Lijf & Lijn alle pijlers

Helix, ik maak me zorgen

20-02-2017 18:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii,

Ik heb vandaag mijn Helix piercing laten zetten, en ik ben er super blij mee! Alleen weet ik niet zo goed wat ik moet doen.



Toen de piercing was gezet, kreeg ik een zakje met zeezout mee en heeft hij uitgelegd hoe dit werkt. Alleen hij heeft niks gezegd over dat ik een terug moet komen voor een korter staafje, nu heb ik geen lang staafje, maar is dit erg dat ik geen kortere krijg?

Ze hebben ook niets gezegd over de genezingstijd. Nu had ik dit al van tevoren opgezocht, maar alsnog. Ik vond het een beetje vaag.



Kan iemand mij de belangrijkste tips en tricks vertellen en antwoord geven op mijn bovenstaande vragen?



Groetjes.
Even bellen of langsgaan morgen?
Alle reacties Link kopieren
Kun je morgen niet even bellen met de persoon die het gezet heeft?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wel echt heel vaag, de mijne laat ik schcieten bij bodycult, zijn zeer proffesioneel. ik heb mijn helix zelf niet verzorgd, (17 jaar en puber dus ik luisterde niet) maar als ik jou was zal ik dat wel doen want de mijne is nu zo erg ontstoken dat ie dus is dicht gegroeid
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Okeey, dankjewel. Ik heb ze ook al gemaild. Ik wacht hun reactie even af.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn helix nooit een korter staafje gemoeten. En eigenlijk doe ik er nooit meer officiele piercings in. Altijd gewoon leuke knopjes oorbellen.

Laat het eerst even goed genezen (kan lang duren) en als je dan teveel ruimte hebt kun je altijd terug gaan voor een korter staafje.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 20 februari 2017 @ 18:41:

Wel echt heel vaag, de mijne laat ik schcieten bij bodycult, zijn zeer proffesioneel. ik heb mijn helix zelf niet verzorgd, (17 jaar en puber dus ik luisterde niet) maar als ik jou was zal ik dat wel doen want de mijne is nu zo erg ontstoken dat ie dus is dicht gegroeidOkeeey dankjewel! Ik zal het goed verzorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 20 februari 2017 @ 18:53:

Ik heb voor mijn helix nooit een korter staafje gemoeten. En eigenlijk doe ik er nooit meer officiele piercings in. Altijd gewoon leuke knopjes oorbellen.

Laat het eerst even goed genezen (kan lang duren) en als je dan teveel ruimte hebt kun je altijd terug gaan voor een korter staafje.Okey top dankjewel! Ik wacht hun mailtje nog even af, maar dit stelt me al wat meer gerust.
Alle reacties Link kopieren
quote:KyloRen schreef op 20 februari 2017 @ 18:53:

Ze hebben geen nazorgformulier gegeven?Nee
Alle reacties Link kopieren
quote:KyloRen schreef op 20 februari 2017 @ 18:58:

[...]



Da's eh... Nogal apart. Ik kreeg een formulier mee en een klein flesje (ben de naam kwijt) om de piercing schoon te maken. Verder werd mij Unicura zonder parfum aangeraden om hem dagelijks even schoon te maken, samen met warm water.



Hoe lang heb jij je piercing al? Ik moest ook deze methode volgen 10 jaar geleden. Mijn recente piercings moet ik daarintegen allemaal behandelen met afgekoeld gekookt water met daarin zeezout.

(Wat ik overigens de eerste week netjes doe en daana regelmatig vergeet, maar goed ander verhaal)
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 20 februari 2017 @ 19:00:

[...]





Hoe lang heb jij je piercing al? Ik moest ook deze methode volgen 10 jaar geleden. Mijn recente piercings moet ik daarintegen allemaal behandelen met afgekoeld gekookt water met daarin zeezout.

(Wat ik overigens de eerste week netjes doe en daana regelmatig vergeet, maar goed ander verhaal)Dus ik hoef me geen zorgen te maken om het feit dat ik niets heb gehoord over een ander staafje ofzo. Pff... vind het toch nog een beetje raar, maar ja ben net 16 en trek niet zo snel mn bek open, dus heb er zelf ook niet naar gevraagd...
Alle reacties Link kopieren
quote:KyloRen schreef op 20 februari 2017 @ 19:04:

[...]



Staafje heb ik ook nooit laten verwisselen, dat heb ik zelf (te vroeg) gedaan. Ik heb helemaal geen last gehad van ontstekingen of iets dergelijks, maar dat voel je zelf het beste aan natuurlijk.Okey dankjewel, over de verzorging heb ik alles opgezocht, dus dat komt goed. Toch vind ik het een beetje vaag, en ik heb ze gemaild, dus wacht het antwoord af. Dankjulliewel voor jullie snelle reacties!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Teeuwenfleur schreef op 20 februari 2017 @ 19:07:

[...]



Okey dankjewel, over de verzorging heb ik alles opgezocht, dus dat komt goed. Toch vind ik het een beetje vaag, en ik heb ze gemaild, dus wacht het antwoord af. Dankjulliewel voor jullie snelle reacties!!!Ik had nog een snelle vraag. Ik weet ook niet of er maten zijn van piercings en ook dit is mij niet vertelt. Of is er gewoon een standaard maat?
Alle reacties Link kopieren
quote:KyloRen schreef op 20 februari 2017 @ 19:04:

[...]



Staafje heb ik ook nooit laten verwisselen, dat heb ik zelf (te vroeg) gedaan. Ik heb helemaal geen last gehad van ontstekingen of iets dergelijks, maar dat voel je zelf het beste aan natuurlijk.Ik had nog een snelle vraag. Ik weet ook niet of er maten zijn van piercings en ook dit is mij niet vertelt. Of is er gewoon een standaard maat?
Alle reacties Link kopieren
je staafje gewoon laten zitten, kan wel 8 maanden duren voor het genezen is.

daarna kun je er wat anders in doen als je wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teeuwenfleur schreef op 20 februari 2017 @ 19:14:

[...]



Ik had nog een snelle vraag. Ik weet ook niet of er maten zijn van piercings en ook dit is mij niet vertelt. Of is er gewoon een standaard maat?je eerste is wat langer zodat er genoeg ruimte is bij zwelling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 20 februari 2017 @ 19:24:

[...]



je eerste is wat langer zodat er genoeg ruimte is bij zwelling.En qua dikte is er geen verschil? Dus het is niet dat ik er eentje koop die veelste dik is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Teeuwenfleur schreef op 20 februari 2017 @ 19:12:

[...]



Ik had nog een snelle vraag. Ik weet ook niet of er maten zijn van piercings en ook dit is mij niet vertelt. Of is er gewoon een standaard maat?



Ja, piercings hebben verschillende maten.

Die maat staat voor de dikte van het sieraad. Bij een helix is dit (meestal) 1,2mm.



En bij staafjes staat er naast de dikte ook de lengte vermeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teeuwenfleur schreef op 20 februari 2017 @ 19:28:

[...]



En qua dikte is er geen verschil? Dus het is niet dat ik er eentje koop die veelste dik is?gewoon een oorbel/ oorring of steker er in, die ook in je oorlel gaan, dus met dun staafje. niks door je kraakbeen gaan persen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 20 februari 2017 @ 19:33:

[...]



gewoon een oorbel/ oorring of steker er in, die ook in je oorlel gaan, dus met dun staafje. niks door je kraakbeen gaan persen.



Dat zou ik niet doen.

Gewoon oorbelgaatje is 0,8mm, standaardhelix is 1,2mm, dus als je er een gewone oorbel in doet krimpt je gaatje waardoor je daarna er geen piercings meer in kunt dragen, alleen "gewone" oorbellen, dus dat is wel iets om rekening mee te houden. (of je moet de piercing gaan oprekken, maar dat is met kraakbeen niet zo makkelijk)
Alle reacties Link kopieren
bij mij is ie nooit kleiner geworden ook al draag ik er nu niks meer in.

het is maar net wat je daar graag hebt zitten, een dik of dun staafje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven