Welke oven met magnetronfunctie heb jij?

17-05-2024 18:18 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke oven met magnetronfunctie (dus geen combimagnetron) heb jij? En bevalt die?

Ik ben dus op zoek naar een oven met wat (basic) magnetronfuncties, maar wat veel keuze en prijsverschillen.

Dus vandaar mijn vraag op het Viva weet altijd raad forum :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Een losse of een inbouw?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Inbouw! 60cm
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Samsung.

Ik heb erop gelet dat de binnenkant donker is in verband met schoonhouden.
Verder is hij zwart met een rvs handvat. Er zit een crisper schaal (soort tefal bakplaat) bij wat wel handig is.

Maar hij is ook onhandig want er zitten allemaal specifieke functies op zoals Proofing dough, auto reheat, en yoghurt die je in de praktijk natuurlijk nooit gebruikt.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je toevallig een linkje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Van Siemens. Toen ik m'n keuken kocht wilde ik een fatsoenlijk formaat oven met magnetronfunctie. Niet zo'n kleine combimagnetron. Blijkbaar was Siemens het enige merk die dat had. Misschien is dat nu 5 jaar later wel anders. De oven was niet goedkoop, maar ik vond het waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze. Maar die is geen 60 cm dus daar heb je waarschijnlijk niks aan.

https://www.samsung.com/nl/microwave-ov ... t/#benefit
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een Samsung, deze :

https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-nq5 ... 050081523/

Ik wilde vooral een grote binnenruimte. Veel combi-ovens zijn binnenin niet heel ruim of hebben een draaiende plaat. Dat wilde ik echt niet. In ons oude huis uiteindelijk deze aangeschaft en in ons nieuwe huis meteen die oven vervangen voor dezelfde. Erg blij mee, hij werkt goed en fijn, veel standen en makkelijk in gebruik.
De slechte reviews kan ik me niet in vinden trouwens. Alles wordt gewoon prima gaar, geen duct-tape aan de deur en hij werkt echt prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
17-05-2024 19:00
Deze. Maar die is geen 60 cm dus daar heb je waarschijnlijk niks aan.

https://www.samsung.com/nl/microwave-ov ... t/#benefit
Dit is een combi-magnetron.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.deschouwwitgoed.nl/oven/oven-met-magnetron
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja en welke dan....?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb deze maar wat zegt dat voor iemand anders?

https://www.deschouwwitgoed.nl/bosch-cmg7361b2
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
17-05-2024 19:13
Dit is een combi-magnetron.
Dan snap ik waarschijnlijk het verschil niet.
Sorry TO.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
17-05-2024 19:11
Hier ook een Samsung, deze :

https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-nq5 ... 050081523/

Ik wilde vooral een grote binnenruimte. Veel combi-ovens zijn binnenin niet heel ruim of hebben een draaiende plaat. Dat wilde ik echt niet. In ons oude huis uiteindelijk deze aangeschaft en in ons nieuwe huis meteen die oven vervangen voor dezelfde. Erg blij mee, hij werkt goed en fijn, veel standen en makkelijk in gebruik.
De slechte reviews kan ik me niet in vinden trouwens. Alles wordt gewoon prima gaar, geen duct-tape aan de deur en hij werkt echt prima.
Super. Vanavond even in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
17-05-2024 19:22
Dan snap ik waarschijnlijk het verschil niet.
Sorry TO.
Het is een magnetron met oven-functie. Maar To zoekt een oven met magnetron-functie. En inbouw ook nog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Na wat zoeken hier en daar lijkt het nog steeds dat Siemens de enige oven met magnetronfunctie is met een nishoogte van 60cm. Daar betaal je dan inderdaad wel €1500 voor. Maar dan heb je ook wat!
Alle reacties Link kopieren Quote
essychan schreef:
17-05-2024 19:39
Na wat zoeken hier en daar lijkt het nog steeds dat Siemens de enige oven met magnetronfunctie is met een nishoogte van 60cm. Daar betaal je dan inderdaad wel €1500 voor. Maar dan heb je ook wat!
Oh 60 breed bedoel ik. Mijn communicatie is abominabel vandaag.
Alle reacties Link kopieren Quote
De standaardbreedte van een keukenkast (inbouw) is toch 60 cm?

Ik heb een combi oven alle inbouw is van Etna.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al 20 jaar een Neff inbouw combinatie, met 5 magnetron standen en 5 oven/grill functies. Als hij stuk gaat koop ik direct een nieuwe. Het is een fanatisch apparaat. Heeft geen draaiplateau, maar gewoon een rooster en een ovenplaat. Meest gebruikte apparaat in onze keuken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
17-05-2024 19:29
Het is een magnetron met oven-functie. Maar To zoekt een oven met magnetron-functie. En inbouw ook nog.
Sorry verkeerde gequote…

Als het goed is is er ook een van Bosch van rond de 800 euro . Maar ikea heeft er ook een. Die is stuk goedkoper. En heeft langere garantie. Zelf geen ervaring mee. Wel familie en die is tevreden.
love2dance wijzigde dit bericht op 17-05-2024 21:49
Reden: Verkeerde quote , sorry
3.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
love2dance schreef:
17-05-2024 21:48
Sorry verkeerde gequote…

Als het goed is is er ook een van Bosch van rond de 800 euro . Maar ikea heeft er ook een. Die is stuk goedkoper. En heeft langere garantie. Zelf geen ervaring mee. Wel familie en die is tevreden.
Bij IKEA zie ik alleen combimagnetron, vandaar mijn zoektocht ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
17-05-2024 21:56
Bij IKEA zie ik alleen combimagnetron, vandaar mijn zoektocht ;)
Oh sorry was er van overtuigd dat combi oven was…
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben een Bosch. Volwaardige oven met magnetronfunctie. Doen het beide prima. Heeft verder heel veel standen maar eigenlijk heb ik die niet nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben er ook één van bosch gekocht (HMG976KB1), maar die moet nog geplaatst worden. Ik weet dus nog niet of hij bevalt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
17-05-2024 19:11
Hier ook een Samsung, deze :

https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-nq5 ... 050081523/

Ik wilde vooral een grote binnenruimte. Veel combi-ovens zijn binnenin niet heel ruim of hebben een draaiende plaat. Dat wilde ik echt niet. In ons oude huis uiteindelijk deze aangeschaft en in ons nieuwe huis meteen die oven vervangen voor dezelfde. Erg blij mee, hij werkt goed en fijn, veel standen en makkelijk in gebruik.
De slechte reviews kan ik me niet in vinden trouwens. Alles wordt gewoon prima gaar, geen duct-tape aan de deur en hij werkt echt prima.
Wij hebben deze ook en over het algemeen tevreden.

Een klein minpunt vind ik dat de touch knoppen niet verlicht zijn dus soms lastig waar je moet drukken. Maar op een gegeven moment weet je dat wel ongeveer.

Ook wordt de onderkant van broodjes en pizza en snacks e.d. niet krokant. Voor broodjes en snacks op te lossen door halverwege om te draaien, maar met pizza kan dat niet 🤪
Als je 2 roosters wil doen (bv 2 pizza's) dan moet je elke 3 a 4 minuten de roosters omwisselen, omdat de bovenste anders te krokant wordt.

Hiervoor hadden we een Miele en daarvan vond ik de bakresultaten wel beter.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven