Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.



Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.



Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen



Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'



En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!



(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Geen slinger voor mezelf, maar Elf ik wilde je wel heel veel sterkte wensen!
Ach Elf .
Dankjewel meiden. Ik ben heeeel erg verdrietig geweest, maar wil me nu richten op het kleintje wat het heel goed doet. Daar zou ik iedere dag een mooie slinger voor op kunnen hangen.

Het hartje van het andere hummeltje is er na 9 weken mee gestopt. Ik draag het nog steeds mee, dat is een beetje raar maar ook wel weer mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde dat niet vragen maar had het me wel afgevraagd. Dat zal ook wel dubbel zijn...



Ja ik snap dat geluk en verdriet nu door elkaar loopt. En je moet toch goed voor jezelf zorgen want er is iemand afhankelijk van je (waar je anders bij verdriet misschien een paar weken de boel de boel laat). Gelukkig doet dit kleintje het goed.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ladies hoe is het?



Ik ga toch even terugblikken op mijn jaar, ondanks dat het topic nu stil is. Het was geen makkelijk jaar. Zeker het kwijtraken van mijn baan en de bijbehorende kritieken hebben veel met me gedaan. De Vervelende Man die een tijdje in mijn leven was, mensen die ziek werden, dood gingen... gewoon alles.

Gisteren bij de jobcoach geweest voor de laatste keer dit jaar. Alles nog eens op een rijtje gezet: Starten met deze baan was niet makkelijk. De keuze voor deze baan was ook niet zo voor de hand liggend aangezien het wel mijn vakgebeid is, maar wel ver weg. Coach vindt dat ik het echt heel goed gedaan heb. En ben zelf ook tevreden met hoe het nu gaat. Deze week had ik eindelijk het gevoel hier op mijn plek te zitten, ook door een nieuwe opdracht die in 1 x heel goed gaat.

Verder lekker aan t zingen, gaat ook goed.

- edit -

Oh en het leuke: Ik kreeg een uitnodinging voor een reunie en dacht meteen: Wat leuk.

Normaal is het wel eens een 'ding': Niks positiefs te vertellen, gedoe, blabla. Maar ik wil meteen. Ook al is Vervelende Man er waarschijnlijk ook. Ik kan het handelen.



Enne.... er is een nieuwe liefde in mijn leven. Nouja, niet helemaal nieuw, wel lief



Ik vind dat 2016 slingers verdient. Hoe gaat het met jullie en hebben jullie zin ook even terug te blikken?



Fijne feestdagen iig.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
En dan word ik voor een reunie van de studentenvereniging uitgenodigd en denk: O wat leuk. In plaats van: Help ik heb niks bereikt. En: Er komen allemaal exen.



Je kunt méér.
Ook voor jou fijne feestdagen Moon!



Mijn jaar was ook behoorlijk heftig, maar ik kom er beter uit dan dat ik er in ging in ieder geval , dat geeft me moed.
Alle reacties Link kopieren
En dat past bij de strekking van het topic toch? 2017 wordt vast top, voor ons allebei
Je kunt méér.
Ha meiden! Moon, goed idee!



Mijn jaar:

Actief het jaar in gegaan, streefgewicht behaald door te sporten en gezond te eten. En ik zat prachtig in mijn trouwjurk. Dit jaar stond vooral in het teken van onze bruiloft: regelen, voorpret en ontzettend vaak en met heel veel plezier terugkijken.

2017 staat in het teken van onze nieuwe fase: een baby

Dat zal veel van ons vragen, zo'n mega verandering. Maar wat zijn wij dankbaar voor dit kleintje.

In 2018 ga ik opnieuw mijn streefgewicht halen



Ik hang slingers op voor mijn lichaam: dun of nu dikker, ze draagt nu een kindje (en helaas nog steeds een mini overleden kindje, maar ook dat is onderdeel van de natuur). En mijn lichaam geeft mij aan wat zij nodig heeft: rust, fruit, melk. Ik kan er op vertrouwen.



Een nieuw liefde Moon? Wat spannend!



Lady: je bent zo goed bezig! Blijf dit vooral ook doen. Wees trots op jezelf!



Ik wens jullie mooie warme en hele gezellige feestdagen!
Alle reacties Link kopieren
Heftig Elf, dat het andere kindje er ook nog is...



Maar wat een jaar... getrouwd en zwanger, mooi hoor.



Ja er is een liefde alleen weet ik niet of de timing voor beiden wel zo goed is. Maar ook dat is misschien gewoon bespreekbaar. Merk dat ik gewoon erg moe/op ben en doordat ik afgelopen week onverwacht een nachtje bij hem was liep ik rest van de week helemaal op mijn tandvlees. Maar dat kan ik natuurlijk gewoon uitleggen, dat we even rustig aan moeten doen.

Het is iemand die ik een jaar geleden ontmoet heb, toen was hij bezet en vonden we elkaar wel leuk maar 'kon het niet'. Afgelopen week zagen we elkaar weer, vonden we het eigenlijk stom dat we elkaar niet meer gesproken hadden.... en t klikte meteen weer



Maar ik merk dat ik hem nu ontwijk omdat ik gewoon even een hele drukke week gehad heb enzo. Morgen zal ik m contacten en fijne feestdagen wensen en alles.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
- edit -



Verder gaat het dus allemaal best goed. Lekker schoongemaakt vandaag, koelkast een sopje, dat soort klusjes. Ik zal haar missen als we geen contact meer hebben (of als ze doet wat ze nu steeds zegt) maar dit kan ook niet meer.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ontopic: Ik zag mail voorbij komen van rokjesdagloop die ik 3 jaar terug gedaan heb. Was heel leuk, ook qua tijd van het jaar. Misschien maar weer gaan doen
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Zo, alle kerstvoorbereidingen zijn klaar wat mij betreft.



- edit -
Je kunt méér.
Vooral voor jezelf zorgen hoor Moon! Dat is het belangrijkste. Ik kan me heel goed voorstellen dat het een enorme belasting is die je liever niet wil natuurlijk.



En fijne kerstdagen natuurlijk nog allemaal
Alle reacties Link kopieren
- edit -



Hoop dat jullie goede dagen hebben gehad. Bij mij was heel gezellig
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
- edit -
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel, het doet me heel erg goed.



Ondertussen hangt mij was buiten (?!) en ben ik best aan het genieten van beetje opruimen en schoonmaken. Wat ook wel hard nodig was, haha.



En ik kom weer mijn hardloopkleding tegen en mijn kettlebells + stof. Misschien moeten die nog wat aandacht krijgen komende tijd
Je kunt méér.
Joepie...vandaag de uitslag gekregen en ik heb geen MSRA ziekenhuisbacterie,niemand trouwens van de getesten! Na dagen lang in angst zitten met kerst ben ik opgelucht! Bij deze hang ik slingers op.
quote:elf12 schreef op 08 december 2016 @ 08:20:

Even een klein slingertje, om mezelf op te peppen.

1 van de 2 kleintjes in mijn buik heeft het helaas opgegeven. Heel verdrietig.

Het andere kleintje doet het ontzettend goed, groeit en beweegt en flink. Dat is voor mij nu een slinger waard.Lieve elf,veel sterkte! Heftig om te lezen! Hoe gaat het met het andere kleintje?
quote:Moon-Alisa schreef op 28 december 2016 @ 11:57:

Dank jullie wel, het doet me heel erg goed.



Ondertussen hangt mij was buiten (?!) en ben ik best aan het genieten van beetje opruimen en schoonmaken. Wat ook wel hard nodig was, haha.



En ik kom weer mijn hardloopkleding tegen en mijn kettlebells + stof. Misschien moeten die nog wat aandacht krijgen komende tijd Moon-Alisa,heftig wat je meemaakt met je vriendin! Je hebt veel voor haar gedaan maar het is zeker ook belangrijk om aan jezelf te denken. Ze zal het ook zelf moeten doen als is het moeilijk. Ik heb ook een vriendin die vaak op foute mannen valt en dan bij mij weer komt huilen. Ik kan haar troosten en tips geven maar meer ook niet. Gelukkig niet zo erg als met de vriendin van jou. Maar gelijk heb je. Denk ook aan jezelf!
Hoe kijk ik terug naar 2016?



Vorig jaar 2015 voor het eerst kerst zonder mijn broer,dit jaar voor het eerst zonder mijn vader,beiden binnen 1 jaar overleden. Schoonmoeder zou 24 december komen eten maar werd geveld door buikgriep (dachten wij dus),maar 6 dagen later gaat het nog steeds niet denderend. De vraag is dan ook of ze niet toch iets anders heeft. Vanmiddag gaat mijn vriend met haar naar de doctor. Het is ff afwachten. Van afgelopen donderdag tot vandaag in spanning gezeten omdat ik dacht MSRA te hebben opgelopen,een ziekenhuisbacterie. Maar wat was ik blij toen ik vanmiddag las dat niemand het opgelopen heeft. Tweede kerstdag zouden mijn vriend en ik uit eten gaan maar mijn vriend heeft griep,dus afgebeld en ik heb nu ook een beetje pijn op mijn borst en ben pas 3 weken geleden ziek geweest omdat ik een luchtweginfectie had. Misschien valt het deze keer mee. Maar ondanks alles hebben wij er het beste van gemaakt. Het is ff niet anders. We hebben in ieder geval iedere avond een film gekeken met een hapje en een drankje. Eergisteren was mijn zus er met onze nichtjes van 7 en 9 en haar hond die heel grappig was en we hebben heerlijk om haar gelachen. Daar ben ik blij om. Vond het gezelllig dat ze langs zijn geweest. En we hebben een leuke vakantiereis naar het Elzas in mei gedaan en waren in juli in Denemarken bij mijn moeder. Eind augustus een lang weekend Kopenhagen en mijn nicht werd gedoopt. Aan de ene kant prachtig maar aan de andere kant ook emotioneel omdat mijn vader slecht lag. Hij is uiteindelijk 7 dagen later overleden. Uiteraard had ik me kerst en 2016 o.a. natuurlijk anders voorgesteld. Maar omdat we toch het beste ervan gemaakt hebben en ik ook kijk naar de mooie dingen hang ik alsnog slingers op.
Alle reacties Link kopieren
- edit -
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik had crosspost, reageer later even
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven