Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen met een kinderwagen

19-08-2013 14:35 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met het hardlopen achter een kinderwagen?

Ik heb een hele gave kinderwagen gezien van X-Lander, de Run versie. Echter vraag me af of het werkt hardlopen achter de wagen. Het lijkt me heerlijk om te doen en ook goed voor de kleine, samen in de buitenlucht. Als het werkt hoeft er ook geen oppas geregeld te worden.

Mocht iemand ervaring hebben met het hardlopen achter de wagen, laat het me weten. Mocht er iemand ook een X-Lander, X-Run hebben dan hoor ik graag wat je er van vind.
Ik heb vaak genoeg met een wieltje vast gezeten achter een scheve tegel, om er niet mee te gaan hardlopen. Ik had dan al tig keer op mijn snufferd gelegen met wagen en al
Alle reacties Link kopieren
Wij, partner en ik lopen hard achter de kinderwagen sinds wij ons kind hebben. En dat gaat super. Ik heb de easy Walker driewieler.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat die kinderwagen daarvoor bedoeld is. Misschien dat je eens, met een grotere kar en op een vlakke weg, zelf het paard kunt uithangen.
Leven en beleven
Alle reacties Link kopieren
Deze:



http://www.oeiikgroei.nl/ ... en-op-pad/easywalker-sky/
Alle reacties Link kopieren
Die X Lander lijkt me perfect voor hardlopen.

Doen hoor, het is echt lekker en voor het kind ook leuk. Althans, die van ons vindt het geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het ook graag gaan proberen als baby wat ouder is (maand of 5/6), er zijn idd speciale wagens voor, maar het schijnt ook te kunnen met 'normale'.

Waar je dan op moet letten:

- grote wielen

- luchtbanden

- beter 3 dan 4 wielen

- geen zwenkwiel of vast te zetten

- genoeg ruimte onderaan zodat je je voeten niet steeds stoot.

- begin op een asfalt weg en kijk hoe dat gaat, daarna kun je eens kijken hoe het op een onverharde weg gaat of met tegels. Maar echt helemaal 'offroad' zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Arm kind. Waarom in godsnaam?
Alle reacties Link kopieren
quote:amelie001 schreef op 19 augustus 2013 @ 14:46:

Arm kind. Waarom in godsnaam?Arme jij.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 19 augustus 2013 @ 14:47:

[...]





Arme jij.Verklaar je nader?
Alle reacties Link kopieren
Wat Ivetje zegt, het is gewoon gevaarlijk. Als een voorwieltje ineens door een steen overdwars komt te staan kiepert de wagen naar voren met de snelheid waarmee je rent. Dat risico zou ik niet nemen. Je kunt toch ook gaan hardlopen als je partner thuis is?
life ain't a perfect story, write it while you live it
Een handrem lijkt me noodzakelijk?
Alle reacties Link kopieren
Ziet er niet uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja het lijkt mij inderdaad wel kunnen, en met grotere banden zoals de X-Lander X-Run kom je ook niet vast te zitten tussen de tegels lijkt me.

Ik zag ook dat de X-Run een handrem heeft voor tijdens het joggen, volgens mij ook wel handig. Ik wilde morgen even gaan kijken voor die hardloopwagen van X-lander, en even een stukje achter rennen. Ik zal hier wel laten weten wat ik ervan vond.
Ik neem aan dat TO jogt en geen 100 meter sprint doet, de snelheid zal dus wel meevallen? Ik vraag me af of de gevaren veel groter zijn dan gewoon (snel) wandelen.



Bij mijn kinderen was het 'hoe harder, hoe beter', dus hoezo arme kinderen? Helaas voor mijn kinderen, ben ik geen hardloper



Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Ik weet niet waar je woont, maar hier in de omgeving zou je prima op fietspaden kunnen lopen, dat lijkt me wat prettiger dan over hobbelige stoeptegels.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet gevaarlijk joh, hoe hard denk je dat je gaat? En als je op fietspaden loopt dan kom je nergens tussen te zitten.



Maar inderdaad, als je je druk maakt dat anderen het er niet uit vinden zien, niet doen dan. Anders gewoon doen. Het is lekker, zowel voor jou als het kind. Een kind die het niets vindt laat dat gauw genoeg blijken hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 19 augustus 2013 @ 14:53:

Een handrem lijkt me noodzakelijk?Ik heb een soort lus die om mijn pols gaat. Voor het geval je hand loskomt van de wagen zit het toch goed vast. Werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 19 augustus 2013 @ 14:58:

Helemaal niet gevaarlijk joh, hoe hard denk je dat je gaat? En als je op fietspaden loopt dan kom je nergens tussen te zitten.



Maar inderdaad, als je je druk maakt dat anderen het er niet uit vinden zien, niet doen dan. Anders gewoon doen. Het is lekker, zowel voor jou als het kind. Een kind die het niets vindt laat dat gauw genoeg blijken hoor.Fietspaden zijn voor fietsers. Ik ga elke dag op de fiets naar mijn werk en niks zo irritant als bijv. bejaarden die met hun rollator breeduit op het fietspad gaan lopen of moeders die er met hun kinderwagen rondsjouwen. Daar is het trottoir voor.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2013 @ 15:00:

[...]





Fietspaden zijn voor fietsers. Ik ga elke dag op de fiets naar mijn werk en niks zo irritant als bijv. bejaarden die met hun rollator breeduit op het fietspad gaan lopen of moeders die er met hun kinderwagen rondsjouwen. Daar is het trottoir voor.Rot voor je. Maar ik blijf toch op de fietspaden lopen als je het niet erg vindt. Als je het erg vindt trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me doodschamen om achter zo'n kinderwagen te rennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 19 augustus 2013 @ 15:07:

[...]





Rot voor je. Maar ik blijf toch op de fietspaden lopen als je het niet erg vindt. Als je het erg vindt trouwens ook.Waarom? Hekel aan fietsers?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
De discussie gaat even niet over fietsers en fietspaden. Ben echt benieuwd naar ervaringen met hardlopen achter de wagen. En nog liever reactie over de X-Lander X-Run, het lijkt mij namelijk een fantastische wagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2013 @ 15:11:

[...]





Waarom? Hekel aan fietsers?



Helemaal niet maar fietspaden zijn wel zo'n fijn ondergrond voor een kinderwagen. Vooral bij hardlopen dus.

En ik weet niet hoe laat jij naar je werk vertrekt, maar in de vroegte wanneer het rete druk is op de paden zul je me niet zien.

Ik zie trouwens zelden een kinderwagen op de fietspaden dus zo'n last kun je er niet van hebben.

Of ben jij van het type "ik zeik om het zeiken"?
Alle reacties Link kopieren
quote:chantal_brink schreef op 19 augustus 2013 @ 15:13:

De discussie gaat even niet over fietsers en fietspaden. Ben echt benieuwd naar ervaringen met hardlopen achter de wagen. En nog liever reactie over de X-Lander X-Run, het lijkt mij namelijk een fantastische wagen.Ik denk dat je je vraag beter in het hardlopen topic kunt stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 19 augustus 2013 @ 15:17:

[...]





Helemaal niet maar fietspaden zijn wel zo'n fijn ondergrond voor een kinderwagen. Vooral bij hardlopen dus.

En ik weet niet hoe laat jij naar je werk vertrekt, maar in de vroegte wanneer het rete druk is op de paden zul je me niet zien.

Ik zie trouwens zelden een kinderwagen op de fietspaden dus zo'n last kun je er niet van hebben.

Of ben jij van het type "ik zeik om het zeiken"?



Nee, ik ben van het type dat alles op de fiets doet en echt wel regelmatig die breeduit op het fietspad lopende rollatorbejaarden of kinderwagenmoeders meemaakt. Ik fiets echt niet alleen in het spitsuur.



En tja, ik heb ook liever een gladde asfaltweg dan een betegeld fietspad. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik midden op die asfaltweg voor auto's ga rijden in plaats van op het fietspad.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven