat dat 'denk ik' maar weg! Je hebt alle reden om supertrots te zijn!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik wil ook wel graag meedoen! Ik ga denk ik een behoorlijk zware periode in en ik weet van mezelf dat ik echt heeeel erg negatief kan worden. Dus even slingers voor wat ik heb gedaan / ga doen: een doorverwijzing gevraagd voor een centrum voor eetstoornissen. Hopelijk kan ik de komende tijd behoorlijk wat slingers ophangen als ik in behandeling ga.



Oh en duizend slingers voor de twee vrienden die me zover hebben gekregen om te zien dat ik echt een probleem heb, ondanks dat ze hier niet lezen. Ze weten het wel hoor, dat ik ze een soort van dankbaar ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:zzonnetje schreef op 27 april 2016 @ 21:09:

Na 11 weken niet kunnen hardlopen door een nekhernia weer begonnen. De 7e keer hardlopen weer 5 km aan een lekker tempo. Zo blij dat ik dat weer Binnen 3 weken heb gehaald.



Nu rustig uitbouwen en op mij lichaam letten want de nekhernia is nog niet helemaal verdwenen.Knap hoor! Doe je wel voorzichtig?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:infinity schreef op 27 april 2016 @ 21:07:

Toch wel een beetje trots op de 45 goede toes2bar die ik vandaag deed. En de spierpijn in de buik die ik er nu van voel .Ik ben nu al trots op je, maar wat zijn het?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 27 april 2016 @ 21:12:

Ik ben langdurig ziek en was een tijdje geleden begonnen met langzaamaan mijn basisconditie te verbeteren, hartstikke lastig in combinatie met ziek zijn en werk maar wel nodig. Omdat ik het wandelen en fietsen zat begon te worden een roeitrainer aangeschaft, een succes! Maar toen kreeg ik griep en dat duurde... en duurde.... nu een maand inmiddels, waarschijnlijk een combinatie van een slechte gezondheid, hormoonmedicatie en gewoon klotegriep. Maar ik hang de slingers ook even op, want ik ben nog steeds niet fit maar nog best positief en ik ga als het nog nét iets beter gaat, gewoon weer verder! Babysteps, maar toch...Elke stap is er eentje! Klein of groot, fysiek of mentaal dat maakt niet uit!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Grey schreef op 27 april 2016 @ 21:37:

Ik wil ook wel graag meedoen! Ik ga denk ik een behoorlijk zware periode in en ik weet van mezelf dat ik echt heeeel erg negatief kan worden. Dus even slingers voor wat ik heb gedaan / ga doen: een doorverwijzing gevraagd voor een centrum voor eetstoornissen. Hopelijk kan ik de komende tijd behoorlijk wat slingers ophangen als ik in behandeling ga.



Oh en duizend slingers voor de twee vrienden die me zover hebben gekregen om te zien dat ik echt een probleem heb, ondanks dat ze hier niet lezen. Ze weten het wel hoor, dat ik ze een soort van dankbaar ben.Wat goed dat je die stap hebt gezet! Ik hoop dat je hier regelmatig slingers komt ophangen, of even komt kijken naar de slingers die je zelf eerder hebt opgehangen als het even moeilijk wordt!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Grey schreef op 27 april 2016 @ 21:37:

Ik wil ook wel graag meedoen! Ik ga denk ik een behoorlijk zware periode in en ik weet van mezelf dat ik echt heeeel erg negatief kan worden. Dus even slingers voor wat ik heb gedaan / ga doen: een doorverwijzing gevraagd voor een centrum voor eetstoornissen. Hopelijk kan ik de komende tijd behoorlijk wat slingers ophangen als ik in behandeling ga.



Oh en duizend slingers voor de twee vrienden die me zover hebben gekregen om te zien dat ik echt een probleem heb, ondanks dat ze hier niet lezen. Ze weten het wel hoor, dat ik ze een soort van dankbaar ben.

Jeetje, ook al zo'n enorme stap!



Ik word helemaal blij van dit topic. En enorm nederig
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 27 april 2016 @ 21:39:

[...]



Ik ben nu al trots op je, maar wat zijn het?Haha dat was precies wat ik dacht
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven