Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je pr sun.lover
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Baukje
Alle reacties Link kopieren
@Sun.lover Mooie tijd zeg! Gefeliciteerd met je nieuwe PR!

Hoe gaat het vandaag? Nog veel last van spierpijn?



Ik heb ook wel lekker gelopen, wilde hem in 1 uur 30 doen, maar het werd 1 uur 35. Ben er op zich wel tevreden mee. Af en toe een beetje een nadeel dat er wat opstoppinkjes waren. Ook vervelend dat je in de rij moest staan om te finishen, net als met de 10 km loop bij de rotterdam marathon.



Het viel me ook op dat sommige mensen echt niet op tijd letten ofzo. Bijvoorbeeld lopers die dan stilstaan aan de kant om op hun mede- hardlopers op te wachten en dan vervolgens weer meerennen. Of die gewoon gaan wandelen, maar dan ook in het midden van de weg, met z'n drieën naast elkaar, al kletsend.

Ik stond in startvak F, (looptijd tot anderhalf uur), maar ik moest nog veel mensen inhalen. Zouden er dan ook veel mensen zijn die gewoon "maar" een tijd invullen, terwijl dat dan niet helemaal realistisch is? Dus dat ze dan denken dat ze 15 km wel in een uur en 15 minuten kunnen rennen, maar dit eigenlijk in 1 uur 40 doen (ik noem maar wat)?

Maar het was weer een leuke run, heb lekker gelopen en ben ook wel tevreden.



Mijn volgende loop is tweede kerstdag, de kangoeroeloop. Weer 15 km, misschien kan ik dan weer wat van mijn 1 uur 35 af krijgen :-)



@gioia82 Nice een hardloopbroek komt altijd van pas! Ik heb hem voor de Kerst op mijn verlanglijstje gezet! De broek die ik nu heb, kan echt niet meer, er komen van die draadjes uit sommige naden...maar hij zit zo lekker! Gelukkig is het vaak donker met hardlopen hahaha



Ben nu in het boek "Het Geheim van Hardlopen" begonnen. Best een leuk boek, alhoewel soms erg theoretisch met veel berekeningen e.d. Maar wel leuk om te lezen welk effect factoren zoals wind, gewicht, etc hebben op je loopprestaties.
Alle reacties Link kopieren
Stella daarom is een dergelijke wedstrijd helemaal niets voor mij. Zigzaggen bij de start dat hoort er bij maar onder weg opstoppingen en in de rij voor de finish , en daar dan nog een hoop geld voor betalen, nee bedankt. Heb dus helemaal niets met dat soort evenementen. En ja horde mensen vullen zomaar een tijd in. Het geluk is dat vaak in de voorste startvakken de tijd steekproefsgewijs wordt gecontroleerd of dat je vooral al de tijd en locatie door moet geven van eerder gelopen tijd. Maar ik heb wel eens in een startvak gestaan voor een marathon binnen 3 1/2 uur en toen hoorde ik allemaal mensen om me heen praten over streeftijden van 4 uur of soms nog langer. Waarom dan niet een startvak naar achteren gaan staan? Begrijp dat ook niet hoor.

Maar soms ook mij kleinere wedstrijden. Dan denk ik oh ik heb behoorlijk concurrentie want dan zie ik dames op de start lijn staan die ik niet ken. Blijken ze vervolgens helemaal achter in het veld te finishen.

Jammer dat je je streven niet gehaald bent maar zonder die opstopping en wachtrij zat je mogelijk al heel dicht in de buurt. En de volgende loop is niet zo'n grote loop dus daar gaat het je vast lukken als je gewoon je eigen tempo kunt lopen.

Leuk boek het geheim van hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het ook komt door de deelnemers van bedrijven. Ik liep mee met mijn werkgever (net als 499 andere lopers) en wij moesten allemaal in startvak B starten. Ik werd dus de hele wedstrijd aan alle kanten ingehaald.

Ik voel mijn bovenbenen een beetje, maar kan alles gewoon doen. En jij?
Alle reacties Link kopieren
@Baukje ik snap je helemaal! Ik baalde ook wel een beetje hoor, achteraf. Ik dacht ook, het maakt eigenlijk niet uit welk startvak je invult. Maar als ik de looptijden bij startvak B zie staan, die zijn sneller dan ik kan lopen, dus ik vul dan braaf mijn startvak in op basis van mijn looptijd, dus F. Ach, weer een leer voor een volgende keer!

Maar eigenlijk zou er een soort check moeten zijn, dat men kan terugkijken in je verleden wat voor tijden je hebt gelopen en dat je op die basis een startvak kan invullen. Inderdaad bij startvak A zie je dan staan dat je een bewijsje van je atletiekvereniging moet meezenden.

Ja joh idd, ik heb wel zin in de Kangoeroeloop, gaan we gewoon weer lekker lopen en hopelijk kan ik dan lekker doorrennen! Ga hem voor het eerst doen, ben wel benieuwd naar het parcours! Heb jij hem wel eens gelopen?



@Sun.lover Ah vandaar!! Ja is misschien ook weer niet zo leuk als je aan alle kanten wordt ingehaald, maar kon je wel lekker doorrennen?



Ik had af en toe ook mensen voor me die dan zeg maar inhouden als ze de bruggen afliepen, terwijl ik zoiets heb van, nu kan je je lekker laten gaan in de afdaling, met lange passen!

Haha, maar okay, ik wil ook niet te veel erover "zeuren", ik vond de loop ook wel weer wat hebben met al die lichtjes zo in het donker.



Ja ik had gister wel last van spierpijn, beetje stijvig gevoel in mijn benen. Ben gisteravond nog maar naar de yoga geweest en nu voel het al wat beter. En heb je nog een loopje op de planning staan binnenkort?
Alle reacties Link kopieren
@stellanutta: Ik kon wel aardig doorlopen. Moets alleen oppassen omdat ik ook van rechts ingehaald werd ondanks dat dit bijna niet ging. Ik dacht ik loop langzamer dus dan houd ik rechts aan. Dat werkt bij deze loop dus niet.

Maar toch vind ik het een leuke loop, elk jaar weer. Het is een soort leuk afzien en begin van de kerstperiode.

Ik heb voorlopig geen loopjes gepland staan. De eerste is de CPC loop in maart. En jij?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je PR Sunlover! En fijn dat jij ook lekker gelopen hebt Stella!



Ik vind het ook vaak zo irritant dat mensen een veel te snelle tijd opgeven. Dat is toch voor niemand leuk? En dan zeker als mensen in groepjes naast elkaar gaan lopen zodat niemand er langs kan. Prima als jij gezellig wil kletsen maar dan kun je toch ook wel wat ruimte overlaten voor anderen.



Ik heb trouwens ook al een paar keer gehad dat ik aan moest geven bij welke loop ik een vergelijkbare tijd had gelopen, anders kwam ik niet in het snelle startvak terecht. Dat vind ik wel een goede check. Geen idee of ze dat echt gaan controleren maar het zal sommige mensen wel afschrikken.



Ik heb ook zin om weer een wedstrijd te lopen door jullie verhalen! Egmond is pas over een maand, misschien eens kijken of er rond de kerst een leuke loop is (Kangoeroeloop red ik niet met alle familieverplichtingen vrees ik).



Ik heb gisteren trouwens nog gelopen maar het begon flink te hagelen onderweg! Regen is niet zo erg maar hagel is echt niet fijn, ik kon bijna niet vooruit kijken en was bang dat fietsers tegen me aan zouden rijden!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Stella de kangoeroe loop ken ik helemaal niet hoor. Maar daarom ga ik er van uit dat het veel minder druk zal zijn. afdalen kun je overigens beter niet met lange passen doen hoor maar juist met kleinere pasjes. Anders rem je jezelf af. Je hebt bij scherpe afdalingen (dus scherper dan een viaduct) wel vaak de neiging om groter passen te nemen uit angst dat de benen niet bij kunnenhouden maar dan moet je echt toch kleine pasje nemen maar de benen wat uit elkaar en ligt zwalken om op de been te houden.

Gioia zo rond kerst liggen de wedstrijden overal voor het oprapen.

Had vandaag een wisselduurloopje van 16,5km op het programma. zes blokjes van 12min waarbinnen dan eerst rustig en daarna snel. En dan ieder volgend blokje korter rustig en langer snel. Dus tussen de laatste resp. 9min snel en 11min snel maar 1min rustig. Kwam wel goed uit rustig aan beginnen want na een dag werken gelijk lopen moet ik toch even op gang komen.
Alle reacties Link kopieren
@Baukje, ah okay! Bedankt voor de tip! Ik ga volgende keer bij afdalingen met kleine pasjes lopen! Ik dacht altijd dat je met kleine pasjes naar boven moest en met lange passen naar beneden :-D

Ja ik ken dat, meteen uit werk gaan lopen, dan moet ik ook altijd even op gang komen. Maar ik vind het wel lekker, vooral na een drukke dag. Even wat frisse, (nou ja, wat heet fris, midden in de stad ), lucht (en regen en wind en hagel ) aan je hoofd!



@gioia82 oef hagel, dat is echt niet fijn! Moest je nog veel km voordat je weer thuis was of viel het mee?



@Sun.lover Ja joh, ik vond de Bruggenloop ook verder heel leuk hoor! Vorig jaar had ik hem ook gedaan en misschien doe ik hem volgend jaar gewoon weer, maar dan in een ander startvak :-) Volgend loopje is dan de Kangoeroeloop en dan de CPC. En ach, misschien zie ik tussendoor nog wat leuks.
Alle reacties Link kopieren
Stella bijna iedereen heeft die neiging bij afdalingen. Naar boven inderdaad ook kleine pasjes maar naar beneden dus ook.

Vanmorgen helemaal nat geregend op de fiets, maar vanmiddag in het zonnetje kunnen lopen. Maar wat een modderzooi in het bos zeg. Had me niet gerealiseerd dat er zoveel regen was gevallen. mijn schoenen zijn totaal onherkenbaar geworden. Gelukkig had ik wel mijn oude schoenen aan.

Zojuist de haan dood gevonden. Hij was zo te zien letterlijk van zijn stok(je) gevallen. Was wel even schrikken want hij leek een paar dagen terug wel ziek (heeft toen een halve dag in een leghokje gezeten). Maar toen ik hem eruit gehaald had leek het wel te gaan. En hij kwam gisteren morgen ook nog gewoon eten. Vanmorgen weet ik niet want toen heb ik ze zo vroeg eten gegeven dat ze nog allemaal op stok zaten. En was ik al weg voordat er überhaupt een kip naar buiten was gekomen.
Alle reacties Link kopieren
@Baukje: Ach, wat zielig van de haan.



Ik ben vandaag met een loopgroepje meegeweest. Een hersteltraining voor de Bruggenlopers. Ik vond het erg leuk. Mijn man heeft ook een proeftraining meegedaan.

Ik heb me nu als lid aangemeld.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie allemaal goed bezig!



@Baukje, Disco? Nee meer een whatssapp feestje, hahaha. Het was een geslaagd feestje dochter was uitlogeren en papa en mama hebben verplicht buiten de deur vis gegeten, wat super gezellig was.



@Anke, ja was super ze hebben genoten.



Wij vieren geen sinterklaas.



@Baukje jij gaat goed he? Wat is je volgende wedstrijd?



@Sunlover, zo wat goed gefeliciteerd met je pr. Ik wil tijdens de CPC loop in maart mijn 2 HM gaan lopen.



@Stella, jij ook gefeliciteerd, ja dat is balen he, ik moet eerlijk bekennen dat ik tijdens een wedstrijd het liefst vooraan sta en ik loop altijd aan de rechterkant.

Leuk, ik ben ook op zoek naar een 15 km. wedstrijd, ik denk dat het de rokkeveense dekkerloop gaat worden, niet veel deelnemers/ publiek dus ik kan knallen.



Zo ik heb gisteren weer lekker onder werktijd 10 km. heerlijk, het was echt genieten zie mijn nieuwe profiel foto! Zo ik ga weer werken, fijne dag toegewenst.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
ik hoop vandaag bi te kunnen lezen. De afgelopen week niet kunnen trainen vanwege een onverwacht weekje ziekenhuis met oudste zoon. Ziekenhuis was 45 min rijden, dus ik ben er maar gewoon de hele tijd gebleven. Gelukkig is alles nu goed met zoon. Ik probeer vanavond weer rustig de draad op te pakken qua lopen.
Alle reacties Link kopieren
@Mother2009 Wat een mooie foto! Echt een herfstplaatje! Klinkt ook leuk die Rokkeveense loop!



@Baukje aah zielig van je haan Ga je tzt een andere nemen?

Maarre, je hebt een lekker modderig loopje achter de rug? Had je speciale schoenen met spikes aan? Of was het erg glibberen?



@Sun.lover Klinkt goed zo'n herstelloopje. Ik heb die van mij voor vanavond gepland. Hopelijk regent het niet al te hard! Ik wilde vanmorgen vroeg gaan, maar ik kon echt mijn bed niet uitkomen toen ik de regen tegen het raam aanhoorde kletteren. Plus ik heb gewoon wat minder energie met deze dagen lijkt wel. Dus vanavond maar een schop onder mijn hol geven dus.....
Alle reacties Link kopieren
Heb me zojuist toch een hagelbui over me heen gekregen op de fiets. En het vervelende is dat het dan ook tijdelijk even spekglad is.

Anky dat is schrikken, gaat het nu weer goed met je zoon.

Wanneer heb je die 15km gepland mother?

Zelf ga ik momenteel inderdaad lekker met lopen. Ik heb voor de 21ste een 10EM gepland maar wat betreft training ben ik me al aan het voorbereiden aan wat me het eerste half jaar van 2015 te wachten staat.

He mother ik 'herken' de foto.

Stella een haan komt hier niet meer in. Eerlijk gezegd hadden we een haat liefde verhouding en was de haan alleen maar te hanteren als ik hem met respect behandelde. En nu heb ik geen problemen met respect voor dieren maar wel de manier waarop Henk dat bij mij afdwong. Het hele fok gebeuren was sowieso al mislukt omdat de haan hoogstwaarschijnlijk steriel was (hetgeen dus ook het probleem binnen het ras is). Ik beperk met dus voortaan tot hennen.

Trainen doe ik altijd op mijn gewone loopschoenen dus het was inderdaad glibberen en glijden door het bos. Bedenk ineens dat ik voor vanavond misschien wel spikes mee moet nemen voor het geval de baan aan vriest.
Alle reacties Link kopieren
@Anky, Sterkte toegewenst hoe gaat het nu met je zoon?



@Stella, ja ik moest gisteren stoppen, ik had ech zoiets van: Ohhhhhhhh!



@Baukje, haha hagelbui, altijd leuk. Nee ik moet die loop van 15 km. nog inplannen.

Waarvan herken je de foto dan?



Wat heb je met de haan gedaan? Opgegeten? Ach wat zielig.



Zo, inschrijfformulier (korfbal) voor mijn dochter ligt klaar, ipv. mijn man ga ik straks met haar mee.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kwam ik diezelfde foto bij een groep op facebook tegen. En nee alsjeblieft niet, ga geen beest op eten waarvan ik niet weet waaraan die dood is gegaan. Hij moet nog begraven worden. Maar ik vind dat meer een klusje voor mijn man en die is deze week niet thuis.
Alle reacties Link kopieren
mother, wat een prachtige profielfoto zeg!



Stella, tijden en startvakken is inderdaad altijd irritant. Zoals Gioio al zei kijken ze soms naar je oude finish tijden, zo had ik bij de 7 heuvelen dezelfde eindtijd opgegeven als een andere vrouw. Ik stond een startvak voor haar, zij liep voor het eerst mee en bij mij hadden ze naar de finish tijden van het jaar ervoor gekeken.

(eindtijd was 1.16 mijn horloge deed het niet dus moest ik op gevoel lopen. Had heerlijk gelopen en nog voldoende energie over dus een prima eindtijd voor 15Km)

Heb mij alweer ingeschreven voor een trail in kerkrade, de asselronde in apeldoorn en de jaja 60 van texel.

Voordeel is dat mijn trainer en andere mede clubgenoten ultra's hebben gelopen en ook naar texel gaan dus we kunnen samen optrainen.



sunlover, leuk dat je je aan hebt gemeld bij een loopclub.



Anky, dat klinkt heftig! Hopelijk alles goed met je zoon?



Baukje, brr een dode haan. Hoewel ik een echt "boerendochter" ben krijg ik altijd de kriebels van hanen. Zo'n dominante dingen;-)
Alle reacties Link kopieren
Oh meis wat leuk dat je in Texel gaat lopen. Ik sla zelf deze editie wel over overigens omdat ik het idee heb dat ik mijn laatste editie niet kan verbeteren, niet in tijd en niet in beleving en dan wordt het tijd voor andere uitdagingen. In Apeldoorn ga ik ook de 25km lopen. Wilde dit jaar overslaan daar omdat de marathon geschrapt is. Maar ik ben genodigd dus ben daar toch maar op ingegaan. (ik ga er dus van uit dat ik daar helemaal voorin mag starten in het vak voor de genodigden)

Vanavond lange intervallen op de baan. 4 keer 2800m met steeds maar 200m dribbelpauze en iedere 2800m de eerste 2000m in 9min en dan de laatste 800m versnellen (in 3min27). de wind maakt het wel pittig maar het was gelukkig droog. Op de fiets heen kreeg ik nog wel een fikse hagelbui (de tweede dus vandaag) over me heen.
Alle reacties Link kopieren
@meis1980 tof hoor zo'n ultraloop! Lijkt me wel heftig om te doen! Ga je die afstand voor het eerst doen?



@Baukje dus je hebt je portie hagel wel gehad deze week? :-)

Leuk dat je bent uitgenodigd! Haha, het zou wat zijn dat je dan niet in het voorste vak kunt starten! Hoe krijg je zo'n uitnodiging? Kijken ze naar je vorige tijden en als het mooie tijden zijn kan de organisatie besluiten contact met je op te nemen? Of geef je zelf aan om open te staan voor dergelijke uitnodigingen?



Hoorde dat het weer van het weekend weer opknapt, dus morgen weer even de duinen in!

Gisteravond een rondje van 8 km gelopen, had af en toe flinke wind tegen, maar als je dan weer wind mee hebt kun je weer lekker doorlopen :-) Verder is het gelukkig droog gebleven, dus toch wel lekker gelopen!
Alle reacties Link kopieren
Stella ik was vorig jaar bij de hele marathon eerste geworden in mijn categorie en 4de overall en op grond van die prestaties heb ik de uitnodiging gekregen. Maar ik ben ook weleens in Egmond bij de halve marathon uitgenodigd naar aanleiding van een derde plaats op het NK marathon. Iedere organisatie bepaald zo denk ik zijn eigen beleid in deze.

Zojuist geen hagel maar wel een fikse regenbui en flinke tegenwind op de fiets. Heb het voor voorlopig helemaal gehad met dit weer en mag inderdaad hopen dat het morgen beter is.
Alle reacties Link kopieren
@Meis, dank je.



@Baukje, bij welke groep kwam jij mijn foto? Ik ben nu wel nieuwsgierig.



Zo bijna weekend heerlijk, aankomende zondag mag ik er weer 1 jaar bij tellen, maandag geef ik een klein feestje.

Aankomende dinsdag heb ik mij via mijn werk opgegeven voor de intervaltraining, alleen ben ik te lui om dit te doen dus dan maar in groepsverband, ik moet mij snelheid verbeteren.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Een hardloopgroep op Facebook. Kan hem niet meer terugvinden, te ver teruggezakt in de berichten maar ik weet haast zeker dat het dezelfde foto was.
Alle reacties Link kopieren
Baukje, ik heb je op google opgezocht en respect voor je tijden en afstanden. (leuk om ook even een beeld te krijgen bij je)

Wat betreft Apeldoorn. Ik vind het een leuke ronde, vorig jaar heb ik heerlijk gelopen, toen als voorbereiding op Rotterdam.

Oh, wat een K weer zeg!

Ik ga morgen 2 uurtjes lopen, gelukkig dat de vooruitzichten beter zijn.



Voor iedereen die ook gaat lopen dit weekend, geniet ervan!

Mother, alvast een fijne verjaardag! Intervallen in groepsverband werkt altijd beter dan alleen vind ik, ik doe het soms wel alleen maar dan is het soms echt doorbikkelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven