Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag rustdag. Had gisterenavond interval training op de baan. Ging me vrij gemakkelijk of deze keer. 1200tjes waarbij steeds de eerste 400m nog niet zo heel snel, de tweede 400m sneller en de laatste 400m het allersnelst. Wel moeilijk voor mij om dan niet te snel te starten. Of eigenlijk gingen gewoon steeds de eerste 400m te snel maar ik heb steeds wel de tweede en derde ronde nog sneller kunnen lopen. Dus de eindtijd kwam wel steeds wat sneller uit.

Morgen een rustig duurloopje en dan heb ik voor zondag een (iets meer dan) een halve marathon in de planning op de Strabrechtse heide. Geheel onverhard (nou ja 90% in ieder geval met wat hoogste verschillen hier en daar. Ga er een trainingsloop van maken hoor. Probeer wel snel te eindigen, al zal dat relatief zijn want op het laatste stuk komen we juist nog een aantal onverharde duintjes tegen.
Alle reacties Link kopieren
@Gioia, ja, ik vind hardlopen onder werktijd ook zo fijn. Nou ik liep gisteren overdag dus door het bos maar ik vind die bladeren op de grond ook zo irritant. Grrrr. honden, op het strand sprong er een keer een hond op me.



O ja, gisteren was ik mijn t shirt vergeten ik ben maar zonder gaan lopen, hahaha.



@Sunlover, zo dat is lekker dat jij voor werktijd kan gaan lopen, gaat mij ivm. mijn dochter niet lukken.



Mijn dochter heeft sinds deze week gordelroos, oh wat is dat zielig zeg.



Fijn weekend toegewenst.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Baukje: Succes morgen, vooral met die laatste duintjes!



Mother: Ach gordelroos, arm meisje! Lopen zonder shirt, uhm... Ik hoop dat je wel een lang shirt mee had?



Vanmorgen heb ik een rondje van zo'n 10 km door het bos (dit keer een bos met weinig honden...) gelopen, gemiddelde snelheid was weer wat sneller dan de vorige keer terwijl ik niet het idee heb dat ik zoveel sneller loop. Het was wel koud zeg, ik had heel optimistisch mijn korte broek aangetrokken maar dat was wel heel koud de eerste kilometers!



Fijn weekend allemaal!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Mother beterschap voor je dochter.



ha,ha ik zag het al voor me Mother enkel in een bh/top met dit weer. (Nou ja op crossen zie je het wel vaker bij de dames in de vrieskou-de bikkels)

Mijn korte broeken zijn voor de komende maanden definitief de kast in gegaan.



Gisteren een rustig duurloopje gedaan van een kleine 10km. Ik ging vandaag de wedstrijd welleswaar niet echt als wedstrijd lopen maar ik wilde toch wel uitgerust van start gaan.

Het ging super. Had mijn horloge aangedrukt maar vervolgens er niet meer op gekeken en een tempo aan gehouden wat nog net comfortabel genoeg voelde. Kon bij twee mannen aanpikken. Tussen de 12 en 14 km werd het "pad' heel slecht. Het was echt zoeken naar stukken die wat minder mul waren. Toen raakte ik mijn mannen even kwijt. Maar vanaf dat slechte stuk kon ik weer op ze in lopen en ben weer aangepikt. Bij de tweede en derde laatste km met de vele duintjes kon ik zelfs bij de mannen weglopen maar net voor de finish streep wisten ze me toch terug te pakken.

Maar het is wel eens lekker een wedstrijd nog binnen je comfortzone te lopen en dan eigenlijk toch nog een zeker gezien de zwaarte van het parcours en het feit dat het op een paar km na helemaal onverhard was toch nog een mooie tijd (hele lage 1hr37) neer te zetten. Mijn zoon was stukken sneller die kwam 11minuten eerder over de finish. Maar werd na de finish gekweld door krampen en is er nog steeds niet helemaal vanaf. Hij heeft ook nauwelijks kunnen trainen de afgelopen maanden. Dus als hij wat meer tijd zou hebben en meer omvang zou trainen zou er nog best wel eens veel verbetering in zijn kunnen zitten. Man deed er 2,5minuut langer over dan ik.

Heb me gisteren nog ingeschreven voor de trail by the sea op 21febr. Voor de korte afstand van 21,1 want het is echt een voorbereiding voor de sallandtrail van 50km. Als ik voor de dubbele afstand zou kiezen zou ik er toch te lang van moeten herstellen om echt een goede voorbereiding te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken altijd de dag na een wedstrijd uitlopen en de tweede dag extra rust. maar ja de wedstrijd niet voluit gelopen en bij de trainer aangegeven dat het allemaal vrij gemakkelijk ging dus niets geen uitlopen de volgende dag en een rustdag maar ik kreeg voor vandaag gewoon weer een pittige training voorgeschoteld.

Had onverwachts een ochtend vrij dus ik kon al heerlijk in de ochtend op pad. Eerst een half uurtje op 13km/hr daarna zeven keer achter elkaar zonder pauze afwisselend 1minuut op 13,5km/hr en 2 minutenop 12,5km hr, vervolgens een 5minuten rustig duurlooptempo waarna 5keer achtereenvolgens 30sec snel -30sec rustig gelopen moest worden. Toen nog een kwartiertje naar huis. Samen goed voor bijna 17km. Inderdaad geen naweeen van de wedstrijd gehad.

En jullie nog gelopen?
Mooie tijd dit weekeinde gelopen Baukje. Wat is je volgende wedstrijd?



Hier dit weekeinde weer crosscompetitie gelopen. Lang getwijfeld of ik zou starten, want ik was al 3 dagen niet lekker. Thuis in bed blijven was logistiek onhandig en toen ik er was ben ik toch maar gestart. Heel rustig, zonder te hijgen, gelopen. Met het duurvermogen zit het wel goed . Geen goede tijd uiteraard, minuut langzamer dan normaal schat ik.

Vervolgens de rest van de dag mezelf nog beroerder gevoeld en ik ben nog steeds niet opgeknapt. Wel zag ik dat ik nog derde bij de dames 35+ sta. Nog even van genieten, want na de laatste wedstrijd is dat zeker niet meer zo (achter mij staan nog 2 snellere dames, die 1 wedstrijd minder hebben).



Ik hoop nu dat ik snel wat opknap. Ik wil alleen maar onder een deken op de bank liggen, maar jongste zoon heeft daar natuurlijk geen boodschap aan. Hij is ook de reden dat ik hier wel af en toe meelees, maar weinig post (en ook niet zoveel op anderen reageer).
Alle reacties Link kopieren
@ Baukje, wouw, goeie tijden zeg!

Je had nog energie over na je wedstrijd, zo te lezen :-) :-)



Ik heb gister mijn laatste rondje gelopen voor de Bruggenloop. Heb 6,5 km gelopen op 9,7 km per uur. Was gewoon ff lekker, ook al regende het zo nu en dan en stond er een koude wind.

Vanavond nog een beetje rekken en strekken bij de yoga en dan wat rust pakken voor zondag. Heb er wel weer zin in!



@ Anky beterschap, hopelijk voel je je snel weer beter!
Alle reacties Link kopieren
Dus jij loopt 4 dagen helemaal niet voor de wedstrijd Stella?



Anky om die reden doe ik nooit mee met de cross competitie. het is een keurslijf van wedstrijden die je moet lopen zodat je alle andere leuke wedstrijden moet laten schieten en bij de vrouwen ben je binnen je categorie vervolgens bijna verzekerd van een podiumplaats als je voldoende wedstrijden gelopen hebt. Al zou je ze uitwandelen. En soms zijn er binnen een bepaalde categorie toevallig wel een aantal snelle vrouwen maar dan is het vooraf eigenlijk ook al bepaald. Dus ik kies dan liever uit diverse regio's de leukste crossen uit. Alleen dat is dan weer het nadeel dat die knau crossen allemaal maar een 4,5km zijn. Kijk als ze nu 10-15km zouden zijn dan zou het voor mij ook nog interessant zijn.

Ben je inmiddels al wat opgeknapt?

Mijn volgende wedstrijd is voer tweeënhalve week een 10EM nog een keer kort en snel (hoop ik) op de weg en dan ga ik voorlopig me weer op de langere afstanden en onverharde parcoursen richten.



Vanmiddag een rustig duurloopje gedaan van 13km in 65minuten. Lekker door bos. Morgenavond weer op de baan, heb ik weer een redelijk lang programma.
Alle reacties Link kopieren
Hee Baukje!

Hm, ik heb eigenlijk niet echt een vast plan wanneer ik niet meer loop voor een wedstrijd. Meestal is het dat ik drie dagen vtv niet meer loop. Ik wil ook nooit te kort van te voren nog lopen, meer het idee dat ik misschien te moe ben voor de wedstrijd.

Lekker hoor, door het bos! Loop je ook nog een beetje beschut tegen de wind. (Waar ik loop waait het soms nogal, zo langs de Maas :-)
Alle reacties Link kopieren
@Gioia, gelukkig gaat het beter met mijn dochter.



Hahaha, ja ik had gelukkig een regenjack aan! En Baukje alleen een bh, oh ik moet er niet aan denken.



@Anky, klinkt leuk crosscompetitie, wat moet ik mij daarbij voorstellen? Nou ja je hebt de wedstrijd wel uitgelopen. Beterschap, ik hoop dat je snel beter voelt.



Zo net 9 km. gelopen, in en door het bos. Ik heb officeel een paar km. meer gelopen, ik had mijn runkeeper app verkeerd ingesteld, grrr. Nou ja, maakt niet uit toch weer lekker 9 km. op de teller.



Aankomende zaterdag gaat mijn zoon zijn verjaardagsfeestje vieren, HELP, 16 pubers in huis, dochter gaat ergens logeren.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
16 dat is een heel huis vol. Disco feestje?



Ik probeer altijd juist de dag voor de wedstrijd nog even los te lopen. Beetje afhankelijk van wanneer de wedstrijd valt want valt de wedstrijd op zaterdag dan doe ik meestal toch nog een korte snelle training op donderdagavond op de baan en dan sla ik zaterdag over. Maar in het geval de wedstrijd op zondag is dan doe ik op donderdag kort en snel op vrijdag een rustdag en op zaterdag wedstrijd voorbereiding of een rustig duurloopje. Twee dagen overslaan met lopen pakt bij mij nadelig uit.
Alle reacties Link kopieren
de training vanavond ging heerlijk. Het is minder fijn om met deze koude in het donker de deur uit te gaan maar uiteindelijk bleek het ideaal loop weer. Een drie km ingelopen, vervolgens 2x2000m in 9min, daarna 3x1000m in 4min15 en tot slot 5x600in 2min27. Daarna nog uitgelopen. Tussen de intervallen 200m dribbelpauze.

Morgen rustdag maar wel de hele dag werken.

Uitslagen van de wedstrijd van afgelopen zondag staan nu pas op internet. bleek tweede dame overall (van de 80). En zoon bleek nog sneller dan hij zelf had gedacht want had een tijd van 1hr25 (derde overall).
Alle reacties Link kopieren
Krijgen jullie nog hardloopgerelateerde kado's van de sint? Ik heb het grootste kadootje aan mezelf gegeven: een coach voor volgend jaar!



Vanmorgen op rustige hartslag een heel eind gelopen, maar wat gaat dat sloo-hoom als je met de kou zo'n lage hartslag wil houden zeg. Ik wilde na 4 kilometer omkeren omdat het horloge bleef piepen en ik nauwelijks een wandelaar kon inhalen :( Daarna ging het soepeler en ik stopte pas 15 kilometer later! Laat de pepernoten maar komen :D
Alle reacties Link kopieren
@ mother: alvast gefeliciteerd en een fijn feestje!

@baukje: ik krijg altijd kippenvel als ik je tijden lees - het lijkt me werelds als ik dat ook ooit eens kan ambiëren! Voor jouw is 13km in 65 minuten langzaam, voor mij reden tot feest!

@stella: veel plezier bij de bruggenloop! Geniet ervan; je krijgt er volgens mij best lekker weer bij.

@ Anky: beterschap maar weer. Jammer dat je elke inspanning toch weer met je gezondheid moet bekopen. Maar wat dapper dat je elke keer de uitdaging aangaat (en dan nog snel bent ook)
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Anky!



Gelukkig zijn de honden in het bos waar ik loop goed opgevoed, ben nog nooit besprongen. Maar ik loop er voor de zekerheid zo wijd mogelijk omheen, maak geen oogcontact met de honden en juist wel met de baasjes.



Hier ook even uit de running geweest; een week ziek en daarna een week nogal druk met werk, dus weinig kunnen lopen. Net weer even een rondje van 5 km om er weer in te komen. Koud maar gelukkig weinig wind, dus dat was goed te doen. Vooral op de heenweg op de fiets is het nu even slikken, maar eenmaal aan het lopen vind ik het wel lekker.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Tyche de temperatuur is nu al weer een stuk aangenamer dan een paar dagen terug. Gisterenavond vond ik het eigenlijk zelfs ideaal. Fijn dat je nu de draad weer op hebt kunnen pakken.

Anke met het koude weer is het juist veel gemakkelijker de hartslag laag te houden. En die coach hoe is die op je pad gekomen? Of is het in de vorm van een sporthorloge?

Hier geen cadeautjes voor sinterklaas . We doen wel surprise maar dat maar voor een tientje en we konden niet eerder dan 27dec allemaal afspreken dus het wordt meer een kerst viering dan een sinterklaas viering. Maar dat geeft ook niet wat sinterklaas is tenslotte voor de kinderen.

Dochter moet morgen weer in het bos trainen dus ik plan daar mijn heuvelsprintjes. Erg he dan moet ik vanuit het bos naar de snelweg rennen om daar onder de snelweg mijn heuvelsprintjes te kunnen doen. Het is alleen een verder weg gelegen bos dus het kost wel weer extra tijd met fietsen en dan moet ik bezweet weer door de koude naar huis fietsen. laat altijd wel kleding achter in mijn fietstas en tot nu toe zat dat er altijd nog in als ik terug bij de fiets was, maar je zit dan toch met vochtige kleding aan je lijf. En als ik dan lekker door wil trappen naar huis gaat dochter mopperen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet zo'n goede loopweek gehad, ik voelde me maandagavond plotseling doodmoe en dat heeft de hele week aangehouden. Ik denk een virusje, ben ook wel verkouden dus daar zal het wel mee samenhangen. Ik heb dinsdag nog wel gesport maar voor hardlopen had ik echt geen energie dus ik heb rustig aan gedaan. Vandaag voelde ik me wel weer fit dus heb wel een rondje gelopen. Uiteindelijk toch nog 14 kilometer gelopen op een redelijk tempo dus dat viel mee. Hopelijk blijf ik nu fit en kan ik volgende week m'n schema weer oppakken!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens gisteren een hardloopbroek gekregen van de Sint dus dat was heel fijn!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
He wat goed van sint Gioia. Ik voelde me gisteren avond ineens wat grieperig. Maar vanmorgen scheen het alles mee te vallen dus gewoon gaan trainen. Jongste dochter had in het bos training dus ik ben met haar meegefietst en vanuit daar mijn training gedaan. Eerst een tempo duurloopje van 25min vervolgens heuvelsprintjes en daarna nog een kwartiertje op tempo. Korte training dus van maar een 12,5km. Voor morgen de dubbele afstand. Een duurloop met daarin 4 blokken van 5km in 23min20. Heb zojuist al een rondje uitgestippeld.
Alle reacties Link kopieren
Aardig van de Sint, gioia!



Ik heb na een heleboel passen eindelijk een nieuwe tight. Een compressietight van asics. Zat zo veel beter dan alle andere dat ik er het extra geld wel voor over had. Heb al helemaal zin om 'm morgen in te wijden.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk van de Sint Gioia, hopelijk blijf je je fit voelen.



Tyche, een goede tight vind ik ook erg belangrijk. Ik heb een fijne korte compressietight van Adidas.



Baukje, ik vind het altijd zo leuk om te lezen hoe professioneel jij loopt. Ook ik kijk met verbazing naar jouw rustige duurlooptijden.



Ik heb zelf de laatste week niet gelopen. Ik heb het ongelooflijk druk gehad op mijn werk met rottige ritmewisselingen en kreeg het niet voor elkaar om te gaan lopen.

Maar goed, straks de Bruggenloop. Ik heb er veel zin in, maar zit erg te dubben met wat ik aan zal trekken. Probleem is o.a. dat ik een bedrijfs t-shirt (korte mouwen) aan moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover, kun je onder dat shirt geen (thermo) shirt met lange mouwen aan doen? Ik heb er een van de Hema, was een tientje ofzo.



Succes met de loop!
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Tyche, dat ga ik denk ik ook doen. Ik heb een HH-shirt wat ik ook aanhad met de Zevenheuvelennacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het voor dit weertype sowieso een prima combinatie een thermoshirtje met lange mouwen met een kort shirt erover heen. Kan ik ook gelijk mijn gekregen shirtjes afdragen die niet lekker direct op de huid liggen. Begrijp alleen van de weerberichten dat jullie het niet droog gaan houden sunlover. Veel succes in ieder geval.

ik heb er vanmorgen ruim 25km opzitten. De tempoblokken van steeds 5km gingen iets sneller dan gepland want ze gingen in resp. 23min11, 23min03, 22min48 en 22min40. Uiteindelijk toch nog best een pittige training. Maar ik heb wat last van een lichte verkoudheid en menstruatie is net begonnen. Allemaal niet echt factoren waar je vrolijk van wordt. Maar we hebben het weer goed volbracht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer thuis. Het was inderdaad een behoorlijk natte Bruggenloop, ik was doorweekt. De kledingkeuze was wel goed, hoewel ik het na het lopen behoorlijk koud had.

Maar ik ben blij dat het goed ging. Ik heb mijn tijd met 5 minuten verbeterd en ben in iets meer dan 1,29 minuten, dus mijn doel om binnen het anderhalf uur binnen te komen is gelukt.

Hoe ging het bij jou stellanutta?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven