Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.



Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.



Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen



Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'



En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!



(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Moon-Alisa,dat was mijn crosspost. Ik heb het aangepast.
quote:Moon-Alisa schreef op 28 december 2016 @ 12:31:

Dank je Geraldine. En wat fijn dat je die bacterie niet hebt!!



Hoop dat je goede dagen gehad hebt, ondanks alles.



Weet je, het gaat niet om de mannen. Haar mannen zijn een soort symptoom van dat ze het allemaal niet zelf/alleen kan, zich vastklampt aan de eerste beste man die op dat moment in beeld is. Haar ziekte is depressie, het is een nare ziekte, daar weet ik alles van.

Maar als je het probleem niet écht aanpakt en je je blijft hangen in slechte relaties die in no time weer uit zijn en dan verwachten dat je vriendin elke keer gaat luisteren en troosten en je op komt zoeken....

Ik vind het op zich niet erg als iemand komt uithuilen over een man. Maar als er suicidaliteit bij komt wordt het een heel ander verhaal, vind ik.



Toch heb ik best een lekkere dag vandaag, ondanks alles. Ben aan t schoonmaken en ik heb gisteren planten gekocht die ik ga neerzetten zodra alles schoon is.

Zakken vol oude tijdschriften naar oud papier gedaan, dat ruimt ook lekker op. Wilde ze weggeven maar niemand wil ze



Lees de laatste lange posting! We hebben er het beste van gemaakt. Hoe is het bij jou met kerst verder gegaan? Ik heb nog niet alles gelezen hier. En ja,mijn vriendin mag uithuilen bij mij wanneer ze wil en ik ben ook heel blij om haar als vriendin te hebben. Zoals je zegt suïcidale gedachtes en een depressie zijn heel erg ernstig en ja,zoals je al zegt,wordt het dan een ander verhaal.



Wat voor planten heb je dan gekocht? Mooie nick heb je!
Alle reacties Link kopieren
Geraldine, mijn ervaring is (ook) dat de zware dingen dragelijker worden als je leuke dingen blijft doen. Zoals jullie vakantie. Je kunt wel thuis wachten op slecht nieuws maar dan krijg je het zelf alleen maar moeilijker



Het was een heftig jaar dus, bij jullie. Dan is het juist de kunst om ook de slingers te zien Hopelijk 2017 een goed jaar.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Dit is heel apart.



Een maand of 2 geleden ontmoette ik iemand op een bijeenkomst rondom ziekte van vader. Hij moest daar zijn voor iets anders maar kwam toevallig voorbij het event en toevallig genoeg heeft zijn moeder dezelfde ziekte.

We zijn toen nog wat gaan drinken, hij heeft mijn tel nr gekregen om nog eens verder te praten en toen hoorde ik helemaal niks meer.



En nu out of the blue neemt ie weer contact op. Is wel even heel erg welkom omdat het nu met vader dus minder gaat.



Ben wel duidelijk geweest dat dit contact voor mij geen date is... maar dat ik het wél heel fijn vind om met iemand over vader te kunnen praten.



Grappig dat net nu ik heb gemerkt dat ik van die ene vriendin geen steun krijg hieromtrent, uit een andere hoek ineens wél interesse komt. Had het niet meer verwacht.
Je kunt méér.
Mijn vriend was met mijn schoonmoeder naar de doctor...nasleep van een bepaald virus...krijgt nu zakjes om naar het toilet te gaan.

Opluchting hier dus!
quote:Moon-Alisa schreef op 28 december 2016 @ 13:16:

Geraldine, mijn ervaring is (ook) dat de zware dingen dragelijker worden als je leuke dingen blijft doen. Zoals jullie vakantie. Je kunt wel thuis wachten op slecht nieuws maar dan krijg je het zelf alleen maar moeilijker



Het was een heftig jaar dus, bij jullie. Dan is het juist de kunst om ook de slingers te zien Hopelijk 2017 een goed jaar.En juist daar heb ik behoefte aan om ook leuke dingen te doen en mee te maken. Ik heb ook een hoop prachtige herinneringen die me heel erg goed doen.
quote:Moon-Alisa schreef op 28 december 2016 @ 16:05:

Dit is heel apart.



Een maand of 2 geleden ontmoette ik iemand op een bijeenkomst rondom ziekte van vader. Hij moest daar zijn voor iets anders maar kwam toevallig voorbij het event en toevallig genoeg heeft zijn moeder dezelfde ziekte.

We zijn toen nog wat gaan drinken, hij heeft mijn tel nr gekregen om nog eens verder te praten en toen hoorde ik helemaal niks meer.



En nu out of the blue neemt ie weer contact op. Is wel even heel erg welkom omdat het nu met vader dus minder gaat.



Ben wel duidelijk geweest dat dit contact voor mij geen date is... maar dat ik het wél heel fijn vind om met iemand over vader te kunnen praten.



Grappig dat net nu ik heb gemerkt dat ik van die ene vriendin geen steun krijg hieromtrent, uit een andere hoek ineens wél interesse komt. Had het niet meer verwacht.Nu weet ik niet om wat voor ziekte het gaat maar zeker apart en fijn dat je die interesse krijgt van iemand anders!
Alle reacties Link kopieren
het gaat om Parkinson, misschien haal ik dit later weer weg.



Ik heb ook een vriendin van wie de moeder het heeft, het is gewoon heel fijn als je ook echt de details van de ziekte met iemand kan delen. Het ziektebeeld is niet onbekend, maar van veel dingen weet niet iedereen dat het erbij hoort. En hoewel het sowieso fijn is als mensen meeleven, het is nog prettiger als iemand precies weet waar je het over hebt.

En het proces kan nog jaren duren waarbij het alleen maar erger wordt. Het is prettig als je dan mensen kent die hetzelfde meemaken.



- edit -
Je kunt méér.
quote:Moon-Alisa schreef op 28 december 2016 @ 18:02:





Ik heb ook een vriendin van wie de moeder het heeft, het is gewoon heel fijn als je ook echt de details van de ziekte met iemand kan delen. Het ziektebeeld is niet onbekend, maar van veel dingen weet niet iedereen dat het erbij hoort. En hoewel het sowieso fijn is als mensen meeleven, het is nog prettiger als iemand precies weet waar je het over hebt.

En het proces kan nog jaren duren waarbij het alleen maar erger wordt. Het is prettig als je dan mensen kent die hetzelfde meemaken.



(Ik sprak vriendin B vandaag even maar die slaat dan zó de plank mis door te beginnen dat het wel mee zal vallen want zo doen alle mannen. Dat voelt best eenzaam, als dat het enige is wat je terugkrijgt op zo'n moment)



Tjezus, lees dit even terug Moon! De plank mis slaan is even een understatement zeg.

Je weet dat je familie kado krijgt en vrienden kunt kiezen hè?

Sorry dat ik nu zo hard ben naar je, maar dit is zo tekenend voor deze vriendschap waar je al langer voor jezelf mee aan het stoeien bent.



Ik heb even vakantie nu, tijd om voor mezelf en mijn groeiende buik te zorgen

Heerlijke feestdagen met familie gehad, maar ik ben erg moe.

Slingers want: na de feestdagen heb ik weer tassen met groenten en fruit gekocht en dat eet ik ook op
anoniem_172456 wijzigde dit bericht op 28-12-2016 18:10
Reden: Typo
% gewijzigd
Hoi Moon-Lisa,bedankt voor je info! Heb het allemaal gelezen. Ik werk als vrijwilligster in een verpleeghuis waar o.a. ook bewoners met

deze ziekte zijn. En ik denk dat er verschillende sorten van deze ziekte hebt. Ja het is prettig als je met iemand erover kunt praten die precies hetzelfde heeft

en weet wat je meemaakt. Jammer dat vriendin B zo reageert! Dat is niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie!



Ja dat van familie krijgen en vrienden kiezen daar ben ik me erg van bewust afgelopen jaar. Dat ik in periodes dat ik laag in mijn energie zat in ieder geval wel bleef investeren in mijn familie. En me niet moest afreageren op mijn 'verse' schoonzussen.

Bedoel als je nog zonder aanhang bent allemaal moeten je broers enzo het weleens ontgelden als je je dag niet hebt. Ik heb nu echt geprobeerd aardig te zijn tegen iedereen en ik krijg dat nu terug want we hebben het écht gezellig.



- edit -
Je kunt méér.
Lieve Moon-Lisa,natuurlijk heb je ons. We zijn er voor je. Ik ken je vriendin verder niet en kan daar niet over oordelen maar je moet inderdaad ook aan jezelf denken. Je doet een hoop voor anderen. En de opmerking ''dat doet haar vader ook wel eens'' het gaat hier toch om een ziekte en dat is logisch dat het bij jou vader ernstiger is. Wat ik zo erg vind dat als iemand chronisch moe is dat er wel eens mensen zijn die zeggen ''ach we zijn allemaal wel eens moe.'' Dan krijg je het gevoel niet serieus te worden genomen. Zo had ik een keer rugpijn omdat ik teveel hooi op mijn vork had genomen en zei ik dat tegen iemand van in de 60. Ze keek me heel vuil aan en zei:''Zo een jonge meid...hoe kan dat nou!'' Toen schoot ik echt uit mijn slof en zei dat ze verder mocht denken dan dat haar neus lang was. Ik ben geen

wonderwoman of standby-robot die altijd 24 uur per dag energie heeft. Maar goed,gauw van me afgezet. Maar soms moet je tegengas geven.
Ik sluit me helemaal bij je aan Geraldine!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!!



Vandaag was ik even met een vriend van me gaan zwemmen (slinger!) Nog ff koffie gedaan en gepraat over kerst enzo en toen heb ik ook even verteld van vader en hoe dat nu gaat. Bedoel ik ga niet zwemmen OM daarover te praten maar als het onderwerp erop komt vertel ik wel even.

Hij begreep heel goed, is zelf beide ouders kwijt. Dacht ook mee over de praktische zaken bijv als ze niet meer in hun huis kunnen blijven of als ze beneden moeten slapen. En over de communicatie met broers, dat je eigenlijk niet moet hebben dat iedereen om de beurt daar is en de stand van zaken van moeder hoort, dat je echt met elkaar moet gaan zitten. Nouja gewoon goed advies en ook begrip. Terwijl ik het van hem eigenlijk niet eens had verwacht.



Wat ook leuk was, is dat ik mijn neef tegenkwam. Het contact was een paar jaar wat minder door een ongelukkige miscommunicatie. Ik was niet boos ofzo maar zocht m ook niet op.

En nu kwam ik m al paar keer tegen en is contact weer echt leuk. Blij mee
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
- edit -
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
- edit -
Je kunt méér.
Moon-Alisa,graag gedaan! Je hebt het waarschijnlijk nog steeds over de vriendin van een paar postingen geleden. Kan helaas niet alles onthouden want er staat hier zoveel. Fijn dat je iets aan onze steun hebt! Dat doen we toch graag.



Als je vriendin mensen wegduwt die dichtbij haar staan geografisch gezien dan vind ik het ook niet zo raar dat ze ff niemand heeft. Ze

had inderdaad die kans kunnen grijpen en met degene van de sportclub een praatje kunnen maken of afspreken voor een kopje koffie. Het is in ieder geval een begin.



Ik ben het met je eens dat een bepaalde opmerking van een vaag iemand anders overkomt en makkelijker van je af te zetten is dan van iemand die dichtbij je staat. Ik vind een luisterend oor in een vriendschap heel belangrijk. Al luistert iemand alleen maar...dat is al heel goed en je hebt het gevoel dat jij je ei kwijt kunt. Belangstelling is zeker ook belangrijk. Ik vraag mijn vriendinnen ook regelmatig hoe het met hun gaat en hebben ze iets heftigs meegemaakt zoals een vriendin van mij pas een paar weken geleden dan bel ik haar ook en vraag hoe het gaat en dat heb ik ook gedaan. Dat luchtte haar gewoon op. Mensen mogen bij mij ook gewoon uithuilen. En gelukkig kan ik dat bij hun ook doen. Dus bij deze dan,hoe gaat het vandaag met je?



Wel goed dat je ff bent gaan zwemmen en dat is ook goed voor de afleiding. Ik ga morgen ook gewoon weer beginnen met mijn vrijwilligerswerk. We hebben artiesten voor de bewoners in het verpleeghuis ingehuurd die voor ons allemaal op gaan treden. Heb ik veel zin in.



Wel erg voor je vriend dat hij beide ouders verloren is! Is hij nog jong?



En wat leuk dat jij je neef weer tegen bent gekomen en dat jullie weer goed contact hebben! Ik ben blij voor je.
quote:Moon-Alisa schreef op 30 december 2016 @ 11:50:

Blech het voelt bijna als liefdesverdriet om haar niet te spreken. Maar ik ga geen contact zoeken. Ws als ik vraag wat ze met oud en nieuw gaat doen komt er weer iets als dat ze huilend in een hoekje wil zitten omdat de hele wereld kut is.



Dat voelt ws net zo rot als gewoon geen contact...Ik denk dat het inderdaad het beste is om (voorlopig) geen contact met haar te zoeken. Je kunt haar ook niet redden. Je hebt al zoveel voor haar gedaan.
Gelukkig nieuwjaar! Dat we maar veel slingers mogen ophangen
Heel veel gezondheid, liefde en positiviteit gewenst voor 2017!

Dat we maar veel momenten mogen hebben om een slinger op te hangen voor onszelf!
Alle reacties Link kopieren
Happy new year lieve ladies!



Ik was een paar dagen weg en ik was ook écht weg. Heb geslapen als een roosje zelfs daar, ondanks deuren die de hele nacht klapperden en meer geluiden.... niks van gemerkt. Veel beter geslapen dan thuis.



We hebben gewandeld, gefeest.... was bijna vergeten hoe een mens kan opknappen van buienlucht en beweging. En van lieve mensen.
Je kunt méér.
Hey Moon, wat klinkt dat heerlijk zeg!! Gezellig ook!



Mijn oud en nieuw was ook erg leuk, ondanks dat ik aan de kinderchampagne zat

Gisteren toch brak van zo'n lange avond, dat kan ik gewoon niet meer hebben. Gelukkig hoefde ik de bank ook niet af.



Mijn eerste slinger van het nieuwe jaar: ik ben vrij vandaag dus op tijd uit bed en door naar de sportschool! Ik wil echt weer een beetje conditie opbouwen. Ze zeggen dat een bevalling beter gaat wanneer je een goede conditie hebt.

Het was heerlijk! Ik heb de trainer die er was om hulp gevraagd met oefeningen (die moet je aanpassen tijdens zwangerschap) en gelukkig had hij veel ervaring met zwangeren. Dus een fijne energieke ochtend gehad.

Nu even rustig bijkomen en zo maar stap voor stap de kerstrotzooi in huis opruimen.
Beetje laat maar nog de beste wensen! Heb het erg druk daarom niet altijd zoveel tijd om meteen terug te reageren. Lekker aan het sporten

geweest,mijn vrijwilligerswerk gedaan,en een vriendin bezocht. Gisteren met de bewoners een filmmiddag gehad en Earth gekeken over

dieren in de natuur en de verschillende seizoenen...zo mooi!



Moon-Alisa,fijn dat je ff een paar dagen weg bent geweest en goed dat je ff minder bezig bent met haar! Buitenlucht is goed voor lichaam,

ziel en geest.



elf12,ik had ook een rustig Oud & Nieuw,gewoon thuis,maar volgend jaar anders. We lagen 3:30 op bed,nergens last van. Zijn het ook gewend. 1 januari zijn we met de hele familie naar mijn schoonmoeder geweest en hebben we Rummikub gespeeld. Nu weer een gewone werkweek.
Alle reacties Link kopieren
-
Je kunt méér.
Moon-Alisa,ja gaat goed. Maar helaas weer verhoging. Dus ff afwachten of ik maandag weer beter ben. En je hebt het juiste gedaan hoor.Ja,het is rot dat ze suïcidaal is maar ze zal haar leven zelf d.m.v. hulp dan aan moeten pakken en ik snap dat het niet makkelijk is. Maar inderdaad jammer dat ze niet ff sterkte of gedag zei of meer belangstelling toonde. Ik vind het goed dat je afstand hebt genomen. Ze heeft veel van je gevergd. En ik ben blij dat jij je verhaal hebt gedaan in de groep. Hoe gaat het met jou verder? Nog weekendplannen? Het was vannacht spekglad en nu is dat beetje sneeuw aan het wegdooien. Dat noemen ze tegenwoordig een bliksemwinter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven