Lijf & Lijn alle pijlers

HELP! Afvallen.....

13-12-2014 09:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal,



Ik wil heel graag afvallen, het bekende verhaal

Nu wordt er gezegd.... 'Op je voeding letten en bewegen'

Voeding gaat nu de goede kant op maar dat sporten, wat een ellende!



Ik vind er gewoon niets aan om in een sportschool te hangen en een beetje aan gewichtjes te trekken.

Dit hou ik 2 weken vol en dan haak ik weer af.



HEEFT ER IEMAND TIPS??

- Afvallen met sport maar dan niet alleen maar in de sportschool.

- hoe vaak in de week?

- moet er afwisseling in zitten?

Ect. Ect.....



Please let me know :-)



Groetjes,



Sabine
Alle reacties Link kopieren
Mijn enige tip qua sporten is eigenlijk "vind iets wat je leuk vind".

Ik heb sinds een tijd het zwemmen ontdekt bijvoorbeeld, en omdat ik het leuk vind houd ik het goed vol.
Als je je eenmaal bewust bent van hoeveel calorieen die je binnen krijgt en dat een deel van jezelf wordt dan wordt het een levensstijl,

een mens heeft maar heel weinig eten nodig per dag, voor mij is 1000 calorieen per dag voldoende maar voor een andere vrouw weer niet, in het begin is het zoeken naar de juiste hoeveelheid zodat je niet aankomt.



Alleen het afvallen zelf is wat pittiger, veeeeeel bewegen koolhydraten verminderen erg veel water drinken en volhouden en jezelf datum stellen waarop je je doel bereikt, bijvoorbeeld binnen een half jaar 8 kilo eraf.
Ik greep elke mogelijkheid aan om te sporten,

dus elke ochtend om kwart over negen meedoen met nl. In beweging. Zodra je tijd hebt meteen een uurtje banen zwemmen in het zwembad of twee uur wandelen,

gewoon in alle vrije tijd mogelijkheden zien om te sporten,

onder het schoonmaken in huis een paar keer buikspieroefeningen doen.
quote:alinea schreef op 13 december 2014 @ 09:55:

Als je je eenmaal bewust bent van hoeveel calorieen die je binnen krijgt en dat een deel van jezelf wordt dan wordt het een levensstijl,

een mens heeft maar heel weinig eten nodig per dag, voor mij is 1000 calorieen per dag voldoende maar voor een andere vrouw weer niet, in het begin is het zoeken naar de juiste hoeveelheid zodat je niet aankomt.



Alleen het afvallen zelf is wat pittiger, veeeeeel bewegen koolhydraten verminderen erg veel water drinken en volhouden en jezelf datum stellen waarop je je doel bereikt, bijvoorbeeld binnen een half jaar 8 kilo eraf.Sorry hoor, maar 1000 calorieën per dag voldoende, is echt niet mogelijk. Dat zou betekenen dat je de hele dag in bed ligt en niets doet. Zelfs dan verbruik je nog meer dan 1000 calorieën volgens mij. Lijkt er meer op dat je lijf in de spaarstand zit.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben verschillende groeplessen in de sportschool.

Ik vind ze hartstikke leuk! Zelf ga ik 3x per week.

Hoeveel wil je afvallen?
Prrrr, mauw miawwwww.
Vind inderdaad iets dat je leuk vindt alle beetjes dragen bij en beweging is sowieso gezond! Realiseer je dat je de grootste klapper maakt met wijzigingen in je eetpatroon, afvallen door sporten wordt naar mijn idee overschat. Een gemiddelde vrouw moet 7000 kcal verbranden voor 1 kg, met een uur sporten/lichaamsbeweging verbrand je gemiddeld 500 kcal tel uit je winst. Begrijp me niet verkeerd sporten is gezond en heeft diverse gezondheids voordelen en alle beetjes helpen maar als je echt zo'n hekel aan sporten hebt richt je dan vooral op je eetpatroon en beweeg wanneer je kan!
quote:gismo72 schreef op 13 december 2014 @ 10:07:

[...]





Sorry hoor, maar 1000 calorieën per dag voldoende, is echt niet mogelijk. Dat zou betekenen dat je de hele dag in bed ligt en niets doet. Zelfs dan verbruik je nog meer dan 1000 calorieën volgens mij. Lijkt er meer op dat je lijf in de spaarstand zit.Toch is mijn gewicht er allang af hoor en mijn gewicht blijft nu stabiel met deze hoeveelheid eten, ik eet verder erg gezond en iets waarvan je lang verzadigd bent zodat je ook niet steeds een hongergevoel hebt. ik kom gewoon erg snel aan en nee ik lig niet op de bank ik ben een werkende moeder, dus weinig tijd om te zitten!
quote:alinea schreef op 13 december 2014 @ 10:17:

[...]





Toch is mijn gewicht er allang af hoor en mijn gewicht blijft nu stabiel met deze hoeveelheid eten, ik eet verder erg gezond en iets waarvan je lang verzadigd bent zodat je ook niet steeds een hongergevoel hebt. ik kom gewoon erg snel aan en nee ik lig niet op de bank ik ben een werkende moeder, dus weinig tijd om te zitten!Dan is dus 1000 calorieën per dag echt onvoldoende en pleeg je roofbouw op je lijf.
Welnee waarom denk jij dat je beter weet waar mijn lijf het goed op doet, voor jou is 1000 calorieen niet genoeg voor mij zat, heb wel eens een week 1500 per dag gegeten maar dan wordt ik gewoon zwaarder ook als ik blijf sporten, voordat ik ging afvallen at ik ook niet zoveel hoor.
Drie keer per week naar je werk lopen of fietsen zou genoeg beweging moeten zijn. Of winkelen, maar natuurlijk niet in de buurt van de bakker.
Ik denk dat sporten in een sportschool voor jou niet dé oplossing is. Zoek het in kleinere dingen.

Ga eens op de fiets boodschappen doen, kinderen naar school brengen, naar je werk/familie/vrienden als je dat nu met de auto doet. Wat je nu met de fiets doet zou je misschien lopend kunnen doen. Als je de tijd hebt en het qua afstand kan natuurlijk.

Ga een of meerdere avonden in de week 's avonds na het eten een rondje lopen.
quote:alinea schreef op 13 december 2014 @ 10:40:

Welnee waarom denk jij dat je beter weet waar mijn lijf het goed op doet, voor jou is 1000 calorieen niet genoeg voor mij zat, heb wel eens een week 1500 per dag gegeten maar dan wordt ik gewoon zwaarder ook als ik blijf sporten, voordat ik ging afvallen at ik ook niet zoveel hoor.

Ik vind het ook wel erg weinig eerlijk gezegd. Wel sterk van je om het zo goed vol te houden.



Ik zou dit na laten kijken door een arts. Probleem is dan dat artsen dit zó vaak hebben gehoord dat ze het niet meer geloven maar dan moet je aandringen op goed onderzoek. Vooraf alle symptomen die je opvallen noteren.
Als ik twee weken 1000 calorieën eet en dan een tijdje 1500 dan zou ik ook best aan kunnen komen. Ik eet dan iets meer dus de darminhoud en suikerreserves worden ook iets groter. Maar dit is maar tijdelijk omdat het in totaal iets te weinig is. Na een maandje zou ik dan wel iets afgevallen zijn aangezien ik 1800 à 2000 verbruik. Een pondje of kilootje minder schat ik.
Alle reacties Link kopieren
Zelf doe ik aan thuis sport, doe het nu 2/3 keer in de week.

Gewoon tablet/laptop op tafel en dan youtube oefeningen na doen.

Body workout, zumba e.d.

Kost niets en heb je ook niet veel voor nodig, en kan wanneer je tijd/zin hebt!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Ik heb wel een tip. Wordt verliefd! Ik ben al 8 kilo kwijt in 3 maand tijd, en ik kreeg ze er met sporten en dieten niet af....en nu verdwijnen ze als sneeuw voor de zon!
Alle reacties Link kopieren
Direct na het opstaan een aantal yoga oefeningen doen, zou dat iets voor je zijn? Voordeel is dat je de deur niet uit hoeft. Er zijn hele goede yoga instructies op youtube.
quote:blommit schreef op 13 december 2014 @ 11:08:

[...]



Ik vind het ook wel erg weinig eerlijk gezegd. Wel sterk van je om het zo goed vol te houden.



Ik zou dit na laten kijken door een arts. Probleem is dan dat artsen dit zó vaak hebben gehoord dat ze het niet meer geloven maar dan moet je aandringen op goed onderzoek. Vooraf alle symptomen die je opvallen noteren.



Het is eigenlijk vanaf mijn zwangerschap zo geweest,

ik ben juist erg met gezonde voeding bezig omdat er niet zoveel in kan dus moet elke dag de juiste voedingsstoffen binnenkrijgen,

en eigenlijk verder haast niks. Daardoor is het handig om precies te leren hoeveel calorieen alles bevat dan wordt het al een stuk makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:blommit schreef op 13 december 2014 @ 11:08:

[...]



Ik vind het ook wel erg weinig eerlijk gezegd. Wel sterk van je om het zo goed vol te houden.



Ik zou dit na laten kijken door een arts. Probleem is dan dat artsen dit zó vaak hebben gehoord dat ze het niet meer geloven maar dan moet je aandringen op goed onderzoek. Vooraf alle symptomen die je opvallen noteren.

Of door een diëtist. Die kan een goed advies geven, lijkt me.



Als je 1000 kcal per dag eet, is dat te weinig. Dan volg je m.i. een te streng dieet. Als er een feestje tussendoor komt eet je meer, en kom je ook meteen aan.



Ik val ook vrij snel af. Sinds een dikke maand ben ik 7 kg kwijt. Een feestje doet mij ongeveer 0,5 kg aankomen (culinair vooraf, hoofdmaaltijd met lasagne, gebakken aardappels, vlees, ijs, pudding, 3 glazen cola). Twee dagen daarna ben ik dat al weer kwijt.



Ik ben geen sportman en mij zul je niet aan het sporten krijgen. Ik fiets ongeveer 1 uur per dag, soms iets meer, maar een gedeelte van mijn reis naar het werk is per fiets, een ander deel wandelend en trein.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik hardloop zelfs heel veel en hiermee krijg je snel resultaat. De beste manier op af te vallen is toch een balans te vinden met voeding en sporten.



Ik ben zelf nu wel met een zuiveringskuur bezig, leuke bijkomstigheid is dat je hierbij tot 10 kg afvalt, waarbij ik leef op 2,5 liter vocht per dag.

Ik drink per dag 2 liter water gemengd met ahornsiroop (10 lepels per liter), citroensap (1,5 citroen per liter) en cayenne peper (1 halve theelepel per liter). Daarnaast drink ik groene thee. En drink je iedere dag een kopje water met groene poeder (te krijgen bij de tuinen) waarvan je naar het toilet kan Het is makkelijk vol te houden en je hebt geen hongergevoel, als je het niet vol houdt pak je gewoon een appeltje tussendoor.



Je kan bij deze keur niet intensief gaan werken of sporten! Ik doe dit zelf voor de feestdagen en je krijgt er naast dat er kilo's afgaan ook een enorme energie boost van!



Hopelijk heb je er wat aan!
Geniet van de kleine dingen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus sorry als dit al vermeld is.



Ik heb zelf niet genoeg motivatie om naar een sportschool te gaan of te gaan hardlopen door weer en wind, dus ben ik gaan 'thuis' sporten. Dit doe ik sinds kort, daarnaast ben ik gestopt met snoepen en ben ik wat gezonder gaan eten. Ik sport thuis met workouts van Fitnessblender(via Youtube) dit doe ik 3-4 keer in de week, hierbij ga ik voor de spiegel staan zodat ik mijn lichaam in actie zie en mezelf motiveer om die buik platter te krijgen haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik dank dat een actieve levensstijl (als je die al niet hebt) meer oplevert dan een paar keer per week gaan sporten. Ik hanteer zelf de regel dat voor alles binnen een straal van 10km de auto niet van zijn plaats af mag (behalve voor de wekelijkse boodschappen). Maar als je probeert alles lopen of fietsend te doen en zeker als je nog een hond hebt die uitgelaten moet worden heb je al heel wat gezonde beweging op een dag.

Daarnaast ben ik zelf helemaal verslaafd aan hardlopen. Maar als je dat buiten de sportschool ook niet aanspreekt zijn er nog vele andere mogelijkheden voor extra beweging fietsen, dansen, zwemmen, tennis, teamsport noem maar op. Er is vast iets wat je leuk vind. En als je iets echt leuk vind wordt het vanzelf efficiënt of je er nu iets meer of iets minder mee verbrand. Terwijl iets niet leuks uiteindelijk toch op een flop gaat uitlopen dus helemaal geen rendement geeft. Maar je moet dingen wel een kans geven. Dus eerst een redelijke termijn stellen om iets leuks te kunnen gaan vinden.
Alle reacties Link kopieren
1000 kcal per dag is natuurlijk absurd veel te weinig en een erg ongezond advies. Of je houdt het aantal kcal dat je daadwerkelijk binnen krijgt niet goed bij, of je bent jezelf aan het uithongeren.

Je kan op allerlei sites je BMR uitrekenen, je basic metabolic rate. Dus wat je lijf verbruikt gewoon door lijf te zijn. En dan komen er nog een aantal kcal bij die afhankelijk zijn van hoe actief je bent. Of dat actief zijn nou is doordat je 4x per week in de sportschool hangt maar daarbuiten alles met de auto doet en een zittend beroep hebt, of doordat je nooit sport maar wel stratenmaker of postbode bent en alles op de fiets doet, doet er niet toe. Hoe actiever je levensstijl, hoe meer kcal je dagelijks verbruikt. Nu je het getal weet waarmee je op gewicht blijft, kan je uitrekenen hoeveel je moet eten om af te vallen, daarvoor moet je zo'n 20%-30% minder eten. Nu snap je ook hoe jojo-en werkt, want wanneer je minder weegt kan je minder eten om op gewicht te blijven; hoe zwaarder je bent hoe meer kcal je nodig hebt als onderhoudshoeveelheid. Je kan dus niet een aantal kilo's afvallen en dan weer exact gaan eten zoals voor je gewichtsverlies en verwachten dat je dan op gewicht blijft. Heb je ongezonde gewoontes, eet je verkeerd of te veel, dan zal je die toch echt moeten veranderen.



Mij lukt het niet om in shape te blijven als ik niet sport. Misschien zou ik dan een hoeveelheid moeten gaan eten die ik echt te weinig vind, of alle drankjes laten staan. Maar daarnaast vind ik een gespierd, sportief lijf ook vele malen mooier (en fijner om te hebben) dan alleen een slank lijf. Voor je gezondheid is genoeg bewegen natuurlijk ook belangrijk.
Zeg maar Spijker.
Hier iemand die net aankomt van sporten. 6 maanden fitnessen leverde mij bijvoorbeeld 5 kilo extra op. 2 maanden zwemmen gaf +2 kilo. Niet echt motiverend.

En daarnaast haat ik sporten ook enorm. Ik zit bijvoorbeeld graag in 't water, maar heel de tijd baantjes trekken is niks voor mij.



Ik let dus voornamelijk op mijn voeding en laat het sporten maar zo.

Ik heb geen rijbewijs, dus sowieso loop ik al naar de bushalte, hol ik achter mijn trein, ...
Alle reacties Link kopieren
Mietrot, dan ben je waarschijnlijk meer gaan eten doordat je na het sporten honger had. Van sporten op zich kom je niet aan.
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven